Davey voor het eerst @ work en springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

Davey voor het eerst @ work en springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 16:34

Ik heb een Davey een paar weken gelden gekocht en sinds 1.5 week staat ie nu ook bij ons op stal.
Hij kan erg goed springen maar heeft door omstandigheden bijna 2 jaar stil gestaan.
Nu zijn we een paar weken bezig en hij pakt het allemaal erg goed op.
Hij had gelukkig nog een hele goede conditie dus daar hoeft weinig aan gedaan te worden.
Waar ik wel tegenaan loop is dat hij zn hoofd tijdens het rijden erg hoog houd,mn stalgenoten noemen het een onderhals.
Het zou fijn zijn als ik tips kon krijgen hoe dit aan te pakken en em lager te rijden.
Doordat hij zn hoofd zo hoog heeft lijkt het ook net alsof ik em telkens in zn mond trek terwijl dit niet zo is.
De eerste 2 filmpjes zijn tijdens het rijden om te laten zien wat het probleem is.
De laatste twee filmpjes zijn van het springen.

http://www.youtube.com/watch?v=JqIp9VhPiJg

http://www.youtube.com/watch?v=7LDn59K1QsA

http://www.youtube.com/watch?v=86A_RoiGrtc

http://www.youtube.com/watch?v=wDgUdo1n3Vg

*commentaar om rijstijl te verbeteren zeer welkom Haha!
maar wel op een lieve manier Clown
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 20-11-07 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Redbull_

Re: Davey voor ht eerst @ work en springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:36

Hé dat is bij de Ripse ruiters!

Even ontopic;

Ik zou niet weten wat je er aan kunt doen.
Maar wel een leuk paardje. Het ziet er goed uit.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:40

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 16:43

suus_toes schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=JqIp9VhPiJg
>Goeie been lichtrijden;)
verder ziet het er heel leuk uit Haha!
Mooi paardje ook:)
succes verder !!

Ja is idd wel een goed idee Haha!

En ja klopt dit is bij de ripse ruiters,daar staan mn paardjes gestald Haha!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:46

Veel meer van achter naar voren rijden.

Teugels korter en dan echt van achter naar voren rijden, ze drukt gewoon haar rug weg. Ik neem aan dat je ook les hebt?

Wel een coole bok! Succes met hem! Ach gut

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:48

je hebt m pas een paar weken zeg je? geef elkaar dan eerst maar een kans om aan elkaar te wennen. en voor de rest zou gewoon lessen al wonderen kunnen doen denk ik Knipoog

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:49

Leuk paardje hoor! Springen ziet er goed uit, alleen bij de 1e komt ie niet helemaal goed uit Tong uitsteken

inactief

Re: Davey voor het eerst @ work en springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:01

Luister naar de wijze raad va Iorr Lachen Teugels een halve meter korter en achterhand eronder rijden .. Zal hij misschien wel sterk worden maar dat is de enigste manier (naar mijn weten toch..) Heel veel overgangen rijden en op druk zetten ..Is wel een leuk paardje Haha! Laat maar weten hoe het gaat !:D

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:06

1Steffi schreef:
Luister naar de wijze raad va Iorr Lachen Teugels een halve meter korter en achterhand eronder rijden .. Zal hij misschien wel sterk worden maar dat is de enigste manier (naar mijn weten toch..) Heel veel overgangen rijden en op druk zetten ..Is wel een leuk paardje Haha! Laat maar weten hoe het gaat !:D

Naar mijn weten is dit niet de beste manier.
Als ik jou was zou ik gewoon wat lessen nemen. De achterhand moet je er inderdaad meer bij rijden en probeer hem iets naar beneden te vragen door weerstand bieden en ontspannen. Als je een goede instructuer hebt, kom je heel snel veel verder.
Is een leuk paardje, lijkt me ook echt een schatje.
Springen heb ik geen verstand van.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 17:07

1Steffi schreef:

Zal dit zeer zeker gaan uitproberen.
Hij is al behoorlijk sterk,dus ben benieuwd.
Maar 1 ding zit alvast mee,hij wil erg graag werken en je tevreden houden,dus vind het niet erg als je wat van hem vraagt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:09

Leuk paard, lekker licht drafje.

Even op het goede been rijden en nageeflijk rijden. Dus; meer contact, van achter naar voor en les?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 17:09

spokie79 schreef:
1Steffi schreef:

Naar mijn weten is dit niet de beste manier.
Als ik jou was zou ik gewoon wat lessen nemen. De achterhand moet je er inderdaad meer bij rijden en probeer hem iets naar beneden te vragen door weerstand bieden en ontspannen. Als je een goede instructuer hebt, kom je heel snel veel verder.
Is een leuk paardje, lijkt me ook echt een schatje.
Springen heb ik geen verstand van.

Ja het is echt een schat van een beest.
Het probleem is dat wanneer ik mn teugels meer aanneem en weerstand bied dat ie dan ontiegelijk zn hoofd omhoog gooit dus zit ik met een knikkend paard.
Is dit een kwestie van doorzetten, de aanhouder wint?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:11

Wat ik zie is eigenlijk een paard wat er constant tegenaan loopt te hikken, en jij doet er niks mee dus blijft hij maar lekker lopen hoe hij loopt. Zou ik ook doen als ik een paard was Haha!.

Ik denk dat jij ipv het meeliften, wat het nu lijkt wat je doet, echt moet gaan ríjden, dus kont in het zadel, kuiten eraan en van voor beginnen met ophoudingen.
Succes ermee!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:22

ga goed op die achterhand trainen! Knipoog niet te snel willen.. die onderhals is neit zo makkelijk weg te trainen en gaat wel even duren..

probeer m lekker lang en laag te rijden.. je hoeft m niet meteen hoog in te stellen .. eerst lekker die ontspanning zoeken..

edit:
overgens zie ik dat je op een passoa rijd (in je profiel .. weet niet of dat in de filmpjes ook zo is.)
dat vind ik niet zo heel slim, omdat je je daarmee alleen maar heel erg sterk gaat maken .. en dan krijg je die ontspanning er niet echt makkleijk uitgereden.. dus lessen nemen en samen eraan gaan sleutelen!

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:06

met springen zou ik de dubbel iets korter maken en zowiezo een grondbak gebruiken ook bij de stijl.. verder ziet het er netjes uit

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:05

Hallo!

Ik had het zelfde aan de hand met een 3-jarig paardje wat ik rijd. Hij had ook een S-hals Haha!, hij kreeg dus teveel spieren vanonder aan de hals wat niet mag.. Dus moet je spieren van boven gaan kweken.. Haha!
Je moet hem goed in stap naar onderrijde. Het vraagt veel tijd maar het moet echt want anders krijg je het er later niet meer zo goed uit.
Ik moet van mijn instructeur zijn hoofd altijd naar beneden laten komen en dan als hij kwam hem laten weten dat hij naar beneden kan door hem wat losser te laten. Komt hij terug omhoog dan terugwerken en zo maar door, op de duur krijgt hij het wel door! Goed spelen met de vingers. Wat misschien ook kan is mischien zo een elastiekje, dat kan geen kwaad.

Groetjess Ameliee!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:02

Ziet er erg goed uit! Je hebt iig een goede start gemaakt want jullie rijden ontspannen. Probeer hem wat meer te vragen dus druk op de teugels en aandrijven(DUWEN) en zodra hij naar beneden komt ontspannen en dat steeds volhouden.

Het is trouwens een erg leuk paard! Succes

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:08

Lekker actief voorwaarts rijden en veel voltes, slangenvoltes ed. (ik zie je nu alleen maar rondjes door de bak rijden) en zorgen dat je paard los word door zijn lijf. Veel stelling en buiging vragen.
Maar als ik jou was, zou ik idd les nemen. Het is een leuk paard, maar er is genoeg werk aan de winkel Knipoog . Succes!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 16:16

Tinne schreef:
Lekker actief voorwaarts rijden en veel voltes, slangenvoltes ed. (ik zie je nu alleen maar rondjes door de bak rijden) en zorgen dat je paard los word door zijn lijf. Veel stelling en buiging vragen.
Maar als ik jou was, zou ik idd les nemen. Het is een leuk paard, maar er is genoeg werk aan de winkel Knipoog . Succes!

Les nemen gaan we zoiezo doen Haha!
Dat ik rondjes rij is vooral om te laten zien dat ie zn hoofd zo hoog houd.
Ik kan wel voltes rijden en wijken om te laten zien wat ie kan maar het gaat mij erom dat ik kan laten zien wat het probleem is en daarbij om advies vragen Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:07

En daarom zeg ik: lekker voltes rijden en zorgen dat het paard wat meer gaat buigen in zijn hals. Die van mij kan ook lekker hoog met zn hoofd gaan lopen als ik nergens naar vraag, maar als ik (slangen)voltes rijd of op het rechte stuk stelling naar buiten of stelling naar binnen vraag, zakt ze vanzelf met haar hoofd. Knipoog

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:10

sjok sjok sjok sjok Knipoog grapje hoor, maar er mag wat meer achtie in, zijn passen mogen wat ruimer, en hij mag wat actiever lopen. Je teugels zijn ook wat aan de lange kant. Lachen

Maar -buiten dat je op het verkeerde been licht rijdt- zit je zelf keurig! Ja

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:49

ziet er leuk uit, nageefelijk komt vanzelf wel Knipoog
goeie springer hoor Haha!

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:55

Leuk paard!

Maar hij loopt met zijn hoofd naar buiten. Eerst zorgen dat het lichaam recht is. Dan pas kan je de achterhand eronder zetten en nageefelijk gaan rijden.
Eerst rechtrichten. Veel voltes, wijken voor het been.

Succes ermee!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:59

ik zou hem eerst eens goed aan het been zetten. veel overgangen en af en toe wat vooruit rijden. dan kun je hem wat meer tegen de hand rijden (als je de teugels iets korter neemt). en dan ook veel voltes en voltes sluiten/openen.

(ps: ik vind dat je in dat laatste filmpje wel erg slecht op de hindernis toe rijd)

verder een leuk paardje hoor!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:10

Als een paard sterk word als je meer teugel aan neemt, had ik hem juist meer teugel gegeven. Het is (als ik het goed lees) een redelijk jong paardje, en kent nog niks anders. Als je nu al aan de teugels hangt dus als het waren terug gaat trekken alleem maar een trek spel gaat worden die je niet gaat winnen. Probeer je paard niet terug te houden. Af en toe terug halen is nog niet zo'n ramp, is juist goed maar haal hem/haar er dan wel uit. probeer goed met je teugels (binnen teugel binnen been) te werken.

Ik zie ook dat je op het eerste filpmje nog een stukje door zit. Klinkt miss raar maar omdat (nog maals als ik het goed begrepen heb) hij nog geen sterke rug spieren heeft, zou ik daar gewoon nog ff mee wachten.

Succes iig