Tica met missanous op springwedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_m

Tica met missanous op springwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 20:13

Hallo Doei!
Vorige week donderdag (27-12) ben ik mee geweest met missanous naar een spring wedstrijd in kootwijkerbroek. Ik had mijn videocamera even mee genomen en had haar beloofd om een topic te open!

Anous reed met tica een B parcours de eerste stond netjes op een 1.00 m ... het tweede parcours stonden hindernissen van een 1.00m, 1.10m en 1.20!! Clown

http://s258.photobucket.com/albums/hh27 ... nousca.flv
eerste parcours

http://s258.photobucket.com/albums/hh27 ... danous.flv
tweede parcours

Anous ik vind dat je het super hebt gedaan met tica! Gefeliciteerd met je winstpunt! Afgod

Commentaar is wekom maar wel graag onderbouwd. Missanous zal zelf reageren op het commentaar!

Xx_Joyce_xX

Re: Tica met missanous op springwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:20

Leuk paard. super gedaan jammer van de weigering

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:10

ja daar zijn mijn paardje en ik dan Haha!
ik was zeer tevreden over die dag Haha! ondanks de balk in het 1e parcour
het 2de parcour was wel ff schrikken met de hoogte zeg maar ook daar ben ik zeer tevreden over omdanks de weigeringen enz
ik was allang blij dat ze de triple goed deed Haha!

martine bedankt voor het filmen en bedankt voor het plaatsen van de filmpjes Haha!

ps:
mensen brand maar los zou ik zeggen Haha! Tong uitsteken

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:54

niet te hard gaan in het parcours, dan word ze vlak en dan neemt ze eerder een balk mee. ook niet te lang blijven ronddraven, hup lekkere galop binnenkomen, groeten en weer in galop weg. ( dat in galop weg deed je ook, netjes. *LOL*
Verder vind ik het een leuk paard

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:02

Ziet er leuk uit, je komt op een paar hindernissen niet zo goed uit dan zit je kwa tempo denk ik niet zo goed dan rij je op het laatste moment nog even bij of dan neem je dr de laatste passen iets teveel terug. Jammer van de balkjes en weigering. Mag ik vragen welke klasse je springt en wat voor een parcour die tweede is omdat de maten verschillend stonden Verward

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:24

ja ik vroeg me ook af waarom de 2de parcours zo hoog stond?
verder ziet het er goed uit, jij gaat mooi mee en het ziet er best ontspannen uit. je komt soms niet uit, dat probleem heb ik ook dus ik kan niet veel over zeggen. Tica is wel heel braaf om alsnog te springen, dus jij hebt haar genoeg vertrouwen gegeven. leuk om jullie ook aan het springen te zien hoor!! ze kan ook echt alles he Haha!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:40

Jemig !! Super zeg Haha!
Wat is trouwens die Trippe in ronde 1, (9?) aan de maat !!!

Ik heb nu wel al bibbers.. weet niet of ik dit ooit ga redden Schijnheilig.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:32

Wow, wat race je hard door het parcour! Wel knap hoor, dat je dan toch zo hoog durft. Ietsje rustiger, goed kijken, volgens mij vindt ze het super leuk, dan komt het vast goed. Succes!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:05

Het racen vind ik wel meevallen. Ik heb het idee dat het paard meer op het achterbeen mag. De weigeringen lijken te komen doordat jij naar voren blijft of gaat zitten. (is moeilijk te zien op de beelden). Probeer netjes terug te blijven zitten en je onderbeen eraan te houden. Op die manier zul je ook beter een afstand krijgen.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:39

anOukkj schreef:
niet te hard gaan in het parcours, dan word ze vlak en dan neemt ze eerder een balk mee. ook niet te lang blijven ronddraven, hup lekkere galop binnenkomen, groeten en weer in galop weg. ( dat in galop weg deed je ook, netjes. *LOL*
Verder vind ik het een leuk paard

dank je wel Haha!
en bij mijn eerstvolgende concours zal ik lekker gaan galoperen in plaats van draven Lachen
ook zal ik dan proberen mijn tempo iets te minderen

Djaleesa schreef:
Ziet er leuk uit, je komt op een paar hindernissen niet zo goed uit dan zit je kwa tempo denk ik niet zo goed dan rij je op het laatste moment nog even bij of dan neem je dr de laatste passen iets teveel terug. Jammer van de balkjes en weigering. Mag ik vragen welke klasse je springt en wat voor een parcour die tweede is omdat de maten verschillend stonden Verward

dank je wel
en ja klopt soms kom ik niet mooi uit
ik spring klasse B paarden met mijn pony en het 2de parcour was progressief Lachen

GinnyBanshee schreef:
ja ik vroeg me ook af waarom de 2de parcours zo hoog stond?
verder ziet het er goed uit, jij gaat mooi mee en het ziet er best ontspannen uit. je komt soms niet uit, dat probleem heb ik ook dus ik kan niet veel over zeggen. Tica is wel heel braaf om alsnog te springen, dus jij hebt haar genoeg vertrouwen gegeven. leuk om jullie ook aan het springen te zien hoor!! ze kan ook echt alles he Haha!

dank je wel ginny Haha!
en het 2de parcour was progressief en dat houd in dat het op verschillende hoogtes staat
maar om eerlijk te zijn vond ik die 1.20m best wel heftig haha
en ja het is een paardje wat echt alles kan Haha! en daar ben ik ook erg blij om Haha!

Amber_ schreef:
Jemig !! Super zeg Haha!
Wat is trouwens die Trippe in ronde 1, (9?) aan de maat !!!

Ik heb nu wel al bibbers.. weet niet of ik dit ooit ga redden Schijnheilig.

hey amber dank je wel Haha!
en ja die triple in het 1e parcour stond al aardig aan de maat ja
en in het 2de parcours stond die triple op 1.20m Haha!
en jij gaat dit makkelijk redden hoor met fjordie Lachen

Jethafa schreef:
Wow, wat race je hard door het parcour! Wel knap hoor, dat je dan toch zo hoog durft. Ietsje rustiger, goed kijken, volgens mij vindt ze het super leuk, dan komt het vast goed. Succes!

dank je wel Haha!
en ja we gaan de volgende keer iets rustiger proberen te gaan Tong uitsteken
en ja ze vind het superleuk om te springen Haha!

egnie schreef:
Het racen vind ik wel meevallen. Ik heb het idee dat het paard meer op het achterbeen mag. De weigeringen lijken te komen doordat jij naar voren blijft of gaat zitten. (is moeilijk te zien op de beelden). Probeer netjes terug te blijven zitten en je onderbeen eraan te houden. Op die manier zul je ook beter een afstand krijgen.

dank je wel
en ik zal het mee nemen als advies Knipoog