watch out @ work (cool cracker s x zeoliet) verbetering..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

watch out @ work (cool cracker s x zeoliet) verbetering..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 21:53

halloo
vandaag heb ik weer les gehad en er zijn weer eens wat fotootjes gemaakt... door patty (pattypaard) hier op bokt..
we hebben moete besluiten om der een tijdje met de slof te rijden.. comentaar erop dat ik daarme rij reageer ik niet op..
het was voor het paard pas 1 van de eerste keren dat ze met slof werd gereden dus was soms nog wat onwennig..
er zijn allen foto's van het begin van het rijden op het laatste moest patty weg..
ook staan de foto's niet op volgorde..
maar nu genoeg verteld hier zijn de foto's

Afbeelding
wat onwennig nog..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en tegenwerk moment het kan niet altijd goed gaan.. Boos!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dit waren ze...
mijn houding is lang niet wat het wezen moet zijn.. dat is soms voorover zit is soms het geval dat watch out dan ineens voorover duikt en ik voorover word getrokken...

comentaar is welkom maar hou het netjes..

groetjes marlies

ter vergelijking
viewtopic.php?f=10&t=736282&hilit=
en
viewtopic.php?f=10&t=682629&hilit=

Tyke

Re: watch out @ work (cool cracker s x zeoliet) verbetering..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:59

geen commentaar op de slof maar waarom moest je hem gaan gebruiken? Vanwege naar voren trekken? Zie wel bekende trekjes van mijn paard. doelend op tegenwerkmoment. Ziet er bij mijn paard volgens mij ook zo uit. Ook het uit het zadel trekken vind ze leuk. Mijne is orame x Zeoliet lijkt zeoliet te zijn de trek??

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:00

Over de slof heb ik echt geen commentaar! Je gebruikt hem goed! Hij hangt altijd los. Je weet wat je doet je hebt les dus ik zou geen commentaar verwachten hoor!

Verder ziet het er niet echt lekker ontspannen uit. Maar dat komt vast nog wel! Ik zou je beugels een gaatje langer doen dan word je houding wss ook wel wat beter.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:01

Het lijkt op sommge foto's dat je zadel te ver naar voren ligt?
leuk diertje

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:04

leuk paardje!
ziet er erg leuk en ontspannen uit!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:06

ik vind je korte beugels erg storend en ook het feit dat je op het verkeerde been lichtrijd Bloos

heeft ze geen last van haar tanden als ik alle topic terug bekijk ontwijkt ze je hand
en kantelt ze haar hoofd mischien heeft ze wel haken op haar tanden die toch wel pijn doen ?
Laatst bijgewerkt door onley op 11-08-07 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:07

ceasarlover schreef:
leuk paardje!
ziet er erg leuk en ontspannen uit!

Ontspannen? Nee dat niet..
Het ziet er wel een tikje gespannen uit.

Ik weet niet wat ik over de slof moet zeggen, uiteindelijk moet je toch zonder kunnen rijden met dat ding!

En de volgende keer moet je zadel wel 'n stukje naar achteren.
Verder een leuk diertje!

Edit: Je beugels zijn inderdaad te kort, ze gaan bijna over de zweetbladen! Maak ze misschien 2 à 3 gaatjes langer.. dan zal het er wel beter uitzien Tong uitsteken het lijkt nu net een springhouding Knipoog

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 22:14

k ben blij dat er nog geen negatief comentaar is op de slof...
@Tyke : ik gebruik hem omdat ze heel erg doet tegen werken als ik ga vragen maar als ik der longeer met bijzet ofzo dan komt ze super omlaag enzo dus wilde we het zo proberen... en ook om haar te helpen...
@ QueenE : we zijn er ook nog lang niet maar ze was al wel veel ontspannener dan normaal als ik ga der aan de teugel vraag...
@Snackie: t zadel lag na mijn weten toen in niet te ver naar voren.. maar op een paar foto's vind ik het ook wel lijken..
@ xLuus: t is ook een springzadel.. Knipoog ik ga der natuurlijk weer zonder rijden... maar dit is ook maar tijdelijk..
@onley verkeerde been lichtrijden voel ik niet en moet er dan dus voor gaan kijken maar ik was nu erg bezig met het opletten op haar dat dat er soms bij in schoot... Boos!
haken heeft ze niet op der tanden. is laatst nog naar gekeken.. ook is ze nog 4 dus kan ze die bijna niet hebben...

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:18

XxLiEsJuHhxX schreef:
@ xLuus: t is ook een springzadel.. Knipoog ik ga der natuurlijk weer zonder rijden... maar dit is ook maar tijdelijk..

Maar ben je gaan springen dan of heb je geen dressuurzadel?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 22:22

xLuus schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:

Maar ben je gaan springen dan of heb je geen dressuurzadel?

neey heb niet gesprong maar was een tijdje aan het rijden met dat zadel vanwege dat dat zadel nog goed op haar moest gaan liggen.. vanwege dat het neiuw is..

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:32

Het lijkt alsof het zadel heel erg naar voren ligt. Je hebt af en toe je knieen zo onderhand op haar schouders liggen...
Verder goed letten dat je geen pianohandjes krijgt en idd je beugels enkele gaatjes langer maken.

En dat uit het zadel proberen te trekken dat lijkt me idd een zeoliet trekje want het paardje dat ik rij probeert dit ook nog al eens. Alleen los ik dit niet op door er een slof aan te hangen maar door haar dan voorwaarts te rijden tegen mijn hand aan en niet toe te geven. Dit kost wel wat moeite maar uiteindelijk krijg je zo wel het beste resultaat!!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:44

Ut zag er echt al een stuk beter uit Marlies! Echt super!
Ze liep direct ook al beter over haar rug als eerst. Al was ze der niet altijd mee eens Tong uitsteken
Komt wel goed met jullie Ja

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 08:38

Je speelt af en toe wel piano op je paard... Houd je handen rechtop en voor je!! Je moet meer met je zit gaan rijden want ik vind dat je te veel met je handen aan het spelen bent... Houd die voor en boven het zadel.. Daarnaast zie ik ook op sommige foto's dat je contact ver te zoeken is... je kunt wel met slof rijden, maar dat houd niet in dat je met je teugel niets hoeft te doen.. je moet daar wel contact blijven houden, en met die teugel ook blijft vragen (geen getrek, maar kleine rustige kneepjes, loopt ze goed daar ook je hand weer laten ontspannen en verder niets doen).. Daarnaast kijk goed voor je uit.. en ga lekker ontspannen met je schouders naar achter zitten!! Hakken uitdrukken, tenen naar binnen.. En probeer met een jong paard dat kantelt/in sommige gevallen over de schouder weg loopt, zoveel mogelijk rechtelijnen te rijden, dus ga hem niet proberen om in een volte, netjes rond, maak eerst van die volte wat rechterelijnen, en probeer de bochten dan kort te rijden, zodat ze niet de kans gaat krijgen daar voor.. Als ze dan recht loopt kun je de volte ronder gaan maken!! En op de laatste foto lijkt het als of ze ook kantelt omdat je je buiten teugel er niet genoeg bij hebt omdat te corrigeren...

Al met al vind ik wel dat je ontzettend goed vooruit bent gegaan...
En zelfs 4 jarige kunnen haken hebben,,, Wisper heeft in zijn korte leventje, 1x haken moeten afraspen, een wolfstand moeten trekken en een tand die niet der uit wilde (vanwege een nieuwe tand) er uit moeten trekken..

Ga zo door jullie komen er wel!!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 09:37

@ wisperke: jha die piano handjes klopt heel erg... Boos! ben er ook mee bezig alleen vergeet ik het heel vaak...
t contact viel idd soms weg..daar moet ik beter opletten. dat wat je zegt over getrek is gelukkig bij mij niet van toepassing.. ik werk altijd en alleen met kleine en rustige kneepjes.. als ik ga trekken dan kom ik nergens vanwege haar vereleden.. voor de 1ste keer deed ze juist heel wijnig kantelen... de laatste foto kijkt ze meer naar binnen maar kantelen vind ik niet echt dat ze doet daar..
badankt.. ben ook nu super trots op haar.. en ik hoop dat ze zo blijft lopen... Tong uitsteken

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:41

commetaar is al gegeven hé Knipoog
Verder ziet het er wel leuk uit.
Zie dat je in linne staat Tong uitsteken

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:22

Jullie zijn op de goede weg! Je moet nog een stukje, maar zolang je er goed mee bezig ben het geen kwaad. Ik heb weinig commentaar op de foto's. Voornamelijk omdat ik heel duidelijk het losrijwerk en het eindwerk zie. Het losrijwekr ziet er nog niet uit zoals het hoort, maar de eindwerk foto's vindt ik daarentegen een fijn beeld geven.

van mij geen commentaar en alleen ga zo door

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 10:28

@WinBinChes: bedankt.. Lachen moet idd nog een lange weg.. maar het is een begin.. Knipoog
ik ben ook veel bezig met loswerken maar dat is idd nog niet hoe het hoort uit te zien..
het was uberhaubt de 1ste keer dat ze bijna 1 uur achter elkaar aan de teugel heeft gelopen..

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:36

Gebruik de slof als hulpteugel en niet als basis teugel. Laat de slof zijn werk doen op het moment dat het paard trekt of omhoog komt enniet het paard omlaag trekken met de slof. Bij de foto met het bordje "Linne" en de foto eronder zie je dit goed. Op die eerste foto zie je de slof zijn werk doen, maar daar onder komt je paardje omlaag maar zie je de slof niet tot nauwelijks ontspannen. Probeer toch meer op de gewonen teugels te rijden en dan van achter naar voor.
Verder is de slof echt een heel fijn hulpmiddel voor wat jij voor ogen hebt en zal het je zeker helpen Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:39

Volgens mij gebruikt ze de slof juist goed. Op die foto werkt hij juist in omdat hij omhoog komt. Ik heb 1 foto waar ik hem er teveel bij vindt zitten, maar de rest hangt hij er mooi bij

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 10:58

i@rabbeltje : k gebruik de slof enkel en alleen als hulp voor haar.. ik wil hem dus juist t liest ook losjes hebben hangen..
die foto daar komt ze ineens omhoog.. en ik heb die erbij gezet omdat ik wil late zen dat het niet de hele tijd goed ging..
@WinBinChes : welke foto is dat als ik vrage mag... Tong uitsteken ik vind dat zelf ook op somige foto's..

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:00

Als je kijkt bij de foto's bij het huis ( bordje F) daar zie je de slof erg strak zitten. rechte lijn van borst naar mond. Hij mag wat mij betreft nog meer in een boogje hangen. Mij is altijd geleerd dat de slof zeker 10 cm langer moet zijn als de normale teugel omdat je eerst zelf de kans moet hebben om het op te lossen en daarna begint de slof pas. En 10 cm is nog niet eens zo heel veel.
Maar foto's zijn natuurlijk moment opnames en die kunnen in dit geval dan net even een verkeerd beeld geven. Want je ziet op andere foto's de slof inderdaad ook losser hangen.

NZuidII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:16

Leuk diertje Haha!
Het ziet er goed uit...
soms kanteld ze idd haar hoofd. maar probeer dan wat minder druk op je teugels te houden...
(het is niet aanvallend bedoeld Knipoog )
Heeel veeeel suces!!

trix_manu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:55

Het kan aan mij liggen maar volgens mij trek jij je hakken wel eens op ik oe het zelf ook snel

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:15

euhm.. je beugels zijn heel veel tekort Vork
leuk diertje Lovers

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 17:00

@Vallyloverr: zie het ook niet als een aanval.. fijne tip.. Lachen
@trix_manu : jha die trek ik best vaak op.. Boos!