Kino @ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Kino @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:22

Hey!

Ik had ook nog ff aan mijn moeder gevraagd foto's van Kino te maken, zitten niet hele mooien bij, maar dat komt omdat ze zo ontzettend vlug is!

Houd het commentaar dat je geeft netjes, en houd er rekening mee dat ik haar nu ong. 5 weken heb, en nog niet helemaal op elkaar ingespeeld zijn (nu 3 springwedstrijden gehad, 3 wp!)

Commentaar
- Handen (niet losgooien&anders juist meer meegeven)
- Tenen (naar binnen&niet zo ver in de beugel)

P.S. Let niet op mijn gezicht, inspanning! Bloos

1) We gaan beginnen (heb geen foto's van loswerken, losspringen)
Afbeelding

2) Oxertje, laatste van de 3-sprong
Afbeelding

3) Veels te ver aan de zijkant, kwam echt niet uit, dus moest ophouding en toen gingen we heel scheef, maar was niet eerlijk om toen nog te stoppen Bloos
Afbeelding

4) Meer meegeven
Afbeelding

5) 1.10m.
Afbeelding

6) Stijltje
Afbeelding

ThnQ voor het kijken!

Anoniem

Re: Kino @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:50

Welke klasse start je? Vind dat je meer aan je techniek moet gaan sleutelen ipv de hoogte ingaan [hij wil teveel omhoog, zou langer moeten zijn boven de sprong en gericht moeten zijn op de landing ipv dat vlugge gestresste] Ja
Verder vind ik het ook erg link dat je met schoenen springt Nagelbijten / Gniffelen

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:53

Vind.. niet echt dat hij met de rug springt..ik denk dat er nog heel wat moet gebeuren..
Verder zou ik ook boven de hindernis naar voren blijven kijken..

en idd link met alleen schoenen.

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:53

Het ziet er erg gespannen uit.
Ze springt niet met haar lichaam en ook niet ontspannen.
Ze drukt haar rug helemaal weg.

Probeer wat lage sprongetjes achter elkaar te springen met alleen maar ontspanning.
Steeds opnieuw en rustig!
Zo heeft het geen zin om zo hoog te springen.

Succes

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:55

In de L, ik heb haar net 5 weken, zij heeft al 1 parc. Z springen gelopen, dus ze wil graag.

Ik heb gewoon mij jodphurs aan, mag je op wedstrijd ook mee starten zolang er maar gladlederen chaps omzitten Knipoog

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:56

He, de foto;s vind ik nog niet zo slecht...
Maar blijf recht vooruit kijken. Kijk waar je naar toe wilt.
(is ook mooier op de foto) Zet de hand niet vast op de hals maar wat je zelf ook al aangeeft, veer mee met de beweging.
Als het paard heel vlug is, oefen dan met lage in-uitjes (en dan ook 4 á 5 achter elkaar) zo krijg je de rust erin. En wat mij ook opvalt is dat op iedere foto de oren naar achter staan. Het "lijkt" mij dat het dier iets niet leuk vind. Maar ik denk dat je daar bij jezelf te rade moet gaan aangezien ik niet weet/zie hoe jij je paard op een hindernis af rijd. Maar hij/zij spring flink hoor.. vind het wel tof!!!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:56

ik vind het erg onvriendelijk uitzien
en je pony springt totaal niet met haar lichaam
het is volgens mij dat het moet of dat ze niet beter weet
maar zo heb je niet lang plezier van je peerd Bloos

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 22:00

Ik ga denk ik mijn andere springzadel er maar opleggen, misschien gaat het dan beter, en de paardentandarts moet ook komen, ik kan helemaal niet aan haar mond komen

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:01

ik vind het er niet echt ontspannen uit zien..
hij maakt zich heel klein boven de sprong, het zou een fijner beeld zijn als hij zich lang maakte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:02

mistid schreef:
In de L, ik heb haar net 5 weken, zij heeft al 1 parc. Z springen gelopen, dus ze wil graag.

Ik heb gewoon mij jodphurs aan, mag je op wedstrijd ook mee starten zolang er maar gladlederen chaps omzitten Knipoog

Dat graag willen werkt vaak negatief en daar zou ik dan ook hard aan gaan werken.
Je moet niet voor niets gladleren chaps aan Knipoog
Verder lijkt de tandarts me erg slim..

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 01:26

Ook ik vind het er erg nerveus uit zien allemaal.

Paard springt niet door zijn lichaam heen.. Hij blijft stijf en strak op de sprong. Hij zou veel meer moeten buigen. Een Z parcours zegt in mijn ogen weinig. Ik zie liever een paard over een B parcours heen gaan dat hij loopt zoals het hoort en totale ontspanning dan een gestrest Z parcour met hier en daar een stukje ontspannenheid. Nou zijn foto's altijd moment opnamens maar omdat het bijna op zo goed als elke foto terug komt..

Ik zou haar balkenwerk laten doen.. Eerst in rust over een enkele balk daarna een balkenlijntje.. En daarna een balken parcoursje.. Met daartussen ontspannenheid en hele kleine schakelingen. Passen tellen ene keer 4 bijvoorbeeld en andere keer 5 ect ect. Dit zou ik uitbouwen naar kleine hindernisjes eerst enkele en daarna kleine lage lijntjes ookweer met ontspanning en kleine schakelingen .. Gaat ze racen dan zet je haar gewoon rustig stil paar pasjes terug en weer rustig aanrijden. Dat ze blijft wachten. Daarna zou ik in-uitjes aanraden voor de buiging en dat ze op let waar ze haar benen plaatst. en jullie allbei ritme en gevoel naar elkaar toe krijgen. Hierbij niet een zeer verlichte zit want ga jij al te veel naar voren dan zijn ze na de sprong altijd al heel snel onder je vandaan.

Daarna kan je in mijn ogen hoogte gaan uitbouwen beginnen met lage stijltjes en oxertjes en vooral die oxertjes om buigen te stimuleren. Werk desnoods met V-tjes zodat je zo recht mogelijk op de sprong komt. Hierbij ook een goeie hulp voor het paard. Zorg dat je niet te veel uit je zadel elke keer komt je kan gerust wat rechter boven de sprong blijven waardoor je na de tijd al makkelijker ontspannen door kan rijden en in een kalmer tempo. Probeer je onderbeen wat naar voren te houden en hakken uit te drukken met je tenen wat naar binnen te draaien . Handen ontspannen mee desnoods met een iets langere teugel. en blijf over de sprong kijken .. Ook zou ik pas bij de "echte" hoogtes pas meer in galop aankomen en bij de lagere in draf zodat daar de ontspanning al is en het ritme. Hou je handen desnoods ontspannen wat lager op de sprong om de buiging nog wat te stimuleren en niet tussen de oren zowat Knipoog

Succes Lachen.. Ik heb een giga druktemaker in andere woorden overenthausiast hihi die ook nog eens loeisterk is Nagelbijten / Gniffelen

sepperd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 01:31

Leuke pony Knipoog Lachen

rode_tomaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:34

Hee,
Leuke pony Lachen
Maar ik vind ook dat hij niet goed springt,
hij springt inderdaad niet mooi met zijn rug eronder.
Ik denk dat jullie met wat hulp zeker ver kunnen komen.

Groetjes!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:09

zet een stuk of 6 inuitjes neer. Daar worden ze ook heel los van en leren ze de rug goed gebruiken.
en dan aan jou zit werken, gooi een knoop in de teugels en ga met je handen op de rug over de inuitjes.
Klinkt gevaarlijk Clown maar wij moesten het ook in de les! het werkt wel Tong uitsteken

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:07

Ziet er leuk uit
alleen ik vind dat je teugels wat langer moet hebben.. en
commentaar zeg je zelf ook al meeer meegeven . hett is
trouwens wel een mooi beestje..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 16:55

Shauni schreef:
zet een stuk of 6 inuitjes neer. Daar worden ze ook heel los van en leren ze de rug goed gebruiken.
en dan aan jou zit werken, gooi een knoop in de teugels en ga met je handen op de rug over de inuitjes.
Klinkt gevaarlijk Clown maar wij moesten het ook in de les! het werkt wel Tong uitsteken

hehe, dat hebben we vorige springles gedaan, maar ik mocht er niet mee door met beide handen los, was onverantwoord snel zei de instructeur Bloos . Ik train haar nu ook op rustig, en met de inuitjes zijn we ook aan de gang. Het is dat we met verbouwen/verhuizen zitten, maar anders nam ik ook een privéspringinstructeru/trice! Met mijn andere pony doe ik het wel, die blijft rustig! We bouwen al wel op met 2 handen los

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:57

Ben eens met het commentaar! Lager starten! En heeft je pony een heel scherp bit/neusriem? Ziet er uit alsof hij niet echt durft te bukken boven de sprong!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 17:07

Nee, een gewoon bitje, een bushtrens, en het is een gewoon mexicaans hoofdstel. Geen problemen mee.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:43

Ik vind het er heel raar uit zien, En absoluut niet lekker,:n En dan ben ik iemand die eigelijk nooit comentaar heb Gestoord
Het geeft absoluut geen goed beeld naar mijn idee, Ik zou toch meer technieken gaan oefene want die vind ik hier niet in terug, Knipoog

Edit' iets vergeten!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 00:54

Shauni schreef:

Ik zou zo niet meteen met in uitjes beginnen aangezien pony flink naar de hindernis blijkt te trekken.. Moet je goed doen met zo'n dier dan kan je verstappingen krijgen ik zou eerst maar eens aan ontspanning en lijnen werken voordat je haar daarvoor zet.. Het is wel goed voor de pony maar dit zou ik pas doen als het paard/ pony rustig door zijn lichaam heen loopt..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 01:11

Ik denk dat je je beter kunt bezig houden met het leren kennen van je pony ipv zo snel mogelijk presteren.
Jen hebt haar pas 5 weken zeg je en al 3 keer op concours geweest, je kunt toch in 2 weken tijd je paard niet aanvoelen.

Zoals anderen ook al zeggen kun je beter aan je techniek werken ipv hoog te springen, daar heb je niets aan. Die hoogte kan hij wel redden, nu nog zo makkelijk mogelijk eroverheen.

Ga meer oxers springen, zet ze goed breed op, hoeft maar 80 cm hoog maar wel een meter breed. Dan leert hij goed basculeren ipv met een holle rug te springen.

Zelf moet je meer meegeven, teugels langer en handen naar voren en naar beneden. Let op dat je je hakken uitdrukt ook boven de sprong, je moet veren in je enkel dan kun je de schok van de landing beter opvangen wat minder belastend is voor je pony.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 02:47

Ik mis ook volledig het basculeren in de sprong. Ik hoop dat je iets gaat doen met de tips hierboven. Dan zul je op de langere termijn veel plezier hebben van deze pony. Het zit er namelijk wel in, maar het moet er wel uitkomen.

Veel succes ermee!

PS: Snap overigens ook niet waarom je niet wat langer de tijd neemt om je paardje te leren kennen en rustig aan begint. Geduld is een schone zaak. Maargoed, dat is je eigen keuze...