Zijn we gegroeid ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flamon

Zijn we gegroeid ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 00:04

Met rijden Tong uitsteken
Na een lange tijd en een minder leuke tijd achter de rug zijn Janske en ik met privelessen gestart. In januari willen we onze eerste onderlinge wedstrijd gaan rijden.

Hier de foto's

het begon zo:
1. Afbeelding
ik een beetje onthoofd:P

2. Afbeelding

3. Afbeelding

Paar maandjes verder:

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

Weer na een paar maandjes: ( ik was toen heel erg geneigt om de teugels los te laten als ze met haar hoofd omlaag ging)

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

Nu gaat het zo: ( we hebben inmiddels 2x priveles gehad)(ik rijd haar met elastiek die niet strak staat ik moet haar zelf naar beneden rijden. het is alleen dat ze dan niet naar boven schiet.)

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding
Draf ( hier heeft ze heel veel moeite mee. in draf ontspanne rijden).

En nog 2 stand foto's:

Afbeelding

Afbeelding

En ? wat vinden jullie van het rijden.
en vinden jullie janske veranderd?

Tips zijn welkom Knipoog
xxxx

Tumba

Re: Zijn we gegroeid ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:11

SODEJU, wat is je paardje mooi geworden en wat zijn
jullie gegroeid zeg! Met jullie gaat het helemaal goedkomen!

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:11

Jullie zijn inderdaad vooruit gegaan. Je trekt je hak nu niet meer zo op wat je voorheen wel erg deed, ook met sporen.
ik vind wel dat je vooral in stap je benen iets te ver afsteekt. Hakken uitdrukken is goed, maar probeer geen druk op de stijgbeugel te brengen. Je enkels moeten kunnen blijven scharnieren.

Verder heel netjes! Ze loopt een stuk meer ontspannen nu, dus doorgaan met die prive lessen zou ik zeggen Clown
en set staat haar heel goed! Vingers aflikken
ga zo door en dan moet die onderlinge wedstrijd prima verlopen Knipoog

Amigoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:13

Ja, ik vind dat jullie gegroeid zijn qua rijden Haha! . Net als wat hierboven gezegd is, je houding is beter geworden en je ziet meer ontspanning tijdens het rijden! Ga zo door OK dan!

Vind trouwens dat je een erg leuk paardje onder je hebt lopen Lachen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:16

De verandering ten goede is duidelijk te zien Haha! Ga zo door dus!

Denk wel dat je je beugels een gaatje (of 2) langer mag doen. Het lijkt nu erg alsof je op je "voorkant" gaat zitten om te voorkomen dat je een stoelzit aanneemt. Je hebt ook lange benen waardoor het wat moeilijker wordt, maar het dressuurzadel maakt al veel verschil Lachen

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:18

Zozo jullie zijn echt vooruit gegaan. Haha!
Goed hoor ga zo door! OK dan!

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:20

Hee meisje !
Jullie zijn echt super vooruitgegaan hoor , Het ziet er echt steeds beter uit. Janske is echt een stuk mooier geworden.Zo op foto's is het verschil goed te zien , haha ! Haha!
Jullie gaan er samen wel komen, komt goed OK dan! We gaan gewoon verder met de privelessen!
Knipoog

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:20

Dat ziet er goed uit zeg!! Je ziet echt verbetering, ik zou alleen de beugels een gaatje of 2 langer maken. Je zit nogal met opgetrokken benen Lachen

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 00:22

Dankje voor de lieve reacties en de fijne tips;)

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:45

Ze is inderdaad veel veranderd ja! Lachen
Je beugels mogen idd wel wat langer, en probeer ook om je rug recht te houden. Verders nog succes met je privélessen Lachen

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 01:10

doordat ze nu met elastiekjes loopt,ziet het er altijd qua houding beter uit..goed voor de foto in ieder geval Haha!
wat me wel opvalt is dat het zadel vervangen is en dat het beeld er daardoor beter uit ziet.

ik vind jullie een erg mooie combi..mooi paard..mooi setje,helemaal leuk!!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 12:10

Ziet er al stukken beter uit Lachen
Jij zit beter en paardje loopt veel onstspannender OK dan!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 12:44

Ik zie vooral jou rij houding vooruit en dat heeft gelijk z'n positieve weerslag op je paard, de eerste fotos zit je met alle respect gewoon niet goed. De laatste fotos zit je al veel meer ontspannen en 'langer' in het zadel, daarmee bedoel ik dat je je lijf meer uitrekt en minder ineen gedoken op je paard zit. (Kan ook deels door het 1e zadel komen)
Als ik het goed zie zijn je spoortjes er ook af, dat is in deze situatie ook beter, gezien je houding en rijtechnische manier van rijden, mocht je dusdanig verbetert zijn en het 'nodig' vinden om ze ooit weer om te doen is het ook wat vriendelijker naar je paard toe.

Probeer wat meer op de voorkant van je bekken te rijden, nu rijd je je paard meer vanuit je kont, voordeel om vanuit je bekken te rijden is ook dat je sneller en makkelijk voorwaardts kunt rijden en terug schakelen gaat dan ook veel beter.
Het spaart de rug van je paard en het kost jou op den duur minder energie (want in het begin is het natuurlijk wennen).
Je onderbeen mag wat meer naar achteren, met name in de stap en sluit je knie hierbij aan, maak je bovenbeen lang!

Houd in de gaten dat je paard niet teveel gaat hangen op je hand, wellicht is hij nog zoekende (?) dat weet ik niet, maar probeer niet teveel of tevaak met elastiek te rijden, houd dit hulpmiddel alleen als korte impuls en gebruik hem alleen wanneer nodig.

Het setje staat erg leuk en fris, als je open staat voor advies en je blijft je lessen volgen, komt het vast in orde met jullie, jullie zijn al op de goede weg!!!

Veel plezier en succes saampjes Knipoog

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 12:48

Jullie zijn echt hard vooruit gegaan Ja
Je houding is ook zeker verbeterd.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 12:50

Hee, leuke fotos! Gelukkig heb je een ander zadel, vond die ander niet zo mooi zitten. Ze is mooi veranderd zeg! Verder sluit ik me aan bij Cissie, probeer ook rechtuit te kijken, vaak ga je dan ook rechterop zitten.

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:04

Ik zou niet met elastieken gaan rijden, maar met bijzet die laten het helemaal los als ze ontspant en elestieken niet daar blijft altijd wat druk op. JE kan anders ook een paar keer met een tiederman rijden dan gaan ze ook goed over de rug lopen en dan leerd ze ook snell, en dan word ze niet lang nagevelijk maar wel vooruitgang goedzo

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:32

je bent zeker vooruit gegaan alleen ben ik nog lang niet te spreken over je houding, je zit heel erg in stoelzit waardoor je veel te ver achter op de rug land en rijd, op haar lendenen.
verder vind ik je beugels nog veels te kort, samen met het springzadel en de korte beugels word je in die zit gedwongen, het zu voor jou beter zijn om voor een dressuurzadel te kijken.
verder ga zo door, want er is zeker vooruitgang.
probeer ook je handen wat meer te dragen Knipoog

veel succes op je onderlinge wedstrijd!

X_mareitje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:38

Het zieter elke keer wel beter uit!, maar misschien een tip om je beugels langer te doen , op de fotos lijkt het wel dat ze elke keer iets langer zitten maar misschien als je z nog 2 gaatjes langer doet dat het dan ook nog mooier staat!
Ga zo door zou ik zeggen dan komt het zeker goed!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 15:43

Commentaar is al gezegt. Ziet er steeds beter uit! Ik reed ook met elestiek, maar inmiddels met de Gogue. Elestiek werkt goed. Ga zo door.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:22

Ik sluit me ook aan bij het commentaar wat al is gegeven! Jullie zijn zeker als combinatie vooruit gegaan, erg leuk om te zien! Haha! Ook wel goed dat je een nieuw zadel hebt, want die ander vond ik naar mijn idee niet echt een succes. Ga zo door, die lessen doen je goed! Knipoog

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:25

ze is veel mooier geworden vind ik Knipoog

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 16:55

iedereen bedankt voor de tips en de complimenten we gaan er aan werken.
@pre: de eerste foto's zijn met een stubben springzadel de foto's van nu zijn gemaakt met mijn nieuwe kieffer dressuur zadel. moet er nog veel aan wennen want kom van een spring zadel.
@ cissie: ik rijd haar nog niet zo lang met elastiek. ik heb dit bewust gedaan zodat ze niet met haar hoofd omhoog gaat. ik ben het nu al weer aan het af bouwen. de elastiek zit nu steeds vaker heel los en maak hem bewust ook niet strakker. hij zit nu vaker los door dat ik samen met haar ontspannender ben gaan rijden. verder bedankt voro je tips we gaan er aan werken Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:47

Er zit zeker vooruitgang in! Volgens mij heb jij ontzettend lange benen of niet? Ik zou daarom inderdaad ook je beugels nog ietsjes langer maken!

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:15

ik vind het er netjes uit zien jullie gaan zeker voor uit
ik sluit me aan bij het gegeven commentaar Ja
gaat helemaal goedkomen met jullie Ja
alleen vind ik wel dat de achterhand der veel meer onder mag!
heel veel succes nog met je prive lessen en met je onderlinge wedstrijd alvast Tong uitsteken
en het setje staat erg leuk!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 23:06

dankje voor tips en reacties.