ik in mijn 4e les

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

ik in mijn 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 15:23

dianne van gypsy diamonds fotografie was afgelopen donderdag mee naar mijn paardrijdles. ze heeft geprobeert mooie foto`s te maken. helaas mocht echt flitsen niet en is het bij ons erg donker, maar ondanks dat zijn er toch nog redelijk goede foto`s uitgekomen:)

ik zal hier wat plaatsen. ik had al een topic gemaakt omdat macho zijn nek heel mooi lang houdt, en dus niet echt heel `netjes` loopt zoals het hoort. ik vroeg mij af hoe ik dat kon veranderen, maar nu ik foto`s heb kan ik er net zo goed een haw topic van maken. ik hoor graag al jullie tips... ik rijd zonder zadel omdat het therapeutisch paardrijden is. ik kan niet lichtrijden ivm handicap.

hier komen de foto`s:
1. even aansingelen nog. dit ben ik dus: in die knalroze bodywarmer:P
Afbeelding

2. ik kijk ook echt goed voor me:$
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. nog even en hij heeft zijn neus op de grond?
Afbeelding

6. oren zijn toch echt op mij gericht:)
Afbeelding

7. en toch vind ik het echt leuk hoor... pfoe wat kijk ik daar saggo
Afbeelding

8. concentratie...
Afbeelding

9. braaf op een rijtje...
Afbeelding

10. concentratie ten top. een lach kan er niet vanaf:s
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. eh... HOE moet je ook al weer sturen?:P
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. he hals kan dus TOCH omhoog? nu dat hoofd er nog mooi op krijgen...
Afbeelding

tips zijn altijd welkom:) commentaar ook, als het maar opbouwend is...

Chantal86
Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: ik in mijn 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:26

ik vind dat je het knap doet. Mijn complimenten,,,, ik zou het niet kunnen zo...

LiesR

Berichten: 145
Geregistreerd: 26-12-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: ik in mijn 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:29

Ik vind het echt super goed!!! Wat leuk!!

Laanbanaan

Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-03

Re: ik in mijn 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:30

Ziet er toch goed uit? Het lijkt alleeen of je je rug verdraaid in de richting van je arm die je niet gebruikt.
Als je met één hand rijd, rijd je dan zoals menners ook rijden (achenbach)? Veel plezier verder met rijden!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: ik in mijn 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 15:31

Laanbanaan schreef:
Ziet er toch goed uit? Het lijkt alleeen of je je rug verdraaid in de richting van je arm die je niet gebruikt.
Als je met één hand rijd, rijd je dan zoals menners ook rijden (achenbach)? Veel plezier verder met rijden!

ehm... geen idee Bloos ik doe maar wat:P

@ de rest: dank jullie wel:)

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: ik in mijn 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:32

Knap van je zeg Lachen
Tips kan ik niet echt geven aangezien ik geen idee heb hoe het is om zo te rijden. Je zegt dat het therapeutisch paardrijden is. Is het dan ook om je spieren ofzo te trainen?

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: ik in mijn 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 15:37

jup, het meeste om evenwicht in mijn lichaam te krijgen. vandaar zonder zadel...

verder is de aanraking met het paard goed voor mijn bloedsomloop die niet optimaal is omdat ik rolstoelgebonden ben.

lodo
Berichten: 686
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Veluwe

Re: ik in mijn 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:38

Leuk hoor !. Ga zo door, ziet er keurig uit OK dan!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: ik in mijn 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:42

Achebach is misch voor jou wel een leuk iets om te leren, aangezien je met 1 hand stuurt.

vraag je les gever is, of ze het uit kan leggen, denk dat dit een hele hoop moeite bespaard.
ziet er verder super uit!

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: ik in mijn 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:44

geweldig!
ziet er heerlijk uit!
leuk paard ook Ja
je zit er mooi op hoor, volgens mij heb je een stevige zit.
sturen met 1 hand, krijg je daar (nog) geen tips voor dan, hoe je het moet doen?
misschien kan het ook op de western manier, ik weet daar verder het fijne niet van, alleen dat ze 1 hand gebruiken.

echt super voor je dat je in de lessen meerijd.
en als je rolstoelgebonden bent, moet dit echt een heerlijke ervaring zijn!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: ik in mijn 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 15:58

Laanbanaan schreef:
Het lijkt alleeen of je je rug verdraaid in de richting van je arm die je niet gebruikt.


hmz, was me zelf niet eens opgevallen, maar nu je het zegt... kga er eens op letten...

over dat eenhandig sturen...ze hebben daar speciale eenhandsteugels, maar die vind ik irritant. daarmee kan je niet de teugels iets korter nemen ofzo, want er zit een soort stokje tussen die je vasthoudt, en die op 1 standaard hoogte zit... en omdat ik daar thuis ook niet mee ben gewent te rijden heb ik gekozen daar niet mee te rijden... ik zal eens vragen of ze andere tips heeft om met 1 hand te sturen. dat ik daar zelf niet op gekomen ben:P

Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Re: ik in mijn 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:10

Leuk, heb je plezier in het rijden? Het lijkt me erg zwaar, je zit erg netjes!

Las net je andere topic, ik moest erg lachen toen je zei : ze leken niks te mankeren, wat bleek het waren allemaal vrijwilligers!

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: ik in mijn 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 02:26

Ik vind het ook een grappig paardje waar je op rijd en ik heb heel veel respect voor de manier waarop je rijd, de meeste van ons doen het je niet na! Achenbach is vrij lastig met 1 hand want met mennen moet je alsnog je andere teugel uitnemen en inkorten met je andere hand. Maar er is nog wel een manier die lijkt op het Achenbach (wellicht via google 'koetsiersbewijs/achenbach" oid op te zoeken?) Veel succes en plezier nog met het rijden!

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: ik in mijn 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 02:55

Zo dan! Je zou zo een volleerd westernruiter kunnen zijn! Je rijdt super netjes, en je paard loopt keurig netjes ontspannen! Te gek gewoon!
Enne, je kan ook sturen door middel van neck-reining, en dat lijk je ook te doen op de stuurfoto. Succes verder!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: ik in mijn 4e les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 20:40

hihi, dankjulliewel:)

vandaag heb ik trouwens WEL lkkr kunnen aglopperen. 4 rondes zelfs;). ik mocht hem even aanpakken van de insrtuctrice als ik het vol hield zelf...

ging super. eerst wilde hij niet, en steeds van de hoefslag af proberen tussen de rest van de paarden op de middenlijn uit te komen (wij mogen niet allemaal tegelijk galopperen), maar uiteindelijk is het wel mooi gelukt:)