Saffron en ik @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Saffron en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:03

Jaja, eindelijk rijfoto's van ons!

Saffron is een 3,5 jarige ruin en nu zo'n 15 weekjes van mij. Helaas hebben we de afgelopen tijd niet veel kunnen rijden ivm het weer en de bak.

De keren dat ik heb gereden ging het echt niet goed, hij ging overal tegenin, klieren, andere kant opdraaien, trekken, hangen, etc. (ik heb overigens wel les met hem Knipoog hij pakt deze manier helaas niet goed op)

Vorige week in het weekend ging Saff's verzorgster Myra (Myra@bokt) foto's van ons maken tijdens het rijden. Het ging helaas totaal niet lekker, hij was stierlijk vervelend en het was gewoon een ramp.
Ik geef eerlijk toe dat ik tot nu toe de foto's niet heb durven tonen, het ging echt niet goed...

Tot begin deze week. Myra heeft een tijd geleden les gehad van iemand (met haar vorige vzpony) waar die pony erg goed op reageerde en goed loskwam. Ze heeft mij een aantal tips gegeven waar ik begin deze week mee aan de slag ben geweest.

Van de week 3x gereden en het ging echt super! Hij was zo braaf, geen geklier, getrek, etc meer. Eindelijk een beetje ontspanning!

Vandaag ook weer gereden en ben echt trots op wat we in 1 weekje hebben bereikt, het gaat echt zoveel beter!

Het was vandaag gelukkig heerlijk weer, echter, de bak was slecht te berijden. Hij was nat en soms flink zwaar (behalve in het midden) maar goed, daar moesten we het maar even doen.
Ondanks de bak deed Saff het super Lovers hij doet zo z'n best! Ben echt trots op hem Lachen

Natuurlijk ziet het er nog verre van perfect uit en moet er nog een boel verbeterd worden, maar we zijn op weg!
Ik merk ook dat niet alleen ik, maar ook hij steeds meer plezier krijgt in het rijden. Wat ook erg belangrijk is Lachen

Dan hier de foto's

1 Natuurlijk wel met setje Schijnheilig
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9 En toen hoorde hij iets Rolleyes
Afbeelding
10 Hier was alles nog rustig, maar dat duurde niet lang. Kort daarna kwam er een wagentje langs met 2 ukkies ervoor in draf. Toen ze weg waren was het ZOEFFF en weg was Saff Clown Hij heeft 3 x de bak rondgerend en tegelijkertijd zitten hinniken. Mafkees Clown
Afbeelding
11 En we gaan weer verder Lachen
Afbeelding
12
Afbeelding
13
Afbeelding
14 Jaja, we kunnen ook nog de andere kant op Bloos
Afbeelding
15

En als laatste nog even zn mooie koppie Lovers
Afbeelding

Mijn eigen commentaar:
*Handen iets meer dragen/hoger houden
*Benen stiller houden
*Hakken meer uitdrukken
*Tenen naar binnen
*Rechtop blijven zitten

xx Jenn

winxx

Re: Saffron en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:08

Wat een leuke pony heb je! Ziet er goed uit. Haha!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:08

Mooi paardje. Probeer inderdaad je handen hoger te houden en ze minder vast te zetten.
Verder je eigen commentaar.

Je komt er vast wel met hem!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:11

Super om de foto's zo even rustig te bekijken. Jullie zien er nu ook veel beter uit vergeleken met vorige week (en dat dus al in 1 weekje!).
Blijven oefenen (wat je zeker gaat doen nu het zo goed gaat!) Haha!
Het was ook heerlijk om op hem te rijden vandaag. Jammer van die bak alleen, hopelijk blijft het iets droger Lachen

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:12

mooi paardje joh Lachen je mag trots zijn, alleen je handen inderdaad meer dragen en verder naar voren, je zet ze vast op je bovenbeen

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:22

Hij gaat steeds beter Jenn. Ik kom echt snel een keer kijken! Haha!

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:53

Hey,

Daar zijn ze dan; de lang verwachte rijfoto's!
Ziet er goed uit hoor! Komend weekend kom ik jullie dan eindelijk eens opzoeken! tot dan en geef Saf maar een dikke knuffel,

Melanie

Lientje_luf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:01

Ziet er leuk uit haha! Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:48

Heee daar hebben we mooie Saff!
Knappe kop heeftie toch he. Lovers

Leuk eindelijk rijfoto's! En na je inleidende verhaal verwachtte ik het ergste, maar dat valt toch reuze mee! Tong uitsteken Ik vind het er goed uitzien hoor, zeker gezien de omstandigheden. Ja Handen wat meer naar voren en minder voorover kukelen, maar verder netjes!

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:05

Ziet er hardstikke netjes uit hoor! Leuk dat het nu wat beter gaat, een dipje hebbe we allemaal wel eens maar jullie komen er vast wel uit Lachen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:39

Ziet er toch al best goed uit jen?
Ik wilde wat gaan zeggen over dat je moet proberen rechtop te blijven zitten en je handen wat hoger/dragen.
Maar dat had je zelf al gezegd.
het gaat vast helemaal goedkomen!

Kun je geen les krijgen van die mevrouw van wie myra les heeft?

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:59

Prachtige pony, commentaar geef je zelf al Lachen Wanneer je je teugels wat korter neemt, zul je vanzelf merken dat je je handen wat beter gaat dragen! Let ook op je pianohandjes Knipoog

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 21:04

@IvysToeter: Misschien dat ik idd over een tijdje ga kijken of dat mogelijk is. Denk dat ik het eerst even met mijn huidige instructrice ga bespreken, dan weet zij ook meteen waar hij goed op reageert ed Lachen