zappa@home week zadelmak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

zappa@home week zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 19:56

Ik zit er sinds vandaag precies een week op, na ongeveer een maandje te hebben gelongeerd. Het gaat echt super lekker, ook vandaag voor het eerst een sprongetje gemaakt en volgens mij wordt het wel een goeie..

Vandaag in stap
Afbeelding

in draf
Afbeelding
Afbeelding

in galop
Afbeelding

En dan voor het springen eerst een balkje
Afbeelding

Dan een kruisje
Afbeelding

En een klein steiltje
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie van mijn nieuwe paard vinden, dus laat maar horen... Knipoog

KSB

Re: zappa@home week zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:06

jammer dat de foto's zo klein zijn, ziet er netjes uit voor een week!! Haha!

alleen zul je mij nooit zien springen met een 3 jarige die net een week onder het zadel is, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Knipoog

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:10

Ik heb je topic gevonden Marloes Knipoog Ziet er leuk uit zeg! Echt een leuk paard Haha!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 20:11

dank dank het voelt ook goed, hij gaat dinsdag mee naar les denk ik

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:16

Leuk paard, maar vind het getuigen van weinig verantwoording en deskundigheid dat je met een paard van een week zadelmak gaat springen.

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:17

ziet er goed uit!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 20:19

Ben ik het niet helemaal met je eens, paard pakt het fijn op zoals je ook kunt zien en meer dan 50 cm heb ik ook niet gesprongen.

aerizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:20

Lachen heey marloes! zo springen na een weekje:D.. ben benieuwd als je hem dinsdag meeneemt .. maybe neem ik classic ook voor de eerste keer mee.. mja verschijn dan nog ff niet in de springles:P

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:20

Leuk paardje! Voor de rest gaat ik met Dresslover mee.. Zo'n jonkie moet al veel kracht en inspanning geven om al te gaan trainen met iemand erop.. Hij heeft nog zeer weinig balans en dan nog springen? Vind ik ook zeer ondeskundig.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:22

DresslOver schreef:
Leuk paard, maar vind het getuigen van weinig verantwoording en deskundigheid dat je met een paard van een week zadelmak gaat springen.

Ik heb de foto's gemaakt en was erbij. Het was wel degelijk verantwoord... Het ging gewoon ontspannen en relax, alleen het paard springt zo lomp hoog, daardoor lijkt het zo onverantwoord. Ze heeft ondertussen wel zoveel paarden zadelmak gemaakt dat ze heel goed weet waar ze mee bezig is.

Het zag er goed uit marloes, wordt denk idd wel een goeie.
Laatst bijgewerkt door rowo op 06-10-07 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:25

Het springen zou ik ook achterwege laten met een jonkie. Niet omdat er misschien nog geen perfect stuur/rem op zit. Maar omdat het paard nog in de groei is.

Verder ziet het er lekker en ontspannen uit Lachen

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:25

maar 1 week dat is behoorlijk intensief en dan gaan springen , overschat je hem niet omdat hij het juist zo goed doet geestelijk en lichamelijk kan dit nooit goed zijn dat weet je toch wel?
Ik snap wel dat je lang gewacht om er eindelijk op te zitten maar dan nog
Laatst bijgewerkt door LMuntje op 06-10-07 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:26

sologirl schreef:
Leuk paardje! Voor de rest gaat ik met Dresslover mee.. Zo'n jonkie moet al veel kracht en inspanning geven om al te gaan trainen met iemand erop.. Hij heeft nog zeer weinig balans en dan nog springen? Vind ik ook zeer ondeskundig.

Mee eens! Na een week zadelmak moet je er nog echt niet mee gaan springen
Dat beestje krijgt al zo veel over zich heen, moet zo veel nieuwe dingen leren, leren om zijn evenwicht te bewaren en dan ga je er nog mee springen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:29

Ze heeft 2x het kruisje gesprongen en 1x het stijltje, zo belastend is dat niet.
Heb je enig idee wat 2 en 3 jarige hengsten al moeten doen voor de keuring? Dat gaat toch wel ff heel wat verder dan dit hoor...
Laatst bijgewerkt door rowo op 06-10-07 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:30

DresslOver schreef:

hier sluit ik me helemaal bij aan. hoe je je paard ook opvoed en africht, het is totaal onverantwoordelijk om nu al te gaan springen.
niet alleen omdat ze ws nog niet voor 100 procent te vertrouwen is onder het zadel, maar vooral omdat ze daar totaal nog geen spieren voor heeft en vooral nog geen evenwicht....
bovendien vind ik die 50 centimeter dan ook erg veel...

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:31

Volgens mij zijn die mensen profs.. Of niet soms? En trouwens.. Het is niet alleen voor het paard maar ook voor haar eigen veiligheid.. Dadelijk ligt het paard midden in de hindernis.. En met die hengsten springen ze nog altijd zonder iemand erop...

Ook wat de profs doen is niet goed voor de benen en de groei van het paard. Het is niet aanvallend bedoeld ofzo Knipoog

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:32

Vind het zelf niet zo''n goed idee om na een week al een kruisje oid te springen...
Dit omdat het evenwicht met een ruiter al wankel is, laat staan bij het springen.

aerizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:33

jah idd dat gaat echt veel verder met die hengsten..! en ik wil wedden dat het ook gewoon een kwestie van nieuwsgierigheid is over het feit hoe het paard zou springen en dit dus nog vrijwel een eenmalige gebeurtenis is voorlopig..
niet dat ik het zelf zou doen .. maar we hebben het wel over marloes he Haha!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:37

Ik was een keerb ij een clinic van iemand die paarden zadel mak maakte en die sprong al de allereerste keer dat er iemand op zijn rug zat. En dat vond iedereen toch geweldig en mooi. Ik vind niet dat het kwaad kan. Als je ziet wat voor een sprongen paarden maken in een wei dan is dit niets daarbij. Ik vind het een mooui paard. Ik zou alleen een paard na een week nog niet zo rond rijden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:37

Ik snap niet dat sommige van jullie het lef hebben commentaar te hebben op haar manier van aanrijden van haar paard. Als ik sommige van jullie profielen zie zie ik dat soms nog niet eens wedstrijd ervaring of wat dan ook en dan wil je haar gaan vertellen hoe het moet? ROFL
Zelf wel eens paarden zadelmak gemaakt?
En ieder heeft zijn eigen manier van zadelmak maken. De 1 doet er 4 weken over (incl longeren, hangen etc) sommigen leggen er een zadel op en diezelfde dag stappen ze erop en gaan er direct mee het bos in. En ja ik ken mensen die dat laatste doen. Wat is dan overantwoord?
Laatst bijgewerkt door rowo op 06-10-07 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:38

Ja heb er genoeg zadelmak gemaakt. En dit is nog nooit bij me opgekomen om te doen....

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 20:38

Echt ik moet zo lachen om deze berichten, jullie doen net of ik niets van paarden weet en zeer onverantwoord bezig ben, maarre ik heb nu een x aantal paarden gehad, die ik allemaal op dezelfde manier zadelmak maak en ze zijn allemaal verkocht naar het buitenland... 2 daarvan lopen internationaal of worden daar voor opgeleid.

Maar goed het is zoals aerizz eens, het was min of meer eenmalig en puur uit nieuwsgierigheid. en idd die 2,5 jarige hengsten hebben het veel zwaarder..

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:40

Sprongen in de wei zijn niets vergeleken met dit, hier moet het paard zijn evenwicht bewaren met een ruiter op zijn rug.

Ik neem ook aan dat dit +- de 3e keer is dat je er op zit, aangezien hij pas een week onder het zadel is, en je er hopelijk niet elke dag op hebt gezeten. Erg gewaagd en toch wel licht onverantwoord.
Vind het paard trouwens wel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:40

rowo schreef:
Ik heb de foto's gemaakt en was erbij. Het was wel degelijk verantwoord... Het ging gewoon ontspannen en relax, alleen het paard springt zo lomp hoog, daardoor lijkt het zo onverantwoord.

Zou dat niet komen omdat hij nog wat moeite heeft met zijn balans? Knipoog

Ik vind het er heel fijn en ontspannen uitzien.. over de springfoto's houd ik mijn mening maar voor het grootste gedeelte voor me, het zou iig niet mijn keuze zijn. Paardje werkt heel fijn mee zo te zien aan alles. Beetje oppassen dat je niets overhaast en dit komt helemaal goed, probeer je nieuwsgierigheid in 't vervolg nog maar wat te bedwingen zou ik zeggen, dit is niet goed voor zo'n jong dier en zeker niet omdat hij nog amper een ruiter op zijn rug heeft gehad en nog niet de ervaring heeft en de balans van een ouder, meer ervaren dier.

Wees maar zuinig op 't beestje Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-07 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:42

WildWings schreef:
rowo schreef:
Ik heb de foto's gemaakt en was erbij. Het was wel degelijk verantwoord... Het ging gewoon ontspannen en relax, alleen het paard springt zo lomp hoog, daardoor lijkt het zo onverantwoord.

Zou dat niet komen omdat hij nog wat moeite heeft met zijn balans? Knipoog

Ik vind het er heel fijn en ontspannen uitzien.. over de springfoto's houd ik mijn mening maar voor me, het zou iig niet mijn keuze zijn. Paardje werkt heel fijn mee zo te zien aan alles. Beetje oppassen dat je niets overhaast en dit komt helemaal goed.. wees maar zuinig op 't beestje Ja

Nou er zijn ook paarden die zo hoog springen omdat ze zo voorzichtig zijn, nog nooit in je op gekomen?