Saffron is een 3,5 jarige ruin en nu zo'n 15 weekjes van mij. Helaas hebben we de afgelopen tijd niet veel kunnen rijden ivm het weer en de bak.
De keren dat ik heb gereden ging het echt niet goed, hij ging overal tegenin, klieren, andere kant opdraaien, trekken, hangen, etc. (ik heb overigens wel les met hem
hij pakt deze manier helaas niet goed op)Vorige week in het weekend ging Saff's verzorgster Myra (Myra@bokt) foto's van ons maken tijdens het rijden. Het ging helaas totaal niet lekker, hij was stierlijk vervelend en het was gewoon een ramp.
Ik geef eerlijk toe dat ik tot nu toe de foto's niet heb durven tonen, het ging echt niet goed...
Tot begin deze week. Myra heeft een tijd geleden les gehad van iemand (met haar vorige vzpony) waar die pony erg goed op reageerde en goed loskwam. Ze heeft mij een aantal tips gegeven waar ik begin deze week mee aan de slag ben geweest.
Van de week 3x gereden en het ging echt super! Hij was zo braaf, geen geklier, getrek, etc meer. Eindelijk een beetje ontspanning!
Vandaag ook weer gereden en ben echt trots op wat we in 1 weekje hebben bereikt, het gaat echt zoveel beter!
Het was vandaag gelukkig heerlijk weer, echter, de bak was slecht te berijden. Hij was nat en soms flink zwaar (behalve in het midden) maar goed, daar moesten we het maar even doen.
Ondanks de bak deed Saff het super
hij doet zo z'n best! Ben echt trots op hem 
Natuurlijk ziet het er nog verre van perfect uit en moet er nog een boel verbeterd worden, maar we zijn op weg!
Ik merk ook dat niet alleen ik, maar ook hij steeds meer plezier krijgt in het rijden. Wat ook erg belangrijk is

Dan hier de foto's
1 Natuurlijk wel met setje

2

3

4

5

6

7

8

9 En toen hoorde hij iets

10 Hier was alles nog rustig, maar dat duurde niet lang. Kort daarna kwam er een wagentje langs met 2 ukkies ervoor in draf. Toen ze weg waren was het ZOEFFF en weg was Saff
Hij heeft 3 x de bak rondgerend en tegelijkertijd zitten hinniken. Mafkees 

11 En we gaan weer verder

12

13

14 Jaja, we kunnen ook nog de andere kant op

15
En als laatste nog even zn mooie koppie

Mijn eigen commentaar:
*Handen iets meer dragen/hoger houden
*Benen stiller houden
*Hakken meer uitdrukken
*Tenen naar binnen
*Rechtop blijven zitten
xx Jenn
Ik vind het er goed uitzien hoor, zeker gezien de omstandigheden.
Handen wat meer naar voren en minder voorover kukelen, maar verder netjes!