Sylvana dressuur. We gaan vooruit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Sylvana dressuur. We gaan vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 13:31

Hoi,

Een tijdje terug, is Leonie een namiddagje langsgeweest bij ons op stal, en heeft ze heeeeel veel foto's genomen van Sylvana (Quilvana van de Kapel; Churchill x A Lucky One) en mij.
Het werd een heel gezellige namiddag, en dit is een selectie van de foto's..

Ik denk wel dat er al weer heel wat verbetering merkbaar is tegenover de vorige keer. En de foto's verbaasde mij eigenlijk wel, want ik dacht dat het veel minder goed ging toen. Maar als ik de foto's zag, was ik toch wel best tevreden eigenlijk Lachen

Leonie, zo super hard bedankt voor de prachtige foto's!!

De foto's staan niet op volgorde!

Afbeelding

Afbeelding

Ik breek mijn polsen hier wat, en mijn hand mag wel wat hoger ook.
Afbeelding

Beetje verruimen in draf
Afbeelding

Beetje strekken Lachen
Afbeelding

Terug verzamelen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verzamelen
Afbeelding

Afbeelding

Terug vooruit rijden
Afbeelding

Afbeelding

Terugschakelen
Afbeelding

Bergopwaarts galopje (ik moet wel terug zitten en hakken laag houden)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7TMPR68X.jpg

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RTLNJE6Z.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G88IKVRA.jpg

Afbeelding

Even wat langer laten in de hals
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8K6UCFEC.jpg

Eigen commentaar:
soms handen hoger, teugels is korter en handen netjes rechtop houden, soms ietsje meer terug zitten en hakken laag houden

Ik ben benieuwd, het zou fijn zijn moest je een berichtje nalaten!
We zijn er nog lang niet, maar ik denk dat er al wel wat verbetering te zien is?

groetjes Doei!

bambi

Re: Sylvana dressuur. We gaan vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:59

Ziet er goed uit hoor! Leuk paard!

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:10

Ziet er leuk uit.Haha!
Maar moeten de beugels niet wat langer? Bloos

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:23

zoals je zelf al zegt handen oger en meer naar voorenh niet dicht bij je zadel dus let op je teugel lengte Lachen en hakken uitdrukken. soms iets beter voor je uit kijken voor d erest vind ik het er net verkeerd uit zien

veel succes

NiceKay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:28

leuk paardje en leuke naam zo heet ik zelf ook Lachen

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:12

Het lijkt of je een beetje zit te trekken, want op heel veel foto's staat de mond van je paard open en je handen en armen zien er gespannen uit. Dus denk erop dat je je handen iets naar voren steekt en ontspant als ze nageeft Knipoog Voor de rest ziet het er netjes uit hoor! Je hebt een mooi paard Lachen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:31

Mijn commentaar: je zit ingeknikt in de linkerheup, probeer je zelf meer te 'strekken'.
En je doet teveel met je linkerhand, paard kantelt ook steeds iets, is op de 5e, 6e en 7e foto duidelijker te zien, rechter oortje is lager en de neus wordt naar binnen 'getrokken' waardoor het paard een valse knik/buiging krijgt in de hals.

Succes verder!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:33

Ik vind het er wel leuk uitzien, alleen ziet het er iets mooier uit denk ik als je je beugels wat langer hebt Lachen
En ik vind bij die verzameling foto's, dat zijn achterhand er nog iets meer onder mag!
Verder mooi paard...Succes verder Haha!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 00:46

_10_ schreef:
Mijn commentaar: je zit ingeknikt in de linkerheup, probeer je zelf meer te 'strekken'.
En je doet teveel met je linkerhand, paard kantelt ook steeds iets, is op de 5e, 6e en 7e foto duidelijker te zien, rechter oortje is lager en de neus wordt naar binnen 'getrokken' waardoor het paard een valse knik/buiging krijgt in de hals.

Succes verder!

Hier kan ik me eigenlijk wel een beetje in vinden Bloos want zo voelt het soms ook.. ik moet er ook op letten van mijn instructeur, en het betert wel, maar het blijft best wel moeilijk. Maar het kan natuurlijk alleen maar verbeteren door erop te (blijven) letten, en iets "afleren (zeker op vlak van houding Knipoog ) kan soms heel lastig zijn Bloos
Ik zal er extra op letten! Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Bedankt voor de andere reacties!
Nog leuke/nuttige reacties zijn altijd welkom Ja

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 06:10

het zadel ligt erg ver naar voren en je hebt een 'stoelzit'.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:09

Kinke schreef:
het zadel ligt erg ver naar voren en je hebt een 'stoelzit'.

Ik denk dat ze hier met een springzadel rijdt. Daar liggen je benen zowiezo iets meer naar voor. Op het eerste zicht ligt het zadel niet extreem naar voor, een beetje naar achter zou mss wel kunnen maar dit is moeilijk te beoordelen vanaf foto's.

Er zitten mooie foto's tussen. Mooi paard trouwens ook. Ik zou als ik jouw was mn teugels wat korter nemen en iets meer bij elkaar rijden. Hij loopt hier nogal lang. Maar verder ziet het er goed uit.

xash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:12

Ik vind het eropzich leuk uit zien. Alleen jou houding, je zit alsof je op een stoel zit, en je handen vastzet op je benen. Maaar dat gaat vast wel goed komen!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:28

BlanCarla schreef:
Hier kan ik me eigenlijk wel een beetje in vinden Bloos want zo voelt het soms ook.. ik moet er ook op letten van mijn instructeur, en het betert wel, maar het blijft best wel moeilijk. Maar het kan natuurlijk alleen maar verbeteren door erop te (blijven) letten, en iets "afleren (zeker op vlak van houding Knipoog ) kan soms heel lastig zijn Bloos
Ik zal er extra op letten! Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Klopt, zulke dingen zullen (door je instructie) geregeld gezegt moeten worden, jij moet er elke keer weer bewust van worden gemaakt en dan zal je zien dat het langzaam aan steeds beter wordt Ja
Zoiets heeft alleen tijd nodig, komt wel goed Knipoog

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 10:27

_10_ schreef:
Klopt, zulke dingen zullen (door je instructie) geregeld gezegt moeten worden, jij moet er elke keer weer bewust van worden gemaakt en dan zal je zien dat het langzaam aan steeds beter wordt Ja
Zoiets heeft alleen tijd nodig, komt wel goed Knipoog

Bedankt! Ik hoop het Lachen

@Zitake: klopt, ik rijd hier idd met een springzadel. Had toen maar net mijn dressuurzadel, maar wilde daar niet mee rijden, omdat het zo anders aanvoelt, en ik daar nog wat mijn evenwicht en balans in moest zoeken. En vermits er een fotograaf was Knipoog wilde ik liever met mijn 'oude' springzadel (vzh Springgerichte BR) rijden.
Bedankt voor de complimenten!
En dat bij elkaar rijden en met kortere teugels rijden (en hand meer boven de manen brengen) zegt mijn instructeur ook heel de tijd.. En ik zag het op de foto's ook Knipoog Ik ben er aan aant werken! Ja Bedankt!

@Kinke: dat het erg naar voren ligt, is denk ik een vertekend beeld.. want daar let ik enorm hard op, om rugproblemen e.d. te vermijden. (heb in frankrijk namelijk een paard met een zwakke rug gehad, en heb dus geleerd daar heel erg op te letten.. ) Maar bedankt voor je opmerking.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 10:42

Bonnie_Theun schreef:
Ik vind het er wel leuk uitzien, alleen ziet het er iets mooier uit denk ik als je je beugels wat langer hebt Lachen
En ik vind bij die verzameling foto's, dat zijn achterhand er nog iets meer onder mag!
Verder mooi paard...Succes verder Haha!

Dank je! Lachen
Dat van die achterhand bij het verzamelen, daar ga ik in mee.
Stijgbeugels zijn al langer dan de vorige keer Bloos (2 gaatjes zelfs Knipoog ) En op sommige foto's (o.a. de laatste) zat ik op mijn springmaat, doordat ik ook gesprongen heb (die foto's komen nog Ja )
En met mijn dressuurzadel rijd ik nog langer dan hier de langste maat, maar daar gaat dat gewoon beter, doordat die wrongen anders zijn en mijn been dan gewoon beter aan mijn paard ligt vind ik Bloos
En vermits ik eigenlijk een springamazone ben, vind ik dat ik tegenwoordig best met lange beugels rijdt Bloos (vroeger reed ik namelijk nog korter Clown ) Maar ik begrijp je opmerking Lachen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:45

Het ziet er leuk uit , commentaar is al gegeven.
Je hebt een mooi paard.
@Kinke jij zegt in elk topic dat degene die het paard rijdt een stoelzit heeft.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 10:47

horsii schreef:
Het ziet er leuk uit , commentaar is al gegeven.
Je hebt een mooi paard.
@Kinke jij zegt in elk topic dat degene die het paard rijdt een stoelzit heeft.

Dankje wel! Lachen
(idd, dat van Kinke viel mij ook al op Bloos en het is ook zo "droog" gegeven, de commentaar.. betekent op zich niet zo veel, en is helemaal niet onderbouwd.. jammer, want met zo'n commentaar ben je helaas niets of toch niet veel.. )

Alieska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:15

enorme vooruitgang!! Chapeau!
In dat zonnetje heeft ze ook een kei mooie kleur ! Haha! (anders ook hoor, hihi)
Ben benieuwd naar je springfoto's aangezien dat je specialiteit is!!
Volhouden!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:30

pfff..als ik dat in elk topic zou zeggen dan zou het regelmatig nergens op slaan. Dat het een springzadel is had ik wel gezien hoor Lachen Maar dan ligt het zweetblad nog over de schouder, ben geen springzadelexpert maar volgens mij stoort dat toch echt de beweging van het paard. Een stoelzit heeft neem ik aan niks te maken met een springzadel? (lijkt me niet logisch aangezien je dan wel een hele heftige beweging moet maken om mee te gaan met je paard over een hindernis?)
Wat moet ik dan onderbouwen aan mn opmerking? Er valt niet zoveel te onderbouwen aan "het zadel ligt te ver naar voren" en "je hebt een stoelzit" ?

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:35

leuk paard,,! en leuk kleurtje van je dekje! Lachen
verder ben ik het met de anderen eens dat je je linkerhand vastzet.. op sommige foto's heel duidelijk te zien,, zelf heb ik hier ook last van,, een beetje een 'manegepony' afwijking..Tong uitsteken hihi* zo noemen wij het.Lachen
maar probeer daar veel op te letten..Lachen dan denk ik dat het allemaal wel goed komt..Knipoog en je paard een stuk ontspannender gaat lopen..Knipoog durf gewoon ook te geven,, ipv te nemen..! Lachen

succes verder!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 13:51

Alieska schreef:
enorme vooruitgang!! Chapeau!
In dat zonnetje heeft ze ook een kei mooie kleur ! Haha! (anders ook hoor, hihi)
Ben benieuwd naar je springfoto's aangezien dat je specialiteit is!!
Volhouden!

Dank je Knipoog
Wnr kom je nu een keer? Tzal wel in een voormiddag moeten wrs.. want voor de rest werk ik zowat altijd, op dinsdag niet, maar dan heb ik savonds springles he.. De laatste zondag van juli heb ik (normaal gezien) vrij!
Springfoto's komen eraan Lachen

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:56

hey
mooi paardje heb je Pling , ziet er goed uit hoor Lachen

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 14:04

Dank je wel Jappielover!! Ja Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:44

Hoi hoi
leuk paardje hoor Haha!
het commentaar is verder al gegeven..

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:38

Hey Zusje!
Ik weet niet goed wat voor commentaar ik nog kan geven.
Sylvana en jij zijn een super goed team en ik ben er zeker van dat jullie nog ver gaan raken. Ja