paint hengst fanci continental

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

paint hengst fanci continental

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 13:57

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door loulou op 20-10-07 14:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Katja

Re: paint hengst fanci continental, rodeo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 13:59

Een ruiter die geen onafhankelijke zit heeft zou ook niet met een dergelijk bit moeten rijden.
Vind ook dat het paard erg veel met zijn voorbenen stopt.

Wel een plaatje van een dier overigens.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:04

Ik heb geen verstand van western maar ligt het aan mij of hoort zo'n sliding stop niet op de achterbenen te gaan? De foto's e.d. die ik heb gezien als leek zag je altijd een stofwolk om de achterbenen en niet om de voorbenen...
Laatste plaatje is ook niet zo lekker nee, dat bit zit er bijna verder dan horizontaal in.

Het is wel een mooi paard Lachen

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:07

ik vind dat ie bij de sliding stop niet goed stop, want het paard komt bij zijn achterbenen omhoog waarmee hij de volgende keer zijn pezen kan breken! Je moet hier heel erg mee opletten Knipoog

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:13

ik vind het geen fijn beeld geven..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 14:13

heb de laatse foto maar verwijderd. foto was bedoeld als grappige foto, maar topic gaat nu al de kant op van discussie waar ik geen zin in heb.
van elke ruiter zijn zo'n foto's te maken. iedereen hangt wel eens half naast zijn paard, zit in de mond als een paard wegspring, houd zichzelf in evenwicht aan de teugels als een paard een keer raar afzet voor een hindernis... en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

ik heb verder ook geen verstand van western, dus kan niet in gaan op het rijtechnische commentaar.
wel weet ik dat deze foto's zijn gemaakt op een (vrij vochtige) dressuurbodem. waardoor slidings niet makkelijk gaan.
Laatst bijgewerkt door loulou op 20-10-07 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:15

Ik als westernleek vind die sliding stop er niet lekker uitzien...volgens mij moet het paard verder door zijn achterhand 'zakken' / zijn benen verder onder zijn lichaam plaatsen...het is nu meer de ruiter die de sliding beweging maakt en het paard die remt op zijn voorbenen.

Lijkt me niet echt gezond voor zijn gewrichten en pezen...ennuh btw pezen scheuren ...en botten breken Knipoog

En als je een verkeerde bodem hebt moet je geen sliding-stop doen.

Verder een onwijs gaaf paard om te zien

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:18

Mooi paard!!!
Denk dat die slidingstop net te vroeg is genomen Knipoog Die een stukje naar onderen ziet er namelijk heel anders uit!!

Ik zou alleen wel foto's bij een andere site uploaden Knipoog Je kwaliteit gaat heel erg verloren door mijnalbum Knipoog

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 14:21

zoals ik al zei heb ik ook geen verstand van western, dus ben benieuwd naar de reacties van de western ruiters Lachen

klopt dat de kwaliteit erg verloren gaat. maar mijnalbum gaat wel het snelste. en hier worden mijn foto's toch niet beoordeeld op kwaliteite Knipoog als het me daar wel om gaat upload ik meestal bij zoom.nl Ja

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:23

@loulou Dat kan voorkomen bij beginners maar daarom rijden zij ook niet met zon bit maar met een gewoon trensje. Het is al pijnlijk genoeg als daaraan getrokken wordt vind je niet? Knipoog

Die stops moeten veeeel meer op de achterhand komen. Het lijkt me verstandig om daarin les te gaan nemen aangezien dit mij erg slecht voor het paard zn benen lijkt.

Vind het overigens wel een erg mooi paard!

o0Michelle0o

Re: paint hengst fanci continental

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:26

Maar het paard is idd wel heel mooi Haha! Ja

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 14:28

ben het met je eens dat je met zo'n bit moet oppassen. maar ik weet zeker dat de ruiter dat ook doet. heb hem al vaak zien rijden en hij zit echt niet onnodig vaak in de mond van het paard.
het zou best kunnen dat hij dat met de sliding wel doet, en dat het doorom dit beeld geeft aangezien bijna alle foto's vlak voor, bij het inzetten van of tijdens de sliding zijn genomen.
hij heeft trouwens altijd les gehad van rieky (sorry als ik haar naam verkeerd schrijf).

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 15:23

Ik heb zelf helemaal niks met western, maar ik vind dit paard echt een ontzettend gave uitstraling hebben. Kwijl

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:03

Hewt ziet er niet prettig uit maar als je les hebt van riekie zul je wel weten wat je doet. Ze is neit voor niets kampioen...

Skippiedip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:26

Plaats de foto's eens bij WN-ITP, daar zullen de western-kenners je wel verder aan commentaar kunnen helpen.
Persoonlijk vind ik de sliding er niet lekker uitzien, voorbenen horen door te lopen en hier gaan ze wel heel diep, gestrekt het zand in. Sliden in een bak die niet geschikt is... niet doen, paard loopt ernstige schade en wantrouwen op.

Het is wel een heel mooi paardje *LOL* .

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:05

Je heb het vaak genoeg gehoort, dus ik hou mijn mond daar over!

Paard ziet er super leuk uit, mooie aftekeningen Haha! Heel erg appart die witte vlek op zijn buik Haha! haha

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:05

ik heb geen verstand van western, maar dat van die sliding stops viel me ook op en het kan idd ook zijn dat foto van net verkeerd/te vroeg moment is genomen.
en als die bodem idd niet goed was dan zou ik het niet eens proberen om een sliding stop te maken.
maar wou alleen even zeggen dat ik het echt een heel mooi paard vind

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:41

Pracht van een paard, maar vindt de foto's geen fijn beeld geven.
Buiten het feit dat de slidingstops idd niet goed zijn, vindt ik het er gewoon ook heel gespannen uit zien..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:49

prachtige hengst!

jorincka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:41

who wat een snelheid een wat een mooie beesje zeg Kwijl Vingers aflikken
die zou ik wel mee willen nemen naar huis
echt super mooie foto's Haha!

GillsGipsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:04

jeetje loulou, wat een gaaf paard !!!!!

Nou weet ik niet meer of je nou op een western stal staat, of dat er veel western gereden wordt, maar je zou de foto's als je er professioneel commentaar op wilt hebben inderdaad in het western gedeelte van bokt kunnen publiceren. Daar zitten vast mensen bij die precies weten hoe het er uit zou moeten zien.

Rijdt de ruiter ook wedstrijden ? Zo ziet het er wel uit.

Hebben jullie een handelsstal, want ik zag in een ander topic dat er veel pony's te koop staan.?

In ieder geval maak je gave foto's, lijkt me best moeilijk zeker met zoveel aktie als bij het westernrijden om dat goed op de foto te krijgen.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 00:07

Hoi,
Ik kan duidelijk aan de foto's zien dat je niet veel ervaring hebt met western, bijna alles is op het verkeerde moment genomen. Daardoor krijg je snel commentaar op de ruiter of de uitvoering van de slidingstops enz.. Even vergelijken met andere western foto's en lekker veel oefenen.

Paard is erg mooi en ruiter zal vast niet als een gek in die mond trekken, van iedere ruiter kan wel een foto gemaakt worden waarbij hij of zij perongeluk aan de teugels hangt, al is het alleen maar omdat het paard op zij sprong en jij werd verast. Dus niet te snel oordelen vind ik.

sim0ontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 00:10

t ziet er.... leuk uit, Pling maar is t bit wel vriendelijk (ik heb er geen verstand van western hor! Tong uitsteken

Biebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:42

Rieky heeft deze lang geleden toch zelf gereden? Kan me het paard nog wel herinneren, vond het een apart dier! Hoe oud is hij nu ongeveer? Volgens mij heeft Anky hier ook nog eens een keer op gereden toen ze heel in het begin samen met Rieky shows gaf...mischien heb ik het nog wel ergens op video staan.....zal eens in mijn archief graven Bloos

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:37

Ik heb absoluut geen verstand van western en ik heb het nog nooit gedaan maar horen de teugels bij western niet los te hangen? Je hebt er een aardig groot bit in hangen zeg Bloos . Maar dat zal wel bij western horen Knipoog