Tinker Lowara @ L1 dressuur concours

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Tinker Lowara @ L1 dressuur concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 18:36

Vandaag weer eens een dressuur concours gehad met mijn gevlekte dame Ja
Helaas liep ze niet al te best, en ik vermoed dat het gewoon de laatste tijd net iets teveel voor ons tweetjes is geweest, dus we lassen even een pauze in qua concoursen en trainen.

De eerste proef was ze totaal niet voorwaarts, zelfs na meerdere harde "communicatieve aansporingen" met de sporen reageerde ze totaal niet. Hier had ik dus 179 punten met 2 keer een vijf voor de impuls ( goh.. wat raar Clown )
tweede proef ging een stuk vlotter en was ik tevreden over ( hetzij wat sterk van voren), maar het was een redelijk strenge ring.
Uiteindelijk 170 punten en in de middenmoot beland op de eindscore.
Even een dipje dus qua punten, maar na onze vakantie met veel buitenritten en onpedagogisch heerlijk crossen en frutselen zijn we hopelijk weer fris en fruitig voor het indoor seizoen Haha!

* met dank aan fotograaf Mamamiesje, voorlezer flettie en frutselkind Ivar Haha!

Even knuffelen met Ivar, kindje van bokker en fotograaf mamamiesje Lachen

Afbeelding

In opperste concentratie.... ( of ik kijk erg bang Clown )

Afbeelding

het ultieme ruitergevoel.. wat doe je als je merkt dat je paard niet opzij wil? ( mm teugels waren hier veel te lang)

je wriemelt eerst zoals het min of meer hoort...

Afbeelding

mmm geen reactie.. even wat harder friemelen

Afbeelding

En dan.. ligt je been bijna in je nek van wanhoop en hangt MIJN tong er van pure inspanning uit Haha!

Afbeelding

Tweede proef ging het zijwaarts beter,maar blijf ik apart doen met mijn been.

Afbeelding

Hier keek ik nog gelukkig Ja

Afbeelding

Jaaahhh!! godzijdank!! ik ben er weer vanaf! ( ik hoor toch niet zo opgewekt te kijken na een proef, ik doe het voor de lol Cool )

Afbeelding

Lowara die ook apart kijkt, waarschijnlijk snapte ze iets niet ( wild zelfs)

Afbeelding

Middenstap, hele mooie foto vind ik dit, je ziet Lowara gewoon ontspannen

Afbeelding

Inzet volte? wel minder.. een kantelend hoofdje.

Afbeelding

Al met al weer erg leerzaam nu ik de foto's bekijk. heb nog geen L1 foto's gezien en zie veel punten om aan te werken.

* Ellebogen in de zij, vooral met stelling en zijwaarts gaan die een eigen leven leiden
* Been niet zo belachelijk ver naar achteren bij het zijwaarts
* Officieel tenen naar het paard, maar goed, gebruikte redelijk veel de sporen om haar min of meer
voorwaarts te houden, dus daar lag het dit keer aan. Normaliter is ze voorwaarts genoeg en heb
ik de tenen waar ze horen.

Nou.. we hebben nog een lange lange weg te gaan, maar goed..( kijkt bang) wat ehm.. vinden jullie ervan? Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Lowara op 26-08-07 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Re: Tinker Lowara @ L1 dressuur concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:39

nou volgens mij ben je goed op weg;) mooi paardje hoor^^

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:42

Zo zeg! Die vlecht Wow! Vind het een prachtige tinker! Leuk paardje ook, en ach, het gaat ook eens wat minder hé! Op heel wat foto's oogt je paard gewoon erg lekker ontspannen, over de rug. Dat ze wat minder voorwaarts was, is pech hebben. Volgende keer beter! Veel succes nog op concour! Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 18:44

ontspannen? mmm gelukkig dat het zo oogt, als ik deze foto's zie, zie ik een erg gespannen paardje op 1 of 2 foto's na, vooral die waar ik meer beendruk moet geven ( en ik de teugels dus flink moet vasthouden voordat ze omhoog komt)
maar goed, ik ben soms erg perfectionistich vrees ik Nagelbijten / Gniffelen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:45

*klaagt dat je ze in MijnAlbum opgeladen hebt; prutkwaliteit Nors opkijken Nagelbijten / Gniffelen *

Maar voor de rest:
ik kan er zelf geen reet van, van paardrijden, maar ik ben blij dat je de foto's als lesmateriaal gebruikt Knipoog
Volgende keer video? Nagelbijten / Gniffelen

ikuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:45

Mooie Tinker lekere staart en vlecht nog even en hij raakt de grond! Tong uitsteken Knipoog stoer hoor!. Een pech dag heeft iedereen wel eens ik hoop dat ze de volgende keer wat meer voorwaards is. ga zo door!!! Wel vrolijk kijken het het gaat ook een beetje om het plezier! Haha! Cool
Laatst bijgewerkt door ikuu op 26-08-07 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 18:46

jaaaaa!!!! video!! dan kan ik het pas echt goed bekijken!

@ ikuu: na en tijdens de eerste proef was ik echt pissed off, toen had men echt niet in mijn buurt moeten komen voor een praatje Nagelbijten / Gniffelen dat ehm.. is te zien op de foto's geloof ik.
Normaal en ik wel altijd blij hoor, en na de tweede proef wa sik ook weer een stuk vrolijker Ja
Laatst bijgewerkt door Lowara op 26-08-07 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:47

@posters:
met of zonder die manen en staart: TS wil liever rijtips denk ik Knipoog

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:49

Mooie foto's!! Die hoofdfoto ziet er behoorlijk "wild" uit idd Haha!

en; wat krijg jij een rood hoofd als je aan het rijden bent Vork Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 18:52

my god.... het was zo warm vandaag Nagelbijten / Gniffelen
ik krijg altijd een knalrood hoofd van het rijden, is echt puur zenuwen en hitte. dus geen ingehouden woede ofzo Clown

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:53

Spreekt (vrees ik) een beetje voor zich, dat je paardje op die eerste foto's niet helemaal ontspannen is. Lachen Als de ruiter met z'n been zo hoog zit *LOL* Denk dat dat eerder de oorzaak is. Wat je wellicht zelf ook doorhebt. Bij de middenstap en de draf, waar je een normale beenhouding hebt zie je duidelijk ontspanning, vind ik dan toch. Waarschijnlijk zijn gewoon niet de goeie momenten op de foto's gezet. Ben er van overtuigd dat er meer ontspannenheid in de proef zat, dan wat hier getoont is! (trouwens: De manen van je tinker, los, zijn al hélemaal geweldig Haha!)

MamaMiesje: Ik denk dat de commentaar een beetje voorzich spreekt: Handhouding/Armhouding moet op gelet worden, en vooral de beenhouding. Dat ziet zowat iedereen. + Geeft de ts zelf aan. Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 18:55

zijwaarts vind ik erg moeilijk nog Ja we hebben het allebei tegelijk aangeleerd en dat been leid werkelijk een leven op zich. maar dat het zo erg was, wist ik niet.
pas na deze foto's zie ik hoe ver ik hem naar achteren doe. oftewel.. volgende keer andere beenligging Haha!

ikuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:58

mooi zo Pling plezier is het belangrijkste vindt ik Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 21:07

en dat hebben we zeker Ja

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:42

Wat een leuke Tinker!
zelf geef je al het commentaar, ik heb nog 1puntje:
Als je je teugels iets korter doet kan je handen iets meer naar voren doen...ze liggen nu bijna naast je heupen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 21:47

eerste proef had ik de teugels korter,maar dan komt ze erg in protest en houd ik mijn handen veel te veel vast omdat weer op te vangen. vandaar de langere teugels, ontspanning ging even voor. ( maar goed, geen excuus, ik rij heel vaak met de handen op de benen omdat ik stelling vragen heel erg moeilijk vind en een paard heb die dit ook moeilijk vind)
In de lessen thuis rij ik wel met strakkere teugels en gaat het al kleine stukken goed,maar old habits die out hard he Nagelbijten / Gniffelen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:06

Foto's zijn altijd goede spiegel Knipoog (filmpje af en toe nog beter)

Toch idd ook nog genoeg ontspannen momenten Ja maar je ziet wel dat jullie hier samen meer moeite mee hebben dan in de B Knipoog
Maar zo heb je ook weer wat om aan te werken Whoosh!

Zet hem op, ga zo door Cool

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:37

Hee cynthia. Kop op meisje, niet te kritisch zijn hoor. Geniet lekker van lootje. Komt allemaal goed! We gaan gewoon weer naar Haaksbergen over 4 weken. Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 17:48

inderdaad Haha!
en ik ga deze maand proberen vooral aan mijn houding te werken, dus volgende maand moet het qua stuurkunst hopelijk beter gaan :
Vandaag heerlijk gesprongen in het springbos en een stukje zijwaarts gedaan zonder mijn benen in de nek.
Het blijft ontzettend nadenken wat ik dan doe,maar ze ging wel opzij!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:10

Heel goed! Lekker blijven hobbelen en niet teveel druk maken over concours Knipoog

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:20

AI zal ik dan ook maar commentaar geven Clown . het ziet er redelijk uit maar nog geen L1 'kwaliteit' zoals je zelf ook al zegt. Lowara ziet er vooral moe uit waardoor je erg hard moet werken om haar in beweging te houden. Ze lijkt op sommige foto's zelfs te sloffen.

Daarnaast is je hand erg hard. Wat meer ontspannen helpt misschien ook wel om haar nek te laten ontspannen. Met veel druk in je hand gaat knollie vak alleen maar harder lopen (weet ik uit ervaring Bloos ) je lijkt soms echt te vechten met haar in plaats van voor de lol rijden. Lukt het wijken niet kun je beter op een "normale"manier rechtgesteld naar de hoefslag rijden ipv been op haar kont hard trekken en zo iets proberen. Tong uitsteken

En ik heb het idee dat haar bit een maatje te klein is of vertekend dat op de foto. Een goed passend bit hoort aan 2 kanten een cm over te hebben.

Kortom het ziet er wel aardig uit maar ik heb het idee dat een lange ongedwongen vakantie jullie allebei alleen maar goed zal doen voordat de lol er echt af is. Daar ben je dus al mee bezig had ik overheen gelezen. is denk ik heel erg goed. Niet teveel druk maken over wedstrijden en presteren. Het moet wel leuk blijven.

Of ga je nu slaan en me als foei instellen? Bloos

De problemen waar je tegenaan loopt zijn dezelfde die ik ook heb gehad.
Laatst bijgewerkt door karuna op 27-08-07 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:35

Ik vind je handen wel heel erg streng hoor.
Probeer wat meer te ontspannen met je handen.
En wat meer voor je te houden en naast elkaar.
Het ziet erverder goed uit.

Succes

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:39

Ziet er wel netjes uit hoor behalve je been dan maar dat heb je zelf ook al gezegd, want ik begrijp dat je nog niet zo lang L1 rijdt of heb ik dat verkeerd? Vind de manen trouwens ook helemaal geweldig, ben met mijn eigen tink ook al een aardig eind om ze zo lang te krijgen!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 14:07

ik start sinds 29 juli in het L1, dus zit er nog maar heel kort in. was daarvoor nog maar een paar weken aan het trainen ervoor, dus het is nog flink onwennig Clown
Vooral omdat de jury meer actie wil zien en ik dit echt uit Lowara moet rijden ipv dat het paard het uit zichzelf doet omdat dit erin gefokt is Ja