Tijdje terug dat ik Gab weer op HAW heb gezet. En aangezien mijn lerares uit NL was overgekomen naar Noorwegen voor vakantie hebben we hier gelijk misbruik van gemaakt, door 3 weken hardt te trainen aan veel punten. Na een jaar van geen tot weinig les gehad te hebben was dit dus echt een hele verlossing.
4 keer in de week moesten we eraan geloven. Hard zwoegen en veel zweet hebben Gab en mij goed omgeturnt.
Na veel puzzelstukjes leggen heb ik eindelijk een tussenweg gevonden tussen té veel teugeldruk of té weing teugeldruk. Gab is nogal een drammertje en neemt graag het heft in eigen handen. Door hem gewoon te negeren en niet boos te worden wordt dat drammen wel minder.
We hebben vooral gewerkt aan het "op het achterbeen rijden" , schouderbinnenwaards, contragalop, overgangen en aan het oprichten. Al met al heeft het zeker zijn vruchten afgeworpen en ik heb dan ook besloten om dit jaar met LB wedstrijden door te gaan en om ons volgend jaar op het LA te gaan richten. Dan hebben we hopenlijk een bak aan huis en dan trainen we de winter lekker door.
Verbeterpunten waar een gewerkt is:
* Handen hoog houden
* Contact houden in de overgangen en het niet losgooien
* Het voorwaards rijden
En aan die tenen kan ik niets doen, dit door een rugafwijking.
LET EVEN OP! Mocht je commentaar willen geven over het rijden met stang en trens: Dit was de eerste keer voor mij en mijn paard dat we met S&T hebben gereden. Ik heb dit gedaan onder streng toezicht van mijn instructie.
Ik heb helaas niet van alle lessen foto's maar dit is een kleine selectie. Kijk, geniet en laat je een berichtje achter?
1)
Tja we beginnen gelijk goed.2)
Draven op de volte, los, los, los.3)
Leraar weer te paard. Gelijk een ander paard.4)
Overgang van Draf-Halt. Kantelt iets te veel.5)
Vertrekken van AB-draf naar middendraf. Tja mijn handen gaan weer te laag. Gelukkig gaat dat nu een stuk beter! Liever zijn neusje er iets uit als handen vastzetten.6)
M'n leraar wil er zelf altijd even op, om te kijken waarom iets niet werkt.7)
Met S&T8)
De bocht door na het schoudervoor rijden.9)
En het wijken is toch verbeterd!10)
Lekkerding he?11)
Dat gaat al beter12) http://www.mijnalbum.nl/Foto-NIA8CAUH.jpg Dochtertje van mijn leraar er nog even op.
13)
Naar mijn beeld klopt deze toch wel helemaal he?
En wat vinden jullie ervan, ik ben zelf wel een beetje trots.
&& Mooie foto's !