Amon (X Andalusiër) @ bitloos dressuur (géén Anky-style!!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Amon (X Andalusiër) @ bitloos dressuur (géén Anky-style!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 19:27

Ik ben zó blij! We hebben gewoon zowat een dressuurpaard lopen hier!
En niet zomaar een dressuurpaard, maar ten eerste een supergaaf dressuurpaard, en ten tweede een dressuurpaard dat zonder sporen, zweep, bit (maar met westernzadel, haha, tja ach, je moet ergens beginnen) en allerlei andere hulpmiddelen gewoon echt lekker kan lopen!

Nouja, vandaag onze eerste les dus, eerst zelf even losrijden, en dan een half uur lekker doorkarren. Ik hield eerlijk gezegd m'n hart vast, want hij had de voorgaande dagen wel even flink duidelijk gemaakt dat hij gewoon even nérgens zin in had. Tja, en eigenlijk kun je dan een leuk meewerkend paard wel vergeten, want dan gaat alles óf tergend langzaam, óf met veel mokken en boze blikken.

Volgens mijn instructrice (hihi, dat klinkt grappig, dat heb ik al een hele tijd niet kunnen zeggen Clown ) zal alles nog wel een flink stuk makkelijker gaan als hij afvalt, want buiging en stelling in de bochten gaat heel moeilijk, en hij komt nogal lastig de grond af. Al ging dat ook wel véél beter dan normaal.

Dus, 'onze' sjok-slof-relax-meeeen-Amon, is binnen een half uurtje gewoon al een klein beetje omgetoverd tot een flink doorsjouwend 'Dressuurpeerd' Knipoog
En ik glim van trots. Nagelbijten / Gniffelen

Eerst even zelf aanmodderen:

Afbeelding

Afbeelding
Dan even luisteren naar de juf Sigaar

Afbeelding
En zie dan het resultaaaat! Haha!

Afbeelding

Afbeelding
Tja, Amon gaat z'n rug wel gebruiken, maar over mijn éígen ruggebruik zullen we het dan maar niet hebben oeps!

Afbeelding
Nog even de frisse lucht opsnuiven (Aaargh! Handjes!)

Afbeelding

Afbeelding
En dan: aan het werk!

Afbeelding

Afbeelding
Even een lekker (actief! Bloos ) drafje de andere kant op

Afbeelding
Maar dan gaan we weer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog heel even ter vergelijking, hier zat ik er voor de 4e keer (zoiets) op:

Afbeelding

Tja, m'n eigen zit is niet om over naar huis te schrijven, dat zie ik alweer, maar ik mag gelukkig het zadel een klein beetje de schuld geven, haha! Ik ben in ieder geval echt blij, en hoop dat jullie een beetje door mijn gekke bekken heen kunnen kijken! Tong uitsteken

Mijn eigen commentaar mag dan ook wel duidelijk zijn, m'n handen en m'n rug doen dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben.
Verder hoef ik geen opmerkingen over het feit dat ik geen cap draag, eigen keus, en een gat in m'n hoofd dus ook Ja Oh, en als laatste: dat Amon wat volslank is, dat zien we zelf ook echt wel. Natuurlijk mag het genoemd worden in een reactie (ik bedoel, er blijft anders weinig om te zeggen over), maar we wérken er al aan, en meer dan ons best kunnen we niet doen.

Liefs, Joyce

xXLiekeXx

Re: Amon (X Andalusiër) @ bitloos dressuur (géén Anky-style!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:33

Wauw!
Ik vind dat je een super mooi paard hebt, alhoewel d'r wel wat kilotjes van af mogen maar daar ben je zo te zien al mee bezig.
Vind het een heel mooi spontaan hoofdje en gewoon mooi! Clown

micrimor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:38

leuk paard!! erg mooi!
Ziet er goed uit, ga zo door Haha!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:39

Geweldig! Lekker zo zonder bit. Ik hoop ook ooit nog eens zo te kunnen gaan met mijn paardje. Die kilo's maak je daar niet druk om, de mijne is ong. 50 kg afgevallen in een half jaar tijd, en die mocht niet lopen, dus als jullie zo lekker blijven sjouwen komt dat best goed.

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:39

mooi hoor

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:47

Ziet er leuk uit Ja En hij ontspant wel al af en toe lekker zonder dat je met bit loopt Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:51

Gave foto's zeg!

Ziet echt echt lekker ontspannen en plezierig uit!

Amon_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:54

Jullie gaan super op mijn dikbuikbil Joyce Haha! Ondanks de handicap van een westernzadeltje weet je met behulp van Brenda hem lekker aan het lopen te krijgen. Hoop dat we gauw een dressuurzadeltje op de kop kunnen tikken, dan zal het nog beter gaan.
Nog wat graskilo's eraf en Amon kan zichzelf nog lekkerder van de grond af krijgen. Maar dat komt allemaal wel goed, dit is nog maar het eerste lesje.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:56

Wat leuk zonder bit, lijkt me wel eens fijn. Als je les krijgt zal je zit ook wel veranderen, maar met zo'n zadel rijden, ik zou het echt niet kunnen Haha! Verder vind ik het een leuk paardje Lachen

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:01

Ziet er leuk uit zeg! Hij loopt heerlijk ontspannen zeg!
En het is aan jullie te zien dat jullie gewoon allebei in concentratie zijn, er is nog wel wat werk te doen, maar dat komt vanzelf.
Ik vind jullie leuk bij elkaar passen! OK dan!

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:15

Mooie foto's
Echt goede ombie zijn jullie volgensmij Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 20:24

Nonou, ben ik dan zo dik, dat we zo leuk bij elkaar passen? Haha!
Haha, nee, heel erg bedankt iedereen voor de leuke reacties, leuk om te lezen dat wij niet de enige zijn die hem zo leuk vinden. Knipoog

LiekieJ: Ja, in concentratie waren we allebei inderdaad, haha, voor mij was het een tijd geleden dat ik gelest had, en voor hem dat hij zo moest lopen. Maar het was wel echt heel leuk, óók een tijd terug dat ik een goed gevoel heb over het 'dressuur'-rijden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:30

Wat een gaaf peerd zeg Haha! Ziet er leuk uit! Enige puntje wat je zelf niet genoemd is, is dat je handhouding niet al te goed is IMO. Je handen niet vastzetten maar rechtop houden als vuisten en dragen, niet zo dicht op je zadel Lachen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 20:34

Klopt, daar heb je helemaal gelijk in! Het lijkt ook, omdat ik mijn handen zo plat, en zo dicht aan mijn zadel heb, alsof ik me heel erg vasthoud om er maar niet af te glijden, maar dat is net weer niet het geval. Maar ik draag ze inderdaad niet, klopt als een bus Ja
En moet ik ook aan gaan werken, maarja, er zijn ook nog zoveel andere dingen Haha!

Amon_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:36

Tsja als al die dingen er niet waren dan hoefde je ook geen les Clown It takes the time it takes, stukje bij beetje komen jullie er wel.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:38

Wat een flink paardje zeg.
Maar het rijden ziet er wel fijn uit.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:41

Jullie passen echt bij elkaar! Ziet er heerlijk ontspannen uit.
Vorige week heb ik ook weer eens gedresuurd (zonder bit, zonder boom Knipoog ) nou dat voelde echt goed!
Ga zo door zou ik zeggen, jullie komen er wel Lachen

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:41

Ziet er mooi uit! Lekkerding is dat paardje zeg!

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:17

Leuk ( dik) paardje hoor. Ziet er allemaal erg vriendelijk uit, behalve dan de bak waar je in rijd. Het lijkt wel een sloot waar je door heen rijd. ( ik bedoel de hoefslag). Misschien fijn voor jou en je paardje om de bak een keer te slepen/egaliseren.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:20

Wow, amon heeft een grasbuik gekweekt *LOL*
ziet er leuk uit joyce !
blijf jullie geweldig vinden Ja

Shamyrah; dik hoef je er niet persé bij te zetten hoor, lekker vriendelijk.

Amon_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:24

Ach Vue, Amon eet er geen grasspriet minder om Knipoog Haha! En wij kunnen wel tegen een stootje. Clown

Shamyrah die geul is inderdaad niet echt prettig, hij wordt er snel ingereden, bak wordt regelmatig gesleept.

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:29

Ik bedoel het allemaal helemaal niet rot, jammer dat sommige mensen dat direct zo denken. (kort Lontje??) maar goed dat is toch ook niet aan de orde, Ik vind je paardje echt leuk, ( zelf heb ik ook ooit een pony gehad die tonnetje rond was, en ook niet slank te krijgen was. Ze groeide nog van water dacht ik wel eens ). en die bak, ja ik heb ook wel eens in zo'n bak moeten rijden, en dat is niet fijn. Maar goed,soms zijn ze niet optimaal.
succes hoor met je beestje.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 21:32

Precies, dattie dik is weten we ook echt wel. Haha! Amon ook, maar t doet hem weinig Nagelbijten / Gniffelen
Hoekjes bijscheppen is inderdaad misschien wel slim om even te doen voor het rijden, maar net wat Brenda (Amon_) al zegt, hij wordt er al weer zo snel ingereden, dat het eigenlijk geen doen is..

Mandy: Tjonge, da's een tijdje geleden alweer dat ik jou 'gezien' (eh, gezien, 'gesproken', allemaal hetzelfde) heb! Dankjewel, haha, ik wil Harry ook nog een keertje live zien! Knipoog

Juppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:34

Haha! Hee gaaf die foto's Joyce....Die lekkere bolle Amon ging lekker lopen op t eind....ik kan niet wachte wat ik de volgende keer aantref als jullie hard getraind hebben vd week Duivel Dan zullen we er een nog pittere les van maken, (t ziet er toch wel gemakkelijk uit op de foto) Clown Clown

Amon_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:38

Juppy schreef:
Haha! Hee gaaf die foto's Joyce....Die lekkere bolle Amon ging lekker lopen op t eind....ik kan niet wachte wat ik de volgende keer aantref als jullie hard getraind hebben vd week Duivel Dan zullen we er een nog pittere les van maken, (t ziet er toch wel gemakkelijk uit op de foto) Clown Clown

Gna gna, leuk dat ik dan aan de kant mag toekijken hoe jullie moeten afzien onder het juk van onze Brenda Duivel Duivel

En ik pak het niet rot op hoor Shamyrah, hoor niets anders de hele dag op stal, dus weet niet beter, val uit mijn schoenen als iemand Amon ooit slank zal noemen haha.