**Nikita en Sylvana filmpje**

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sylvanarvs

**Nikita en Sylvana filmpje**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 11:47

Laatst bijgewerkt door sylvanarvs op 14-08-07 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Daf

Re: **Nikita en Sylvana filmpje**

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:50

Ziet er leuk uit, maar moet wel eerlijk zeggen dat ik je houding erg slecht vind, zeker als ik in je eerdere topics lees dat je in de Z rijdt (ook wedstrijden). Je kijkt alleen maar naar beneden en je schouders hangen erg naar voren. Probeer je rug te rechten en vooruit te kijken, dan zit je al gelijk een stuk netter (makkelijker gezegd dan gedaan, weet het).

Veel succes met je mooie paardje!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:50

Ik vind het er goed uitzien hoor hoe je paardje loopt Knipoog

Ik heb wel twee tips, want je houding vind ik minder:

1) Recht vooruit kijken, er liggen geen Geld, geld! in je bak waarschijnlijk Clown .
2) Je schouders naar achteren, dan zit je rechter met je bovenlichaam. (al wordt dit waarschijnlijk ook al beter als je vooruit kijkt)

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:54

Mooi paard heb je! ziet er fijn uit Lachen
Je zou wat rechter op kunnen zitten zoals hierboven is gezegt en naar beneden kijken is niet nodig, je hebt hem mooi stil in de aanleuning Ja

Welk merk hoofdstel heb jij toevallig? ben ook naar zoiets op zoek..

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:56

Tja, ik heb het al in je vorige topic gezegd. Ik vind het een prachtig en zeer aansprekend paard!
Ben echt verliefd op der! Als dat paard op mijn pad was gekomen had ik er ook gekocht!
Veel succes met haar en werk aan die punten die al genoemd en jullie zijn niet te verslaan!

En nog een klein verzoekje: vaak foto's plaatsen, want ik ben fan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:59

De tips, maar je zult wel niet blij met me zijn, al zijn ze geod bedoeld Lachen

Gewoon op een trensje gaan rijden.
Je rijd je paard over zijn tempo, hierdoor maakt hij zijn passen niet af en loopt hij op de voorhand.
Hij loopt niet over de rug e, daardoor kun jij niet gemakkelijk door zitten. Vooral op het eind van een uitgestrekte is dat telkens goed te zien. Dan zit je wat te stuiteren, daardoor gaan je handen ook mee op en neer en dat is niet erg prettig met een stang.

Ook in de galop zie je dat hij op de voorhand loopt en er achter niet voldoende bij komt.

Naar mijn idee ben je teveel bezig met de voorkant, laat je teugels 2 cm langer
Leg de lat voor jezelf eens wat minder hoog. Lachen
En ga eens wat stappen terug.
Ga rustiger rijden in tempo, maar wil daarbij wel de achterhand er onder hebben.
Verruim een 3 passen en kom op de zit en achterhand terug.
Rij eens stukjes VWNW zodat je overal de controle hebt dat hij je hand kan volgen.

Doe dat eens en tijdje, dan weet ik zeker dat je over een poosje echt geweldige fotos en filmpjes plaatst. Nu is het toch een beetje een rommeltje omdat je dingen wilt laten zien, waar jullie als combi nog niet aan toe zijn Lachen

Succes

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:03

Met RK eens. Het is zo'n verschrikkelijk mooi dier, maar ik vind de uitgestrekte draf er bijna eng uit zien. Het dier weet amper waar hij zijn benen moet plaatsen geloof ik Haha! Doe wat met de tips van RK. Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:09

Mooier en beter dan Runningkawa kan ik het ook niet verwoorden. Let ook een beetje op je benen, af en toe liggen ze niet stil en lijkt het alsof je "klappert" met je benen

sylvanarvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 12:12

oke bedankt voor de tips.

en uhm ik kom er niet op van welk merk me hoofdstel is.

ik heb hem in iedergeval bij ooteman gekocht.
www.ooteman.nl

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:06

ook met RK eens. in uit gestrekte draf heeft die geen idee waar zijn benen horen.
en je moet echt op je houding letten, schouders naar achter, hoofd omhoog, en op je kont gaan zittten, verder ziet het rijden er goed uit hoor Knipoog

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:11

Ik ben het ook helemaal met RK eens!!! Je paard kan de kunstjes allemaal en ik vind het trouwens ook echt een prachtig dier! Maar neem de tijd om elkaar goed te leren kennen en durf eerst de basis goed onder de knie te krijgen voordat je verder wil. Succes!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:12

RK verwoord precies wat ik ook wilde zeggen. Achter maakt ze haar passen vaak net niet af, zo zag ik het ook in de galop. Er is wel sprong maar er mag met veel meer afdruk worden gesprongen. Ja

Verder heb je echt een heel leuk paardje onder je!!

Succes!!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:51

Ik vind het een absoluut een paard met veel uitstraling, maar rijtechnisch is ze gewoonweg slecht voor elkaar.... Dat wordt een héél stuk terug naar de basis en eerst eens zorgen dat ze haar rus loslaat en haar passen van achter naar voren afmaakt. Je zult merken dat je van daaruit dan ook veel makkelijker kunt gaan zitten (dit stuitert erg, en als gevolg ga jij nóg stijver zitten) en dán pas verder gaan denken aan extra oefeningen. Nu moet het echt basis, basis, basis, basis en nog meer basiswerk zijn!

Veel succes, want als je deze goed voor elkaar hebt heb je zéker een blikvanger in de ring!

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:14

Ben het met Remember eens! Super aansprekend paard hoor Haha!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 01:38

runningkawa schreef:
De tips, maar je zult wel niet blij met me zijn, al zijn ze geod bedoeld Lachen

Gewoon op een trensje gaan rijden.
Je rijd je paard over zijn tempo, hierdoor maakt hij zijn passen niet af en loopt hij op de voorhand.
Hij loopt niet over de rug e, daardoor kun jij niet gemakkelijk door zitten. Vooral op het eind van een uitgestrekte is dat telkens goed te zien. Dan zit je wat te stuiteren, daardoor gaan je handen ook mee op en neer en dat is niet erg prettig met een stang.

Ook in de galop zie je dat hij op de voorhand loopt en er achter niet voldoende bij komt.

Naar mijn idee ben je teveel bezig met de voorkant, laat je teugels 2 cm langer
Leg de lat voor jezelf eens wat minder hoog. Lachen
En ga eens wat stappen terug.
Ga rustiger rijden in tempo, maar wil daarbij wel de achterhand er onder hebben.
Verruim een 3 passen en kom op de zit en achterhand terug.
Rij eens stukjes VWNW zodat je overal de controle hebt dat hij je hand kan volgen.

Doe dat eens en tijdje, dan weet ik zeker dat je over een poosje echt geweldige fotos en filmpjes plaatst. Nu is het toch een beetje een rommeltje omdat je dingen wilt laten zien, waar jullie als combi nog niet aan toe zijn Lachen

Succes

Hier ben ik het helemaal mee eens.. En volgens mij als je zo gaat trainen komen er giga gangen achterweg. Want toen ik die foto's zag dacht ik beste gangen.. Maar nu met het filmpje vind ik het wat vlak allemaal doordat het veel op de voorhand is.. Komt hij eenmaal van achteren dan heb je klappers van een passen volgens mij en kan je met dit dier heel ver komen Knipoog

Succes.. Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 02:40

Remember schreef:
Ik vind het een absoluut een paard met veel uitstraling, maar rijtechnisch is ze gewoonweg slecht voor elkaar.... Dat wordt een héél stuk terug naar de basis en eerst eens zorgen dat ze haar rus loslaat en haar passen van achter naar voren afmaakt. Je zult merken dat je van daaruit dan ook veel makkelijker kunt gaan zitten (dit stuitert erg, en als gevolg ga jij nóg stijver zitten) en dán pas verder gaan denken aan extra oefeningen. Nu moet het echt basis, basis, basis, basis en nog meer basiswerk zijn!

Veel succes, want als je deze goed voor elkaar hebt heb je zéker een blikvanger in de ring!

denk eerlijk gezegd dat vooral de ruiter terug moet. Het paard is prima als je het mij vraagt. (en als ik bepaalde commentaren in het vorige topic las ook.)

Met RK haar tips ga je heel ver raken! Sla die niet in de wind.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:30

pharagirlke schreef:
Remember schreef:

denk eerlijk gezegd dat vooral de ruiter terug moet. Het paard is prima als je het mij vraagt. (en als ik bepaalde commentaren in het vorige topic las ook.)

Met RK haar tips ga je heel ver raken! Sla die niet in de wind.

Nou, dat paard loopt zéker niet prima op dat filmpje hoor Lips are sealed.... Maar dat komt inderdaad door de ruiter, en de ruiter moet terug naar de basis waarin het paard de rug weer los gaat laten, de passen af gaat maken, de hand weer op gaat zoeken, etc etc etc. Dat kan absoluut goed komen en dan verwacht ik een heel fijn paard terug te zien, alleen denk ik wel dat er echt héél veel tijd in gaat zitten Ja, dit heb je niet 'even' in een weekje weer teruggeschoold. Daarnaast lijkt de merrie me nogal een hete tante, waarbij ze zich ook graag wat oprolt en gauw neigt tot krabbelen wat het ook niet makkelijker maakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:22

Ik bedoelde dus ook dat het aan de ruiter lag en niet aan het paard. Een blinde kan zien dat het paard slecht loopt en ook waardoor. Behalve TS zelf dan. Het paard kan der kunstjes wel.