Jauke @ VD en springen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Jauke @ VD en springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 22:34

Allereerst show ik jullie graag mijn zelfgemaakte borsttuig Haha!

Afbeelding

Spaanse pas
Afbeelding

Sinds kort zijn we bezig met steigeren onder de man, om zo hoog mogelijk te komen steekt hij vooral zijn hoofd zo ver mogelijk omhoog, dat is makkelijker dan de rest omhoog te werken Knipoog Teugels hangen helemaal los en hij mag van mij met zijn hoofd doen wat hij wil. Plaatje wordt er wat minder mooi van maar ik ben al blij dat de beide voetjes van de vloer gaan ipv dat hij op 1 been staat te hupsen met het ander omhoog getrokken Clown
Afbeelding

Belonen!
Afbeelding

Nog een keer steigeren
Afbeelding

En belonen met rust
Afbeelding

En nog een buiging
Afbeelding

Hierna nog even gereden zonder borsttuig, een deel van de bak was nogal modderig en ik wilde hem schoon houden Clown Helaas geen foto's van het rijden, wel van het springen Haha! Jauke vindt springen echt onwijs leuk, draaft in een sukkeldrafje de bak rond tot hij de hindernis ziet en probeert er dan op af te stormen. Aangezien ik echt geen kaas gegeten heb van springen Bloos laat ik hem zijn gang maar gaan waardoor we nogal eens verrot uitkomen Bloos!

Afbeelding

Afbeelding

Dit is dus zo'n verrot moment Bloos echt schattig hoe hij zich er toch nog uit probeert te redden, maar jullie snappen vast dat de hindernis niet overeind bleef Clown
Afbeelding

Hier sprong hij echt veeeeeelste vroeg, had ik niet verwacht dus bleef achter maar wel echt een megasprong Haha!
Afbeelding

En nog een fatsoenlijke Clown
Afbeelding

Escada

Re: Jauke @ VD en springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:42

Wat een lekker ding zeg:D Echt een super combinatie zijn jullie;) Springen ziet er wel komische uit,vooral met die enorme sprong, maakt niet uit hoe die springt,als jullie maar lol hebben toch;) Ga zo door!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:44

Ziet er stoer uit! Lijkt me echt lastig om dat allemaal te kunnen. Wat knap dat je het borsttuig zelf hebt gemaakt. Echt stoer. Jullie zijn een goede combinatie!

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:46

Hoi Danielle
Je hebt echt een heel leuk paard.
je bent voor kerst bij ons in esbeek geweest om te helpen met mijn shet Guus.
We hebben de foto's van jullie op het strand ook gekeken, echt super!!

groetjes Ellen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:51

Daar is ze weer!
Knap wat je er allemaal mee bereikt.
Hoelang heb je Jauke eigenlijk?
Dat is vast heel wat jaartjes.. Pling
Ga lekker zo door!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:53

Jullie zijn echt een enorm leuke combinatie. Dat springen ziet er leuk uit, heb er ook geen verstand van, maar jullie hebben er plezier in, dat is het belangrijkste.
Dat steigeren, dat heb je waarschijnlijk eerst op de grond aangeleerd, maar hoe doe je dat als je erop zit, met een commando of wat ?
Ik ben zeker niet nieuwsgierig hoor Clown

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:57

Wauw ik vind dat borsttuig echt heel mooi gemaakt! Knap hoor als je dat kan Knipoog
Ook zijn jij en je paardje een hele leuke combinatie (wat iedereen hier boven ook al heeft gezegt Tong uitsteken )
Veel succes verder samen ! Lachen

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:00

Borsttuig staat hem wel leuk Lachen
Op VD heb ik niets aan te merken Knipoog zijn hoofd bij dat steigeren komt vanzelf wel goed als hij zijn balans beter gevonden heeft Lachen

Zorg bij het springen dat je licht contact houd met zijn mond, en probeer hem wat in te houden voor de sprong, anders ga je problemen krijgen moest het wat hoger worden Lachen hij leert vanzelf wel rustig over de sprong gaan en dan gaat hij vanzelf veel beter uitkomen Lachen desnoods rijd je een cirkeltje voor je sprong als hij niet rustig is, en als hij dan rustig is mag hij springen Lachen
als je soms niet goed mee bent, probeer dan al voor de sprong in verlichte zit te gaan en je handen iets naar voor te doen, als je zeker bent dat Jauke springt, maar dat denk ik wel he? Knipoog

komt goed met jullie Knipoog

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:02

leuk hoor! Haha!

Jammer genoeg kan ik de springfoto's niet zien Schijnheilig
Je borsttuig ziet er supernetjes en profi uit! Haha! hoelang ben je er mee bezig geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:05

Gaaf borsttuig zeg, staat Jauke wel goed he Haha!

Steigeren onder de man gaat 'm al redelijk af he? Hihi dat hoofd zo omhoog gooien... dat zal hij wel een beetje blijven houden he Clown Ziet er goed uit verder, zeg! Alleen met springen hoef je niet op z'n hals te gaan liggen hoor Haha! Een 'gewone' verlichte zit will do.

Jullie zijn inderdaad een leuke combinatie samen... zou jullie eigenlijk wel nog een keer willen fotograferen Schijnheilig

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:11

wat een lieverd van een paard heb je,
echt lief hoe die het probeerd te redden!
veel plezier met je paardje! Lachen

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 23:15

Foto's laden momenteel idd een beetje langzaam Bloos Kom wel weer goed Haha!

Hey Ellen! Doet Guus nog een beetje zijn best Haha! Leuk om je hier ook tegen te komen Lachen

Up-to-date > In dit topic [EJL-ITP] 3 jaar vrijheidsdressuur, wat gaat dat snel! kun je zien en lezen hoelang ik Jauke heb en hoelang we al aan VD doen Lachen

Kirr > Jep, uiteraard eerst op de grond, dat beheerst hij al 1,5 of 2 jaar ofzo, dus zit er goed in. Ook dan komt hij niet onwijs hoog, maar dat gaat redelijk. Dus vandaar de moeilijkheidsgraad opgeschroefd. Ik laat hem op de grond altijd vanuit beweging steigeren, dus of achterwaarts en omhoog, of meerennen, stilstaan en omhoog. Omdat hij dan makkelijker zijn achterhand eronder kan zetten. Verder raak ik zijn rechterschouder aan met de zweep en steek deze omhoog en geef met mijn stem aan dat hij omhoog moet "let op...! Ja?! Omhoog!!!" Het is dus een hele serie aan commando's. De eerste keren onder de man steigeren heb ik een stalgenoot erop gezet onder luid protest van haar kant. Bij alles wat we deden was het owh god, owh nee, help dear god. Totdat hij daadwerkelijk overeind kwam, toen was het toch wel stoer Clown Dit een paar keer, daarna andersom, stalgenoot die de commando's gaf en ik erop. Vrij kort erna kon ik al alleen met hem werken Lachen

Tussen rustig en druk zit een groot verschil Yoicka Knipoog Jauke is zeker niet oncontroleerbaar ofzo, maar ik heb zelf echt geen kaas gegeten van springen. Dus we springen zo een beetje voor de lol en dan laat ik hem het het liefst zo veel mogelijk zelf uitzoeken. Contact zoek ik juist liever niet, liever teveel ruimte zodat hij zijn hals kan gebruiken. Wellicht, als we ooit echt hindernis materiaal hebben dat ik nog wel eens een les ga volgen, want dat zou zeker kunnen helpen Lachen

Borsttuig was samen met ons mam ongeveer 4 uurtjes werk, dus ik vond het erg snel gegaan Haha!

Nikki, je bent altijd welkom! Welke setting dit keer? Bos? hei? woestijn? owh, wacht, da's wel heel ver weg Clown En idd, ik denk dat het hoofd omhoog er niet snel uit zal gaan, maar wie weet als hij sterker wordt Haha!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:20

Ik heb je topic van 3 jarig bestaan gelezen.
Echt knap hoor.
We hopen nog lang van jullie te kunnen genieten!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:29

Wow, geweldig! De VD is prachtig om te zien en erg grappig hoe hij zich uit het springen probeert te redden Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:58

Wat ontzettend gaaf zeg, prachtig borsttuig ook! Vind het zo knap wat je allemaal met hem kan!

Volgens mij heb ik het al eens eerder gezegd, maar als je ooit eens de behoefte voelt naar het strand te gaan hier in de buurt, hoor ik het graag, wil hem wel voor mijn lens hebben! Ja Lachen

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 00:45

het zijn echt suuuuper mooie foto's geworden vind ik Haha!
ik vind je borsttuig echt geweldig! (petje af , doe het je niet na Bloos ), maar het staat ook nog eens heeeeel mooi!
het steigeren gaat inderdaad -gelukkig- steeds beter onder de man..maar ook 'gewoon' gaat ie duidelijk steeds beter, en makkelijker omhoog!
zag er errug goed uit vandaag.
ohja, en je hebt duidelijk een springgefokte fries Tong uitsteken ..vind ie zelf dan haha.
al is ie soms wel lekker onhandig he Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 00:49

Leuk zijn ze weer, zeker het springen Haha! Staat er springen in de topictitel, dus ik verwacht 1m of zo, ga jij lekker een emmertje springen Haha!

Ik denk dat het bij het steigeren is zoals je zelf zegt: zijn achterhand moet er meer onder. Zijn achterbenen staan haast kaarsrecht, nou weet ik niet of je zelf oefent naar meer iets richting levade of wil je hem gestrekt omhoog?

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:16

Oh wat een ontzettend leuk en aansprekend paard zeg!
Volgens mij heb je daar echt een heel leuk maatje aan Ja
Borsttuig ziet er 'in actie' ook erg mooi uit.
De springfoto's zijn erg vermakelijk Haha! Krijg er wel zin van om weer eens te spingen met Ambertje moet ik zeggen.

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:45

mooie foto's Lachen op het vd-en heb ik geen commentaar ,want dat doe ik zelf ook niet Tong uitsteken maar die springfoto's zijn echt grappig Nagelbijten / Gniffelen

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:56

leuke foto's en mooi zelfgemaakt borsttuig Lachen
die springfoto's zijn wel grappig Nagelbijten / Gniffelen

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:38

Hij staat superrr Knipoog
je bent lekker creatief geweest Haha!
Knipoog super
en jauke is een superr vd BINK Haha!
XX

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:16

Haha ik heb me dood gelachen om die acties, mocht je ooit weer gaan springen, bel mij en neem je fototoestel mee Haha! Ik vermaak me wel haha.

Ze zijn best leuk geworden, alleen die ene van het steigeren is scheef, denk dat ik hem met de camera omhoog wou duwen ofzo Clown

Verena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:12

Hee Daan nog effe en we kunnen beide springparcoursen gaan doen Knipoog. Die van mij springt hetzelfde Lachen. Gaaf borsttuig trouwens Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:08

Dank jullie wel allemaal Party!!

Myukii > Ik hou het in het hoofd! Heb momenteel wel vervoer, maar het is toch een eind rijden die kant op. Toen op Texel was makkelijk omdat ik toch al op Texel was. Maareh, als het goed is gaan we volgend jaar weer naar Texel dus wie weet!

Poes > Emmertje met baksteen he! Scheelt heeeeeel veel Clown *LOL* Tja, ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik mbt steigeren precies wil, voor Levade moet ik gaan oefenen op het blijven staan, da's wel echt ontzettend zwaar en eigenlijk nog te zwaar voor hem op dit moment. Gewoon steigeren, dus recht omhoog en weer naar beneden is feitelijk minder zwaar. Maar ik heb het idee dat hij zelf een veiligheidsmarge inbouwt en dus niet te ver omhoog gaat op commando. Wellicht straal ik onbewust ook uit dat hij niet te hoog moet gaan hoor, ze voelen natuurlijk bijna alles aan. Maar feitelijk wil ik wel graag dat hij hoger gaat dan dit, maar vooral dat ik hem tzt kan "instellen" dat ik kan gaan bepalen hoe hoog hij komt Lachen

Alet > Jauke is idd ook echt een maatje, doet altijd zo zijn best! Haha! Plaats jij ook foto's als je gaat springen Haha! Knipoog

Marlou > Zeg dat nou niet! Echt niemand had nog door dat die foto scheef stond Clown En daardoor lijkt het alsof hij net wat hoger steigerde dan dat hij eigenlijk deed Tong uitsteken

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:13

Ik vindt het er leuk uitzien.
Leuke combinatie zijn jullie.