Vollatton(v.Wellington)@work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ingridje16

Vollatton(v.Wellington)@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 17:39

Ik heb Voll nu een weekje en hij begint al aardig te wennen.
Ik ben nog niet aan het rijden met hem, hij heeft een moeilijke rug dus nog geen zadel kunnen vinden en hij heeft een beetje last van mok.
Vandaar dan ook z'n mooie blauwe voeten Clown
Foto's zijn gemaakt door: xMnOn Super bedankt!
Hij heeft 3 dagen terug z'n neusriem stuk getrokken, dus vandaar even zonder.
Hij is 5 jaar en had nog nooit aan de longe gelopen. Ben nu al een week aan het oefenen, hij hangt nog wel een beetje aan de lijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als je hier toch bent kan je vast wel een berichtje achter laten Haha!

Kus! Ingrid

xMnOn

Re: Vollatton(v.Wellington)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:47

Hee ing!
Vollaton is echt leuk Tong uitsteken
Veel plezier nog met hem.

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:04

Eey Ingrid! Die blauwe voeten staan hem goed Cool

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:06

Wat een leuke blauwe voetjes Haha!
Vind het een leuk paard. Volgens mij wel aan de maat of niet dan?
Nog een paar kilootjes dr bij misschien?
Veel plezier dr nog mee!!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:06

wat een leuk paardje Haha! haha die blauwe voetjes Haha! leuk hoor

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:07

wat is ie mager,
verder denk ikd at met wat spieren en veel meer vlees, het een leuk perd is !

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:08

Heewj meis,

Echt super vervelend dat ie nog steeds geen zadel heeft!
Maar dat komt zeker goed!
Mag ik binnenkort nog een keer mee?

Liefs Marije

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:08

Leuk paard Lachen

Ik zie nog wel erg veel spanning, gelukkig ook ontspannen momenten tussendoor, blijf daar aan werken. Veel plezier samen in ieder geval!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:09

crossmonster schreef:
wat is ie mager,

Hij is idd mager, hou daar ook rekening mee als je een zadel koopt. Beter eerst wat meer trainen (bijv met boomlooszadel) en dan een zadel op maat, als nu een zadel op maat dat over 3 maanden niet meer goed past...

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 18:11

OomaaikeoO schreef:
Wat een leuke blauwe voetjes Haha!
Vind het een leuk paard. Volgens mij wel aan de maat of niet dan?
Nog een paar kilootjes dr bij misschien?
Veel plezier dr nog mee!!

Ja hij was al zo mager toen ik hem kreeg, hij word nu flink bijgevoerd maja in een week kan je niet zo heel veel veranderen Vork
Ja hij is nu 1.83(helemaal precies opgemeten) En hij word nog een paar cm groter. Haha!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 18:12

_angela_ schreef:
crossmonster schreef:
wat is ie mager,

Hij is idd mager, hou daar ook rekening mee als je een zadel koopt. Beter eerst wat meer trainen (bijv met boomlooszadel) en dan een zadel op maat, als nu een zadel op maat dat over 3 maanden niet meer goed past...

Ja ben ook op zoek naar een zadel met een verwisselbare boom dan kan ik het meeste nog laten meeveranderen. En anders kopen we gewoon weer een nieuw zadel over een paar maanden Clown

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:10

heey ing gaaf ding hoor ben benieuwd hoe die in het eggie is Haha!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:19

oef zeker mager.......
bietenpulp / mais / muesli...... ik zou het maar eens opvoeren Knipoog wedden dat je dan echt wel na een week verschil ziet!!!
die van mij was net zo... mischien wel magerder...... die kwam echt snel aan per dag een beetje de hoeveelheid omhoog..... en onbeperkt hooi/kuil

verder zou ik een 5-jarig paard, wat longeren nog niet echt kent absoluut niet zonder neusriem doen..... dan maar niet longeren..... als hij nu opeens de andere kant opdraait trek je zijn hele mond open...... misschien kaptoom? en zowiezo neusriem erom Knipoog (ben ook benieuwd hoe die die kapot heeft gekregen?!?!)

zadel moet niet heel veel uitmaken hoor! het skelet verandert immers niet dus als je nu een zadel koopt zal het hooguit bijgevuld of een andere kleine aanpassing gedaan moeten worden!

hoop dat hij gauw een beetje bijtrekt! succes!

p.s. wat doe jij op je mok dan? ik heb altijd gewoon hydrocortiderm?!)

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:25

Ik zou bij het longeren wel wat meer spelen op de longe Tong uitsteken hij vindt het aan de buitenkant blijkbaar interessanter XD
Rij gewoon zonder zadel Tong uitsteken of is hij nog nooit bereden geweest?

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 21:36

Lord_Ik schreef:
Ik zou bij het longeren wel wat meer spelen op de longe Tong uitsteken hij vindt het aan de buitenkant blijkbaar interessanter XD
Rij gewoon zonder zadel Tong uitsteken of is hij nog nooit bereden geweest?

Hij is 5 jaar, net een jaar onder het zadel. een onwijze puber. En echt serieus rijden kan je niet zonder zadel en zeker niet met zo'n schoft.
Het is een paard van 1.83 jong en onervaren dus als ik dood wil doe ik dat wel op een andere manier Knipoog

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 21:41

CindyUniek schreef:
oef zeker mager.......
bietenpulp / mais / muesli...... ik zou het maar eens opvoeren Knipoog wedden dat je dan echt wel na een week verschil ziet!!!
die van mij was net zo... mischien wel magerder...... die kwam echt snel aan per dag een beetje de hoeveelheid omhoog..... en onbeperkt hooi/kuil

verder zou ik een 5-jarig paard, wat longeren nog niet echt kent absoluut niet zonder neusriem doen..... dan maar niet longeren..... als hij nu opeens de andere kant opdraait trek je zijn hele mond open...... misschien kaptoom? en zowiezo neusriem erom Knipoog (ben ook benieuwd hoe die die kapot heeft gekregen?!?!)

zadel moet niet heel veel uitmaken hoor! het skelet verandert immers niet dus als je nu een zadel koopt zal het hooguit bijgevuld of een andere kleine aanpassing gedaan moeten worden!

hoop dat hij gauw een beetje bijtrekt! succes!

Hij is niet te mager, hij is wat aan de magere kant. En om hem nou meteen vol te stoppen met allemaal snufjes vind ik niet zo'n goed plan. Het zal vast wel helpen. Maar hij is niet te mager volgens de DA, hij is iets aan de slanke kant en gewoon nog heel ongespierd. Ik kreeg van de Da het advies om gewoon meer te voeren als wat die kreeg bij de oude eigenaren. Want om hem allemaal ander voer te gaan geven is ook niet goed voor hem zeker omdat die nog in de groei is. En nouja dan duurt het maar 3 weken voordat die dik is. Ik zit er niet mee en het paard vast ook niet. Zwaar werk hoeft die toch nog niet te verichten. Clown

Blauw spray, dat droogt de wond uit en ontsmet. Dan blijft z'n been droog en gaat het sneller weg. Ben er tot nu toe tevreden over.
Word ook elke dag ingesmeerd met vasaline zodat de korstjes zacht blijven en ze er makkelijker af gaan.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:19

wat leuk weer een half broertje vanmijn paardje leuk beestje hoor Haha!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:29

Lijkt me een leuk paard! Wel erg groot zeg, wellicht dat hij wat dun is omdat hij zo zo groot is. Dat vraagt natuurlijk wel veel van zo'n lichaam.

Met CindyUniek ben ik het overigens niet eens. Je kan een paard echt niet binnen een week veel aan laten komen. Ik heb een pony die heel erg mager was toen ik dr kreeg, dat heeft een paar maanden geduurd. Was dan wel een extreem geval...

En omdat hij nog groeit in zowel de hoogte als breedte verandert zijn rug echt nog wel. Hij wordt breder omdat hij aan zal komen en hij zal door spieropbouw ook veranderen! Ik vind inderdaad niet zo handig om zonder neusriem te longeren, dan zou ik het liever met een halster doen.

Hopelijk heb je snel een zadel zodat je lekker kan gaan rijden! veel plezier met hem!

ellesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:37

CindyUniek schreef:
oef zeker mager.......

Mager??? Er zit inderdaad nog weinig bespiering op, maar mager kan ik dit echt niet noemen hoor.
Onbeperkt hooi/kuil vind ik ook, maar niet meteen volgooien met allerlei voedsel. Gewoon netjes opbouwen. Bloos

Ik heb bij een ander paard een middeltje gebruikt uit amerika voor mok en dat helpt echt super, ik zal het eens voor je opzoeken. Je kan het gewoon hier in NL bestellen.

Je hebt een leuk paard, geniet er maar van.
De mijne is ook een Wellington, echt wereld bloed! *LOL*

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 13:40

ellesje schreef:
CindyUniek schreef:
oef zeker mager.......

Mager??? Er zit inderdaad nog weinig bespiering op, maar mager kan ik dit echt niet noemen hoor.
Onbeperkt hooi/kuil vind ik ook, maar niet meteen volgooien met allerlei voedsel. Gewoon netjes opbouwen. Bloos

Ik heb bij een ander paard een middeltje gebruikt uit amerika voor mok en dat helpt echt super, ik zal het eens voor je opzoeken. Je kan het gewoon hier in NL bestellen.

Je hebt een leuk paard, geniet er maar van.
De mijne is ook een Wellington, echt wereld bloed! *LOL*

Bedankt.
Ja ik heb al vanalles geprobeert met dat mok. Maar hij had het al heel erg lang toen ik hem kocht. Ze hebben er bij de oude eigenaren niks aan gedaan maar gewoon in het natte land laten staan dus het zit nog heel erg vast allemaal.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:08

Misschien dan ff een da bij halen voordat het nog erger wordt en naar binnen slaat. Ik gebruikte altijd zalf voor de uiers van koeien en varkens. Dat werkte super.

Ik zou eens kijken of je niet ergens een oud zadel op de kop kan tikken en daar een flink bontje onder leggen zodat je toch met hem aan de bak kan. Dat magere is niet alleen voer maar ook gebrek aan training/spieropbouw. Bijvoeren is dus geen oplossing zo maak je hem wel dik maar kan ook koliek veroorzaken.

Mijn oude paard heeft ook een ramp rug (hoog en droog) en daar paste een oude stubben met bontje prima op.

Verder erg leuk paard om te zien jammer dat je er zoveel start problemen mee hebt zo.

Oja longeren zou ik idd even een neusriem omdoen en een singeltje maken en dan losjes bijzetten zodat je hem een beetje actief kan maken en trainen nu doet hij net niets en bouwt hij ook niets op aan spieren.

Succes.

ellesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:57

Ingridje16 schreef:
Bedankt.
Ja ik heb al vanalles geprobeert met dat mok. Maar hij had het al heel erg lang toen ik hem kocht. Ze hebben er bij de oude eigenaren niks aan gedaan maar gewoon in het natte land laten staan dus het zit nog heel erg vast allemaal.

Gewoon volhouden, het valt nu misschien wat tegen maar het gaat echt beter als je het een lange tijd behandelt. (de meeste mensen zijn veel te ongeduldig Lips are sealed )
Moet je effe kijken op http://www.dreamhorse.nl Dat spul heet original MTG en werkt echt goed. De smeertjes in de ruitersportzaak heb ik ook allemaal al gehad, maar helpen doet het niet al te best.
Dierenarts heeft bij mij alleen antibiotica voorgeschreven.....kost een hoop centjes voor niks.

Prisca heeft wel gelijk, ik zou ook zo snel mogelijk met hem aan de slag gaan, desnoods met bontje. Omdat hij nog zo jong is lijkt het me niet verstandig om hem zo lang niet te rijden.
De mijne flipt al als hij 2 dagen niet bereden wordt, maar de mijne is ook wel een draak(je) Bloos

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:01

ellesje heb je foto van je paardje Lachen

of heel simpel tandpasta smeren of sudocreme Lachen

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:07

Daar hebben we onze mooie blauwe vent weer Haha!!
Fijn dat het beter gaat met de mok. Als ik een keertje tijd kom ik hem echt bewonderen hoor;)

Zou hem tijdens het longeren wel heel licht bij zetten, verricht die toch wat werk ipv lekker koekeloeren Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 19:44

Haha ja heb er vandaag ook weer bijzets aangegooid. Ik had ze ook niet bij me toen Knipoog