Springen met Kiss&King

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EnelyaT

Springen met Kiss&King

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 13:53

Ik heb ook nog een paar foto's van het dressuren eerder deze week:

1.
Halthouden en verzamelen:
Afbeelding

2.
Drafje:
Afbeelding

3.
Verzamelen in draf, achterhand erbij vragen:
Afbeelding

En toen: Het springen Haha!
Ik heb zelf al héél lang niet meer gesprongen, laat staan les gehad! Dus mijn houding is héél slecht, ik moet mijn handen meer meegeven, maar dat lukt me dus niet, omdat ik contact wil houden, daarom houdt ik eerst mijn handen terug (terwijl ik sta Gestoord ) en daarna pas naar voren. Maargoed, dat zie je wel terug in de foto's ! Dus wees een beetje lief Schijnheilig

Tamara, daar was ik heel tevreden over, ziet er super uit! Die sprong voor het eerst met Kiss!

4.
Laag hindernisje (we hebben natuurlijk wel eerst ingereden, en daarna balkjes enzo, maar toen hadden we het fototoestel er nog niet bij)
Afbeelding

5.
Het hoogste wat we hebben gesprongen vandaag.
Afbeelding

6.
Aanloop;
Afbeelding

7.
Kissmyra over de 'lage' hindernis:
Afbeelding

8.
Nogmaals;
Afbeelding

9.
En de hoge;
Afbeelding

10.
En King de hoge:
Afbeelding

11.
Hetzelfde (nu snap je waarschijnlijk het verhaal over baggerhouding wel Knipoog )
Afbeelding

12.
Ik was natuurlijk ook even op Kiss gekropen:
Afbeelding

13.
En Tamara op King:
Afbeelding

En de mooiste twee foto's:
14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Oushi

Re: Springen met Kiss&King

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:57

het ziet er goed uit! over het springen, je geeft het commentaar zelf al, misschien is het een tip om je ellebogen mooi aangesloten aan je lichaam houdt , dan trek je hem niet eerst terug.
en die kris heeft een leuk techniekje! ziet er goed uit voor de eerste keer !

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:31

hee
probeer net voordat je gaat springen je handen naar voren te doen Knipoog misschien helpt dat
succes!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:27

Leuk paardjes, ik vind 't springen er op een paar foto's niet zo lekker uit zien, maar dat komt omdat je niet meegeeft! Probeer dat wel. Misschien weer is tijd voor een lesje? Vind het wel knap dat je het nog kan! Tamara mag trouwens wel ietsje meer contact houden! Veel sucses/plezier verder!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 15:43

Bedankt voor de reacties Haha!

Misschien dat ik straks na de wedstrijd (jaja mn derde wedstrijd in 2 jaar hihi) weer een springlesje meepak..

Maar het is een beetje een probleem, mijn paard springt véél te laat (ik probeer het wel te regelen, maar dat lukt me dus niet, omdat de pony altijd goed sprong, zoals je ook kunt zien, zet zij wel goed af) en daarom word ik gedeeltelijk gelanceerd, waardoor ik dus ga staan (ipv verlichte zit, Tamara heeft er ook wat mee gesprongen en die had van hetzelfde last, ligt dus niet alleen aan mij Knipoog ) maar dat is nog geen excuus.

Ik snap dat het er niet fijn uitziet, ik stoor mezelf ook heel er aan mijn handen, maar ik houdt hem niet tegen ofzo (ziet er wel zo uit, ik weet het) maar hij gaat eerst terug met zijn hoofd, en strekt zich daarna pas, vandaar dat mijn handen zover naar achter zijn.. Vréselijk..
Conclusie van mijn gewauwel: Écht hoog tijd voor een springlesje (ook al spring ik nooit Knipoog )

morry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:58

Mischien kan je dat te laat springen oplossen met een afzet balkje voor de hindernis, en je houding komt vast wel weer goed met wat lessen.