Verona@wedstrijd@stadaan't haringvliet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Verona@wedstrijd@stadaan't haringvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 01:28

Nou vandaag wedstrijd in stad aan 't Haringvliet. Vorige week in Renesse gereden daar ging de eerste proef knudde. Van de week weer even geoefend. Foto's zijn tijdens losrijden tussen de twee proeven in. Zijn confronterend hahaha. Maar het ging vandaag stukken beter als vorige week. Ze vloog in ieder geval niet onder me uit.
punten waren 174 en 185. Vond zelf niet dat ze zoveel scheelde van elkaar maar goed. waren meer dingen die ik vreemd vond.

Hier de foto's:(niet allemaal even helder)

Afbeelding
1
Dit is een foto om klein beetje ter vergelijking hoe ze vorige week de eeerste proef bijna geheel liep alleen was het hier een klein staakmoment nu ik terug kijk. Mw had even geen zin meer. Gelukkig duurde het nu jaar 5 sec. (moet mijn vader net op de foto zetten natuurlijk) vandaar ook reactie hoe ik zit.

Afbeelding
2
foto is niet echt goed maar zelf vond ik dit wel een fijn beeld geven

Afbeelding
3
en we gaan steeds meer een glijbaan vormen in de richting van het hoofd

Afbeelding
4
en nog verder

Afbeelding
5
Maar we kunnen het wel. Even wakker worden.

Afbeelding
6
of toch weer niet

Afbeelding
7
Huilen nee dit lijkt weer nergens op.

Kortom ik weet hoe ik kan trainen. foto 5 geef aan hoe volgens mij stukken van de tweede proef eruit hebben gezien.

verder nog wat foto's na de proef. Van de knotjes. Op mijn vorige wedstrijd viel dat een beetje op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Punten die ik moet verbeteren:
- tenen meer naar binnen
- teugels korter
- handhouding
- tja nog steeds geld zoeken
- goed rechtop blijven zitten niet naar voren laten trekken

hebben jullie nog meer tips?

mentjuh

Re: Verona@wedstrijd@stadaan't haringvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 01:44

probeer ook je hakken wat meer uit te drukken Lachen

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 01:45

ooh ja moest ik er ook nog bijzetten klopt inderdaad. dank je

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 02:22

t is een beetje moeilijk te zien op de foto's maar het lijkt ook of ze wat moeite heeft met stelling klopt dat?

foto 5 is een nette foto Haha!

lekker door oefenen en dan komt alles goed Lachen

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 03:14

foto 5 is idd een nette foto Haha!
en id oefening baart kunst!!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 08:16

Ik persoonlijk(met haar nog wat onbespierde hals) zou zn 8 a 9 grote knotjes maken.. Pling

Verder vind ik het er netjes uitzien,, Vork

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 08:26

Ziet er leuk uit Marjolein! Je weet je verbeterpunten, dus trainen maar! Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 08:29

zazoeyou schreef:
Ik persoonlijk(met haar nog wat onbespierde hals) zou zn 8 a 9 grote knotjes maken.. Pling

Ja dat is ook mijn tip.

Gewoon netjes blijven rijden, dan komen de spiertjes vanzelf

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 15:22

tja heb nog nooit minder als 20 knotjes gemaakt Bloos Ik ga volgende wedstrijd proberen wat dikkere knotten te maken.
Idd foto 5 vind ik zelf ook erg mooi. Zo wil ik haar aan het lopen krijgen en houden.
Stelling zijn we druk mee aan het oefenen. vind ze idd nog moeilijk. Maar komt vanzelf goed. Als ik haar nu zo kan blijven rijden verbeterd het wel.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:30

Ha Marjolein, kunnen we eindelijk een beeld vormen bijd e verhalen, het lijkt me geen makkelijk paard om te rijden, beetje stug en moeite met lichaambuiging?
Verder zou ze idd wat meer opgericht mogen lopen, er daagt me iets dat je al eens een fysio of osteopaat had laten kijken, maar weet het niet meer zeker, mss ook je zadel eens laten na zien, hoewel hij zo op de foto heel aardig lijkt te liggen hoor Lachen
Verder vind ik ze wel een heel leuk koppie hebben Lachen

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:32

Is dat toevallig manege Oostmoer?
Het commentaar weet je zelf al, lekker op gaan oefenen Knipoog
Het is een leuk paardje hoor!

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:22

heej

daar woon ik ik rijd zelf ook op manege oostmoer.
soms word er streng gejureerd ja maar even ontoppic
het commentaar geef jezelf al.

veel plezier gr kim

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 20:11

@letizia: nee er is nog geen osteopaat/fysio bij geweest. wel aan gedacht. Dit oogt nog stug maar er komen steeds meer stukken ontspanning in. dus laat het even zo. Zadel ligt volgens mij ook gewoon goed. Er lijkt een knopje om te gaan bij haar. Maar als het stellen en buigen niet gaat ga ik misschein toch verder kijken. Daar zijn we nu mee aan het werk. eerst moest het drammen/hangen eruit.

Het is inderdaad Oostmoer ja. Tja ze hebben vaak wel dezelfde jury's tenminste. Een betreffende persoon en die wil ik wel eens treffen maar mis hem net.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:14

Citaat:
Het is inderdaad Oostmoer ja. Tja ze hebben vaak wel dezelfde jury's tenminste. Een betreffende persoon en die wil ik wel eens treffen maar mis hem net.

Is het daar leuk? Ik heb daar namelijk bij kerst een onderlinge springwedstrijd ben benieuwd!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:17

Paar tips waar je misschien wat aan hebt: Teugels inderdaad ietsjes korter en lekker actief rijden, zodat ze niet op de voorhand valt. (Zie op een paar foto's)
Verder gewoon veel oefenen en dan komt het goed Lachen

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 20:19

dank je Renee. Je noemt precies op wat mijn instructeurs ook zeggen. Maar door spanning vergeet ik dat nogal eens.

Tja ik vind het wel gezellig rijden daar en leuk.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:24

Spanning is vrij lastig om er mee om te gaan, omdat je het zelfs soms niet doorhebt en je paard reageerd daar ook op. PRobeer gewoon af en toe te denken van: Oeh, zit ik nu niet te gespannen? Of iets anders, dan ben je er even bewust van en misschien ga je dan ontspannen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:32

Lijkt me inderdaad een lastig paard om te rijden...

Probeer veel vanuit je been te rijden en je hand goed voor te houden. Ze heeft een moeilije hals en ik denk dat ze daarom ook best lastig korter en wat hoger wil lopen. Probeer dan een ding te gelijk, of wat korter en lager, of wat langer en nek het hoogste punt.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:43

Gipsylover schreef:
Citaat:

Is het daar leuk? Ik heb daar namelijk bij kerst een onderlinge springwedstrijd ben benieuwd!

met kerst is het altijd heel leuk de manege is dan helemaal versierd met kertbomen en de bak waar de wedstrijd in is ligt vol met zaagsel en hangt vol met kerstbomen en ze staan ook bij de hindernissen

row_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:43

Ziet er netjes uit Lachen, en ik sluit me aan bij de wat dikkere knotten zal haar goed staan met dr (nog) dunne nekje.
verder vind ik dat ze iets ronder mag maar het is zeker niet slecht!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 23:02

Kijk, nu kunnen we een beeld vormen bij je verhalen.
Je teugels korter en meer naar voren...
Gelukkig heb je wel steeds meer fijne momenten. Gewoon door blijven gaan met oefenen Ja

En ik vind het echt knap dat je zoveel knotjes kunt maken hoor Haha!
Ik denk dat een stuk of 12 knotjes al heel anders zou staan.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 23:05

bedankt voor de reacties. Geeft me toch geen goed gevoel. Begon echt bijna in een dip te zitten. Maar ik voel dat er verbetering aan komt en met deze reacties kan ik ook nog wat doen.

Ik heb nu ook verborgen spanning. soms merk ik het wel maar soms ook echt niet maar het zit er wel diep van binnen. Ik wil het allemaal ook TE goed doen en dat moet ik ook niet doen want dan gaat het dus net niet goed.

Ik ga proberen de volgende wedstrijd minder knotten te maken. (wordt moeilijk hoor voor mij) En maak ik weer een foto voor het verschil.

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:50

Aan de hand van je foto's te zien, zou ik geen winstpunt geven voor een proef waarin het paard zo loopt. Te veel op de voorhand, met tijden niet nageeflijk, absoluut geen gebruik van de achterhand enz. Natuurlijk zijn de foto's een momentopname en kan ik me daardoor geen objectief beeld vormen. Blij veel werken aan bovengenoemde punten, dan moet die stijgende lijn er zeker komen! En maak knotjes van minstens een kambreedte, dat kijkt veel mooier en laat zijn hals ook beter zien. Succes!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:31

Ik vind het er ook niet dramatisch uitzien hoor! Er moet nog wel flink aan gewerkt worden, maar volgens mij ben je al een eind op de goede weg. Knipoog
Misschien moet je proberen om haar wat meer bij elkaar te rijden. Teugels wat korter pakken, lekker actief rijden en een ophoudingje als ze te diep gaat lopen of op je handen gaat hangen. Lekker veel overgangen rijden en je stelling eens wat extra doorvragen.
Jullie komen er wel hoor! Haha!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:05

dank je supertammy, Daar kan ik wat mee. (al wist ik het al wel) Stelling heb ik al gezegd ben ik volop mee bezig op dit moment. en voorwaartser rijden moet ik meer gaan doen. Ik kon in het begin niet mijn eigen tempo bepalen. dat deed verona. meestal vloog ze door de bak dus daarom hebben we haar teruggereden. Nu heb ik het in mijn hand dus kan ik weer voorwaartser gaan rijden.

BEdankt voor de tips