(moeilijk)opstijgen en rijden maar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 16:16

Dat is het risico van foto's neerzetten. En misschien dat ik die kinderboerderij maar eens bel ja. Vervolgens kan ik misschien best wel eens bij al die topics waar jullie het zadel op de hals van de shet leggen en dan met een te dikke kont voor het zadel en je beugels te kort omdat je anders kan meelopen , een rit gaan maken een berichtje plaatsen. Jij plaatst foto's ik plaats reacties , zo gaat dat.
Ik begrijp dat jij gewoon lol wil hebben en dat je liever niet wilt dat iemand daar wat van zegt, dat is wel zo makkelijk. Maar zoek dan gewoon een grotere pony en ga daar lol mee hebben.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 16:17

Volgens mij is 59kg toch echt te zwaar voor een shet (shets hebben overigens het maximale stokmaat van 1.07m!!!) Ik dacht dat 55 kg het maximale was. En je moet niet zo schelden, dat slaat echt nergens op. Dat toont zwakte.


jis_nik

Berichten: 35
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: A*dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 16:17

jawel dat weet ik wel maar bij jolien gaat dat wel maar niño is dus nog niet helemaal beleerd en dan moet je soms wat duidelijker aandrijven snap je en ALS dat dan nodig is vallen ze uit :S Knipoog

jis_nik

Berichten: 35
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: A*dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 16:21

nou goed nog ff op SuzanneH reageren: tsja maar ik begrijp nu wat je bedoeld ik kan er verder niets mee behalve er af stappen en ik zal volgende keer foto's sturen dat ik niet rijd oke. en ik mat em niet af ofzo we rijden gewoojn rustig en dat 1 keer in de week nou daar gaat een pony echt niet van naar de klote hoor maar goe dik houd er nu over op.
en jamylover, mayB ben ik wel zwak dan want als ik boos ben komt het er gewoon zo uit sorry. x jis

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:14

Komop zeg, zwak hoot Suzanne om dat te doen die kinder beoderij om bellen, het is toch heel duidelijk te zijn dat de pony's er zin in hebben, en dat zou je hun allebei willen ontnemen: waarom????
Omdat je vind dat ze te groot zijn Verward Nou vind ik dus niet he, ik weet zelf hoeveel plezier shetlanders er zelf ik hebben.
Ik rijd ook vaak genoeg iets van 4 keer per week op een shetlander, en we hebben er allebei super veel plezier in, ze loopt keigraag voor m, wat is het probleem dan? Als ik mijn onderbenen er bijv: af zou zagen ( Knipoog ) is het dan gelijk helemaal niet erg Verward
Vind het maar een beetje slap gelul.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:20


jis_nik

Berichten: 35
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: A*dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:20

thnx antilover

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:22


Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:24

jis_nik schreef:
thnx antilover


He ben geen ANTIlover Haha!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:28

SuzanneH schreef:
Hilarisch topic:
[BM] Overijssel buitenrit met kleine ponies

I rest my case.


Vaag topic Scheve mond Maargoed dat ga je toch niet na elke reactie neerzetten he? Of ben je gewoon uitgel*lt? Tong uitsteken
Ik heb zo iets van: als de pony's het maar leuk vinden, mischien is het wel een leuk idee om met ze te gaan mennen, je zit nu met 60 kilo wel aan het uiterste he.
Ik ga ook met Elise mennen alleen nu nog kijken hoe alles werkt Haha! Verder ff een tip: Let erop dat je je handen laag houd Verder nog veel buitenritje's maken he! Haha!

ceelylover

Berichten: 1010
Geregistreerd: 18-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:29

leuk joh!!
leuk eej op shetten rijden ik heb het ook een hlee poos gedaan.. die kunnen toch best hard soms hoor Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:34

op shetjes rijden is heel leuk!heb ik vroeger ook gedaan, tot mn 12e ofzo, maar ik vind jullie eignlijk net iets te zwaar voor die pony's
of het er nou wel/niet mooi uitziet daar gaat het niet om, maar 59 kilo is vrij zwaar voor een shet.
en oke jullie rijden 1x in de week dat kan niet meteen kwaad, maar echt goed op lange termijn is het niet voor ze.

en gewoon n rustig ritje kan misschien nog wel maar springen zou ik zeker niet met ze doen!
t kan een hele tijd goed gaan, maar staan ze volgend jaar kreupel dan heb je er denk ik erg veel spijt van.

maar als jullie rustig doen en dus niet alleen maar galloperen en veel draven, maar juist veel stappen en dat 1x per week, dat kan niet echt veel kwaad, maar ga alsjeblieft niet meer springen met ze!

ik geoof dat het gewicht om op shetjes te rijden(hoe stevig ze ook gebouwd zijn) ca 50 kilo is, en dat is dan voor echt rijden.
dus alleen rustig wat stappen moet met 59 kilo wel gaan, maar pas op dat je ze niet overbelast!

ga ze anders het mennen nog beter leren of ga er mee wandelen, rijden is toch niet het belangrijkste lijkt me?

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:40

sorry hoor. ik ben 1.82 en rij geregeld op n fjord van 1.30/1.35 Ohhh, wat zielig, dat kan hij niet dragen... een shet kan meer gewivht dragen (over langere perioden) dan een paardje van 1.60/.65
het ziet er misschien niet mooi uit, en...

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:04

machie schreef:
sorry hoor. ik ben 1.82 en rij geregeld op n fjord van 1.30/1.35 Ohhh, wat zielig, dat kan hij niet dragen... een shet kan meer gewivht dragen (over langere perioden) dan een paardje van 1.60/.65
het ziet er misschien niet mooi uit, en...


Geloof je het zelf... een fjord kan meer dragen dan een shetlander Lips are sealed Ze zijn wel sterk maar het zijn echt geen superman paarden ofzo die alles maar kunnen tillen.

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:58

dat is wel zo, maar vaak in n shet wel sterker als n PAARD!!! sommigen zeuren ook over mij, dat t paardje zooo zielig is, dat ie t niet kan houden... enz. enz. nou, das toch onzin??

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:09

Een shet is dan misschien wel sterker dan een paard, maar het gaat meer om de verhouding. Een shet weegt misschien 300 kg (ik zeg maar wat) dan kan hij ook 300 kg trekken. Een KWPNer kan z`n eigen gewicht niet trekken.

Maar of een shet het leuk vind dat iemand van 60 kg op z`n rug gaat bonken met haar benen in z`n nek?? Mwah ik denk het niet. Ga dan alleen stappen als je desnoods wilt rijden, maar ga niet hard crossen in de berm en springen. Dat zadel ligt ook te veel op z`n schouder en dat belemmerd heel erg z`n bewegingen.

En Marchie, een Fjord kan veel meer gewicht dragen over langere periodes dan een Shet. Schijnheilig

jis_nik

Berichten: 35
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: A*dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:26

sorry avantilover, ik ben een beetje scheel Haha!
en een fjord kan 1 derde van zijn gewicht dragen hoor. dat betekend dat niemand moet zeuren en jolien en niño dus allebei praktisch 90 klio kunnen dragen. natuurlijk zetten we geen 90 kg op hun rug maar praktisch..zou het kunnen...
nee dat sprongetje? dat was meer een balkje waren hij over heen 'liep' die we onderweg tegenkwamen in de buiten rit. en als ik meer ga wegen ga ik echt niet meer op em rijden, dat vind ik ook maar 65 kilo kan hij nog houden (rustige ritjes dan he) nou goed dat zadel had ik al bij een andere topic uitgelegd dat was door het 'springen' wat naar voren gegaan dat hebben we later goed gelegd zoals je ziet op de andere foto's... oke =xxx= jis

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:00

Agg echt een schatjuh..! Ik vind ook dat jullie er te groot voor zijn (voor het mooie) maar jah.. zo te zien kunnen ze het nog best..!

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:04

Ik wil me er veder niet mee bemoeien, maar waarom zeggen jullie steeds jullie?
Mij zie je daar niet op de foto, en als ik het goed heb Bente ook niet.
Dit is niet boos bedoelt ofzo hoor Haha!

Niki

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:14

Er zal wel een slotje komen. Jammer, maar je roept toch echt zelf kritiek over je uit op deze manier.

Met dikke rode letters ziet er erg agressief uit, evenals je reakties.

Je plaatst foto's waar je alleen leuke reakties op wilt hebben, sorry maar ik schud mijn hoofd bij deze soort lol.

Als je je beugels langer maakt, kun je misschien rolschaatsen aantrekken, is het ook lol voor de shet.

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:46

oeps...... ik wilde typen "vind je jezelf niet wat te groot voor de pony" maar dat doe ik dus maar niet meer.........
ze kunnen het inderdaad qua gewicht best aan maar het ziet er niet erg diervriendelijk uit hoor!

maar anyway veel plezier met "jullie" shetjes

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:05

Sorry hoor, maar dit ziet er echt niet uit. Koe
Het zijn toch kinderponies? Je gaat toch niet met je bijna 60 kg op zo'n beestje zitten? Daar heb je toch de grotere paarden voor? Of heb ik het nou mis?
Dat je je niet schuldig voelt op zo'n schattig beestje.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 00:07

ik las ergens dat jullie de ponies beleren. Vervolgens lees ik ergens dat jullie een rit van 3 uur (!!) maken. Dit kan echt niet hoor. Misschien over een jaartje met een meisje van 30 kilo erop. Koop een karretje en ga ermee mennen. Staat nog leuker, ook.
Verder zit je veel te ver achterop het zadel, dat is WEL belastend voor zijn rug.

Oh en kan je die letters gewoon in t zwart typen? dat is niet waar die kleuren voor bedoeld zijn volgens mij. Tis om wat nadruk te leggen op bepaalde stukken die je schrijft. Niet een hele lap text in bold en kleur.

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 08:45

Dan 'bemoei' ik me er toch nog wel mee.
Jolien is allang beleerd, die is 'bijna' 9, maak je daar maar niet druk over Haha!

En dat van 3 uur klopt niet helemaal.
We hebben namelijk max. 2 uur (misschien nog 15 min. erbij, veder niet) waarvan ook nog eens iig 3/4 uur rust.
Daarmee bedoel ik: eerst droog gestapt en aflaten koelen, en toen ff erafgestapt en ze laten staan/rusten.

Veder ga ik me er niet mee bemoeien.
IK laat squitie de andere berichten maar beantwoorden, als ze dat dan nog gaat doen, dat weet ik dus niet.

Ik kan wel tegen kritiek,dat is het niet, maar dit is niet voor mij bedoelt, meer tegen squittie. Vandaar.
(allemaal weer niet negatief bedoelt Knipoog )

Niki

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 09:15

jis_nik schreef:
en een fjord kan 1 derde van zijn gewicht dragen hoor. dat betekend dat niemand moet zeuren en jolien en niño dus allebei praktisch 90 klio kunnen dragen. natuurlijk zetten we geen 90 kg op hun rug maar praktisch..zou het kunnen...



Mag ik vragen wat je argumenten zijn voor deze mening? (want volgens mij is het een mening en geen feit)