Tja weer eens wat anders om mij op een ander paard te zien zeker?
Haha grapje.Even een korte bio over Pawo:
- Wielki Pawo
- Fokhengst
- 13 jaar
- Arabier
- Z1 gelopen
Ik rijd Pawo sinds kort, en de foto's zijn van de eerste keer dat ik weer op hem reed, sinds een jaar, mocht je willen weten wat voor een lang en interessant verhaal er achter Pawo en mijn steekt, mijn PB staat open
Hij is dus niet van mij, ik rijd Pawo omdat zijn eigenares een bijrijdster nodig heeft. Ze gaat straks studeren in Oslo en dan wil ze hem graag bij ons op stal zetten, maar dan moet ze nog even afwachten (wij ook trouwens), dus tot die tijd rijd ik hem nog bij haar thuis.
Ik ben Pawo vorig jaar misgelopen toen zijn iegenaar naar New Zealand ging voor een studie. Toen hadden we geen stal vrij en geen bak aan huis dus heeft ze hem bij een ander meisje onder moeten brengen.
Sinds 3 weken staat Pawo weer bij zijn eigenaar, ze heeft hem brood en brood mager terug gekregen en hij heeft heen spier meer op zijn lijf. Nu wil ze graag dat ik hem neem als ze weer studeren gaat.
Mijn taak is om hem weer op de rails te brengen en zijn spieren weer terug te trainen.
Commentaar:
1) Hij dendert erg op de voorhand. Dit door het missen van bespiering op zijn achterkant.
2) Hij komt af en toe tegen de teugel in. (helaas zijn de galop 2 gigantische slechte momentopnames, omdat hij echt maar 2 tellen omhoog komt en dan weer laag komt.)
De oplossing:
1) Door hem voorwaards te houden en veel overgangen en tempo wisselingen te rijden wil ik hem weer beter op de achterhand krijgen.
2) Dit komt omdat hij niet voorwaards wil, ik wil hem goed aan mijn been hebben. Hierdoor komt hij dan tegen mijn hand in, maar door been te blijven geven en geen weerstand met mijn teugel te bieden, komt hij weer omlaag. (Vooral in overgangen is dit extra erg.(combinatie van hé))
Heb je tips, ik weet ze graag!
Hier de foto's
1)
Draven op de lange zijde, en elkaar weer een beetje leren kennen.2)
Draven op de volte. 3)
Halthouden, wat hij erg moeilijk vond.4)
Draven op de volte, gaat al beter.5)
Paar pasjes verruimen....6)
Belonen tussendoor. (dendert gelijk naar voren)7)
Galop rechts. Komt tegen mijn handen in, dit doordat hij niet voorwaards wil. Waneer hij goed sprong maakt en voorwaards is komt hij omlaag. Best logisch.....8)
Galop links. Weer tegen mijn handen in. 9)
Wijken voor links. Sleept achter.10)
Middendrafje11)
En klaar, tevens mijn favo foto van het jaar
Natuurlijk hebben we ook gestapt, veel zelfs, maar omdat mij Pap stond te praten met de eigenaar heeft hij maar een paar foto's gemaakt. Helaas alleen foto's in het begin.
Laat je een berictje achter?
Groetjes
maarre rijtechnisch commentaar heb ik niet echt,want ik ben zelf niet zo ver..verder mooie arab!