Emeraldo @ work (Z1/Z2 bij de paarden)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emeraldo

Emeraldo @ work (Z1/Z2 bij de paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 18:25

Het is al een hele lange tijd geleden dat Emeraldo te zien was op bokt. Vandaag zijn er nieuwe foto's gemaakt. Sinds een weekje rijd ik hem weer nadat ie een maand niet getraind is. Ik ben nu 1x Z2 gestart bij de paarden, toen ging het niet zo goed. Dus na een paar maandjes oefenen heb ik het idee dat de wissels er goed inzitten. Binnenkort zullen we weer op wedstrijd gaan.

Lang en laag loswerken in stap.
Afbeelding

Lang en laag loswerken in draf.
Afbeelding

En lang en laag loswerken in galop.
Afbeelding

Wat meer oppakken in draf, ietsjes te diep.
Afbeelding

Schoudervoor.
Afbeelding

Galopje.
Afbeelding

Nog een galopje, handen een beetje te hoog Bloos
Afbeelding

Changement, moeilijk om op het goede moment een foto te maken. Wissels gaan redelijk goed, de ene kant op net iets moeilijker als de andere kant, maar springt nu wel!
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie van ons vinden!

MyHorseGirl

Re: Emeraldo @ work (Z1/Z2 bij de paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:26

Ziet er goed uit! Haha! Leuk paardje,, verder geen opmerkingen Bloos

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:27

Woow wat heb je een bos haar!

Ziet er netjes uit!

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:29

ziet er netjes uit maar ik kan me niet voorstellen dat je met haar in de Z1 Z2 loopt.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 18:31

Srtha, waarom kan je je dat niet voorstellen dan?

MyHorseGirl en Only_Kiekie, bedankt, en inderdaad een krullenbos haha!

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:34

Ik ook eigenlijk niet echt..
Meer op L nivo misschien nog B maar kweet ook niet echt tziet er niet echt zo uit..

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:35

Naja zeg doe ff lekker bot. Sigaar T zijn heel veel foto's van het losrijden dat staat er toch bij! Niks van aantrekken hoor! Ze loopt netjes maar kijk uit dat ze niet te diep komt in de draf.. Wat voor afstamming heeft ze?

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:38

netjes hoor,,! erg leuk beest!
commentaar geef je zelf al .. Haha!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 18:38

Emeraldo is een Eduard x Gashmiron.

Tja, ik heb mijn punten in de Z1 niet cadeau gekregen, en ik niet voor niks 2x 2 winstpunten per proef gereden in de Z1. Ik ben kei trots op mijn ventje en we rijden zo lang we er samen plezier in hebben. (Hij is alweer 19 jaartjes jong)

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:39

uuhm.. z1? volgens mij eerder L1-L2.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:40

Erg knap dat jemet een pony meekomt tussen t peerden geweld! Gaaf Ja
T lijkt soms dat 'ie wat te veel op zn voorhand loopt, kijk of hij meer wil zitten. En je binnenhand is soms wat streng. K vind t een leuk dier Lachen
(Oja anders de camera op sportstand zetten als dat kan, dan maakt 'ie meerdere foto's achter elkaar, kan je de mooiste uitkiezen).

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:40

Knap hoor en dat op die leeftijd! Pling Veel succes met hem. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:42

Srtha schreef:
ziet er netjes uit maar ik kan me niet voorstellen dat je met haar in de Z1 Z2 loopt.

Hier sluit ik mij bij aan...Ik vidn het geheel er nogal rommelig uitzien.
Handen te hoog of te laag, en je kijkt naar beneden.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 18:43

@ Oliviaatje, zou je kunnen uitleggen waarom je ons op L1/L2 niveau schat, geldt ook voor de overige trouwens.

@ Appelo: Dankjewel, het valt inderdaad niet mee tussen de paarden. Maar toch kunnen we af en toe een prijs ophalen (in de Z1), al gelooft de meerderheid van bokt dat waarschijnlijk niet.
En klopt inderdaad dat hij wat meer moet zitten. Maar zoals daarboven staat beschreven, hij heeft een maandje stilgestaan en ben nu een kleine week weer aan het trainen.

j0mMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:44

Srtha schreef:

Ik vind dat je dat niet kunt beoordelen van een paar foto's..
Ik heb pas geleden geschreven bij het Z en daar kwamen ook combinaties aan die (volgens sommige) geen "Z-uitstraling" (weet even niet hoe ik het moet noemen, 't is ook eigenlijk onzin Knipoog ) hebben. Maar ze reden hele nette proeven, lekker op tempo en nette oefeningen. Die combinaties werden dan ook gewoon, net als de andere combinaties, gepunt op correctheid van de oefeningen, zoals het hoort. Natuurlijk moet het paard/pony ook netjes lopen, maar ik vind dat je dat niet kunt zien van een paar foto's.. (ze zegt er ook bij dat ze hem sinds een week weer traint na een maand rust, dan gaat ook alles nog niet perfect)

het is niet aanvallend bedoeld tegenover Srtha, helemaal niet, maar dit is mijn mening daarover. Ik bedoel maar: Een combinatie hoeft kwa uitstraling (op een foto, foto's tonen altijd anders als de werkelijkheid) niet aan eisen te voldoen om in de Z te rijden.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:44

Leuke pony hoor! Ziet er netjes uit, misschien mag ze wat meer bergopwaarts lopen. Ik vind het erg flauw dat er hier wéér personen zijn die het er niet uit vinden zien als Z1/Z2. Deze amazone is het nu eenmaal wel.

*zucht*

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:46

het lijkt me best hard aankomen dat ze zeggen dat je l1/b loopt. Ik moet eerlijk zeggen het ziet er nu niet Z2 waardig uit maar dat kan natuurlijk ook komen door de achtergrond van de foto (srry, klinkt nogal vaag), en dat je er een tijdje uit bent geweest?

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 18:49

Haha achtergrond van de foto's zeggen natuurlijk een heleboel. Tja, een Z2 paard dat bij een boer gestald staat tijdens de zomermaanden en heerlijk de hele dag op de wei mag grazen is natuurlijk ook geen 'sportpaard'. Gelukkig verhuis ik volgende week terug naar de pensionstal waar ik normaal gesproken sta, en gelukkig is daar een Agterbergbodem en staan er boompjes bij elke letter, dan is het weer een Z2-paard.

Bovenstaande is als grapje bedoeld en niet boos, maar is wel de werkelijkheid Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:49

Gewoon lekker door trainen dan! Knipoog Schouderbinnen geeft een sterk achterbeen, netzoals veel overgangen (vooral ga en dr), schakelen ennn balkjes draven! Maargoed dat weet je zelf ook vast wel Knipoog
Oja.. k vind je zadel wat ver naar voren liggen, lijkt miss zo op de foto, maar kijk of er echt ruimte tussen zen benen en t zadel zit en t niet op zen schouder 'hangt'.
Plaats over n poosje maar weer foto's waar hij wat meer op zit en nog ietsies meer krachtiger is met zen achterbeen Lachen (en laat ze maar een paar Z oefeningen zien als ze t niet geloven Knipoog )

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:50

Stoere pony..knap van je dat je tussen de paarden loopt!!
Ik vindt het beetje raar dat mensen zon ophef hierover maken de pony kan best z2 lopen dit slaat nergens op het zijn momentopnames.. en een tipje..Knipoog iets meer rechtop zitten en niet te veel geld zoeken veel succes.. Lachen;)

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:50

Ah ja bokt verwacht weer foto's met S&T waar paardlief te sterren van de hemelloopt, super nette foto's die dan ook nog eens de juiste momenten vastleggen, ohja, en als de wissels er niet op staan, tja dan ben je echt geen Z-ruiter. Rolleyes

Aan de hand van enkele momentopnames, waarvan de meeste inrijden, bij een TRAINING kan je dat inderdaad heel goed zien. Ja

Ts: Lekker zo door gaan, fijn dat het lukt zo tussen de paarden! De training vind ik er goed uit zien, heerlijk ontspannen, met aandacht op je pony! Lekker zo door gaan dus. Knipoog

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:51

Vanaf een foto is moeilijk te beoordelen en vind het commentaar dan ook behoorlijk nutteloos. Het doel van commentaar geven is tips geven zodat de TS ook wat met het commentaar kan. Ik vind het een leuke pony en je hebt nette punten in de Z1 gereden! Wel denk ik dat je een nog actievere achterhand je kan helpen om wat meer lossigheid erin te krijgen. Het lijkt vanaf de foto's of jouw pony niet helemaal goed de hand volgt. Ze mag vind ik met losrijden nog lager en langer en met het oprichten meer met de neus eruit. Ook vind ik de SB foto niet heel fijn beeld geven, ik zou haar daarin nog wat lager houden en gaan schakelen zodat hij zich daarin niet vast kan gaan houden. De laatste galop fotp's vind ik weer een heel fijn beeld!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:57

knap dat je met je pony goed gescoord heb tussen de paarden, tis een leukerd Lachen
en wat een onzin zeg, sommige reacties van '' het lijkt net l1 en l2, het hoeft toch niet altijd picobello Z uit te zien, daar is een training voor!
misschien kun je je beugel een gaatje langer doen, je trekt nu vaker je hakken op!
verder ga ik mee met sophie_kurk

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:00

Probeer je handen niet te laag maar ook niet te hoog te houden (dus netjes in het midden:P) Kijk ook uit dat ze niet te diep loopt en dat je zelf goed voor je uit kijkt (dat ziet er toch iets netter uit). Vind het zo vanaf de foto's er nog te rommelig uit zien en ik vind je paard nog niet regelmatig genoeg in zijn aanleuning voor de Z (gewoon beoordeelt vanaf de foto's misschien loopt ie wel super op wedstrijden dat weet ik niet) Maar wel knap dat je het voor elkaar hebt gekregen Knipoog

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:05

Ik dacht eerst ook: Z2? Eerder L2 ofzo.
Maar toe had ik gelezen dat je nog maar een weekje aan het trainen bent, en de meeste foto's zijn ook losrijfoto's!
Maar toch vind ik dat je de mensen die dit vinden (dat het 'maar' L2 is) in hun waarde moet laten, zij mogen dit best vinden. Ik vind overigens dat de TS dit goed doet, ze valt ze niet aan en maakt er geen ophef over!

Ontopic: Ik vind het er goed uitzien, ik vind dat je hem netjes en correct loswerkt! Lachen
Ook ik vind de SB geen fijn beeld geven, ik ga hierin mee met Sophie_kurk, je pony lijkt geen goede buiging te geven (al is dit niet goed te zien op de foto).
Verder vind ik de galopfoto's er goed uitzien, het commentaar daarover heb je zelf al gegeven.

Zo te horen ben je je erg bewust van je eigen houding, dus dat komt goed.

Veel succes verder!