Opzich rijd je wel redelijk netjes.. Niet zo erg als dat je het allemaal omschrijft.
Je hebt een nette (volgens mij constante) aanleuning met je paard. Ik denk dat je wel iets meer mag vragen, het lijkt of je je armen en schouders vrij gespannen houd.
probeer je handen recht op te houden en te dragen, los in je schouders te zijn en niet te sctijf vast te houden naar je paard zn mond. Probeer watte spelen met je handen, wat vragen, zodat het wat meer een elastiekje wordt en dan kan je paard ook wat verder buigen.
Door de wat gespannen armen en schouders die je nu hebt, lijkt het alsof je je zelf ook uit het zadel trekt.
Probeer wat dieper te gaan zitten, als je je armen wat meer los kan laten zal dat vanzelf gebeuren. Probeer dan je hakken weg te duwen en ga wat meer achter op je billen zitten.
Bij de tweede foto vind ik eigenlijk dat je nog het beste zit en zie ik ook de meeste ontspanning in je armen en schouders.
Volgens mij is het namelijk zo dat als jou paard zijn hoofd een keer naar voren doet, jij helemaal mee komt uit het zadel omdat je je armen en schouders zo strak hebt.
Als je ontspanning in je armen hebt kun je dieper gaan zitten. Houd je ellebogen gebogen, zodat als het paard een keer zijn hoofd naar voren of wat omhoog doet jij dat kunt opvangen met de speling die je in je ellebogen hebt en niet met je zit.
Ontspanning in elle bogen en polsen, kan er ook voor zorgen dat je je paard makkelijker kunt door vragen in zijn kaak nek.
Succes ermee!!