We hadden met Furia wel eens een laag sprongetje gemaakt van het soort van springmateriaal dat we hadden (korte balkjes en emmers als staanders

En nu was er dus het begin van springmateriaal gekomen, niet het mooiste maar wel gewoon goed materiaal!
Er was een kinderfeestje waarvoor ze een parcourtje hadden opgebouwd, daarna konden wij nog even aan de slag

Voor iedereen die Furia nog niet kent, het is een schat met genoeg pit en nog maar net 4 jaar!
Wat een beetje een domper er op zette, was dat mijn lieve nichtje van 2 jaar met haar hoofd op een stapel stenen knalde en met spoed naar de huisartsenpost moest, dat was echt heel sneu zo'n klein meisje met al dat bloed!
Maar hier de foto's, het springen ging goed, hoewel Furia de 4 hindernissen achter elkaar wel te moeilijk vond, dan tikte hij er wel aldoor eentje af, dus het toen maar op 1 hindernis gehouden.
Hij was ook erg sterk

1.
Eerst even rond stappen op het erf, mijn nichtje die ook al gek is van de paarden, wilde per se een paard rondjes mee rijden

2.
Natuurlijk eerst even beginnen met wat balkjes (na los te hebben gereden)..

3.
Een laag steiltje, beetje gek gaat hij erover heen, maar de stijltjes deed hij wat minder zijn best voor dan de kruisjes.

4.
Poging tot een mooi rustig galopje, lukt wel aardig

Valt beetje op de voorhand

5.
Sprongetje, wel je voeten optillen he Fuur!!

6.
Galopje, zitten!

7.
Wat een sprong, hihihi!

8.
Even stilstaan, bedenken wat gaan we doen...

9.
En nog een keer springen!!!

Nu nog twee foto's met mijn zusje erop:
10.

11.

Al met al was het toch weer iets lastiger het springen dan ik had gedacht, had dan ook al weer een lange tijd (klein jaartje ofzo?) niet meer gesprongen, ik ga gewoon wat vaker oefenen met Fuur en dan komt het helemaal goed!!
Puntjes waar ik altijd op moet letten bij springen is dat mijn handen iets meer mogen meegeven, en dat ik iets meer in het midden van het zadel mag blijven.
Laat je een berichtje achter? Opbouwend commentaar is ook zeer zeker welkom!
Dankje, liefs Madelief en Furia!