Wisteria begint weer met het werk aan de longe!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Wisteria begint weer met het werk aan de longe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 23:08

Na niets dan ellende en veel DA bezoekjes etc eindigde ons laatste ritje met een val achterover waarna Wis helemaal flipte en ik naar de EHBO toe kon en heb ik besloten om Wis helemaal na te laten kijken(dit verklaard meteen de creatieve geschoren plekken op haar lijf Knipoog ) bij de Lingehoeve, waarna helaas nogsteeds niet duidelijk is wat Wis nou precies heeft, en ze dus weer aan het werk moet om te kijken hoe ze het gaat doen.
Er is iig wél duidelijk na scintigrafie van heel de wervelkolom+benen dan er op een plekje niet-aktieve artrose (wat er wrsch al zit zolang ze onder het zadel is en niets doet en niet erger wordt) in de hals na echt nergens iets zit wat op dit moment opspeelt, dat zou er nml dmv een "hotspot" uit zijn gekomen bij de scintigrafie.

Ik moest beginnen met een aantal dagen achter elkaar longeren, vandaag was dag 1, het begon met een werkelijk onmogelijk en ongeduldig druk paard maar het eindigde met een braaf paardje Lachen

Afbeelding

op deze foto zie je het geschoren stuk op de rug+hals+tussen de oren+achterkant voorbenen best goed..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het "duikboot-effect" Clown dit moet nog beter worden als ze sterker is, ze heeft zo weinig gedaan tot nu toe en de laatste maanden dus helemaal niets dat ik haar als een groene 3 jarige moest bekijken ipv een 4,5 jarige
Al vertekend het iets extra omdat de bovenkant van haar rug geschoren is, dat geeft een beetje een gek beeld van de bovenlijn Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

hier ontspant ze eindelijk, bijzet komt ook losser
Afbeelding

en op het eind een fijn beeld Lachen
Afbeelding

Afbeelding

nog even stappen
Afbeelding

en klaar! met haar nieuwe -te foute- roze deken Hyper!
Afbeelding

de komende dagen blijf ik longeren&foto's maken, ben benieuwd hoe het beeld zaterdag is na een weekje werken Lachen

magic_lover

Re: Wisteria begint weer met het werk aan de longe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:14

Ze ziet er goed uit hoor,
Hopenlijk valt het allemaal toch mee, en kun je fijn weer beginnen, en genieten van je paardje!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:17

vind je foute roze deken echt geweldig Renske. Fijn om haar weer eens op HAW te zien. Wat een gedoe toch elke keer. Je treft het maar niet zeg. Op de fotos loopt ze heerlijk ontspannen zo te zien. Fijn dat je weer een beetje met haar mag beginnen. Succes verder met haar

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:17

echt gaaf die deken waar heb je um vandaan ??? hebbe hebbe Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 00:01

Thnx Haha!

@marjolein, ik heb de deken gekocht van iemand die hem op de paardenmarkt in zuid-laren had gekocht.
Haar paardje had hem 2x opgehad en toen verkocht ze het paard, waarna ik er meteen bij was om te vragen of ik dan de deken mocht overnemen Schijnheilig
Wisje heeft ook oa een lichtpaarse/lila winterdeken en een echt knalroze/fuchsia staldeken Nagelbijten / Gniffelen
staat allemaal zo leuk op zwart vind ik Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 00:54

Wow Renske, gaat best lekker zo...
Ze begint indd wat meer te ontspannen op het einde.
Ik zie wel dat er ook best nog wat spiertjes af zijn gegaan!

En eigenlijk... Vind ik dit model scheren niet zo mooi, ik zou toch een ander modelletje proberen Nagelbijten / Gniffelen

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 08:45

Na alle ellende vind ik dit er eigenlijk best goed uit zien!!
Ik had nav je topic niet verwacht dat ze zo zou kunnen lopen.
Hopelijk gaat ze steeds beter vooruit en kunnen jullie toch nog jaren plezier hebben samen.
En de deken? Helemaal goed,echt mijn kleurtje ook Knipoog

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 10:37

Dit ziet er netjes uit hoor!
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat nu.
Succes in ieder geval. Lachen

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:03

Hey Renske,

Het was even spannend maar fijn dat er nu iig een heleboel dingen zijn uitgesloten. Ik vind dat de foto's er goed uit zien en zeker perpectief bieden. Was ze helemaal regelmatig?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:14

haha wat een lekker kleurtje die deken...geweldig...

verders vind ik het er erg goed uitzien...ben echt blij voor je dat het goed gaat..hopelijk blijft dit ook zo gaan..

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:16

Jeetje die foto's zien er zeker niet verkeerd uit, ik kan me goed voorstellen dat dit hoop geeft!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 13:10

thnx voor de leuke reacties Haha!

Ze liep 100% zuiver en vandaag ook nog *klopt meteen af*
donderdag of zaterdag komen er weer nieuwe foto's!

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:39

knappe wisje !!! (ok ff wat minder knap met die lelijke geschoren plekken ma goed ) ik heb echt het gevoel dat het helemaal gaat goed komen met mn schatje!!! heb vannacht over wis gedroomd. op naar de 25ste Lachen

btw. ik ben nog steeds zo verliefd op de mooie roze deken Cool Pling Haha! Knipoog

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:45

Ziet er lekker ontspannen uit! Fijn ook dat je zelf weer hoop begint te krijgen en dat ze ook vandaag weer 100% zuiver liep!
Deken is geweldig Ja Haha!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:55

Hey meis!

Ik vind dat ze aardig loopt op de foto's hoor!!
Hopelijk wil ze tzt het zadel ook weer accepteren en kunnen jullie nog lang samen genieten!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:16

Nou ziet er goed uit toch, kan me voorstellen dat je hier weer hoop van krijgt Lachen Motor van achteren activeert ze iig goed. Heel veel succes, hopelijk blijft het zo goed gaan!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:53

marjoleinft schreef:
echt gaaf die deken waar heb je um vandaan ??? hebbe hebbe Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl

Marjolein, HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar op de getoonde foto's Knipoog
Voor dit soort zaken kun je beter even een pb-tje aan de topicstarter sturen.

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:25

super rens!! Hopelijk blijft het nu bergopwaards gaan, het is je van harte gegunt iig! (anders heb ik ook geen boscrosmaatje meer!!) wis ziet er trouwens nog steeds heel goed uit! op dr kale plekjes na, mja da groeit wel weer aan Knipoog je kunt er ook een mooi hartje van maken zoals die pony toen op cursus Knipoog zou wel schattig staan hihi.. Ik zie je morge denk ik wel weer Lachen

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:42

Hey Renske,

wat fijn dat je nu weer kan beginnen met longeren zeg!
Ik hoop dat je snel weer kunt rijden en dat ze ook braaf wordt net zoals Waudrey!
Wisje heeft een mooi achterbeentje zeg en dr deken is gewoon echt te gaaf!
Ik hoop dat je ook snel weer op Ollie kan rijden.

xxx

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:47

Fijn dat je met haar terug aan het werk kunt.
Het ziet er toch nog goed zker na al die 'ellende'.
Hoop voor jullie dat het weer helemaal goed komt & dat deken is super!

x

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:08

Wist helemaal niet dat je zoveel ellende had met Wis... jeetje, niet leuk! Ach gut Maar zo te zien pakt ze het wel weer netjes op, hopelijk blijft dat zo doorgaan.
Ze is idd erg creatief geschoren Nagelbijten / Gniffelen . Ach ja, groeit wel weer aan Knipoog .

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:26

Nou, dat ziet er niet verkeerd uit Renske! Hopen dat deze stijgende lijn aan blijft houden Knipoog
Ze is idd creatief geschoren haha en die knalroze deken doet het hem helemaal Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 17:31

haha hier zijn dus meer fans van de roze deken, in mn omgeving zijn er maar weinig Knipoog
Tot nu toe gaat het nogsteeds prima met Wis, vandaag gelongeerd met zadel, dat begon niet helemaal soepel maar eindigde wel oke
Op het duikboot-idee na... gaat zo heerlijk beneden in de bijzet hangen en dan volledig op de voorhand lopen
Lijkt dan ook erg overbouwd vind ik, terwijl ze dat in stap en op stand dus echt niet is.
25 feb. gaat ze naar Schaijk, daar is Antoine de Bodt en die gaat kijken of hij er iets mee kan, ik hoop het echt!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:35

Renske, super dat wisje weer terug is zeg.

leuk om dan weer foto's te zien van der hier op bokt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 23:31

Wat heerlijk dat ze regelmatig loopt aan de longe! En wat een geweldig achterbeen heeft ze nog steeds. En een ruim voorbeen. Dat duikerige, lekker diep en laag willen lopen doet Whiz van mij ook, vind ie heerlijk met een bijzet. Als ik dan wat in tempo varieer richt ie zich ook wel weer wat op, maar vlgs mij houdt ie erg van diep en laag en Wis zo te zien ook. Ik vind dat ze er mooi, actief en ruim uitziet, zeker als je weet dat ze weinig gewerkt heeft.

Grappig dat we paralel lopen, whiz is ook 4,5 nu en vorig jaar lang bezig met stap en draf op het harde door lidtekenweefsel op pees rechtsvoor na een val bij longeren. Ik les al weer en gallopeer sinds 2 a 3 weken en sinds weekje of 5 longeer ik ook weer voorzichtig. Vandaar dat het longeerbeeld van beiden me zo opvalt.
Wis blijft een erg mooie dame, ben erg benieuwd wat Antoine er van vindt. Ik heb er wel geloof in dat hij er wat mee kan, ken de cd en de beelden van heel wat minder soepele en getalenteerde paarden die weer onwijs gaan marcheren onder zijn invloed.