Pennypony (76 cm) @ dubbele longe!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Pennypony (76 cm) @ dubbele longe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:36

Bles aan de dubbele longe!

Dit is de 3e keer dat ik dubbele longe met Bles doe, daarvoor kende ze het tuig/bit al wel. Ik heb sinds een paar weken een nieuw tuig, het tuig daarvoor heb ik verkocht omdat het niet goed zat.
Ik zou haar vandaag met behulp van Joyce (Joyciej007) voor de tweede keer voor de sulky zetten, maar wegens omstandigheden ging dat niet door. Misschien maar goed ook, want ze was nogal fris en opstandig!
Oja, de broek lijkt nogal strak te zitten, dit komt echter door haar uber dikke wintervacht, broek zit namelijk heel los Knipoog

Genoeg gepraat, kijk en ordeel zelf!

1. Losstappen
Afbeelding

2. Losdraven
Afbeelding

3. Wat meer vragen
Afbeelding

4. Let op de strikjes Clown
Afbeelding

5. Draven blijft moeilijk
Afbeelding

6. Neus de lucht in Tong uitsteken
Afbeelding

7. Mooi lopen kan ze wel! Knipoog
Afbeelding

8. Halthouden
Afbeelding

9. Uitstappen
Afbeelding

10. Haar mooie koppie Lachen
Afbeelding

11. Uhh tsja
Afbeelding

Opbouwend commentaar is altijd welkom!
Groetjes Eline & Bles

Susanne

Re: Pennypony (76 cm) @ dubbele longe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:40

Ziet er wel netjes uit, broek mag iig hoger.
Bles doet 't goed!

XMrliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:41

Wat gaat het goed met bles ! Lachen
en wat kan ze mooi lopen ! echt zo lief ! Lovers
Ik kom ook nog wel een keer fotos maken ! Tong uitsteken

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:47

Broek mag wel 2 gaatjes hoger. Verder leuke fotos.
wat voor hoofdstelletje is dat ?

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:47

Tof hoor, hoe je dit zo oppakt, Lekker relaxt en blijf lekker van haar mond af in die draf. Volgens mij vindt ze dat nog moeilijk, dus eerst meer oefenen.

Veel succes met het karretje en dit minipini shetje!

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:48

Aááh, wat lieff Lovers

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:50

Dankjewel voor de reacties Knipoog Broek moet idd hoger, ik laat alles binnenkort aanpassen en controleren door een ervaren menster Tong uitsteken

Horsewisper: Tsja, watvoor hoofdstelletje.. Gewoon menhoofdstel, zat bij het tuig.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:56

Het is een leuke pony en denk dat je er goed mee bezig bent, alleen de oogkleppen vind ik helemaal niets!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:00

leuke foto's, jammer dat de frontriem zo uitsteekt, maarja, ik weet het, passend tuig voor een shet is een ramp!

Succes!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:03

wat een schatje Lovers
nog veel succes met je pony, gaat vast heel goed voor de kar Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:06

leuk hoor, en mooie pony.
ik vind alleen dat er teveel gewicht op het bit komt,
en de broek hangt erbij alsof het een pessoa is Tong uitsteken
maar dat ging je al veranderen zag ik staan.

Niientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:08

aaaaah Go jij! Go jij! wat een coole shet Cool echt mega cool is die Koe
veel plezier er nog mee doeg Doei!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:19

aerdenhout1: Hoezo vind je die niks? Tong uitsteken
marigold: Hoe zou ik dat gewicht op het bit kunnen veranderen? Bedoel je daar teveel druk mee of..?

Verder bedankt voor de complimentjes Lachen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:23

Kun je de oogkleppen eventueel nog 1 gaatje hoger zetten? Ik heb dit hoofdstel ook voor mijn shet en heb dus hetzelfde probleem. Als ik ze omhoog zet dan zit het bit weer te strak. Heb er dus nog een gaatje bij moeten schieten zodat het bit nog iets kon zakken (paste echt maar net)

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:23

Ziet er leuk uit zeg !
Waarom heb je achter eigenlijk bandages om? Soms lijkt het net of ze erg veel druk in haar mondje krijgt.
Ben benieuwd na voor de sulky foto's ! Lachen

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:25

Het is inderdaad in verhouding maar een raar hoofdstel, vind nu ook dat de oren te krap zitten en de frontriem teveel uitsteekt, maar het bit zit goed.
Ik zal volgende keer even kijken of ik er nog wat aan kan doen, weet zo niet uit m'n hoofd of ik er nog gaatjes bij kan prikken Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:25

ja ik weet niet hoe je dat kan veranderen, maar er staat best wat spanning op het bit.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:26

Bandages zijn omdat ze niet recht loopt met haar achterbenen, ze draait ze weg nadat ze een stap heeft gezet zegmaar. Het is niet meer te verhelpen dmv een hoefsmid, het is al zo gegroeid. Daardoor tikt ze afentoe tegen elkaar aan, dus bandages zijn als bescherming.

En, het staat toch super schattig Lachen

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:27

Ik zal even naar het bit en het hoofdstel laten kijken volgende keer, zowiezo naar het hele tuig.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:32

Ik vraag me af of je weet waar oogkleppen voor dienen??
Je neemt het zicht achter het paard weg en een paard is een vluchtdier, dus eigenlijk neem je hem zijn enige reactie op het aan zien komen van gevaar af. Oogkleppen worden meestal gebruikt voor schrikachtige paarden en deze lijkt me niet zo heel erg paniekerig. Daarbij zitten deze ook nog eens ver voor de ogen zodat je hem bijna blind maakt. Zijn ze niet nodig, zou ik zeggen, ander hoofdstel dat paard vriendelijker is.
Wat betreft de bandage's die helpen niet echt tegen trauma van buiten af, wat deze dus heeft! Je kan beter peesbeschermers kopen die ook om de kogel heen gaan.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 20:00

Ik weet waar ze voor dienen, of ze erg schrikachtig is verschilt nogal.

Kogelbeschermers heb ik ook, maar bandages werken ook beschermend, mits je ze goed aanlegt. Dus waarom dan geen bandages?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:31

Heej Lachen Zo, ben ik er toch nog een beetje 'bij geweest' Knipoog Leuke foto's eline, bles doet het best goed daar Lachen

Idd mag de broek een stuk hoger, oogkleppen zou ik ook gaatje hoger doen (2/3 onder het oog, 1/3 'er boven') maar dan gaat de frontriem waarschijnlijk nog 'raarder' zitten, frontriem zit wel heel erg tegen haar oren aan.

Nog even een paar reacties op een aantal posts die ik hier lees:

- @ Marigold en eejj: Ik vind de druk op het bit heel erg meevallen. Heb Eline wel eens met de dubbele longe en lange lijnen met bles zien werken, en vond eigenlijk dat ze maar zéér weinig druk gebruikte. Ik zelf werk meestal met meer druk, al heb ik de volte dan ook groter en werk ik met een liverpool en niet met een trens.
Denk dat de trens toch iets te hoog zit, maar kan ik beter in 't eggie even bekijken. Mennen en dubbele longe werk ís werken met druk, wil niet zeggen dat je veel moet 'trekken' oid, maar om wat door te vragen met stelling en buiging zul je toch wat druk moeten gebruiken, vergeet niet dat je hier te maken hebt met een paar méter 'teugels', heel anders als ohz.

- @ Aerdenhout: Sorry, maar oogkleppen zijn écht niet alleen maar voor schrikachtige paarden. je maakt ze zéker niet blind hiermee, plaats beide handen maar eens aan de zijkant van je ogen, recht voor uit. Kun je dan direct opzij kijken? Nee, dan moet je eerst je hoofd draaien. Kun je recht voor je uit kijken? Ja!

Mijn merrie loopt al jaren voor de wagen met mij, en is 99% bomproof, rijd met haar tussen de auto's, langs tractors en weet ik veel wat. Die oogkleppen heb ik zélf liever omdat ze dan meer haar aandacht en concentratie bij mij houd.

Daarbij zijn oogkleppen oorspronkelijk vanuit vroeger ontwikkeld voor de 2spannen en meerspannen: als het linkerpaard te veel trekt en het rechterpaard meer moet doen, dan moet je het rechterpaard dus iets bijtikken, maar het linkerpaard moet niet zien dat jij het rechterpaard aantikt, want dan gaat die óók harder lopen, en schiet je alsnog niets op.
Oogkleppen zijn er óók voor dat de pony niet van achter kan zien dat jij bijv. de zweep wilt gaan gebruiken.

Oogkleppen hebben zóveel meer functies dan alleen voor 'schrikachtige paarden'....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:34

kas_flower schreef:
Bandages zijn omdat ze niet recht loopt met haar achterbenen, ze draait ze weg nadat ze een stap heeft gezet zegmaar. Het is niet meer te verhelpen dmv een hoefsmid, het is al zo gegroeid. Daardoor tikt ze afentoe tegen elkaar aan, dus bandages zijn als bescherming.

En, het staat toch super schattig Lachen

Eline, besef je wel dat als je straks met haar gaat rijden voor je sulky, dat je écht beter dan geen bandages kan gebruiken. Koop dan kleine strijklapjes of strijkringen oid, want bandages en de mensport, die 2 gaan echt niet samen, vind het zelf levensgevaarlijk en gebruik het ook eigenlijk nooit... daarbij geven bandages slechts ondersteuning, en dan alleen nog als je echt goed bandageert (dus de halve kogel ook mee bandageren). Bandages geven ondersteuning, maar geen directe bescherming Knipoog

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:17

Wat een heerlijke teddybeer! Ik weet dat dit niets toevoegd, maar kon het niet laten!

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:19

uhm ik vind het er een beetje zielig uitzien! maargoed!