3-jarige Replay weer @ work, verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JuulenJulia

3-jarige Replay weer @ work, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 18:26

Op de foto's van het vorige topic was veel commentaar.
Ik heb hier goed geprobeert aan te werken en volgens mij is dit ook gelukt.
Waar ik dus vooral aan heb gewerkt is de knik in mijn armen en mijn handen hoger te houden.
Verder heb ik de zweep ingewisseld voor sporen, omdat ik toch het idee had dat hij gespannen was door de zweep.

Hier een paar foto's van het oude topic:

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag weer gereden, ik wilde graag buiten foto's omdat je dan betere kwaliteit hebt. Daarom heb ik ook alleen stapfoto's in de buitenbak, en draffoto's in de binnenbak en in de andere buitenbak. Deze foto's zijn dus allemaal deze dag in 20 minuutjes gemaakt Knipoog

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-J6BYFNK7.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Binnen, draffoto's proberen te maken, maar door de slechte kwaliteit zijn we toch maar weer naar buiten gegaan. Alleen ditmaal in de andere buitenbak

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken & graag opmerkingen. Knipoog

CM_

Re: 3-jarige Replay weer @ work, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:27

wat een vooruitgang !
ik zou zeggen, ga zo door !

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:31

Jeetje pipi, wat een verschil!

Wss zit je nu zelf ook ontspannener op je paardje Lachen Mijn enige aanmerking: In stap wil hij zo te zien graag achter de teugel kruipen, dat kun je tegengaan door hem van voor (nog) meer ruimte te geven. Anders heb je kans dat hij later op je handen gaat hangen.

Veel succes nog en heb plezier met je paardje!

peckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:33

Flinke verbetering !!!
mijn complimenten en ga zo door

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:36

Mooie verbetering!
Ik zou alleen moest ik jou zijn je paard nog meer voorwaartneerwaarts laten lopen ( als dat lukt) zodat hij/zij de rug goed los laat en met zijn/haar neusje er wat meer uit loopt, verder niet vergeten om dan genoeg impuls te geven Knipoog
succes nog Lachen komt helemaal goed met jullie Haha!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:47

zou je niet eerst eens die sporen af doen?!?!

je rijdt een jong paardje, en die heeft die sporen helemaal niet nodig!

sporen zijn er ter verfijning van de hulpen en dus NIET om de basishulpen mee aan te geven!

verder heb je echt een heel leuk paardje hoor, en dit is ook zeker niet om je met de grond gelijk te maken maar ik vind dit niet heel erg eerlijk tegen over je paardje

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 18:59

sabine1985 schreef:

sporen zijn er ter verfijning van de hulpen en dus NIET om de basishulpen mee aan te geven!

verder heb je echt een heel leuk paardje hoor, en dit is ook zeker niet om je met de grond gelijk te maken maar ik vind dit niet heel erg eerlijk tegen over je paardje

Moet ik dan een zweep vasthouden waar hij helemaal gespannen van word?

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:01

nee tuurlijk niet, maar waarom heb je volgens jou die sporen dan nodig?

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 19:11

Als hij aan moet draven, reageert hij nog niet helemaal goed op mijn been.
Als ik een zweep erbij heb, word ie helemaal gespannen.
Daarom heb ik sporen aan Knipoog

Maar ik zal erbij zeggen dat dit pas de 2de keer is dat ik met sporen rijd. Verder wil ik het liefst zonder iets rijden, maar dan moet ie natuurlijk eerst de hulpen kennen en die wil ik hem het liefst leren zonder dat hij gespannen loopt Knipoog

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:35

ik snap dat hij je hulpen nog niet helemaal goed kent, maar ik vind persoonlijk het gebruiken van sporen niet echt de oplossing om je paardje de juiste hulpen aan te leren.

met veel geduld kom je veel verder denk ik;)

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:29

ik vind sporen ook niet de oplossing, als hij hulpen niet snapt is het niet de oplossing hardere hulpen te geven. Als hij de hulpen echt nog niet snapt kun je misschien een tijdje met stemhulpen erbij rijden? Ik weet niet hoe lang je paard onder het zadel is?

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:34

Wat een vooruitgang zeg! Jullie zijn echt een mooiere combinatie geworden.
Krijg je les met hem?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:38

Dames laat iedereen in zijn of haar waarde hier.

voor de ts.

volg gewoon je gevoel, een spoor is inderdaad een verfijning van de hulp, en let goed op dat die niet dood voor je been word, een spoor kan ook averechts werken....

verder.. ik zie fijne verbetering. je bent zelf meer ontspanner klopt dat? niet meer gefocusd op het naar beneden rijden. maar meer op het voorwaartse.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:42

ziet er lekker uit hoor!
probeer alleen wel naar je hand toe te rijden, je ziet nu dat het paard vaak zelf in deze houding loopt en dat het contact ver te zoeken is!

dus als jij teugel geeft moet hij (zij?) mee willen en niet zelf bepalen waar hij loopt! ga maar eenns op de volte zetten en verkleinen en vergroten en drijven met je binnenbeen om naar je hand toe te rijden!!!

verder ziet het er ontspannen uit!!! Zie toch liever dit dan dat getrek en geschop!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:43

applausje voor jou! je bent echt verbeterd!! ga zo door!!

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:45

vind dat er zeker verbetering is te zien. Haha!
Maar ook ik zeg: doe die sporen af bij zon jong dier.

rianne6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:47

Het is zeker verbeterd, maar probeer contact te houden met je teugels.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:52

wat een verbetering! ga zo door!!

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 21:07

Ik heb contact met de teugel, maar als hij ontspannen loopt dan houd ik iets te weinig contact waardoor ik boogjes in de teugel krijg.

Ik heb na de foto's van het oude topic 3x gereden, met sporen. De 2de keer begon hij ontspannen te lopen. Dit was dus de 3de keer na die oude foto's. Dus ik heb het idee dat hij gespannen word van de zweep.

Ik zal de volgende keer met zweep rijden, maar kan ik dan het beste een springzweep of een dressuurzweep gebruiken?

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:17

JuulenJulia schreef:
Ik heb contact met de teugel, maar als hij ontspannen loopt dan houd ik iets te weinig contact waardoor ik boogjes in de teugel krijg.

Ik heb na de foto's van het oude topic 3x gereden, met sporen. De 2de keer begon hij ontspannen te lopen. Dit was dus de 3de keer na die oude foto's. Dus ik heb het idee dat hij gespannen word van de zweep.

Ik zal de volgende keer met zweep rijden, maar kan ik dan het beste een springzweep of een dressuurzweep gebruiken?

dan snap je toch het paardrijden nog niet helemaal.... als jij een constante en stabiele aanleuning hebt loopt je paard al ontspannen Knipoog als er boogjes in komen volgt het paard je hand dus niet en kruipt achter de teugel Knipoog

verder: ik zie je niet echt 'op je sporen' rijden dus als jij voelt dat hij opgelaten wordt van een zweep en vriendelijk blijft met je sporen zou er zeker niet naar luisteren!
ik ben zeker geen voorstander van sporen bij paard onder de L2, maar heb inmiddels ook wel argumenten gehoord die ik ook wel wat vind hebben waarom het wél handig is!
zolang je vriendlijk blijft (en dat vind ik wel op deze foto's!) kan het ook niet zoveel kwaad!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:34

Ik vind het gewoon mooie foto's hoor juul..
Groetjes yvonne Tong uitsteken

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:33

Nou mijn complimenten heb je hoor, JuulenJulia! Een hele verbetering.
En sabine1985...ik weet niet of jij dat zelf bent op de foto's in je profiel, maar als je zo tegen verkeerd gebruik van sporen bent dan tja........

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:18

Ik vind het er ook netjes uitzien. Wat betreft de aanleuning, probeer wel contact te houden. Juist als hij ontspant moet je contact houden. ZOdra hij achter je teugel komt (in een boogje) dan heb je eigenlijk niks meer te zeggen en kan hij doen wat hij wil. Zodra jij voelt dat het contact weg valt moet je hemer weer van achteren (met je been dus) naar toe rijden zodat HIJ weer contact maakt met jouw hand. Doet hij dat dan zul je zien dat wanneer jij teugel geeft hij die volgt.
Ik ben ook altijd veels te druk met de voorkant, wil graag dat hij nageeft en daar blijft lopen. Daardoor ga ik ook terug werken met mijn hand en vergeet mijn been. Het paard drukt dan de rug eruit en gebruikt de verkeerde spieren.
Veel succes

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:10

JuulenJulia schreef:
sabine1985 schreef:

Moet ik dan een zweep vasthouden waar hij helemaal gespannen van word?

Ik zou er niet op ingaan JuulenJulia, dit soort mensen houdt je altijd. Je hebt spectaculaire verbetering geboekt, en als je dat met spoor bereikt dan is dat prima. Ik zie geen grote wonden op de plek van de sporen dus je paard kan er prima tegen. Beter zo dan dat ie sterrenkijkt zonder sporen.

Niet weer met zweep gaan rijden, met spoor kun je veel subtieler inkomen en heb je geen schrikreactie. Spanning is altijd negatief en daar ben je nu juist net vanaf!

Als je paard bevestigd raakt in het fijne lopen kun je altijd weer gaan afbouwen met sporen. Op dit moment heb je het blijkbaar nodig om hem fijn te laten lopen, zonder spanning maar wel voorwaarts. Laat je niet zo makkelijk van je stuk brengen, niet iedereen hier heeft evenveel ervaring.

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 14:08

Bedankt Lachen