Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appieee

Berichten: 1840
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: Amsterdam

Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 23:12

Hieronder wat foto's van mn nieuwe paardje Zapallo & ik op zijn derde dressuurwedstrijd.
Commentaar is altijd welkom!
Wat ik al wel weet, is dat ik mijn handen lager en meer naar voren moet houden, er wordt hard aan gewerkt!
Mijn paard wil er nog wel eens achter kruipen, ik ga dan automatisch ook met mijn handen naar achteren, wat natuurlijk slecht is omdat ik juist mn handen naar voren moet houden (+ teugels iets korter) en zijn achterbenen erbij moet rijden zodat het neusje er meer uitgaat, maargoed makkelijker gezegd dan gedaan haha, we zijn er in elk geval hard mee bezig en met trainen rijd ik soms ook met elastiekjes Bloos

Voor de rest gaat het wel heel erg goed eigenlijk, hij doet alles met plezier en ik ben blij met zo'n fijn paard. Hij is nu drie jaar, ik rijd hem sinds augustus 2007. Onderaan nog wat foto's van mn paardje alleen, sommigen zijn niet echt bijzonder maar zo krijgen jullie wel een goed beeld van hem!

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

En hier Ap alleen:

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11 (met mn nieuwe halster Bloos)
Afbeelding

Dat was em Pling

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:14

Leuk paard, maar ik vind hem wat eng in zijn hals worden en zijn rug wegdrukken. probeer hem ook beter voor de loodlijn te hebben.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:15

Leuk paard en al een eind op weg voor een 3jarige!
ik zou alleen proberen hem veel meer over de rug te rijden. Hij moet leren zijn hals te buigen en zijn rug los te laten. Nu lijkt hij een valse knik te hebben, hij buigt alleen in zijn nek. Lekker voorwaarts rijden en loslaten aan de voorkant!

Appieee

Berichten: 1840
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 23:18

Dankjewel voor het commentaar!
Ja dat klopt, hij drukt snel zijn rug weg vooral in de overgangen terug!
Op de wedstrijd is dit altijd nog iets erger vanwege de spanning maar we oefenen er hard op, hij vind het ook erg lastig!

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:24

Als hij meer wedstrijd ervaring krijgt kun je dat vast wel beter oplossen! Veel succes!

Appieee

Berichten: 1840
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 23:25

Dankjewel! Het gaat ook wel steeds beter, de wedstrijd ervoor heeft ie de hele proef supergespannen gelopen met een weggedrukte rug en af en toe een onderhals, maar dat viel nu heel erg mee vergeken dus met die keer!

Samanta
Berichten: 98
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: woerden

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:28

Ik vind hem heel mooi!! Leuk en vriendelijk koppie heeft ie!! Veel plezier met hem en veel succes!

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:28

ik vind het best netjes eruit zien voor een 3 jarige. maar hoeveel punten had je als ik vragen mag?

Kehylan

Berichten: 264
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: Breda

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:32

Ik vind het een leuk paard en het ziet er ook netjes uit.
Alleen mag zijn neusje er meer uit want zo loop hij wat eng in de hals maar dat zei je zelf ook al.
Hoeveel punten had je?

Appieee

Berichten: 1840
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 23:35

Dankjewel!
We hadden 184 punten!

Als het goed is heb ik ook nog ergens een filmpje die zal ik binnenkort ook proberen te posten.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:35

Leuk paard. Lekker trainen thuis dan komt het op wedstrijd ook vanzelf wel goed. Hij heeft wel wat een onderhals. Drukt hij die er graag uit?

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:45

Leuk paard, ik vind alleen dat hij veelste kort loopt. Hij drukt zijn rug weg en lijkt erg tegen het bit. Ik zou dus wat meer meegeven, het ziet er getrokken uit.
Suc6 verder

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:48

vind het er niet zo fijn uit zien, zoals al eerder geopperd wordt. Ik heb het idee dat je hem zelf al te veel in de oprichting wilt rijden, terwijl de oprichting een voortvloeisel moet zijn uit de eerdere opleiding. Zo 'trek' je hem omhoog (en dit bedoel ik niet zo l*llig als het klinkt* , drukt hij zijn rug weg, drukt zijn onderhals eruit, komt tegen het bit en daardoor wordt het hele beeld erg krampachtig. Het is nog een jong dier, probeer hem lekker voorwaarts neerwaarts te rijden, als hij er klaar voor is komt de oprichting als vanzelf. Wacht daar nog even mee, want dit dier is daar nog niet klaar voor en dat kán ook nog niet. éérst de basis, dan de rest.

Succes ermee, het is een leuk paard, maar overvraag hem niet.

Appieee

Berichten: 1840
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 23:29

Dankjullie voor het commentaar, ik zal het zeker meenemen al zijn we er al hard aan het werken. Thuis rijden we veel voorwaarts neerwaarts en heb ik ook iemand bij me die constant zegt Renee: uitschuiven, zakken laten, achterbenen erbij rijden! En dat gaat ook steeds meer vanzelf.. Op de wedstrijd is dit nog erg lastig door de spanning die erbij komt kijken van het paard en ook van mijzelf maar het gaat steeds beter!

En je hebt gelijk, hij drukt erg graag zijn rug weg en zet graag zijn onderhals op, zeker als het hem iets te moeilijk word en veel in de overgangen terug. Ik zal eens proberen wat foto's thuis te maken tijdens de les om te kijken of jullie dat al een verschil vinden!

In elk geval bedankt voor het commentaar, ik ben echt blij met mn paardje en als ik van zoveel mensen dit soort reacties krijg spring ik er het liefste nu nog op om te gaan oefenen haha Bloos. Het komt vast wel goed met ons Pling

Ik heb ook een beetje het idee dat ik mijn handen zo hoog houdt doordat ik mijn teugels eigenlijk iets te lang heb..?

Naomi_unique

Berichten: 2318
Geregistreerd: 01-07-07
Woonplaats: Zeist

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:32

Op foto drie zie je heel goed dat hij zijn rug wegdrukt, daar moet je aan werken. Maargoed al vaak gezegd Tong uitsteken Heel mooi paardje!

Appieee

Berichten: 1840
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 23:40

Dankjewell Bloos

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 01:20

Wat leuk! Ahoy staat er tussen! Ahoy is de pa van ons paard. Ouders waren beiden zwart, maar ons paard kwam er als een vos uit! Haha!

Mooi paard, heeft op veel foto's veel weg van ons paard. Alleen, ons paard is nogal vet van de zomer geworden! Clown

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:38

Leuk beest maar om eerlijk te zijn het toonbeeld van een slecht gereden driejarige Bloos!

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:42

Het lijkt mij ook een vrij groot paard, ik zou persoonlijk de wedstrijden op een laag pitje zetten en wat meer vrijblijvend met hem trainen, vooral met veel afwisseling.
Maak b.v. ook eens een fijne staprit met losse teugel, eventueel met een ervaren paard, en zorg alsjeblieft dat hij plezier in jou en het werk houdt.................... het is nog maar een kleuter!

Appieee

Berichten: 1840
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 17:06

Qua afwisseling in ons werk kan ik er denk ik niet veel meer aan doen, ik rijd hem 1 dag in de week een uurtje dressuurmatig in de les, daarnaast nog 3 dagen ee halfuurtje tot drie kwartier dressuurmatig, 1 dag longeren met bijzet en 1 dag springles (lees: balkjes draven).. Als het weer mee zit altijd even buiten uitstappen of soms een keer in de buitenbak rijden.. Naar het bos gaat helaas vaak niet omdat ik altijd 's avonds rijd (ivm school en werk) en in het donker gaan lijkt me nog niet zo'n succes.. Hij staat trouwens ook elke dag van 8 tot 12 ongeveer in de wei.

Maar bedankt weer voor het commentaar, ik ga het weer meenemen Ja
En dat mijn kleutertje (hihi) nog plezier houdt in het werk daar zorgen we zeker voor.
De komende maand staan er sowieso ook geen wedstrijden gepland.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:51

Poeh, dat vind ik nogal een pittig schema voor een driejarige zeg! als ik dat vergelijk wat er bij ons mee gedaan wordt. Die van mij wordt 2 à 3 keer er week 10 minuten gelongeerd ( af en toe bijgezet), de andere driejarige wordt 3 x per week max 30 minuten gereden. Wij voeren de training pas op na de zomer a.s. jaar ( alleen mijn eigen paard wordt ondertussen verder zadelmak gemaakt ).
Ik vind 6 x per week trainen echt heel veel voor een driejarig paard, zeker als er een keer een uur dressuurles bij zit, en ook nog een springles. Ik rijd zelf de volwassen paarden niet zoveel!

anoouk

Berichten: 194
Geregistreerd: 18-11-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:02

heeeeey Renee!

Appie! wat ziet hij er toch leuk uit Lachen
Jou nieuwe halster staat ook goed!
Hoe ging dat Rijpaard van het Jaar ofzo gedoe?

xx Anouk

chan_tie
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: hvt

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:03

leuk paard
alleen lijkt wel als je je optrekt aan je teugels
zijn hals word heel strak
verder heel veel suc6 verder

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:36

nog best netjes voor een 3 jarig paard!!!

wel zou ik er inderdaad mee uitkijken dat hij niet al te lang zijn rug weg drukt, anders kan ie namelijk problemen krijgen met zijn rug.
probeer hem lekker lang te rijden (veel meer halslengte) en dan weet ik zeker dat het heel anders aanvoelt en er ook anders uitziet!!

maar je kan echt nog zien dat het een jong paardje is, dat zie je ook nog wel aan z'n kippeborstje:P die nog lekker moet groeien door het trainen haha

maar, erg leuk en mooi paard, jullie zijn wel een leuke combi!!!:D

SUC6!!:d

Appieee

Berichten: 1840
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zapallo B (Nassau x Lavendel x Ahoy) @ zijn derde wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 20:43

Hihi ja hij moet inderdaad zn babyvetjes nog een beetje inruilen voor spierballen maar dat komt wel goed Tong uitsteken

Dankje Anouk! Ik ben niet maar naar FSP geweest, dan moest ik een lijntje van 80 cm springen haha en dat kan die nog lang niet haha.

Wat betreft mijn "te drukke trainingsschema".. Ik denk dat dat heel persoonlijk is en het van het paard afhangt, dat schema is gemaakt in overleg met mensen die er genoeg verstand van hebben en die er vaak genoeg op kunnen toezien of mijn paardje de goede kant op gaat of niet.

Dankjewel weer voor al het commentaar! Ik neem het weer mee als opbouwende kritiek Schijnheilig