Uit het potlood, als aandenken aan jou, Filly ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Uit het potlood, als aandenken aan jou, Filly ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 12:26

Het is nu ondertussen bijna een maand dat m'n pony weg is (sinds 12/10/2001), en heb de laatste week aan het schetsen geweest om 'r dagboek af te sluiten ... Vroeger kon ik het niet aan ... want ondanks alles hield en hou ik heel veel van 'r ... Ik mis 'r heel erg. Gelukkig heeft ze een goede thuis gevonden, en is ze gewoon aangenomen voor wei ze is! "Little Filly", het ga je goed! Ik kom je zeker en vast bezoeken ...

Afbeelding

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:51

He joh,mooie tekening.
Hoelang heb je haar eigenlijk gehad?
ik kan me best voorstellen hoe het is als men ergens een beestje weghaald omdat het beter verdiend dat men door alle zorgen er heel erg aan gaat hechten.Ik vind het erg tof dat je het beestje een kans hebt gegeven!!!!
Heb je haar inmiddels al weer opgezocht?
Hoe maakt ze het?
Hoe ziet haar nieuwe levendje eruit?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 15:12

Ze is bij mij aangekomen 23 mei 2001, en weggegaan 12 oktober 2002 ...

We hebben ons best gedaan, niemand kan anders beweren, moest ik de foto's zetten van hoe ze hier aankwam ... denk dat menig paardenvijand en -vriend met tranen in de ogen zou kijken ... Ze was er héél erg aan toe. Ze is vertrokken met vergeven koppie, fier, is zonder twijfelen op de trailer gestapt (terwijl ze dat niet kende!).
Ik heb wekelijks contact met die meid die 'r gekocht heeft, heb ondertussen ook al enkele foto's binnengemailed gekregen wat ik héél erg fijn vind natuurlijk!

Haar bezoeken stel ik voor mijn eigen goed nog even uit, tot dat ik zelf over haar kan praten zonder dat er tranen zitten te branden die ik niet kan tegenhouden ... Ik wil een "fijn" bezoek brengen, en geen jankconsert. Ik heb voorop gesteld om tegen kerst aan haar op te zoeken ... en daar zal ik me aan proberen te houden. Ondertussen heb ik nog een maandje om "nuchterder" kijk te krijgen op wat ons allemaal overkomen is ...

Ze staat nu in Sint Job in 't Goor, bij Antwerpen. Dat meisje is in opleiding voor manegehoudster en werkt op een stal in Vlaams Brabant. Voor het ogenblik is het vooral opvoeding waar ze mee bezig is, leren stil staan tijdens het borstelen, leren STAAN gewoon, oefenen met aan het touw lopen, respect aanleren, ..... echt héél erg basis. Ze zijn al tegen een aantal moeilijke zaken aangelopen waar wij dus ook mee zaten, ze hebben het er ook moeilijk mee. Ze zat eerst samen met andere paardjes, maar die eigenaar zei dat Filly schurft had (wat helemaal niet waar is/was, ze is nagekeken geweest door een DA de week dat ze hier vertrok, ze is van kop tot teen gechecked geweest, ik vond dat heel belangrijk!). Nu staat ze in een stuk land op het einde van tuin in afzondering, ze hebben 'r behandeld en ontwormd opnieuw - die mensen wilden het zo voor ze weer met de andere dieren samen mag. Ze is een regendek rijker ondertussen en ook een winterdeken. Dat had ze hier niet hoor! Ik hoop echt dat ze haar beste kant laat zien en dat het goed loopt ... ik heb echt het gevoel nu van het is "erop of eronder" nu .... Als het bij die meid niet lukt vrees ik ervoor, gelukkig is het een doorzettertje ... dat is deels waarom ik haar heb uitgekozen, want ik had nog enkele opties ... ben echt "onderzoek" gedaan naar wie en wat ze waren.

PS - gezien die uitspraak over schurft heb ik m'n DA even laten stoppen hier en m'n veulen laten bekijken. Als zij het had/heeft moet het veulen het ook hebben, en die was volkomen vrij van alle parasieten ... Volgens mij gewoon lekker gemeen doen tegen die pony met 'r slechte poot en eigenwijs karakter ..... Sommige mensen ... GRRRRRRR ...

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:00

Heel mooi hoor ! Jammer dat ze weg is Verdrietig

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 16:30

Het is een harde beslissing geweest, maar voor iedereen het beste. Met een beetje mazzzzzzzzzel lukt het die meid gezien ze wel behoorlijk wat ervaring heeft, verbeteren is nu eenmaal veel moeilijker dan aanleren ... M'n pony voelde 'r ook niet goed in 'r vel hier, dat zag ik, dat zagen er ook andere mensen .... met een frisse start en wat meeval zal ze het nu gaan maken. Wat m'n grootste troost is, is het feit had ik haar niet gekocht was ze geslacht, ... drachtig ... Nu leeft ze, heeft ze een kans, en leeft 'r veulen ook. Al bij al is het niet voor niets geweest, en daar trek ik mij aan op. Zij is van een scharminkel veranderd in een gezonde pony met een mankement en stalondeugd .... maar gezond! Het ergste is nog dat het nooit zo heeft moeten zijn ... had de eerste eigenaar zich de moeite getroost in te grijpen toen ie zag dat er iets niet goed zat ... maar daar waren ze te gierig voor. Gelukkig heeft een ander z'n kiekenverstand niet geleid tot haar einde ... En daar ben ik heel blij om!

ceelylover

Berichten: 1010
Geregistreerd: 18-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:25

mooie tekening man!! ik wou dat ik zo mooi kon tekenen!!