Nieuwe foto's van Bud!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:31

Leuke foto's hoor!
Op die 5de foto zie je wel dat hij al een beetje dikke vacht krijgt. }>
En op die eerste rijfoto loopt ie mooi Kwijl
Doe je nog mee met de kerstwedstrijd op kalverhoek?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-02 19:35

flair schreef:
Dus als jij zegt dat 3 maanden oude veulen om de hoek klaar is om ingereden te worden dan moet ik dat geloven... Verward


Sorry, maar dit slaat werkelijk nergens op. Dat is appels met peren vergelijken. Prima dat je het er niet mee eens bent, dat geldt overigens ook voor anderen...en trouwens, als ik zeg dat Bud klaar is om ingereden te worden, en jij gelooft dat niet, dan moet je dat helemaal zelf weten.

Laat ik zeggen dat ik het niet abnormaal vind om een paar met 2 jaar in te rijden. Ik ken ook 2 jarigen die er helemaal niet klaar voor zijn...ligt geheel aan het paard.

Steeffie: nee, ik doe niet mee op de wedstrijd...ik blijf halteren helemaal niets vinden Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:37

Het zou mijn keus niet zijn om mijn eigen paard met 2 jaar in te rijden, maar het ziet er goed uit op de foto's en je hebt een mooi paardje

Barb

Berichten: 12084
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:40

Ook mijn keuze zou het niet zijn, maar ik vind
Buddy wel erg mooi geworden (weet nog hoe
lelijk ik hem vond met zijn pluishaar onder de
modder Haha! )
Het wordt al een echte mooie vent

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:42

flair schreef:
Is het normaal om zo`n paard op z`n 2e al in te rijden dan? Verward
Dus als jij zegt dat 3 maanden oude veulen om de hoek klaar is om ingereden te worden dan moet ik dat geloven... Verward sorry ben het niet eens met je manier van handelen...


ja ik zat ook al te kijken Verward

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:50

oohh.. wat istie stoer zeg!!! Kwijl
Echt hele leuke foto's!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:53

Mensen zeur niet... Al die mensen die hier reageren op oww wat is ie jong... Hebben geen verstand van quarters en weten dus helemaal niet hoe snel die paardjes rijp zijn!
Daarnaast moet collin helemaal zelf weten wanneer ie hem inrijdt...

Ziet er goed uit Collin, ook onder het zadel! Tis gewoon een lekkerding!!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:53

Ik dus ook niet, ik heb de topics over inrijden op 2 en een half ook gevolgt en daar is 90% het erover eens dat het pas met 3, 3 en half mag....en nu is iedereen van: 'o mooi' en 'ahh, gaaf'
Nee, ik keur dit ook af.
Misschien weet je waar je mee bezig bent, maar dat beest is nog niet eens 2 en en half, ik hoop dat je paard geen problemen krijgt hiermee.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:55

XoNo schreef:
Steeffie: nee, ik doe niet mee op de wedstrijd...ik blijf halteren helemaal niets vinden Haha!

same here Knipoog
Wel jammer, ik had buddy wel eens in het echt willen zien

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:56

Heey leuk dat je al begonnen bent, leuk paardjes, ziet er goed uit en vooral leuke combi !!!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:01

vanda's schreef:
Mensen zeur niet... Al die mensen die hier reageren op oww wat is ie jong... Hebben geen verstand van quarters en weten dus helemaal niet hoe snel die paardjes rijp zijn!
Daarnaast moet collin helemaal zelf weten wanneer ie hem inrijdt...

Ziet er goed uit Collin, ook onder het zadel! Tis gewoon een lekkerding!!

Ik geef alleen mijn mening, omdat ik niet zeg dat ie mooi en super is, wordt het afgekeurd. Kom op zeg.
Prima dat een Quarter snel rijp is, maar nog niet eens twee en een half lijkt mij zelfs voor een quarter nog jong. Maar goed....

Tis een leuk beest en ik vindt hem super leuk lopen. Dat moet toegegeven worden. Haha! Lovers

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:05

Wat is het toch een mooi beestje Lovers
Ziet er super uit Kwijl

jolijn
Berichten: 91
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hoogwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:07

Ik geloof dat jij zeker wel weet waar jij mee bezig ben colin en je hebt trouwens begleiding genoeg.
In amerika beginnen ze met sommige quarters al op 16 of 18 maanden.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:17

WAT EEN SUPER MOOI BEEST IS DAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt mooi. Maar ik keek dus op die foto's en ik denk dat ik wel een keertje daar geweest bent waar jij staat met je paard. Geven ze daar soms wel eens westernwedstrijden? Zo ja, dan ben ik er geweest en heb ik waarschijnlijk Bud gezien. Maar ik weet het niet zeker. Want hoe lang staat hij er al?
groetjes!
celinde

xxxquintyxxx

Berichten: 510
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:19

vind ik ook een veulen van 2 inrijden is geen doen is gewoon zielig overigens is het wel een moooi paard en loopt ook mooi

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-02 20:30

Ik vind het prima dat mensen hun mening geven, en ben blij dat iedereen een mening heeft, anders zou het toch erg saai zijn. Overigens weet ik heus waar ik mee bezig ben. Ik krijg alle begeleiding die ik nodig heb, en doe heus niet alles op eigen houtje. Ik word geholpen door mensen die al jaren in het vak zitten, en goed kijk hebben op paardjes.

Overigens, mensen die het gewoonweg zielig vinden, en het echt niet vinden kunnen moeten gewoon eens komen kijken, en dan pas een oordeel vellen. Ik vind het pas zielig als een paard met 3,5 of zelf 4 of 5 jaar uit de wei getrokken worden, en waar meteen mee begonnen wordt, en ook van wordt verwacht dat het dier een jaar later al meteen op M2 niveau loopt.

De reactie van flair vind ik gewoonweg belachelijk. Gewoon beledigend. Prima als je je mening geeft, maar om nou meteen te zeggen dat ik niet goed bij mijn hoofd ben?

Ik zeg ook niet dat Quarters en Paints vroeger rijp zijn dan andere rassen, misschien is dit wel zo, geen idee. Daarom zeg ik ook dat je ieder paard individueel moet beoordelen.

Celinde: Bud staat op de Greup Stables in Oud Beijerland. Afgelopen 9 mei is er een WRAN wedstrijd georganiseerd. Ik denk haast niet dat je hem toen hebt gezien, hij stond namelijk achterin, in de opfok. Hij staat er al bijna 2 jaar, vanaf toen hij 7 maanden was.

Verder, als mensen nog door willen gaan over het feit dat hij met 2 wordt ingereden, open hier dan aub een nieuw topic over...dit topic gaat over foto's van mijn paard, en niet over het inrijden.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:37

Geweldige foto`s , netjes gepoetst hoor Knipoog
en hij ziet er ook netjes uit onder het zadel..
veel suc6 hoor!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:38

hé gaaf man!
Ik wist niet dat je hem al reed.

Ziet er echt ongelooflijk super uit, volgens mij zijn jullie een echt team en voor elkaar gemaakt joh Haha!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:40

aaaaaaargh wat ziet dat paard er kuuuuuhl uit zeg Haha!
echt een stoere relaxerd ofzo Kwijl

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:43

Ik vind idd dat ie er eng schoon uitziet, top hoor...... Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:59

Tindra schreef:
Tja, ik moet hier toch even op reageren.
Normaal gesproken, als iemand vraagt "hoelang mag ik rijden op een 2-jarige..?" dan zegt iedereen "je mag niet rijden op een 2-jarige, laat hem nog lekker van zijn jeugd genieten" enz...
Maar nu blijkt dat Buddy al bereden is, is het ineens prima..???
Het gaat mij echt niet om het feit dat Buddy al bereden wordt, maar om het feit dat iedereen het nu ineens prima vindt.. En ik zóvaak andere dingen lees.
Want ik vermoed dat als ik (of een andere minder bekende bokker) met het verhaal kom dat ik rijd op een 2-jarige, dat de reacties veel en veel minder leuk zijn..!


Idd zou ik er normaal gesproken over vallen ja. Daar heb je helemaal gelijk in.
Maar nou sta ik zelf op een stal waar er western gereden word. En daar is het heel normaal om met 2- jarige paarden aan de slag te gaan.

Verder leuk paardje hoor!!! Mooi getekend ook!!
Het ziet er allemaal lekker ontspannen uit!!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 21:00

Het is echt al echt een knappe jongen geworden Lovers !
De rijfoto's zien er goed uit Lachen Prachtig paardje hoor, je moet bijna een zonnebril opzetten Cool

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 21:16

wowie, ik lees nu de reacties pas...
ik ben zelf niet zo voor vroegtijdig inrijden, ik laat iedereen echter inz'n waarde en laat ze zelf beslissen of hun paardje eraan toe is ja of nee. Ik kan daar onmogelijk over oordelen gezien ik niet in z'n situatie zit en het paard niet ken. (maar ik snap je wel hoor Tindra)

ik ga ervan uit dat je weet wat je doet en wens je veel succes met Buddels Knipoog

pjotter
Berichten: 95
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Hoogeloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 21:22

wat ziet hij er waanzinnig goed uit in vergelijking met de eerste foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!

en wat zijn leeftijd betrefd ben ik het met xono eens als hij er klaar voor is en je er rekening mee houd dat hij jong is waarom niet!?

veel plezier en suc-6 verder!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 21:24

Gave pics hoor!!! Tong uitsteken Ik vind het niet vreemd dat je met een 2,5-jarige rijdt, maar even een vraagje: reed je met sporen of zie ik dat verkeerd???