Sinds gisteren heb ik een nieuwe verzorgpony Andrea...andrea is een lieve 10 jarige haflingermerrie die erg leuk te rijden is. Ze kent veel trucjes , is 100% bomproof maar wel met heel veel pit en kan dan ook behoorlijk hard willen gaan en is daarom niet altijd de makkelijkste

Wel ken ik andrea al 8 jaar en heb ik er in het verleden wel zo nu en dan op gereden.
Van de eigenaresse mag ik alles dus we gaan van de zomer lekker buitenrijden!
Het was voor mij ook erg wennen weer aangezien ik al een jaar niet meer intensief op een dressuurzadel gereden heb en ik al maanden eigenlijk niet echt intensief rijd...
De nodige spierpijn is dan ook al aanwezig

De foto's vond en vind ik zelf erg confronterend omdat mijn houding echt bagger is geworden!! Hier gaan we dan ook zeker weer hard aan werken

heel veel punten kan ik dan ook zelf benoemen..ik moet rechterop zitten , niet naar beneden kijken, beenhouding moet beter en zeker niet onbelangrijk: mijn handen en armen

Wel ben ik oud en wijs genoeg om te weten dat ik eigenlijk een capje op mijn kopje moet,maar goed ik ben lekker eigenwijs en het is en blijft dan ook een eigen keuze
De foto's zijn gemaakt door mijn vriend die niet gewend is om paarden te fotograferen en met een gewone compactcamera.
Commentaar is natuurlijk welkom!! want daar leer ik alleen maar van

Eerst in de binnenbak:

daarna maar naar buiten gegaan nadat andrea haar energie kwijt was in een fikse bokpartij en de frisheid een beetje kwijt was

geen idee wat mijn armen in zo een rare houding doen

Lol hebben we in ieder geval wel en dat is toch wel het allerbelangrijkste van het rijden!

Tevens kan andrea ook steigeren op commando...dit verschil van het wel en niet mogen doen en alleen wanneer gevraagd kan zij erg goed en daarom kan dit met een gerust hart zo nu en dan ook gedaan worden zonder dat het kwaad kan.... Zij steigert nooit zonder commando!
alleen die rare kop die ik erbij trek

en ook liet ze zien hoe hoog ze het kan (hoger dan dit gebeurt gelukkig niet)

lekker afzadelen en spuiten op de spuitplaats

en nooit zonder een gekke bek en veel lol

Ik wou eigenaar marjolein (drea hier op bokt) nog even bedanken dat ik zo een fijne pony als drea zo mag doen!