Citaat:
Je vergeet dat als je je paard losgooit boven de hindernis, hij totaal geen steun meer heeft aan wat hij NA de hindernis moet gaan doen. Het is dus helemaal niet altijd 'beter teveel dan te weinig' . Hij moet wel weten wat er gebeuren moet, en bovendien kan hij veel beter zijn balans houden als jij netjes contact houd boven de hindernis.
Ik 'dook' zelf ook altijd heel erg, maar als je gewoon probeert te beginnen met lage sprongen en gewoon blijven zitten, alleen een beetje omhoog komen en niet zo naar voren duiken merk je dat dat helemaal niet nodig is..
Succes nog , je hebt een mooi paard!
Bedankt voor je reactie.
Heb niet het idee dat mijn paard steunloos is na de sprong. Moet wel zeggen dat hij heel soms wel eens een loopje met me neemt na de sprong, maar heb meer het idee dat ik daar wat 'last' van heb en mijn paard niet. Met te strakke teugels lijkt mij de balans boven de sprong eerder verstoord, dus ben van mening dat wat lossere teugels fijner zijn, dan te strakke teugels.
Het is echter zeker een punt waar ik aan moet werken, en met lage sprongetjes gaat het al best goed