Is m'n teugel te kort of m'n paard te groot ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 19:03

SP -- Ik wil niet over de kop en oh ja, m'n paard is geen olifant (slaat even op een ander berichtje van SP) Haha! Knipoog .

Verschillende maten teugels zou volgens mij een gat in de markt zijn . Ik ga wel even bij P&K kijken voor een slofteugel, bestaan die ook in een rubber doorweven uitvoering ??.

Dank jullie voor de komplimenten over Duncan, ik ben ook heel erg trots op hem Lovers .

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 22:51

wow wat een paard,dat is altijd een droom van mij geweest om ooit eens op een shire te rijden.
geweldig lijkt me dat.

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 23:03

Te groot paard.. tsja, toch een stuk van die nek afzagen he Knipoog

Maarre, zie ik dat goed? Heb jij een blauw hoofdstel voor hem? Wat gaaf zeg! Ziet er heel leuk uit! Zelf gefabriceerd of zijn ze zo te kopen?

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 23:08

verleningen in maken... Knipoog

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-02 07:30

Zucht .... M'n paard is een Clydesdale !! Als ik fjord zeg tegen een Haflinger krijg ik half bokt over me heen, dus ik blijf het proberen met m'n Clyde Haha! .

Zelf gefabriceerd Assie, met blauw lint en dubbelzijdig plakband. Staat hem wel stoer he ??

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:32

oh sorry, maar ik vind hem nu niet minder mooi hoor en hoe groot is hij eigenlijk?

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:04

Ja staat echt helemaal geweldig op die Clydesdale Knipoog !

Ik ga zelf ook maar eens iets fabriceren voor Susan. Zit dat plakband niet heel hard? Of heb je speciaal zacht plakband gebruikt?

En oja, nog een oplossing, je maakt van dat blauwe lint gewoon nog een stuk extra teugel eraan Lachen (lekker niet-stevig en dus onveilig, maar wel mooi Haha! )

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 14:36

Ik heb gewoon dubbelzijdig plakband aan de buitenkant van de neus- en frontriem geplakt en toen het blauwe lint er omheen gewikkeld. Als het te vies wordt haal ik het er weer af. Bij P&K wil ik kijken naar een ander hoofdstel, deze komt uit Engeland, maar je kunt er niet eens een andere frontriem opzetten, niks past. Het heeft dus wel meer nadelen, een groot paard hebben Huilen . Nee hoor, ik zou hem voor geen goud willen ruilen voor een WPNer of zo, ben veel te gek op hem.

Hij is ongeveer 1.80 hoog, valt nog wel mee hoor !

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 15:16

Wat een gaaf paard! Er staat bij ons op stal een Shire en die heeft veel meer een afhangend kruis. Ik weet niet of dat kenmerkend is voor een Shire, maar ik vind jouw Clydesdale in ieder geval veel mooier. En hij is erg mooi getekend. Blijft hij zo, of wordt hij nog lichter?

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 15:46

De officiele benaming voor zijn kleur is: " tri-color roan schimmel". Bruine (zomer), zwarte (winter) haren in de schimmelkleur. Hij is dus ook onveranderlijk en wordt niet witter (gelukkig Haha! ). Deze kleur kan en mag niet bij de Shire voorkomen, alleen bij de Clydesdale. De Clydesdale heeft trouwens ook vaak hogere en meer witte aftekeningen als de Shire.

Voor de rest zijn er volgens mij geen verschillen in bouw. Duncan staat bij 2 Shire-merries die niet echt een afhangend kruis hebben. Ze zijn wel iets langer in de rug, maar ik denk eerder dat Duncan vrij kort van bouw is.