Spaanse pas
Sinds kort zijn we bezig met steigeren onder de man, om zo hoog mogelijk te komen steekt hij vooral zijn hoofd zo ver mogelijk omhoog, dat is makkelijker dan de rest omhoog te werken
Teugels hangen helemaal los en hij mag van mij met zijn hoofd doen wat hij wil. Plaatje wordt er wat minder mooi van maar ik ben al blij dat de beide voetjes van de vloer gaan ipv dat hij op 1 been staat te hupsen met het ander omhoog getrokken 
Belonen!
Nog een keer steigeren
En belonen met rust
En nog een buiging
Hierna nog even gereden zonder borsttuig, een deel van de bak was nogal modderig en ik wilde hem schoon houden
Helaas geen foto's van het rijden, wel van het springen
Jauke vindt springen echt onwijs leuk, draaft in een sukkeldrafje de bak rond tot hij de hindernis ziet en probeert er dan op af te stormen. Aangezien ik echt geen kaas gegeten heb van springen
laat ik hem zijn gang maar gaan waardoor we nogal eens verrot uitkomen 
Dit is dus zo'n verrot moment
echt schattig hoe hij zich er toch nog uit probeert te redden, maar jullie snappen vast dat de hindernis niet overeind bleef 
Hier sprong hij echt veeeeeelste vroeg, had ik niet verwacht dus bleef achter maar wel echt een megasprong

En nog een fatsoenlijke

)

Tja, ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik mbt steigeren precies wil, voor Levade moet ik gaan oefenen op het blijven staan, da's wel echt ontzettend zwaar en eigenlijk nog te zwaar voor hem op dit moment. Gewoon steigeren, dus recht omhoog en weer naar beneden is feitelijk minder zwaar. Maar ik heb het idee dat hij zelf een veiligheidsmarge inbouwt en dus niet te ver omhoog gaat op commando. Wellicht straal ik onbewust ook uit dat hij niet te hoog moet gaan hoor, ze voelen natuurlijk bijna alles aan. Maar feitelijk wil ik wel graag dat hij hoger gaat dan dit, maar vooral dat ik hem tzt kan "instellen" dat ik kan gaan bepalen hoe hoog hij komt