Ik had een Kentaur Medea I, maar die was te smal. Met dat zadel had Boy heel erg moeite met loslaten in zijn rug, liep hij hoog in de oprichting en waren zijn gangen wat nauw.
Dit zadel heb ik sinds dinsdag en hij loopt er stukken fijner mee

Mijn doel is om naar het voorwaarts neerwaarts toe te rijden, het loslaten en die oprichting eruit > horizontaal in de aanleuning.
Tips voor het laten zakken en toch wat ronder houden zijn welkom! Moet zeggen dat ik zelf geen moeite heb met het feit dat zijn neusje er regelmatig uitfloept, ben al lang blij dat hij durft te ontspannen en te zakken

Ik ben me ervan bewust dat hij op de voorhand loopt, maar t is een pony met een kort voorbeen, dus zonder oprichting is dit al gauw een 'probleem'

Manier van rijden: Steun op de buitenhand, uitnodigen op de binnenhand.
& tips zijn welkom, plaats dit topic om te leren!
Cap afwezig ivm hoofdpijn, is normaal wel aanwezig!
1. eerste drafje. Mijn probleem duidelijk te zien > Te korte teugels en niet uitnodigen tot zakken

2. Volte om hem uit te nodigen tot stelling en het loslaten van mijn hand (in het begin heeft hij daar moeite mee). Fijn achterbeen

3. Hetzelfde op de andere (betere) hand

4. Galopje, fijn achterbeen. Na gegalopeerd te hebben op allebei de handen is hij een stuk fijner

5. Eerste teken van ontspanning.. Een fijn actieve achterhand en een zakken hoofdje

6. Middendrafje, fijn ruim beenwerk. Neusje is er te ver uit, maar iig wel een ontspannen contact

7. Fijn beeld

8. Nog een galopje, dat achterbeen

9. & dit is wat ik wil bereiken. Actief beenwerk en een zakkend neusje

10. Iets te veel op de voorhand

Nou mensen! Tipstipstips

Ohja! Met dank aan Dani voor de foto's & gedeeltelijk voor de actieve achterhand en een zakkend hoofdje dmv tips! Thanks