Boerenfjordje Uls :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sallie

Boerenfjordje Uls :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 18:14

Ik rijd Ulsy nu ongeveer anderhalf jaar bij. Ze staat op een boerderij in Alkmaar, vooral op het land. Ik heb niet zo veel tijd, en verder wordt er niks mee gedaan, dus erg hard vooruit gaan we niet Knipoog.

Maar het is in ieder geval beter dan in het begin, ze kon toen alleen heel hard draven, of bokken tijdens het galopperen, en dat gaat nu wel een stuk beter!

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, tips zijn welkom, want heb al tijd geen les meer gehad. Wel tips op ons niveau aub, dus niet iets waarvan je al weet dat ze het nog niet kan!

Bij het filmpje, even je geluid uit, want je hoort alleen heel harde wind Knipoog

Ben benieuwd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ps, voor degene die het ziet, ik rijd inderdaad met een stang. DAt komt omdat dit een race fjord is, en geen slome duikelaar, zoals veel mensen van fjorden verwachten. Met een normaal bit is ze niet te houden, dus vandaar. We werken er wel naartoe, maar even ter info Knipoog

Rozanne

Re: Boerenfjordje Uls :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:15

Wat een leukerd!
Waar staat hij bij Alkmaar?

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 18:16

Zie nu wel dat het filpje erg minder is geworden door het uploaden Boos!.

@ Rozanne, dankje, ze staat aan de boekelemeerweg, dat is bij de MacDrive, en de vuilverbranding.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:23

Uit deze foto's is helaas niet zo veel op te maken maar het is wel een leuk paardje! veel plezier er nog mee!

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 18:28

marleeniej schreef:
Uit deze foto's is helaas niet zo veel op te maken maar het is wel een leuk paardje! veel plezier er nog mee!

die staan er ook meer bij voor het beeld, neem aan dat er uit het filmpje meer te zien valt?! Knipoog

Amigoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:28

Vind het een erg leuk fjordje! Lekker koppie zit erop Knipoog

Er was me 1 dingetje opgevallen tijdens het rijden. Probeer contact te houden met de mond.
Ik zie in het filmpje (kan zijn dat ik het fout zie? Dan word ik graag verbeterd Knipoog ) dat je je teugels
niet op maat houd. Ze 'klapperen' als het ware heen en weer. Probeer je handen stil te houden
en je teugels op maat te houden. Verder vind ik het erg netjes uit zien hoor! Pling

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 18:31

Amigoo schreef:
Vind het een erg leuk fjordje! Lekker koppie zit erop Knipoog

Er was me 1 dingetje opgevallen tijdens het rijden. Probeer contact te houden met de mond.
Ik zie in het filmpje (kan zijn dat ik het fout zie? Dan word ik graag verbeterd Knipoog ) dat je je teugels
niet op maat houd. Ze 'klapperen' als het ware heen en weer. Probeer je handen stil te houden
en je teugels op maat te houden. Verder vind ik het erg netjes uit zien hoor! Pling

Dankjewel, hier heb ik wat aan Knipoog. Je hebt inderdaad gelijk, ik doe dit denk ik onbewust, omdat hij in het begin heel erg fel op alles reageerd. dus zacht been, is er vandoor speren, en 1 keer wat druk op de teugels is stilstaan. Dat is nu niet meer, maar zit er bij mij nog in Knipoog. Ik ga er zeker op letten!

Dankje ( nu je het zegt, inderdaad vooral mijn binnenhand )

Martiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:33

Ik luisterde het filmpje zo en toen hoorde ik dat er een zweepje bij kwam. Maar waarom rijd je met stang én zweep? Een stang om hem rustig te krijgen en vervolgend een zweep om hem harder te krijgen... Niet erg logisch maarja
Verder wel een hele leuke fjord. hoe groot is die?

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:34

Leuke fjord, mijn fjord was ook zo'n racer, maar dat is nu (bijna helemaal) goed gekomen, succes met rijden. Ik zelf heb nooit met een stang gereden maar als hij wilde rennen op een kleine volte gezet en als ik hem echt niet kon houden tegen de wand(is ook niet echt goed maar ja, rijd nu M1 met hem Knipoog )
Op een Myler bitje loopt hij lekker Knipoog en ik kan nooit met zweep rijden. Waarom noem je hem trouwens boerenfjord?

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:36

het zweepje is er idd niet bij gekomen;)
Ik ben de filmer en we hebben er geen zweepje bij gehaald;)

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:39

Ja leuk beestje! Maar dat wist je al.. Probeer ook je handen rechtop te houden en iets hoger, idd je wapperteugel maar dat is al genoemd Knipoog Probeer ook voor je uit te blijven kijken, zo wordt je houding ook beter en daarmee zit je ook meteen stabieler!

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 18:39

Martiine schreef:
Ik luisterde het filmpje zo en toen hoorde ik dat er een zweepje bij kwam. Maar waarom rijd je met stang én zweep? Een stang om hem rustig te krijgen en vervolgend een zweep om hem harder te krijgen... Niet erg logisch maarja
Verder wel een hele leuke fjord. hoe groot is die?

De zweep is er niet bijgekomen, en als hij er bij kwam was het omdat ze steeds terug viel uit galop. Het was dus echt niet meer nodig!

Amigoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:39

sallie schreef:
Dankjewel, hier heb ik wat aan Knipoog. Je hebt inderdaad gelijk, ik doe dit denk ik onbewust, omdat hij in het begin heel erg fel op alles reageerd. dus zacht been, is er vandoor speren, en 1 keer wat druk op de teugels is stilstaan. Dat is nu niet meer, maar zit er bij mij nog in Knipoog. Ik ga er zeker op letten!

Dankje ( nu je het zegt, inderdaad vooral mijn binnenhand )

Heb je weer wat om aan te werken Haha! hihi.

'K vind jullie een leuke combinatie! Gewoon lekker rustig doortrainen Knipoog !

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 18:41

moniquelucky schreef:
Leuke fjord, mijn fjord was ook zo'n racer, maar dat is nu (bijna helemaal) goed gekomen, succes met rijden. Ik zelf heb nooit met een stang gereden maar als hij wilde rennen op een kleine volte gezet en als ik hem echt niet kon houden tegen de wand(is ook niet echt goed maar ja, rijd nu M1 met hem Knipoog )
Op een Myler bitje loopt hij lekker Knipoog en ik kan nooit met zweep rijden. Waarom noem je hem trouwens boerenfjord?

Zie je, fjorden zijn niet sloom Lachen.

Die volte e.d heb ik al geprobeerd, het is alleen geen wand, maar stroomdraad langs een hek, dus hem daar tegenaanzetten is wel weer erg gemeen Knipoog.

Ik noem hem boerenfjord omdat hij op een boerderij staat, op het land. Een echte boer dus Lachen

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 18:42

Preddy schreef:
Ja leuk beestje! Maar dat wist je al.. Probeer ook je handen rechtop te houden en iets hoger, idd je wapperteugel maar dat is al genoemd Knipoog Probeer ook voor je uit te blijven kijken, zo wordt je houding ook beter en daarmee zit je ook meteen stabieler!

Danku ! Lachen

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:47

Wat een mooie fjord! Dat dekje past er ook heel erg leuk bij!

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 18:51

Procent schreef:
Wat een mooie fjord! Dat dekje past er ook heel erg leuk bij!

Dankje! Het zadel dat erop ligt heb ik nieuw, en kwam er tijdens het rijden achter dat het dekje er niet helemaal super onder ligt Boos!. Erg jammer!

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 20:20

Nog iemand andere tips??

rintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:28

Leuk fimpje hoor! en leuke foto's Tong uitsteken

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:32

Heej Chantal Tong uitsteken

Je mag hem wel eens gaan knippen joh Haha!
Haha, maar rijden ziet er goed uit. Ze heeft een lief hoofdje voor zover ik dat kan zien op de foto's.
Weet je ook d'r afstammeling of niet?

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 20:38

Heej jij Knipoog.

Ja, ik weet dat ze geknipt moet, maar als de manen heel kort zijn lijkt ze nog dikker Bloos...

Ik zal eens kijken, ik moet het ergens hebben Knipoog

Ben nog niet zo ver als jij met rijden, maarja, jij doet ze natuurlijk al veel langer Lachen

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:38

Leuke fjord! Probeer inderdaad contact te houden, want kijk maar eens goed, als je zo wiebelt met je handen komt ze af en toe opeens naar boven met haar hoofd, terwijl als je relaxt blijft, komt ze mooi naar beneden. Verder ziet het er goed uit. Succes, veel oefenen, komt helemaal goed!

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:34

Hoi,
Ik vind het een heel leuk paardje en ik denk dat jullie een leuke combinatie zijn. Ik denk echter dat je geen scherper bit moet inhangen wanneer je paard raced maar dat je kritisch moet kijken of het niet aan jouw eigen kunnen ligt. Op het filmpje zie je duidelijk dat je weinig contact hebt met de mond daardoor heeft hij dan ook alle mogelijkheid om er vandoor te gaan. Ik vind het vreemd dat alle bokkers altijd zo'n uitgesproken mening hebben over het gebruik van de slofteugel maar zo'n scherp bit hoor ik bijna niemand over en dat lijkt mij voor het paard ook geen pretje.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:43

Even over je handen:
In draf rijden je handen ook licht, probeer ze stil te houden.
Hierdoor krijgt je fjordje soms schokjes in zijn mond, wat met een scherper bitje nog harder aankomt, dit gebeurt onbewust.
Ik zie ook dat hij in het filmpje er een keertje vrij duidelijk, en een paar keer iets minder erg, er tegenin komt, denk dat dat hierdoor komt, als je je handen stil houdt, denk ik dat hij heel netjes laag blijft Lachen

Verder valt me op dat je wat uit onbalans zit, ern hierdoor achterin het zadel valt, las dat je een nieuw zadel hebt, kan ook daardoor komen, maar wel een aandachtspuntje Knipoog

In het filmpje zie ik ook een overgang stap-draf, hij loopt er dan leuk bij, en je gooit alles los bij het aandraven, zooo zonde, ook moet hij meer vertrekken, hij heeft een half rondje nodig om op gang te komen, dat moet sneller Tong uitsteken

Als je deze dingetjes verbetert, denk ik dat het beeld erg netjes wordt, want er is een goed begin Lachen

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:08

daar hebben we Ulsy!
ze is echt leuk! Haha!

commentaar is al gegeven!