Weekendje op de Ermelose hei met vriendinnen en de paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jenga_8

Weekendje op de Ermelose hei met vriendinnen en de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 23:06

Jippie vorig weekend was het zover! Met vriendinnen op vakantie met de paardjes!!!
Bij Seqoia Stables(http://www.sequoiastables.nl/) aangekomen kregen de paardjes een nette stal aangewezen. Toen de paardjes er goed bij stonden konden we naar het huisje op het verscholen dorp. Huisje voor 6 personen met openhaard en vloerverwarming. http://www.verscholen-dorp.nl/

Vrijdag nog even lekker naar buiten gegaan met de paardjes. Een ritje van 3 uurtjes lekker naar de ermelose heide. Lekker ff los, de paardjes hadden er zin in! Oh wat is het daar toch mooi rijden zeg! We hadden mazzel, want ondanks de voorspelde storm hebben we het droog gehouden en hebben we zelfs het zonnetje gezien! 's avond zelf gekookt en gechilled bij de openhaard!

Afbeelding ik helemaal rechts

Volgende dag een beetje uitgeslapen en weer naar stal gegaan, het plan was om naar het Leuvenumse bos te gaan. Jawel, dat bos hebben we ook gevonden, maar we raakten er een beetje gedesorienteerd en zijn we de ruiterroutes uit het oog verloren. Gezien de heftige regenval van die nacht waren er veel plassen en zijn we zelfs door een flink stromende beek gestapt omdat het bruggetje was overstroomd, Brave paardjes! Ik moet zeggen dat het prachtig rijden is in de herfst! Gelukkig na wat te hebben rondgedraaid weer bij een ruiterpad gekomen en ff flink het tempo erin gezet. Schoffie sprong in rengalop over alle plassen heen!!! Lache! alleen niet voor Mila, die zat er net achter en kwam een beetje onder de modder te zitten. Na bijna 4 uur kwamen we voldaan weer terug bij stal. Nog steeds hebben we het droog gehouden.
Afbeelding
We hebben de paardjes lekker in de paddock gezet en zijn lekker aan de warme chock met slagroom gegaan.

's avonds het dorp ingegaan(Harderwijk) en hebben we heerlijke en gezellig gegeten bij de heksenketel. Eenmaal thuis gekomen waren we voldaan, toch nog even uitgegaan in harderwijk, ff lekker dansen!

Afbeelding
Afbeelding

Zondag de laatste dag. Eerst alles ingepakt in het huisje en alles netjes achtergelaten. Toen weer naar stal. De paardjes waren best een beetje moe van de eerdere ritten, dus zouden we niet zo verweg gaan. Dus weer richting Ermelose heide. Daar nog ff lekker geknald en de terugweg ingezet via het speulderbos, waar al helemaal geen ruiterroutes werden aangegeven(waar zitten we??). Toch weer de terugweg gevonden. Deze dag een paar spetters en een buitje gevangen en toch nog 3 uurtjes weggeweest. We waren allemaal erg stilletjes aan het einde. Een beetje uitgekletst en voldaan van de ritten die we hadden gemaakt. 16:15 gingen we weer naar huis en konden de paardjes moe en voldaan weer lekker thuis genieten van alle rust.

Arrangement paard stalle bij Seqoia en slapen in bungalowpark het verscholen dorp is te bespreken bij http://www.verscholen-dorp.nl/, zeker een aanradertje!

Marloez

Re: Weekendje op de Ermelose hei met vriendinnen en de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:31

Oeh, dat klinkt allemaal erg leuk! Ja

Leuk dat alle op rolletjes verliep. Lachen Zoiets lijkt me ook geweldig om een keer te doen.

fraznic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 00:53

Haha, het lijkt wel een reclame-praatje zo met al die links er in.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 00:56

ben er heel enthousiast over! alles was goed georganiseerd, dus dan kan je best een beetje reclame maken Knipoog

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 07:42

Aah leuk paardje, echt heel leuk geschoren! Haha!

amethyst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 08:17

wat leuk!:D M'n nicht geeft les op die manege;) en ik kom er wel is voor een wedstrijdje;)

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 08:30

leuk joh!! lijkt me echt heel leuk om met een stel vriendinnen en paardjes te doen!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 08:37

oh *jaloers*
Echt lekker, zo'n weekend alleen maar buiten rijden op onbekend terrein!
Voor de paarden ook heerlijk lijkt me!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:01

HAW---> ITP

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:08

Wauw ziet er leuk uit, lijkt mij ook heerlijk! Ja

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:09

dat ziet er leuk uit! Ben daar laatst ook geweest in die omgeving (maar dan zonder mijn paardje helaas) erg mooi daar! Heb ook heerlijk door het Speulderbos gelopen met mijn hond. Wil er ook nog wel een keer met mijn paard heen

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 23:49

ff een rectificatie:

Het arrangement is nog niet actief verkrijgbaar bij het verscholen dorp, wij waren een "PILOT" (om te proberen of het wat is)