mijn nieuwe paardje gusta!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paix

mijn nieuwe paardje gusta!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 11:35

hoi,

ik heb nu sins 1 maand gusta.
ze is 23 jaar en heel lief!
ik wil nu wel even zegen dat ik vind dat we erg vooruit zijn gegaan.
ze was wat stijf en liep heeeel erg met haarhoofd omhoog.
ook wil ik even over mijn rjiden zeggen.. ik vind het belaberd!
we zijn aan het werken aan houding.
mijn voeten trek ik ook erg op! dat moet ik ook niet meer doen.
verder hou ik de teugels wat losjes en mijn handen wat hoog. dat werkt natuurlijki ook niet mee met he6t naar bendenen komen.
dus we zijn hard aan het werk met zijn 2e!

comentaar mag als het maar vriendelijk en opbouwend is!

hier zie je duidelijk mijn probleem. ik trek mijn voeten op hou teugels te los en doe handen te hoog.
Afbeelding

maar hoemeer we rijden hoe beter het gaat. (hij is wat verweg maar mijn handen zijn lager)
Afbeelding

even poseren Lachen
Afbeelding

en toen schrok gusta van de bos geesten! haha eerst gaat het hoofd en dan de benen Knipoog
Afbeelding

zie gusta haar mooie lange staartje Haha! Bloos
Afbeelding

en toen ging mijn zusje ook nog even lekker rijden (mijn zusje is 11 en rijdn een stuk beter en vriendelijker *LOL*
Afbeelding

even poseren voor de camera
Afbeelding

Lachen
Afbeelding

echte liefde
Afbeelding

toen nog lekker eventjes afkoelen in het water
Afbeelding

lekker een drafje door het koele water
Afbeelding

mijn zusje en gusta door het water wat gebeurd daar??
Afbeelding

lief Haha!
Afbeelding

toen mocht gusta nog even lekker in de bak rollen (foto was net telaat Knipoog)
Afbeelding

en hadden gusta en ik een lekker knuffel moment (ze kwam echt naar mij toe en lechten haar hoofje zo tegen mij aan *LOL*
Waarschuwing! ik kijk vreselijk!! Knipoog
Afbeelding

ik hoop dat jullie het leuke foto's vonden

groetjes!

paix

Re: mijn nieuwe paardje gusta!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 11:58

niemand Haha!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:01

Ze liep heel erg met haar hoofd omhoog? Volgens mij doet ze dat nog steeds heel erg Lachen Vind het er nogal gespannen uitzien eerlijk gezegd!. Maar verder leuk paard hoor, ziet er nog goed uit voor een 23jarige Ja

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 12:03

Haha! vidn haar er ook nog goed uit zien.. ze liep nog erger omhoog.. ze ontspant al wat meer in haar hals en kauwd lekker op het bid Lachen maar inderdaad soms nog wat gespanen..komt ook wel door de camera. dan ga je toch meer letten op alles enzow en dan gaat het juist niet zoals je het wil Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:10

Ik vind het rijden er heel erg gespannen uit zien.
Je houding kan veel beter, maar dat heb je zelf ook al aangegeven

De foto`s in het water zijn Leuk!!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:11

Tip: Neem les! Handen ontspannen, hakken laag, diep zitten etc. etc. Er kan nog heel veel verbeterd worden.

(Probeer ook iets aan je schrijven te doen).

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:15

Leuk paardje! Ja
Ik denk alleen dat je beugels wel een gaatje langer mogen...

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:19

neem les, voor te ontspannen en je benen enzo. kan nog veel aan gedaan worden. maar dat weet je zelf denk ik ook wel.
leuk paardje! ziet er nog wel goed uit voor een 23 jarige !

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:20

Vind m niet goed lopen eerlijk gezegd. Maar als je eigen houding niet goed is kan je niet van een paard verwachten dat ie goed loopt. Ze loopt echt erg met dr hoofd omhoog, gespannen. Vind het geen vriendelijk beeld eigenlijk.

En wat bedoel je met je zusje rijdt een stuk vriendelijker?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:22

Veel commentaar geef je zelf al, probeer ook je schouders nog wat meer naar achteren te houden...
En doet ze haar hoofd wel omlaag als je haar lange teugel geeft? Knipoog
Maar leuk dat je 23-jarige nog zo fit is Lachen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:04

hmm.. je hebt een erge 'beginnerszit'.. ik zou vooral zeggen: neem goed EN regelmatig les!! Dan kun je dit paardje een stuk beter en netter rijden, en het paardje zal er ook profijt van hebben.. komt vast in orde.. succes..

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 17:49

ik vind dat mijn zusje wta lager zit met handen en benen Lachen ik vind mezelf geen beginers zit hebben... dit zijn moment opnamens.. daarvan vind ik niet dat je dat kan zegen.. maaraj dat is jou mening Knipoog het was inderdaad erg gespanen. we hadden een slechte dag staat er ook bij.. les heb ik ook al Knipoog mijn beugels mogen id gaatje langer.. alleen omdat ze buiten heeeel veel spoken ziet heb ik ze voor de zekerheid even wat korter gedaan
Lachen

owja ps. sorry voor spelfouten ik heb dyslectie maar doe erg mijn best om het zo goed mogelijk tedoen!
Laatst bijgewerkt door paix op 06-08-07 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:53

korter zal je bedoelen denk ik

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 18:19

ow ja korter bedoel ik Knipoog sorry Lachen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:26

met beginnerszit bedoel ik geen belediging. Maar je lijkt erg onstabiel te zitten en je vast te houden aan de teugels. Ik zie het op meerdere foto's en gezien ook hoe het paard loopt is er dus niet enkel sprake van 'momentopnames'.. maar dat geeft ook helemaal niet, rome is ook niet in 1 dag gebouwd.. Lachen met veel les en begeleiding leer je vast! misschien een idee om eens zitlessen te nemen, aan de longe, zonder beugels en zonder teugels, dit is echt ideaal om aan je zit te werken, en dat is erg nodig! Misschien lijkt het je niets, maar ik kan uit ervaring vertellen dat dit wonderen doet..

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 18:29

hmm naja je mag zegen wat je wil maar onstabiel in het zadle ben ik dacht ik zelf niet Knipoog haha en dat heb ik echt wel geleerd bij gusta.. want die ziet het altijd spoken.. maaroged Knipoog ga daarom ook maar geen discusie aan.. Lachen en ik en gus hebben het inderdaad wel vaak moeilijk omdat zij met haar hoofd zo strak loopt en ik dan niet goed weet hoe ik er op moet reageren.. emaar door het lessen gaat het al een stuk beter.. en wat ik vaker heb gezecht.. slechte dagen heb je ook Knipoog ik had mischien beter kunnen wachten met foto's plaatsen tot ik een keer foto's maak op een goede dag want we kunnen het heus wel! Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:42

meid, ik ben ook niet uit op een discussie.. je zit is gewoon niet in orde, dus daarom kom ik met enkele tips (zoals dit in dit forum is bedoeld) met de beste bedoelingen! Krijg het gevoel dat je het als aanval of belediging ziet, jammer! toch wens ik je succes!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 18:45

nee ik zie dit niet als aanval maar ik ben het gewoon niet met je eens Knipoog jij ziet dit als onstabiel.. ik zie dit gewsoon als een baaldag en zenuwen voor de fotograaf Knipoog (ik heb vaalangst dus als iets goed moet gaat het dan vaak fout) maarja laten we nu maar anderen dingen bepraten Lachen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:45

Het ziet er alles behalve ontspannen uit.
Let vooral op je benen!

Maarja, het moet natuurlijk vooral nog wennen, ofniet? Lachen
In ieder geval, je hebt een superleuk paardje!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 18:47

Haha! ben ook super blij met haar.. ondangs haar leeftijd is ze nog zo lief en doet ze zo veel voor mij! wennen moet zeker.. ze is heel andres dan mijn ouden paard. en tja wat ik al neerzetten erg zenuwen door de vaalangst.. ik ga morgen waarschijnlikj weer foto's maken en dan ga ik springen Haha! dat vind zji en ik het leukste! Lachen

MonsterInc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:47

Hey daar hebben we gusta onze super fitte oma van stal !
hi hi.... Clown

leuke foto`s hoor , en ja gusta loopt buiten een stuk gespanner dan in de bak , mischien dat je daar eens foto`s van moet plaatsen ter vergelijking !

p.s bij wie les je dan ??

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 18:50

ik les nu in de vakantie even niet Knipoog maar ik ga na de vakantie of misschien als ik tijd heb nog weer een xtje bij angela Lachen maar netty gaat deze vakantie foto's maken Lachen in de bak met springen dus ik hoop dat het dan beter gaat.. als ik dan niet weer zo zenuwachtig ben Tong uitsteken ik heb al bedacth dat ik beter maar kan gaan springen want dat is zo leuk dat ik de zenuwen wel vergeet haha ;'

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:58

Hai,

Je paard ziet er goed uit voor een 23 jarige!
Ik zou je ook de tip mee geven om meer te werken aan je houding. Het is niet bedoeld als een belediging. Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Knipoog
Op de foto`s lijkt je zit inderdaad instabiel. Je ziet namelijk dat je scheef zit op de laatste foto, erg hoge handhouding. Dat geeft vaak aan dat je op de teugels steunt. Het zijn moment opnames, en ik geloof je als je zegt dat je een slechte dag had. Probeer vast in je zadel te zitten, benen lang en zwaar. Het ziet er gespannen uit, waardoor je paardje ook gespannen gaat lopen.
Het is advies Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 19:06

haha dit zijn adviezen waar ik van kan zegen klopt Tong uitsteken haha maar inderdaad gespannen.. Lachen baal ik zelf ook wel van.. gusta kan veel beter! maarja binerkort dus beteren foto;s

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:10

Jah lijkt me leuk om spring foto`s te zien.
Ik vind het echt mooi dat je paardje er nog zo goed uit ziet op haar leeftijd Knipoog