Nieuwe foto's van Bud!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-02 21:27

Laurake: ook jij bedankt voor je reactie Lachen Ik denk dat er nog een heleboel mensen voorbeeld kunnen nemen aan jouw reactie.

Ludo: klopt, ik rijd altijd met sporen.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:31

Ontzettend leuke foto's Colin, Buddels ziet er (uiteraard Knipoog) weet ontzettend goed uit.

Ik vind de rijfoto's er erg fijn en ontspannen uitzien. Niet alsof Bud overbelast is en zonder plezier loopt oid. Natuurlijk is dat niet zo te zeggen aan de hand van foto's, maar dat beeld krijg ik wel. En wat absoluut niet te zeggen is, is of jij Buddy 'te jong belast' hebt of niet. 2,5 jaar ís ook jong om een paard al in te rijden, maar niemand hier is op de hoogte van de situatie en omstandigheden. En ik heb er het volste vertrouwen in dat Colin weet wat hij doet!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:44

Jeetje wat is ie gegroeid!
Mooi paardje heb je eraan Haha!

En te jong lijkt hij mij ook niet. Vergelijk eens een 2 jarige KWPNer met een 2 jarige quarter, ze zijn op deze leeftijd gewoon al veel meer volgroeid.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:49

hee!!! ik heb ontcijferd wat er op de achterkant van je jas staat
echt gaaf!!!
maak er meer en verkoop ze aan de buddyfans op bokt Knipoog

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:56

Heey Colin, lekker ding hoor Haha!

Ik ben heel benieuwd naar hem! Haha! Kom volgende week een keertje jouw training bijwonen Haha!

Ik wou dat andere paarden ook eens zo schoon bleven Cool

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:08

Ik wist al wel dat Collin Bud reed. Ik heb collin nooit zien rijden en ik heb bud nooit in het echie gezien, dus ik oordeel daar gewoon niet over. Op het plaatje ziet het er erg netjes uit.
Collin, het kan je niet ontgaan zijn dat iig je paard populair is hier. Kan jij niks aan doen, het is gewoon een heel mooi beestje.
Maar, ik vind het ook opvallend.
Het is onzin om een paard met 2.5 in te gaan rijden, omdat je toevallig western gaat rijden, Ik weet niet meer wie met dat argument aankwam, maar dat is gewoon bull. Je paard is er klaar voor, of niet. Of je nu western of engels rijdt.
Het opvallende is: Vorig jaar was jamaica 2.5, die zou ik western gaan rijden, en ook mij werd verteld dat als je western gaat rijden je eerder kan beginnen dan met engels. Ik kreeg half bokt over me heen.
Mogelijkheden: De mensen die er zwaar op tegen zijn reageren nu niet, OF buddy is zo populair dat het voor hem gewoon niet uitmaakt.
Dit heeft totaal niks met jou van doen collin, begrijp me goed.
Maar mocht het 2e zo zijn, dan zitten er hier een heel stel die verschrikkelijk achterbaks zijn

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:10

Vanda's jij zei zeur niet?
weet je hoeveel er op mij gezeurd is dat ze bang waren waren ik Passion te vroeg in zou rijden, longeren of zelfs op zitten?
ik snap heus wel dat een Quarter sneller 'rijp' is, maar jullie zien ook niet hoever Passion inmiddels is.

het is ook zeker niet mijn manier om een 2 jarig paard in te rijden en al met sporen Lips are sealed
ik wist trouwens niet dat Bud al bereden werd, maar hij staat super stoer onder het zadel! Kwijl
je hebt echt een tof paardje 8)

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:15

Bravo Stef......
Dat is dus wat mij ook opvalt.
En ik geloof btw niet dat mijn bericht aanvallend was......

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:16

Leuk paard, maar vind het raar dat je hem al met 2,2 jaar inrijd en al met sporen. Waarvoor is die martigaal eigelijk? Ik vind Buddy een heel leuk paard hoor, begrijp me niet verkeerd, maar vind het gewoon fout dat je hem zo jong al inrijd. Tsja, de meningen zijn hierover verdeeld. Of het nou een quarter is of niet, er is niet voor niks een lijn getrokken.3 jaar...

Achja, je moet het zelf weten hoor.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Nieuwe foto's van Bud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:17

Het is een prachtig paard! Echt supermooi.

Maar ik ben het wel een beetje met Tindra eens. Toen Stef haar haflinger reed, die net 2,5 bleek te zijn, heeft ze ongeveer heel bokt over zich heen gekregen. Nu doet Xono hetzelfde (met een ander type/ras, dat wel) en niemand zegt er wat van. Zijn sommigen misschien bang om uit de gratie te vallen bij Xono?
Laatst bijgewerkt door lies op 10-11-02 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:19

die lijn hebben wij mensen bepaald jamy, het is alleen jammer dat veel mensen dan ook niet naar het paard kijken, en denken, owh hij is 3, dus ik kan erop, terwijl er ook paarden zijn die pas klaar zijn om gereden te worden als ze 5 zijn

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:23

Bravo Stef, je hebt helemaal gelijk.
Het was niet half bokt maar heel bokt wat over jou heen viel en nu, bijna niemand, raar, ja ik vind het heel raar.
Haha!

sterker nog, Stef is een heel licht meisje en Colin lijkt me wel wat zwaarder, misschien ook nog een ander licht om te kijken.
Jammer dat de meningen soms zo vreemd verdeeld zijn hier.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:25

geral schreef:
Bravo Stef, je hebt helemaal gelijk.
Het was niet half bokt maar heel bokt wat over jou heen viel en nu, bijna niemand, raar, ja ik vind het heel raar.
Haha!

sterker nog, Stef is een heel licht meisje en Colin lijkt me wel wat zwaarder, misschien ook nog een ander licht om te kijken.
Jammer dat de meningen soms zo vreemd verdeeld zijn hier.

en aangepast van persoon tot persoon.....

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:26

Geral, het is hier één achterbakse zooi af en toe. Je had sommige eens moeten horen praten in dat ene topic, en nu doen ze poeslief, alsof het allemaal oke is. Vreemde gang van zaken hier idd. Maarja zo is het leven nou éénmaal hé!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:29

oh ja, ook nog dat ik eerst een topic plaatste: voor de eerste keer op Passion, wat dus een bewerkte foto is. bijna iedereen: "ik schrok al!"

en wat is Bud nog overbouwd...

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:34

Als we het dan toch over de leeftijd van Bud blijven hebben, doe ik ook maar even een duit in het zakje.
Colin doet dus niks op eigen houtje. Hij word bij alles begeleidt door mensen die verstand van zaken hebben. Buddy heeft de basistraining gekregen van ervaren en professionele trainers, die echt wel weten wat wel en wat niet goed is. Vanaf nu doet Colin de training zelf maar word daar wel degelijk bij begeleidt. Dat hij met sporen rijdt heeft niks te betekenen, hij rijdt altijd met sporen. Zoals je op de foto's kan zien komen de sporen onder de buik van Buddy uit. Sporen dragen en sporen gebruiken zijn 2 totaal verschillende dingen. Voor iedereen hier die hier nog aan twijfelt stel ik voor om eens te komen kijken als Bud gereden wordt, dan kan je pas echt je oordeel hebben. En daar bij blijft altijd nog zoveel mensen, zoveel meningen. Wij zijn echt wel heel zuinig op dit speciale paardje.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-02 23:34

Ik zwaar? Ik ben 60 kilo, maar dat terzijde. Overigens lis, aan de reacties hier op Bokt te zien, zijn er zat mensen die het niet met mijn manier van handelen eens zijn. Prima. Dan nog even over die lijn van 3 jaar...WAT?? Welke lijn? Dat slaat werkelijk nergens op. Sommige paarden kunnen wat eerder ingereden worden, anderen wat later. Geen enkel paard was pas of al klaar is met 3 jaar.

Bovendien, eeh..uit de gratie te vallen? Ik ben heus niet speciaal ofzo hoor. Een hoop mensen in dit topic (ik noem geen namen) hebben geen flauw idee waar ze het over hebben. Een iemand zegt er wat van, en dan volgen er meerdere, die misschien geen flauw benul hebben van waar het precies over gaat. Vind ik ook nogal jammer.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:35

Tjeez, waar maken jullie je druk om zeg!!

Als Colin dat nou wil, laat hem lekker!! Je kan er toch niets aan veranderen..

Ik ben er persoonlijk ook nooit zo voor om een paard jong in te rijden, maar ik ken Colin zijn beweegredenen en ik ga ervan uit dat hij weet waar hij mee bezig is..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:39

Sorry Flair, het is XoNo's paard, en die mag er mee doen wat hij wil..Lips are sealed
Bovendien zie ik de overeenkomst niet met een drie maanden oud veulen?

XoNo, de foto's zien er goed uit. En Bud kan het wel aan hoor. Wat een vertrouwen trouwens dat hij blijft liggen in de box dat je erbij komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:41

Ik moet me toch wel bij m´n voorgangers aansluiten Scheve mond
Ook ik verbaas me een beetje over wat hier allemaal staat.
Als bijv. Boogiegirl hier foto´s had neergezet dat ze passion aan het rijden was had ze idd heel/half Bokt over zich heen gekregen.

Wat ik ook raar vind is de term "rijp", de rug van een 2-jarige is gewoon nog niet volgroeid, ook niet bij een quarter.
Ilindra is trouwens pas beleerd op haar 5e en die is echt niet zo uit het land geplukt en opeens volop aan het werk gezet zoals Xono een eindje terug stelt (en was ook niet binnen een jaar M Haha! ).

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-02 23:43

Lia Haha! Ik zeg ook niet dat het zo altijd gebeurt, maar vaak wel.
Over Passion van Boogiegirl kan ik niet oordelen, weet niet hoe het paard in elkaar steekt.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:57

Gossie zeg, wat een poeha,......

Je paardje ziet er heel goed uit, persoonlijk hou ik niet zo van quarters maar ik vind dat je een stoer paardje hebt (leuk getekend!) met een leuk koppie. Hele leuke foto's (want daar ging dit topic oorspronkelijk ook over,...)!!

Waar mensen zijn, zijn meningen. Je hebt nu 3 pagina's met meningen van mensen die vinden dat ze er verstand van hebben en er dus iets over kunnen/mogen zeggen.

Mijn mening:

Ik vind het heel goed dat jij onder begeleiding aan de africhting bent begonnen. Helaas gebeurt het nog steeds te vaak dat prutsers een paard lekker gaan verknoeien bij de africhting (of ze dan 2 of 6 jaar oud zijn maakt nix uit).

Als jouw Buddy er klaar voor is en je blijft in de gaten houden of hij het allemaal aan kan, veel succes. Zolang je ook maar in staat bent om een stap terug te doen wanneer je merkt dat het misschien toch te snel of te veel is geweest voor je paardje!!

Ik wens je heel veel (rij)plezier toe!!
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 10-11-02 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:57

Ik wist net als Stef ook al dat Buddy bereden werd. Het is Colin zijn paard, hij kent Buddy het beste...of het goed is? Ik weet het niet, maakt ook niet uit, het is zijn eigen keuze.

Verder zijn het wel erg mooie foto's Cool
Ik moet echt nog een keer langs komen *zucht* De tijd vliegt alleen voorbij Frusty

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:00

Anoukie schreef:
Mijn mening:

Ik vind het heel goed dat jij onder begeleiding aan de africhting bent begonnen. Helaas gebeurt het nog steeds te vaak dat prutsers een paard lekker gaan verknoeien bij de africhting (of ze dan 2 of 6 jaar oud zijn maakt nix uit).

Als jouw Buddy er klaar voor is en je blijft in de gaten houden of hij het allemaal aan kan, veel succes. Zolang je ook maar in staat bent om een stap terug te doen wanneer je merkt dat het misschien toch te snel of te veel is geweest voor je paardje!!

Ik wens je heel veel (rij)plezier toe!!


Juist, je neemt me de woorden uit de mond. Belangrijk is dat het onder begeleiding gebeurt, en belangrijk is dat er naar het paard wordt gekeken. Dan maakt een datum op een papier een stuk minder uit.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:03

ik zeg niks over het rijden op bud. Ik zeg enkel wat over dat ik heel bokt over me heen kreeg en het nu ineens allemaal koek en ei is