Jón (IJslander) onder het zadel, at work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ave

Jón (IJslander) onder het zadel, at work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 12:13

Ik dacht dat het wel eens tijd werd voor een HAW-topic van Jón! Bloos

Jón is nu sinds 07-07-07 bij mij en het gaat hartstikke goed! Vlak voor dat ik twee weken naar le France vertrok hebben we even een dipje gehad (in de vorm van héél hard er afvallen) en toen ik Donderdag weer naar hem toe ging had ik dus ook wel enigsinds de bibbers in mijn benen over wat ik zou aantreffen, maar gelukkig .. Hij was nog net zo blij me te zien en tot mijn verassing is zijn vacht een stuk donkerder geworden! Uiteindelijk hebben we besloten hem eerst aan de longe te doen en gister ging ik er voor het eerst weer op, de eerste rondjes stonden stijf van de spanning en waren absoluut niets, maar langzaam werd het beter en hoewel het nog lang niet wat het moet zijn kwamen we na een half uurtje weer wat tot rust en ging het eigenlijk best redelijk!

Daarom kwam mams even kijken en heeft een paar leuke foto's geschoten! Pling

Hoezo schreve benen en ongelijke beugels (ga ik vanmiddag meteen wat aan doen)? Vork
Afbeelding

Handen een beetje ver uit mekaar, vlak voor het afwenden denk ik.
Afbeelding

Ik weet niet precies wat ik hier aan het doen ben.. Aan tölten?
Afbeelding

Twee kontjes Sigaar
Afbeelding

Beetje te dichtbij en vreemde (hand) houding ..
Afbeelding

En de mooiste vind ik, in tölt! Wel duidelijk te zien dat hij nog super lateraal is.
Afbeelding

Kláár! Vlak voor het uitstappen en mijn pianohandjes zijn terug.
Afbeelding

Dag bokkers, tijd voor het echte leven (eten)! Koe
Afbeelding

Reacties zijn (gráág zelfs) welkom en tips mogen ook, maar onthoudt wel dat hij er pas net is en een half jaartje onder het zadel (hierdoor ook geen galopeer of draaf foto's, dit moet hij nog leren en eerst zijn zaken als vertrouwen en tölt aan de beurt)! Haha!
Laatst bijgewerkt door Ave op 19-08-07 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

linda_walter

Re: Jón (IJslander) onder het zadel, at work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:14

leuke pony Haha!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:16

ziet er al leuk uit hoor!!!
en ach mijn schat van 25 kan heel goed tolten (als ze er zin in heeft Nagelbijten / Gniffelen ) dus geloof me daar blijf je aan werken!
en idd beugels ongelijk, maar dat ga je al veranderen zag ik!!!

Hanne001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:18

het lijkt me een heel leuke pony!

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 12:21

Dank jullie wel, hij is ook ongelooflijk leuk! Ik had het niet beter kunnen treffen (al zegt iedereen dat natuurlijk over zijn eigen paard Bloos).

@ sexy_back: Haha, ja inderdaad. Nou ik ben al lang blij dat hij af en toe zuiver tölt, want dat was al een hele klus, hij wil veel te hard en dat kan hij gewoon nog niet in viertakt (en die beugels ga ik zéker wat aan doen, ik schaam me diep!)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:26

oh je hoeft je niet te schamen, ik heb soms rij foto's waarbij ik dnek oeh jeetje en ikrij 7 jaar.... ik lijk wle net te beginnen hahaha
zuiver tolten duurt lang, helemaal als je geen natuurtolter hebt...
toen ik die merrie begon te rijden (ze was toen 21) hield ze me voor de gek, oftewel voor tolten achter draven... heel vervelend maar nu ik haar door heb kan ze prachtig tolten!!
heeft wat tijd gekost, maar gewoon geduld houden!!
zit er nu al leuk uit bij jullie hoor!!
tip: soms lijk je iets te krampachtig rechtop te willen zitten, je rug ziet er dan erg gespannen uit... misschien iets om eens naar te kijken??

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 12:37

Ja, we verwachtte eigenlijk ook dat hij ontzettend goed kan tölten, maar hij is nog zo jong dat we vooral niets willen provoceren ..
Hij is trouwens een natuurtölter, daarmee zal het draven dan ook een stuk moeilijker worden, want dat doet hij dus nooit ook niet in de wei of los..

Bedankt voor je tip, je hebt gelijk wat betreft mijn rug. Ik gebruik hem verkeerd, ook met lopen en staan waardoor ik er regelmatig last van heb als ik een hele tijd achter elkaar stil sta ..

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:37

Ziet er netjes uit hoor! Je moet alleen je rug rechter houden, je drukt je rug nu een beetje weg en dan kan je paard minder goed lopen.
Leuke IJslander heb je Haha!

Sherra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:39

Heej
leuke foto's, mooi paardje! Tong uitsteken
(alleen de 2e en de 7e zijn hetzelfde Clown )

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 12:43

@ BleikjA: Ik zal het onthouden en er aan proberen te werken! Jouw paardjes even snel bekeken in je profiel, super!

@ Sherra:O haha, je hebt gelijk daar had een andere moeten staan ik ga hem even opsnorren en het veranderen (wat ben ik ook een oen Bloos)!

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:31

He leuk paardjes ben dol op bont Haha! !! Mijn verzorg ruin heet jón-úr grappig dat de jouwe jón heet.

Probeer zoals bleikja al zegt je rug recht te houden. Als je hem hol trekt heb je kans op meer spanning waardoorje paard lateraler word. Is het een 4 of 5 ganger?

Ondanks dat hij pas een half jaar onder het zadel is zou ik zeker met hem gaan draven. Is altijd erg goed voor de rug van je paard en zeker voor laterale paarden belangrijk vind ik. Heb je ook les met hem?

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 17:39

Een vijfganger.

Wat dat draven betreft heb je gelijk, inderdaad. We moeten ook echt gaan draven en we zijn er ook wel degelijk mee bezig, maar het is echt ontzettend lastig. Zelfs aan de longeerlijn laat hij alleen stap, tölt en galop zien. Maar dat is natuurlijk geen excuus, ik wilde alleen maar even aangeven dat we er wel degelijk mee bezig zijn alleen dat het inderdaad van deze foto's niet af te zien is, omdat ik dat in de les (die heb ik dus, één soms twee keer in de week) oefen en dat nog even niet alleen af kan ..

Haha, ja grappig hé? Ik las laatst hier op bokt dat er ook nog een merrie was die Jónna heette .. Dus genoeg Jónnen Vork

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:21

Uhh ik weet wel een jóna die is van iemand die ik ken. Heb je les van iemand met ervaring met ijslanders?

Tja draf kan heel lastig zijn met een 5 ganger, heb er helaas genoeg ervaring mee. Wat vaak helpt is longeren met balkjes zodat hij gedwongen wordt om te draven, anders gaat hij op zijn neus. Maar als hij wel tactzuiver tölt laat zien is het nog niet zo'n probleem als hij alleen maar sweint wel.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:23

wat ook helpt om te draven is teugels helemaal lang laten, zelf iets uit het zadel naar voren komen. Laat je IJslander zijn hals strekken en spoor hem lichtjes aan. Zo kan hij zich ontspannen en zul je gaan merken dat hij gaat draven. Mijn IJslander had daar in het begin ook moeite mee.

Vind het een leuke IJslander! Mooie rijbroek heb je trouwens Kwijl

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:24

LEuk paardjes
Ziet er netjes uit hoor:)

Leuke broek trouwes

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 12:16

Ja, die broek he .. Ik geloof dat wel drie andere mensen op stal hem hebben.

Wat _Skess_ zei doen we ook en ook de balkjes zijn we al meebegonnen, alhoewel hij er nu alleen nog over heeft gestapt. Heel erg bedankt voor alle tips trouwens, kan ik zeker wat mee! Lachen