Daisy @ work na herstel blessure

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Daisy @ work na herstel blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 00:03

Daisy heeft 4 maanden stil gestaan en is nu al met al 5 maanden onder het zadel..Daisy is een wielkopolski merrie van 5 jaar in mij word ze 6
Vandaag lekker bij marjolein van de bosch binnen gereden.. Daisy is net hersteld van een hoefzweer en heeft hierdoor 4 maanden stil gestaan. Ik rij nu sinds een week weer op haar.. het ging best lekker..
Mijn eigen commentaar Tong uitsteken Volgens mij mogen mijn beugels wel een gaatje langer Haha!
Tips zijn welkom
Ps : ze is niet vet maar drachtig Tong uitsteken

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.ziet er een beetje scheef uit omdat de horizon scheef is Tong uitsteken
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding

bedankt voor het kijken en leuk als je een berichtje achterlaat

liefs lin en een knuf van daisy

Ezmee

Re: Daisy @ work na herstel blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 00:07

Wat een lief dikkertje Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 00:16

Je beugels mogen inderdaad wel 2 gaatjes langer..
Ook zou ik haar voor eerst los laten, want ze loopt vaak te diep, en in stap zit dr achterhand er nog niet goed onder, probeer daar eerst aan te werken Lachen
Het is trouwens wel een mooie merrie Lachen
Succes!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 00:18

Thanks kijk daar heb ik wat aan.. Ik probeer het weer wat rustig op te bouwen.. En het nagefelijk lopen Tong uitsteken doet ze eigenlijk bijna zelf ..hmmzzz hahhaha

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 22:52

samen met mijn stalgenootje
Afbeelding

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:55

Ik zou je beugels 2 gaatjes langer doen. Je handen mogen trouwens meer gedragen worden en je trekt haar in de krul... Ik zou eerst gaan werken aan een actieve achterhand voordat je een knikje probeert te krijgen, nu ben het gewoon af aan het dwingen. Een goed actief paard dat over de rug loopt zakt vanzelf wel. Knipoog
Vind het een leuk paardje, mooie kleur heeft ze!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 23:03

Ehm ik weet dat een foto een moment opname is..maar ik vraag haar niets.. zij loopt uit haar eigen naar beneden dus dat lijkt mij dan niet gedwongen.. Ik heb net aan contact met de mond en ben ligt in de hand..Van mijn beugels helemaal gelijk in..
Dit waren foto's van dat ik net aan het rijden was.. daarna was de bat leeg Tong uitsteken

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:06

Dan ontrekt ze zich aan de druk die ze op haar mond krijgt, en jij zegt dat het gewoon contact is, dan heeft ze waarschijnlijk een heel gevoelig mondje, in dat geval zou ik iets minder druk op de mond leggen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 23:09

ik heb een hele lichte hand.. Ik kan moeilijk met waslijnen gaan rijden... want dan heb ik geen contact meer.. Het is een jong paard en kan vreemde actie's hebben.. dan vind ik het te gevaarlijk om met waslijnen te rijden... wel krijgt ze nu een ander bitje.. ze krijgt nu een inrijbitje ( dubbelgebroken) maar ze legt ook haar tong regelmatig over het bit.. Ze is dus nogal actief daar beneden.. Al had ik haar oneerlijk in de krul getrokken dan had de amazone die er bij stond wel wat van gezegd ( ZZ amazone)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 23:12

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:15

Dit is inderdaad een veelvoorkomend probleem bij jonge paarden in dat geval, gewoon zorgen dat ze niet gaat hangen en wel je hand blijft volgen. Lachen Het spijt me om te zeggen maar er zijn genoeg ZZ ruiters met foute praktijken. Dus ik ben niet echt onder de indruk daar van. Om daar op in te gaan moet ik haar eerst gezien hebben. Maar ik geloof je zo ook al hoor. Knipoog

Ik zal zo even in het topic kijken.
EDIT: de draf daar ziet er dus al veel beter uit als de stap, dan weet je waar je 'aandachtspunt' ligt. Lachen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 23:22

Tong uitsteken weet dat zei een respect volle ruiter is Haha! ze heeft 4 hengsten en heeft 2 andere paarden van mij ingereden.. Maar ik weet gelukkig van mij zelf dat ik eerlijk ben.. Ik zou mijn merrie nooit pijn doen en irriteer me mateloos aan mensen/ruiters die hun paarden zagend en grof naar beneden werken.. heb juist veel respect voor mijn beestjes.. gister tijdens het rijden zei ik al tegen mijn stal genootje.. ze is weer lekker diep aan het lopen NOT.. maar het is al een stuk beter dan die week er voor toen zat alles in haar hals vast en hield ze haar hoofd alleen maar rechts omhoog wat een mooie sterren.. dus ze begint weer wat los te komen.. Hoop haar volgende week weer een beetje normaal te kunnen rijden.. Morgen laat ik weer foto's van het rijden maken..

edit:
www.stoeterijdubois.nl daar rij ik is mijn buurmeisje Tong uitsteken de meeste kennen haar wel hier op bokt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 23:26

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 10:31

Foto's van twee dagen er na
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:13

wat een lekkerding zeg
rijden ziet er netjes uit hoor Lachen

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:18

Lara_Silver schreef:
Dit is inderdaad een veelvoorkomend probleem bij jonge paarden in dat geval, gewoon zorgen dat ze niet gaat hangen en wel je hand blijft volgen. Lachen Het spijt me om te zeggen maar er zijn genoeg ZZ ruiters met foute praktijken. Dus ik ben niet echt onder de indruk daar van. Om daar op in te gaan moet ik haar eerst gezien hebben. Maar ik geloof je zo ook al hoor. Knipoog

EDIT: de draf daar ziet er dus al veel beter uit als de stap, dan weet je waar je 'aandachtspunt' ligt. Lachen

bedoel je mij soms? Vork Iedereen die bij ons vrij in de bak rijdt, moet ook echt vrij kunnen rijden en niet met mensen die zich bemoeien met hun rijstijl. Voor mijn mening over het rijden kan je les nemen. Het is iig niet de bedoeling dat ik op iedereen commentaar ga geven. Iedereen heeft recht om bij ons in alle rust/vrijheid te kunnen trainen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:48

marjolein88 schreef:
Lara_Silver schreef:

bedoel je mij soms? Vork Iedereen die bij ons vrij in de bak rijdt, moet ook echt vrij kunnen rijden en niet met mensen die zich bemoeien met hun rijstijl. Voor mijn mening over het rijden kan je les nemen. Het is iig niet de bedoeling dat ik op iedereen commentaar ga geven. Iedereen heeft recht om bij ons in alle rust/vrijheid te kunnen trainen.

Heel erg bedankt voor je uitleg, ik snap alleen niet waar hij op bedoeld is. Vork Lees mijn tekstje nog maar eens goed, als iemand tegen mij zegt ja die en die ZZ ruiter zegt dat ik het goed doe, prima, maar dan ga ik alsnog van mijn eigen initiatief af als ik niet weet hoe die desbetreffende ZZ ruiter rijdt, dit is geen toepassing op jou enkel een voorbeeld. Er zijn namelijk genoeg ZZ ruiters die een veel te lief paard hebben als je begrijpt wat ik bedoel.