Okee, foto's met uitleg!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:42

Ze zijn leuk hoor DC! Ligt er bij jullie al sneeuw?

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 01:14

de ponies zien eruit alsof ze echt van het buitenleven genieten!!!! Haha! Haha! Haha!
mijn verzorgpony heeft ook een super dikke wintervacht en ziet er ook niet uit als het nat is en ze gelegen heeft. lijkt het ook een verwaarloosde oude knol terwijl ze het prima naar haar zin heeft!!
trouwens; poetsen heeft niet zoveel zin omdat ze hun dikke vacht nodig hebben, er wordt toch altijd gezegd dat een pony die buiten staat niet zoveel en uitgebreid gepoets moet worden ivm beschermlaag onder de vacht... B) Haha! (wat een kennis, wat een kennis.... Schijnheilig Haha! Haha! Haha! )

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 14:02

Ik vind de paardjes er persoonlijk niet zo geweldig uitzien (op deze foto´s iig). Die halstertjes kunnen best zo strak zitten door de wintervacht, maar zoals op de laatste foto te zien is is er nog genoeg ruimte om het een gaatje groter te maken. Dta zou ik dus ook wel doen, ookal hoeven ze hem maar even om. Hoe oud is de Appie eigenlijk? heel leuk paardje maar het lijkt alsof hij al een beetje een doorgezakte rug heeft. Het vosje ziet er erg leuk uit! Erg vervelend van DC's benen (en hoefjes?), ik hoop voor je dat het snel weer wat beter wordt! Leuk stel paardjes heb je Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 15:42

Hoi DC, het is nu winter bij jouw he? Misschien een tikkeltje kouder dan bij ons?

Dan zitten de paardjes goed in hun wintervacht en dat zegt ook wat van de verzorging c.q. gezondheid van de paarden. Het lijkt me dan ook niet een goed idee om ze elke dag lekker glanzend te borstelen.

Je flink rondgetobt met DC, dus dat zal wel goed komen.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 16:25

Leuke paardjes, vooral die appaloosa is erg leuk! Gaat het goed, met het inrijden door je dochter?

Groetjes!

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 16:58

Leuke teddy's hoor! Al mijn pony's zien er op dit moment precies hetzelfde uit! Lekker knuffelig Lovers !

Ik snap het commentaar wel hoor! Een groot aantal mensen heeft alleen maar 'kasplant'-paarden in zijn leven gezien. Van die diertjes die bijna nooit buitenkomen en dus ieni-mini-beharing hebben! Dat is nou pas zielig!

Jouw paardjes mogen zich gelukkig prijzen, dat ze nog een paardachtig leven kunnen leiden. Lekker overdag buiten zoals het hoort! Zeker voor veulens ideaal. In Nederland zijn er genoeg die 's winters nooit het daglicht zien. Voor de rest heb je fotogenieke paarden en niet-fotogenieke paarden. Ik denk dat jij een aantal van het laatste soort hebt staan. Die ruiken het wanneer je met een fototoestel aankomt, op dat moment draaien ze de oren naar achteren en dan kan er een bom ontploffen, maar ze gaan niet meer naar voren zo lang als je er met het fototoestel bijstaat ! Wij hebben ook een aantal van dat soort paardjes, dan ben je dus 3 uur bezig om 1 foto met oortjes naar voren te fabriceren Knipoog . Het toont natuurlijk veel vrolijker, oortjes naar voren.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 19:21

DC heeft dus in het verleden haar achterbenen drie keer opgesneden door een metalen schuur. Zie mijn berichten hierover. Ze heeft een aantal maanden geleden Contracted Tendonitis opgelopen. Het heeft te maken met haar pezen in haar voorbenen. Ze kan amper op haar voorbenen staan en ze krijgt nu een speciaal dieet. Verder zijn we nu ook bezig met massaging de schouders. Verder kunnen we haar niet bekappen omdat ze niet kan blijven staan.
Tja, hier is het dus behoorlijk koud! Het heeft nog niet zoveel gesneeuwt maar we zullen het nog wel krijgen hoor!
Appie is bijna drie jaartjes jong en ik vind dus echt niet dat er een probleem is met zijn rug hoor. Verder staan alle paardjes buiten. DC en Jerry blijven binnen. De paarden genieten van het buiten blijven en DC en Jerry doen er dan ook vanalles aan om naar buiten te mogen.
Ik kan eigenlijk wel de reacties van sommigen begrijpen maar zoals het al eerder vermeld werd door iemand anders zitten we in een heel ander land en worden dingen anders gedaan.
De halters? Wel, de een ziet er klein uit en de andere zijn dan tegroot! Er zit dus geen midden halter in die wel past voor die kleintjes waardoor de haren niet plat liggen.
Ik weet dat mijn paardjes goed verzorgt worden en ik hoop ook dat jullie dit kunnen zien in mijn berichten over DC.
Bedankt voor de leuke berichtjes!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:26

Nog meer vlekjes paarden! heb er zelf ook een.
Appie ziet er erg leuk uit.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 00:42

Ik wil toch even reageren.... Ik zag de foto's en dacht: Jeetje lekkere dikke wintervacht! Die beestje zullen het wel niet koud hebben!
Toen las ik het (zeer belachelijke) berichtje van Annemiek21 en moest echt even terug gaan om te zien waarom ze dacht dat jouw paarden verwaarloosd zouden zijn! En toen kon ik nog niets zien waarom zij dat zou moeten denken, behalve dat zij een manegemiep is die (zoals je zelf al vertelde) haar paard onder veel dekens heeft staan en het beest niet eens mag rollen want dan wordt ie vies :-S
Ik heb echt niets op jouw paardjes aan te merken!!!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 06:30

[quoteIk vind de paardjes er persoonlijk niet zo geweldig uitzien (op deze foto´s iig). Die halstertjes kunnen best zo strak zitten door de wintervacht, maar zoals op de laatste foto te zien is is er nog genoeg ruimte om het een gaatje groter te maken. Dta zou ik dus ook wel doen, ookal hoeven ze hem maar even om. [/quote]

De stal waar ik sta hebben ze bij 2 jonge paarden ook altijd de halsters vrij strak. Dit doen ze omdat die paarden de halster altijd afkrijgen en ermee gaan gooien en spelen. Je krijgt ze dan erg moeilijk weer te pakken. Op stal dragen ze geen halster. Nu doen we gewoon het halster strak en een pion in de paddock Pling