Naomie (Zeoliet) @ wedstrijd M1 dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elodie1

Naomie (Zeoliet) @ wedstrijd M1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 22:35

Hallo,

Vandaag was er op stal een onderlinge wedstrijd en Naomie en ik deden mee in t M1. Landelijk zijn we M1+7
Het ging best aardig ondanks ik men hele proef met kramp in men rechterkuit en linkerboven been reed, echt vervelend...

We werden 1e met 184pnt. 184 is ook het hoogste wat deze dag uitgedeeld is.
Tevens stonden we al boven aan voor de wisselbeker maar ook na deze laatste wedstrijd van het seizoen staan we nog boven, dat betekent dat ik hem nog een jaartje mag houden Haha!

Men houding kan zeker beter.. ook aan halslengte word gewerkt Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding
Iets wat tegen Naomie der principes in gaat... poepen onder het zadel.. hahah

Afbeelding
halthouden achterwaarts

Afbeelding
Zitten op die billen in galop, wel mooi been

Afbeelding
idem

Afbeelding
raar moment contragalop

Afbeelding
even men tong uit steken, ziet de jury toch niet haha

Afbeelding
weer lichtrijden in galop.. (in t m mag je toch niet meer lichtrijden Tong uitsteken)

Afbeelding
even fruneken aan men teugels

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
halthouden en afgroeten

Afbeelding
blij om klaar te zijn, krampen in je proef zijn niet fijn..

groetjes Leonie

lailapri

Re: Naomie @ wedstrijd M1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:52

idd aan je zit mag nog wel wat gewerkt worden, maar dat maakt je paardje niet minder mooi Kwijl

Wat betreft je houding, probeer je been vanuit je heup naar achter te brengen en je hakken iets minder uitdrukken. Als je deze maximaal uitdrukt, dan kunnen ze geen schokken meer opvangen omdat je niet meer kunt veren. Als je bedenkt dat je je voeten plat op de grond zet (en dan een klein beetje meer) druk je ze voldoende uit.
Er moet dus een rechte lijn ontstaan van schouder via heup naar hak, dus ook je bovenlijf zal rechtop moeten blijven.

Wat betreft het cherwaarts, het lijkt of je je benen afsteekt (of wilde je net aansporen?) en veel met je hand inwerkt. Probeer je bekken iets te kantelen en licht naar voren te leunen, je benen iets naar achter en zo impuls op wekken, pas op het moment dat je paard voorwaarts gaat kan je licht inwerken met je hand om te zeggen dat dat niet het goede antwoord was, krijg je daar reactie op, dan van voor weer loslaten. Zo zl je paard meer gebruik maken van de achterhand en voor beter kunnen nageven.

Ook de lengte in de hals zou idd wat verbeterd kunnen, je paard duikt nu nog iets achter de loodlijn, maar als je alles perfect deed(+je paard) dan reed je vast geen m meer. De dressuur is immers om een paard te leren een mens te dragen, een heel trainingsprogramma. En als je een nieuw hoofdstuk hebt doorgewerkt kun je het testen op een wedstrijd. En als je voldoende punten hebt behaalt begin je aan een nieuw hoofdstuk.

Elodie1

Re: Naomie @ wedstrijd M1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 23:01

lailapri schreef:
idd aan je zit mag nog wel wat gewerkt worden, maar dat maakt je paardje niet minder mooi Kwijl

Wat betreft je houding, probeer je been vanuit je heup naar achter te brengen en je hakken iets minder uitdrukken. Als je deze maximaal uitdrukt, dan kunnen ze geen schokken meer opvangen omdat je niet meer kunt veren. Als je bedenkt dat je je voeten plat op de grond zet (en dan een klein beetje meer) druk je ze voldoende uit.
Er moet dus een rechte lijn ontstaan van schouder via heup naar hak, dus ook je bovenlijf zal rechtop moeten blijven.

Wat betreft het cherwaarts, het lijkt of je je benen afsteekt (of wilde je net aansporen?) en veel met je hand inwerkt. Probeer je bekken iets te kantelen en licht naar voren te leunen, je benen iets naar achter en zo impuls op wekken, pas op het moment dat je paard voorwaarts gaat kan je licht inwerken met je hand om te zeggen dat dat niet het goede antwoord was, krijg je daar reactie op, dan van voor weer loslaten. Zo zl je paard meer gebruik maken van de achterhand en voor beter kunnen nageven.

Ook de lengte in de hals zou idd wat verbeterd kunnen, je paard duikt nu nog iets achter de loodlijn, maar als je alles perfect deed(+je paard) dan reed je vast geen m meer. De dressuur is immers om een paard te leren een mens te dragen, een heel trainingsprogramma. En als je een nieuw hoofdstuk hebt doorgewerkt kun je het testen op een wedstrijd. En als je voldoende punten hebt behaalt begin je aan een nieuw hoofdstuk.

Bedankt voor je duidelijke uitleg! Mijn zit is altijd drama geweest of ik hang naar achter of hang naar links of zit in elkaar gezakt en noem het maar op.

Men hakken zijn denk ik vaak ver uitgedrukt dor de kramp in men kuit en boven been, zal er eens op letten.

Denk dat ik bij het achterwaarts net been wilde geven.. hij ging vandaag weer redelijk bij de laatste tijd vergelijken t knopje was een beetje kapot, nu ik der weer laag en over de rug losrijd word het weer beter.

Halslengte is ook al meer als wat het was, nu moet ik eerlijk zeggen dat ik deze jury al vaker gehad heb en er geen commentaar op krijg bij haar dus heb expres aan de andere dingen gewerkt Tong uitsteken hahah

We gaan in ieder geval weer lekker oefenen, volgende week gaan we weer officieel!

maaykuhhh

Re: Naomie (Zeoliet) @ wedstrijd M1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 00:49

Ik kan de foto's niet bekijken, ze doen het niet! Knipoog

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 11:10

maaykuhhh schreef:
Ik kan de foto's niet bekijken, ze doen het niet! Knipoog

hmmm bij nog steeds wel...

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:11

hey leetje..
gefeliciteerd met je wisselbeker hahaha,.. Tong uitsteken
er was idd laag gejureerd maar k was blij met mijn 2de plaats en winst de 1ste x M1 was ook zeker niet ontevreden,,
volgend seizoen weer maar dan zal het vast geen M1 meer zij hihihihhi..
verder vindt ik je houding op deze foto's minder dan normaal en je gezicht hahhaahah wat kun je lekker gezichten laten zien zeg

xxx jorin

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:30

Hee Lu.laa

Ik vond het er goed uitzien hoor, zit me altijd te verheugen op jou proef, om naar te kijken. Ja
Gefeliciteerd met je wisselbeker he, je hebt het verdient !
En ookal heb ik het al een triljoen keer gezegt, ik blijf Naoom mooi vinden, jullie zijn een super combinatie. Haha!
Ga zo door zou ik zeggen, jullie redden het wel.

xx Manon

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:58

ziet er netjes uit hoor lee !
Int echt ziet het er nooooggg netter uit
dan dat ik uit de foto's haalt Knipoog
Veel succes nog verder Haha!

xx jam

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 22:08

j0rinda schreef:
hey leetje..
gefeliciteerd met je wisselbeker hahaha,.. Tong uitsteken
er was idd laag gejureerd maar k was blij met mijn 2de plaats en winst de 1ste x M1 was ook zeker niet ontevreden,,
volgend seizoen weer maar dan zal het vast geen M1 meer zij hihihihhi..
verder vindt ik je houding op deze foto's minder dan normaal en je gezicht hahhaahah wat kun je lekker gezichten laten zien zeg

xxx jorin

Ja ik weet trouwens ook wrm het lager was als normaal maar dat komt nog wel.. Tong uitsteken
Ben zo blij met de wisselbeker hihi. en jij mag ook zeker niet ontevree zijn...
Volgend jaar M2 dan maar he... maar we blijven strijdmaatjes hahah
nou kussies..

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 21:37

x_manon_x schreef:
Hee Lu.laa

Ik vond het er goed uitzien hoor, zit me altijd te verheugen op jou proef, om naar te kijken. Ja
Gefeliciteerd met je wisselbeker he, je hebt het verdient !
En ookal heb ik het al een triljoen keer gezegt, ik blijf Naoom mooi vinden, jullie zijn een super combinatie. Haha!
Ga zo door zou ik zeggen, jullie redden het wel.

xx Manon

das leuk om te horen Tong uitsteken

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:45

He Leonie, je hebt het over Naomie die moet poepen onder het zadel maar zoals jij kijkt op die foto's lijkt het of jij ook moest.
Lijkt me inderdaad knap lastig rijden met kramp maar het levert wel leuke foto's op.

Vind haar steeds beter onder je gaan lopen, ookal heb je nu niet echt super veel aandacht geschonken aan het neusje eruit is ze daar wel al heel erg in verbeterd.

Ze ziet er ook weer echt een stuk voller uit.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 21:22

xxjamiexx schreef:
ziet er netjes uit hoor lee !
Int echt ziet het er nooooggg netter uit
dan dat ik uit de foto's haalt Knipoog
Veel succes nog verder Haha!

xx jam

dankje jaim Tong uitsteken

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:23

wat loopt naomi goed zeg, zit lekker veel spier op d'r billen, alleen je houding moet je weer ff aan werken, miss tog weer een paar zitlessen nemen Knipoog gefeliciteerd met je punte, wp's en wisselbeker, alleen moet je de volgende keer wel wat leukder kijken hoor Tong uitsteken

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 21:27

tassie schreef:
wat loopt naomi goed zeg, zit lekker veel spier op d'r billen, alleen je houding moet je weer ff aan werken, miss tog weer een paar zitlessen nemen Knipoog gefeliciteerd met je punte, wp's en wisselbeker, alleen moet je de volgende keer wel wat leukder kijken hoor Tong uitsteken

bedankt.. maar t is tegenwoordig standaart dat me tong uit me sneut hangt onder een wedstrijd.. met autorijles ook altijd.. ben een soort voke poika hahaha alleen bij mijn is het geen aanleuningsfout Tong uitsteken

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:34

haha, tis wel een goeie theorie hoor, wist niet dat je met je auto bezig was...... volgende keer dan maar je kont en je mond vast/dichtplakken Tong uitsteken

xxrobinxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:37

Hee L*l A Haha!

Ziet er goed uit !
Beetje rechtop zitten hé Nagelbijten / Gniffelen
Verder geen commentaar .

xx

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 21:38

tassie schreef:
haha, tis wel een goeie theorie hoor, wist niet dat je met je auto bezig was...... volgende keer dan maar je kont en je mond vast/dichtplakken Tong uitsteken

ja ben al een tijd bezig ben ook al gezakt hoor hahah. als ik next time geen kramp heb moet het zitten blijven wel lukken zonder plaksel die tong kan ik niet beloven

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 06:57

xxrobinxx schreef:
Hee L*l A Haha!

Ziet er goed uit !
Verder geen commentaar .

xx

i know... start jij trouwens zondag?

xxrobinxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:44

luwaniej1 schreef:
xxrobinxx schreef:
Hee L*l A Haha!

Ziet er goed uit !
Verder geen commentaar .

xx

Uhhm weet ik nog niet.
Ik zou het wel willen maar mn ouders zeggen dat het eerst helemaal moet genezen.

Dus denk het niet Verdrietig

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 12:33

xxrobinxx schreef:
[

Uhhm weet ik nog niet.
Ik zou het wel willen maar mn ouders zeggen dat het eerst helemaal moet genezen.

Dus denk het niet Verdrietig[/quote]

odas wel vervelend, zeker omdt het de laatste is...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:46

leuk paardje, maar soms lijkt hij wat sterk tegen je hand te worden, werk aan je houding en je komt er wel Knipoog

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:52

Mooi paardje heb je! Over je houding is al genoeg duidelijke uitleg gegeven, daar hoef ik niks meer over te zeggen. wel zou ik nog een tip willen geven over je rijden zelf. Ik vind als ik eerlijk ben de foto's er best wel gespannen uitzien. begrijp me niet verkeerd, ik vind dat je een mooi paard hebt dat mooi in de spieren zit. Wel vind ik dat je haar erg kort en strak van voren lijkt te hebben (al kan dat natuurlijk vertekenen vanaf foto's)Probeer om middels overgangen, tempowisselingen, en wisselen van halshouding je paard wat meer in zelfhouding te krijgen. Dus dat je er minder zelf aan hoeft te werken. Niet bang zijn om lekker los te laten. Succes verder!!

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:59

luwaniej1 schreef:
j0rinda schreef:

Ja ik weet trouwens ook wrm het lager was als normaal maar dat komt nog wel.. Tong uitsteken
Ben zo blij met de wisselbeker hihi. en jij mag ook zeker niet ontevree zijn...
Volgend jaar M2 dan maar he... maar we blijven strijdmaatjes hahah
nou kussies..

dat heb je goed gezien. en die wisselbeker is verdiend..
op naar volgend jaar..

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 10:22

ivy_power89 schreef:
leuk paardje, maar soms lijkt hij wat sterk tegen je hand te worden, werk aan je houding en je komt er wel Knipoog

klopt, en normaal zou ik dit met men been oplossen maar door de kramp was thakken uitdrukken en je proef is van zelf voor bij haha morgen hebben we weer officieel..

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 10:24

wsundayl schreef:
He Leonie, je hebt het over Naomie die moet poepen onder het zadel maar zoals jij kijkt op die foto's lijkt het of jij ook moest.
Lijkt me inderdaad knap lastig rijden met kramp maar het levert wel leuke foto's op.

Vind haar steeds beter onder je gaan lopen, ookal heb je nu niet echt super veel aandacht geschonken aan het neusje eruit is ze daar wel al heel erg in verbeterd.

Ze ziet er ook weer echt een stuk voller uit.

meestal moet ik dat met een wedstrijd ook van de zenuwen.. almoet i zeggen dat ik nu geen zenuwen had ookal was de kans groot dat ik de wisselbeker niet zou winnen en er goed voor moest rijden was ik niet zenuachtig. ik weet dat ik bijv. morgen wel meer op halslengte moet letten omdat ik die jury niet ken maar deze had ik al zo vaak gehad dat ik wist dat ik daar geen minpnt voor zou krijgen..en concentreer k me op andere dingen Tong uitsteken slim he hhah