Fotos van de f-proef van 13 januari

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

Fotos van de f-proef van 13 januari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 09:58

Bij mij ging de proef niet lekker, privepaarden werden zwaarder berekend, paard moest de hele tijd aan de teugel.
En dan een vader (niet de mijne) die de hele tijd een klein kind op zijn nek deed en er weer af deed, kind gillen en zwaaien aan de zijkant van de bak. Ik was blij dat ik de proef heb kunnen uitrijden (zelfs na stijgeren bij het opstijgen).

Maar ik weet dat ik rechter op moet gaan zitten (in de les gaat het steeds beter).

Maar hier de fotos (gemaakt met een gsm, vandaar soms slechte kwaliteit)
Commentaar mag, graag zelfs (liefste met tips hoe ik het kan verbeteren)
(Oja: ik kon niet inrijden met mijn paard)

halthouden bij proef:
Afbeelding (ingezoomd)
Afbeelding

gebrokenlijn m doorzitten
Afbeelding

grote volte ebe
Afbeelding

ik geloof galop volte c (kind aan de kant was wel heel eng)
Afbeelding
Afbeelding

afwenden bij c (paard ging iets wijken)
Afbeelding

afgroeten
Afbeelding ingezoomd
Afbeelding

na de proef
Afbeelding

zelf vond ik dat ik Kapitein beter onder controle had dan bij de 1e wedstrijd. Maar toch maar 193 punten en een 4e plaats.

Graag commentaar:)

Tempus_Fugit

Re: Fotos van de f-proef van 13 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:06

Welk proefje reed je?

Wel sneu dat een eigen paard gelijk word verwacht dat ze veel beter lopen. Die F proefjes gaan namelijk niet op het paard, maar om de ruiter.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 10:16

F5a

bij ons worden eigen paarden zwaarder berekend.

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:35

jammer dat je niet had kunnen inrijden en dat er kinderen zaten te gillen hierdoor gaat het rijden altijd wel minder Boos! wel knap dat je nog 4de bent geworden:) Ik heb zelf ook wellis F5 gereden maar daar werd juist op je eigen houding gelet dat vond ik wel jammer want ik zat op een nog wel lastig pony waardoor je niet helemaal netjes stil kon zitten maar als die eenmaal liep liep ie veel beter dan de rest

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:00

Wel jammer, kan me aan ene kant wel begrijpen dat je op eigen paard vaker kan rijden en oefenen dan de gemiddelde manegelesser. Bij ons doen ze altijd aparte rubriek met eigen paarden en dan tegen elkaar, ondanks dat ze verschillende F-proeven rijden.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:56

@ horsefreak, dat is inderdaad helemaal eerlijk!

Maar goed, je doet zoiets toch voor je eigen punten, niet om 1ste te worden. Het is net als bij officiele wedstrijden, daar rij je ook voor je eigen punten. Want er rijden zat Z paarden in de B mee, terwijl je aan komt met je net beleerde paard.

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:12

Je rijdt echt supermooi! Ik vind het jammer dat je geen winstpunt hebt. Maar op onze manege wordt het helemaal niet strenger berekend als je een eigenpaard hebt. (ik heb er ook geen)Maarja, Doei

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:50

stom dat je strenger word berekend! ik weet eigenlijk niet of dat bij ons ook zo is maar geloof het niet ik heb 26 jan. weer proefjes Haha!:P