Gabion @ Clinic/training (S&T)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Gabion @ Clinic/training (S&T)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 12:29

Hallo allemaal,

Tijdje terug dat ik Gab weer op HAW heb gezet. En aangezien mijn lerares uit NL was overgekomen naar Noorwegen voor vakantie hebben we hier gelijk misbruik van gemaakt, door 3 weken hardt te trainen aan veel punten. Na een jaar van geen tot weinig les gehad te hebben was dit dus echt een hele verlossing.
4 keer in de week moesten we eraan geloven. Hard zwoegen en veel zweet hebben Gab en mij goed omgeturnt.
Na veel puzzelstukjes leggen heb ik eindelijk een tussenweg gevonden tussen té veel teugeldruk of té weing teugeldruk. Gab is nogal een drammertje en neemt graag het heft in eigen handen. Door hem gewoon te negeren en niet boos te worden wordt dat drammen wel minder.
We hebben vooral gewerkt aan het "op het achterbeen rijden" , schouderbinnenwaards, contragalop, overgangen en aan het oprichten. Al met al heeft het zeker zijn vruchten afgeworpen en ik heb dan ook besloten om dit jaar met LB wedstrijden door te gaan en om ons volgend jaar op het LA te gaan richten. Dan hebben we hopenlijk een bak aan huis en dan trainen we de winter lekker door.

Verbeterpunten waar een gewerkt is:
* Handen hoog houden
* Contact houden in de overgangen en het niet losgooien
* Het voorwaards rijden
En aan die tenen kan ik niets doen, dit door een rugafwijking.

LET EVEN OP! Mocht je commentaar willen geven over het rijden met stang en trens: Dit was de eerste keer voor mij en mijn paard dat we met S&T hebben gereden. Ik heb dit gedaan onder streng toezicht van mijn instructie.

Ik heb helaas niet van alle lessen foto's maar dit is een kleine selectie. Kijk, geniet en laat je een berichtje achter? Knipoog

1) Afbeelding Tja we beginnen gelijk goed.

2) Afbeelding Draven op de volte, los, los, los.

3) Afbeelding Leraar weer te paard. Gelijk een ander paard.

4) Afbeelding Overgang van Draf-Halt. Kantelt iets te veel.

5) Afbeelding Vertrekken van AB-draf naar middendraf. Tja mijn handen gaan weer te laag. Gelukkig gaat dat nu een stuk beter! Liever zijn neusje er iets uit als handen vastzetten.

6) Afbeelding M'n leraar wil er zelf altijd even op, om te kijken waarom iets niet werkt.

7) Afbeelding Met S&T

8) Afbeelding De bocht door na het schoudervoor rijden.

9) Afbeelding En het wijken is toch verbeterd!

10) Afbeelding Lekkerding he?

11) Afbeelding Dat gaat al beter

12) http://www.mijnalbum.nl/Foto-NIA8CAUH.jpg Dochtertje van mijn leraar er nog even op.

13) Afbeelding Naar mijn beeld klopt deze toch wel helemaal he? Haha!

En wat vinden jullie ervan, ik ben zelf wel een beetje trots. Bloos

_Lisaa_

Re: Gabion @ Clinic/training (S&T)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:33

mooi paardje ! Lachen && Mooie foto's !

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:36

Leuke foto's.
Fijn dat het ook zo'n goed gevoel geeft weer les te hebben.
Wat is de LB en LA op het nederlandse niveau?

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 12:43

Pion schreef:
Leuke foto's.
Fijn dat het ook zo'n goed gevoel geeft weer les te hebben.
Wat is de LB en LA op het nederlandse niveau?

Dankje.
Hier even een korte uitleg dan maar Knipoog
Net als wij in Nederland B-L-M-Z enzo hebben, is er in Noorwegen ook zo'n systeem.
LD-LC-LB-LA-MB en dan internationale FEI proeven. Ik start momenteel LB en die kan je vergelijken met een L1-2 tot M1 proefje. En LA kan je dan vergelijken met M1-M2. Daarna komt MB en dat is Z1-Z2
Iedere klasse heeft een aantal verschillende proeven. Ze zijn niet verbonden met de maand.
Je krijgt geen WP maar je krijgt je puntentelling in %. Vanaf 50% heb je een goedgekeurd aantal punten en "mag" je verder starten, tenzij je in die klasse wilt blijven rijden.
In precipe mag je starten wat je wilt. Je bent niet verplicht om in de laagste klasse te beginnen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:48

Dankje voor de uitleg.
Altijd leuk om die andere systemen 'te leren kennen'. Knipoog

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:49

Op sommige foto's lijkt hij vrij sterk en niet helemaal fijn in de aanleuning. Weet niet of dit ook zo voelt? Eigenlijk vind ik dat je op dit niveau nog niet met s&t hoeft te gaan oefenen, maar goed, dat is mijn mening.
Wel een fijn paard, de laatste foto ziet er ook erg mooi uit! Succes verder!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:51

prachtig Haha! ziet er echt heeeel erg netjes uit ga zo door! ook de S&T fotos, niks mis mee, lekker veel actie van achter.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 13:07

LETS schreef:
Op sommige foto's lijkt hij vrij sterk en niet helemaal fijn in de aanleuning. Weet niet of dit ook zo voelt? Eigenlijk vind ik dat je op dit niveau nog niet met s&t hoeft te gaan oefenen, maar goed, dat is mijn mening.

Ja dat klopt helemaal, zoals je misschien in mijn bericht gelezen heb is het nogal een drammertje. Dus vandaar. We hebben er hardt aan gewerkt en het ging stukken beter dan eerst.
Tja dat met die S&T het is hier verplicht om in 2 proeven van de LA met S&T te rijden. Vraag me niet warom. En omdat mijn lerares nu over kwam hebben we het alleen geprobeerd. Het is zeker niet de bedoeling dat ik ermee door ga trainen. Hij regaeerde er goed op verder.
Thanks voor je berichtje Knipoog

GinnyBanshee, dankjewel Haha!

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:05

OMG!!!** Wat een plaatje zeg
ben Verliefd geloof ik.
een echte fan duss hahaha

Liefs Mylene

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:07

hééééééééééérlijk en mooi paard. Ja
zelf vind ik ook dat je netjes rijdt.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:10

Ziet er op een aantal foto's heel fijn uit, op sommige is het te zien dat het een drammertje is maar je ziet de verbetering op sommige foto's al flink. Nog veel plezier met hem!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:29

wow, wat een mooie pony zeg!!!! je instructrische zit wel erg hoog met haar handen, heeft ze daar een reden voor?

heel veel succes met de wedstrijden, ik vind dat je het goed aanpakt dat je oefent met begeleiding. zo kan het niet snel mis gaan!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:00

Norway_girl schreef:
LETS schreef:

Ja dat klopt helemaal, zoals je misschien in mijn bericht gelezen heb is het nogal een drammertje. Dus vandaar. We hebben er hardt aan gewerkt en het ging stukken beter dan eerst.
Tja dat met die S&T het is hier verplicht om in 2 proeven van de LA met S&T te rijden. Vraag me niet warom. En omdat mijn lerares nu over kwam hebben we het alleen geprobeerd. Het is zeker niet de bedoeling dat ik ermee door ga trainen. Hij regaeerde er goed op verder.
Thanks voor je berichtje Knipoog

GinnyBanshee, dankjewel Haha!

Oh oke sorry, wist niet dat dat verplicht was! Nouja dan begrijp ik wel heel goed dat je er in ieder geval mee oefent. Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:18

Erg leuk paard om te zien, zeker wel een knap dier hoor! Ja Rijden ziet er ook goed uit, en zeker het S&T gebruik is netjes. Leuk dat je weer even kon trainen. Succes met de wedstrijden.