Nieuwe foto's van Bud!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:39

hey Xono,

zeker weten leuke foto's.
over het andere onderwerp, : hoe vroeg jij gaat rijden is helemaal jouw zaak, en met slidingijzers of zonder, het is jouw paard.
zelf zou ik er niet aan beginnen, maar wat zijn nu meningen van anderen,
je moet het zelf weten.
succes ermee en hopen dat je lang plezier van bud hebt.
Laatst bijgewerkt door western op 11-11-02 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:08

XoNo schreef:
Ik krijg sterk het idee dat er nog een hoop mensen in dit topic zijn die een mening geven, en er zelf helemaal geen verstand van hebben gegeten.

Hehe, mag ik ook nog een hapje verstand? Schijnheilig Haha!


Ten eerste over de foto's (daarvoor staat dit topic nou eenmaal op ITP, he Knipoog):
Ik vind nog steeds dat je bud gewoon gevaarlijk wit hebt. *LOL* Verder zijn het hele mooie foto's hoor. En je hebt echte een hele gave western-uitrusting (hoofstel/zadel). Cool

Dat men weer fel zou reageren op dit topic wist ik eigenlijk wel. Toch vind ik dat het wel een beetje overdreven word. Tja, ik vind het ook vroeg en zou het eerlijk gezegd ook nog niet zo snel doen. Maar het is toch niet zielig ofzo voor Bud, er is gewoon begeleiding bij en colin gaat bud heus niet kapot rijden. Dus waarom zou je er druk om maken. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:16

XoNo schreef:
Lov, in Amerika worden paarden van 16 of 18 maanden al ingereden...

En dus gaan we het maar normaal vinden? De Amerikaanse paardenvleesindustrie draait prima hoor, so that you know. Bovendien zijn er in de States per vierkante meter 10000 keer meer QH's dan in NL, misschien dat ze er daarom zo mee omgaan?
Maar eigenlijk doet dat allemaal niet ter zake. Als ik jouw verhaal zo lees, dan vind ik dat je je jonge paard te vroeg te hard aan het werk hebt, zo simpel is het. Uiteraard mag je dat helemaal zelf weten en ik hoop ook dat je nog lang plezier van hem zult hebben.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 13:41

Lov, nee zo bedoel ik het niet. Tuurlijk moeten we dat niet normaal gaan vinden. Dat bedoel ik ook niet als excuus, ik zoek sowiezo geen excuus voor het feit dat ik Bud inrijd. Het is mijn paard, en al had ik hem met een jaar willen beleren, dan is het nog altijd mijn keus.
En ook in Amerika zijn er nog altijd mensen die geven om hun paardje, en niet denken dat ze het paard over een paar jaar wel weer kunnen vervangen.

Leks: ik bedoelde natuurlijk kaas *LOL*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:10

Xono, ik heb nooit gezegd dat je niet goed bij je hoofd bent Verward quote dat eens?
Ik heb een voorbeeld gegeven, iemand zei nl iets in de trant van als jij zegt dat Buddy eraan toe is dat het dan wel waar is, en ik gaf daar een overdreven duidelijke reactie op.

Verder mensen... iedereen zegt ach 2,5 en inrijden dat kan net, daarom schrok ik er ook zo van dat Buddy nog geen 2,5 is en al een paar MAANDEN onder het zadel... Ik snap niet waarom dat paard nog niet even paard mag zijn.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 16:28

Bud is net zo goed paard ook al rijd ik hem. Overigens maak je met dat belachelijke voorbeeld van je duidelijk dat je mij niet goed bij mijn hoofd vindt. Niet alles hoeft duidelijk met woorden gezegd te worden om te begrijpen wat iemand bedoelt.

Mellow

Berichten: 6475
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:33

het ene paard is er eerder bij dan het andere het is precies zo met mensen de 1 kan eerder lopen dan de ander.
waar maakt iedereen zich druk om?
het is toch zijn paard als hij denkt dat buddy er klaar voor is dan hoor je daar toch niet tegenin te gaan.
oke het gaat mischien in tegen de principes van sommige.
maar als je het 1 keer hebt gezegd klaar toch?
in ieder berichtje(bijna)komt kritiek.
laat die jongen nou plezier hebben van zijn paardje en het rijden.
alle meningen zijn verschillend.
hij is van mening dat buddy er klaar voor is.
en ik denk dat je pas kan oordelen over buddy als je hem in het echt gezien heb(ik overigens niet hoor *LOL* )
ik weet hoe het voelt om in elke reactie commentaar te krijgen en daarom doe ik dat bij deze niet iig geen commentaar van o wat zielig.
meningen zijn verschillend mensen paarden en alles eromheen ook.
deal with it.
collin veel rijplezier met buddy Lachen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:50

XoNo schreef:
Bud is net zo goed paard ook al rijd ik hem. Overigens maak je met dat belachelijke voorbeeld van je duidelijk dat je mij niet goed bij mijn hoofd vindt. Niet alles hoeft duidelijk met woorden gezegd te worden om te begrijpen wat iemand bedoelt.


*zucht* ik bedoel wat anders met paard zijn en dat weet je zelf ook wel...

verder dat jij het zo opvat zegt meer over jou dan over mij.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 16:56

Ik snap wel wat je bedoelt, maar waarom kan een paard alleen paard zijn als het niet bereden wordt en alleen in de wei staat?

Overigens snap ik best waarom je dat voorbeeld gebruikte, vond hem alleen nogal ondoordacht. Een 3 maanden oud veulen heeft werkelijk niets met een 2,5 jaar oud paard te maken.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:00

Ik zag hier ergens staan over die begeleiding, nu moet ik zeggen dat die begeleiding in de westernsport nooit zo heel veel indruk op me maakt als ik die verhalen soms hoor (heb nog maar weinig gezien in dat wereldje). Zoals het daar soms aan toegaat is echt niet bepaald fun, dat XoNo in er met 2.5 op gaatzitten moet hij zelf weten, op zich kan het wel, mits je her rekening meehoudt dat het een jong dier is, zelf had ik zo'n dier alstie zadelmak was nog even de wei opgegooid om uit te groeien. Maar ok, dat is persoonlijk en moet iedereen voor zichzelf weten, maar ik wens XoNo hier veel plezier mee!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:16

Waarom wordt er op ITP gediskuzeurd, daar is het toch niet voor Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:18

Steef schreef:
Ik zag hier ergens staan over die begeleiding, nu moet ik zeggen dat die begeleiding in de westernsport nooit zo heel veel indruk op me maakt als ik die verhalen soms hoor (heb nog maar weinig gezien in dat wereldje).

Jij hebt het niet hoeven zien, ik wel.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 17:22

Lovely, ik denk dat jij nu generaliseert. Er is helemaal niets mis met het westernwereldje. Tuurlijk zitten er rotte appels tussen, en velen van jullie vinden mij ook een rotte appel (duidelijk), misschien dat mensen uit het westernwereldje mij wel verloeken omdat ik hier misschien negatieve reclame maak. Scheve mond Dus nu niet meteen alles en iedereen over één kam scheren.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:26

ik vind 2 jaar toch iets anders dan 2,5 jarige leeftijd. Op 2,5 jaar kun je best beginnen, als je het paard maar niet in het zweet werkt, dat hij te veel moet afzien en zo. Overigens schijnen quarterhorses eerder klaar te zijn met groeien en dus eerder klaar om in te rijden. Toch blijf ik huiverig met die uitspraken. Die amerikanen overdrijven dat namelijk nogal, die beginnen steevast veel te jong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:28

XoNo schreef:
Lovely, ik denk dat jij nu generaliseert. Er is helemaal niets mis met het westernwereldje. Tuurlijk zitten er rotte appels tussen, en velen van jullie vinden mij ook een rotte appel (duidelijk), misschien dat mensen uit het westernwereldje mij wel verloeken omdat ik hier misschien negatieve reclame maak. Scheve mond Dus nu niet meteen alles en iedereen over één kam scheren.


XOno, ik denk dat jij nu voorbarige conclusies trekt, want wat jij hier allemaal zegt, kun je niet op mijn bericht(en) baseren. Maar je zult je redenen er wel hebben om deze conclusies te trekken, maar schuif dat ajb niet op mij af.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:28

aha zie het weer goed gezellig topic hier of niet dan.
leuk he xono dat mensen ongevraagd hun mening geven.
ik vind jou knollie wel stoer geworden. in je profiel was hij nog zo'n ukkie en nu is ie al zo breed en groot.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:29

Ik vind het wel een beetje belachelijk hoor, hij laat alleen maar wat foto's zien van zijn paardje, en geeft er een verklaring bij waarom hij hem al inrijd, is dat niet genoeg Verward

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 17:33

Tuurlijk Lovely, je hebt helemaal gelijk! Slapen Ik heb mijn redenen om voorbarige conclusies te trekken. Wat is dat nu weer voor suggestieve K*Topmerking? Nja, laat maar. Hierbij wil ik graag verzoeken of iemand een slotje op dit topic wil zetten. Het gezeik zit me tot HIER. Ik heb inmiddels meningen van iedereen wel gehoord, nagenoeg niemand is het met mijn handelen eens, prima. Maar om hier nou belachelijk te worden gemaakt heb ik helemaal geen trek in.

Ik word doodziek van dat soort mensen Misselijk

Verder wil ik wel iedereen bedanken die wel op een normale manier gereageerd hebben.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:33

Wow, al 5 pagina's!
Ben er net al sommige ook al niet kapot van, zo vroeg inrijden. Goed kans dat ie later ergens last van krijgt/vroeg versleten is.
Valt me trouwens op dat mensen die een jong paard kopen zich toch niet kunnen beheersen totdat ze 3 zijn....(dit is in het algemeen bedoelt). Koop dan een volwassen paard!
Ondanks dat vind ik dat het er netjes uit ziet op de foto's.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:40

Overigens vind ik Buddy wel een gave bok hoor! Hij is erg mooi geworden. Weet nog de eerste foto's die je van hem op bokt zette. Hij was toen meer een pluizenbal.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:42

fonnie vind je dat je opmerking echt gepast is?
ik niet.
waarom moet toch altijd iedereen zijn mening geven als er niet omgevraagd word. zo jaag je mensen weg en da's niet echt fair ofzo.
zou het niet eens aardig zijn als mensen hier wat vriendelijker met elkaar omgingen. is dat niet een deal die we kunnen sluiten.
misschien rijd hij zijn paard vroeg in, maar da's jou probleem toch niet of wel soms. en dan heb ik het niet alleen over fonnie hoor.

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:49

Ik ben het helemaal met phoenix4ever eens. Colin is nu niet opeens een dierenbeul ofzo, dus je moet zijn keuze gewoon respecteren. Als iemand nou paarden mishandeld of iets in die richting, dan mag je fel reageren, maar dit is heeeeeel wat anders!
Colin is gewoon supergoed voor buddy, dat paard heeft een superleven, dus niet over zeuren!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:05

Er zijn meer mensen (zoals ik) die aangeven dat het niet hun manier zou zijn. Maar ik veroordeel Xono niet. Het is zijn paard en hij moet er inderdaad mee doen wat hij zelf wil.
Ik geef alleen mijn mening. En meer mensen doen dat op dezelfde manier, daar is toch niets mis mee? Lachen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:05

Voor deze ene keer ben ik het gewoon ècht met ItsMe eens *LOL*

Colin weet heus wel wat hij doet hoor, kent Buddels ook veeel beter als wij allemaal bij elkaar Knipoog

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:24

Heeee, iedereen heeft het erover dat Bud zo mooi is en ik zie geef foto's, alleen kruisjes Huilen
En wat betreft de leeftijd: ik vind voor de 2 1/2 starten ook erg vroeg, maar ik verwacht dat Colin wel weet waar hij mee bezig is!
En wat betreft op welke leeftijd ze in america inrijden, dat zal mij worst wezen, dat heeft niets te maken met de manier waarop het in Nederland gebeurd.