het is wel van slechtere kwaliteit dat komt omdat youtube het filmpje verkleind
en iets versneld.
http://www.youtube.com/watch?v=NKUq8fcTdLk
Groetjes
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

in je bak waarschijnlijk
.

Doe wat met de tips van RK.

runningkawa schreef:De tips, maar je zult wel niet blij met me zijn, al zijn ze geod bedoeld
Gewoon op een trensje gaan rijden.
Je rijd je paard over zijn tempo, hierdoor maakt hij zijn passen niet af en loopt hij op de voorhand.
Hij loopt niet over de rug e, daardoor kun jij niet gemakkelijk door zitten. Vooral op het eind van een uitgestrekte is dat telkens goed te zien. Dan zit je wat te stuiteren, daardoor gaan je handen ook mee op en neer en dat is niet erg prettig met een stang.
Ook in de galop zie je dat hij op de voorhand loopt en er achter niet voldoende bij komt.
Naar mijn idee ben je teveel bezig met de voorkant, laat je teugels 2 cm langer
Leg de lat voor jezelf eens wat minder hoog.
En ga eens wat stappen terug.
Ga rustiger rijden in tempo, maar wil daarbij wel de achterhand er onder hebben.
Verruim een 3 passen en kom op de zit en achterhand terug.
Rij eens stukjes VWNW zodat je overal de controle hebt dat hij je hand kan volgen.
Doe dat eens en tijdje, dan weet ik zeker dat je over een poosje echt geweldige fotos en filmpjes plaatst. Nu is het toch een beetje een rommeltje omdat je dingen wilt laten zien, waar jullie als combi nog niet aan toe zijn
Succes

Remember schreef:Ik vind het een absoluut een paard met veel uitstraling, maar rijtechnisch is ze gewoonweg slecht voor elkaar.... Dat wordt een héél stuk terug naar de basis en eerst eens zorgen dat ze haar rus loslaat en haar passen van achter naar voren afmaakt. Je zult merken dat je van daaruit dan ook veel makkelijker kunt gaan zitten (dit stuitert erg, en als gevolg ga jij nóg stijver zitten) en dán pas verder gaan denken aan extra oefeningen. Nu moet het echt basis, basis, basis, basis en nog meer basiswerk zijn!
Veel succes, want als je deze goed voor elkaar hebt heb je zéker een blikvanger in de ring!
pharagirlke schreef:Remember schreef:Ik vind het een absoluut een paard met veel uitstraling, maar rijtechnisch is ze gewoonweg slecht voor elkaar.... Dat wordt een héél stuk terug naar de basis en eerst eens zorgen dat ze haar rus loslaat en haar passen van achter naar voren afmaakt. Je zult merken dat je van daaruit dan ook veel makkelijker kunt gaan zitten (dit stuitert erg, en als gevolg ga jij nóg stijver zitten) en dán pas verder gaan denken aan extra oefeningen. Nu moet het echt basis, basis, basis, basis en nog meer basiswerk zijn!
Veel succes, want als je deze goed voor elkaar hebt heb je zéker een blikvanger in de ring!
denk eerlijk gezegd dat vooral de ruiter terug moet. Het paard is prima als je het mij vraagt. (en als ik bepaalde commentaren in het vorige topic las ook.)
Met RK haar tips ga je heel ver raken! Sla die niet in de wind.
.... Maar dat komt inderdaad door de ruiter, en de ruiter moet terug naar de basis waarin het paard de rug weer los gaat laten, de passen af gaat maken, de hand weer op gaat zoeken, etc etc etc. Dat kan absoluut goed komen en dan verwacht ik een heel fijn paard terug te zien, alleen denk ik wel dat er echt héél veel tijd in gaat zitten
, dit heb je niet 'even' in een weekje weer teruggeschoold. Daarnaast lijkt de merrie me nogal een hete tante, waarbij ze zich ook graag wat oprolt en gauw neigt tot krabbelen wat het ook niet makkelijker maakt.