Wedstrijddebuut van Urban Legend op CH Schoorl

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Wedstrijddebuut van Urban Legend op CH Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 23:44

Vandaag was het dan zover, Urby en ik gingen voor het eerst op wedstrijd.
Meteen maar naar het grote concours in Schoorl, hebben ze meteen alles gezien Haha!

Opzadelen en opstappen ging heel braaf. Stond helemaal achterop het terrein en het waaide behoorlijk dus de weg naar het inspringterrein langs klapperend lint en wapperende vlaggen aan kranen was wel even spannend. Dwars over het dressuurterrein vond hij ook wel gek Clown
Eenmaal in de springring aangekomen was het eerste rondje nogal spannend met al die mensen rond de ring, daarna was het goed. Superbraaf en totaal niet onder de indruk van het gekrioel om hem heen. Best wel fijn na jaren losrijden op een paard dat bang is voor tegenliggers Bloos
Losspringen ging eigenlijk nog best fijn, we hebben nog maar drie keer gesprongen samen en toen vond hij het allemaal al behoorlijk spannend. Toch maar meegenomen vandaag, rondje oefen kan al snel en ze moeten het toch in de ring leren Knipoog

In de ring vond hij het allemaal wel een beetje eng, al die vreemde hindernissen en de dingen er omheen. Hij bleef dus wat teveel terug naar de sprong toe en in de lucht, maar dat komt ongetwijfeld goed met de ervaring Ja
Had een stop op hindernis 1, had zelf ook misschien iets brutaler moeten rijden, en een stopje op 6a, verder liep hij heel braaf rond Ja

Beelden zijn stills van de video dus de kwaliteit is maar heel matig, maar ik wil toch even een impressie geven van ons eerste concours samen.

Afbeelding
Soort sfeerimpressie van het losrijden en het strodorp op de achtergrond Knipoog En die wazige vlek boven de sprong zijn urby en ik dus.

Afbeelding
aandraven na het groeten, best veel te zien zo om je heen Haha!

Afbeelding
Ja, dat doe ik dus niet hè. Dat ding kan wel bijten Tong uitsteken

Afbeelding
Ok, maar dan wel op veilige afstand...

Afbeelding
Hindernis 5

Afbeelding
insprong dubbel bij de tweede poging

Afbeelding
Braaf paard, blij paard Haha!

Hopelijk loopt hij volgende week ook zo braaf rond Ja

Goldie

Re: Wedstrijddebuut van Urban Legend op CH Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 23:50

Gaaf hoor Haha! Hoop jullie volgende week in het echt te komen bewonderen Tong uitsteken
En hij springt idd lekker hoog nog Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 00:01

Welke klasse was dat Gomir? Het staat of heel laag, of hij springt enorm hoog Haha!

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 00:02

Hee daar was ik vanmiddag ook!
Hij springt er vet hoog overheen haha, leuk paard is het!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 00:06

Oefenspringen Scum. B leek me nog een beetje te enthousiast zonder enige parcourservaring en na drie springlessen waar het ook niet hoger gegaan is dan 70-80 cm Clown

Leuk gehad Dionnee? Ik ben nog de hele middag blijven kijken, wilde het ZZ graag zien *LOL*

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 00:12

Dan springt ie echt hoog Ja

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 00:19

gomir schreef:
Oefenspringen Scum. B leek me nog een beetje te enthousiast zonder enige parcourservaring en na drie springlessen waar het ook niet hoger gegaan is dan 70-80 cm Clown

Leuk gehad Dionnee? Ik ben nog de hele middag blijven kijken, wilde het ZZ graag zien *LOL*

Ik ben bij een vriendin in de M1 wezen kijken omdat ik op Poelenburgh op ponykamp was dus toen ben ik na dat kamp nog even wezen gaan kijken, kon jammer genoeg niet heel lang blijven omdat ik niet later opgehaald kon worden maar vond het wel heel leuk, en groott!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 08:40

heeee mijn vriendje oww wat mis ik hen nu zeg.
Fijn dat hij zo braaf was hij had er dus wel schrik in. Toch super groot concours veel drukte voor het eerst kalkoenen en springen op gras. Gaaf.

Hoog springen kan die wel nu maar hopen dat hij dat in de hogere klasses ook doet haha.

Volgende week zijn we erbij erg spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 08:43

Wat goed om te zien Ja
Super zeg dat hij het zo lekker aanpakte
Dat gaat goed komen in de B hoor.

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 09:14

Braaf voor z'n eerste concour joh *LOL*

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:09

Zo, die heeft ruimte zat.
Fijn dat jullie zo'n goede eerste ervaring hebben gehad! Dat biedt perspectief voor de toekomst!
Urby heeft overigens, wat ik er zo van kan zien, nette springmanieren.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 14:07

Dionnee: het is ook een van de grootste concoursen van Noord-Holland. Altijd ontzettend leuk daar!
Pony's treffen het vandaag wel een beetje minder met het weer, dat is wel erg jammer Scheve mond

RK: ik heb er ook wel vertrouwen in met hem. Hij moet leren om in het voorwaartse te blijven, maar dat komt met de kilometers vanzelf wel Knipoog

Simmie: hij kan ontzettend netjes springen, vooral achter is hij heel sterk. Hij wil alleen nog wel wat teveel terugkruipen en dan breekt hij wat af, maar dat is een kwestie van ervaring.

Prisca: had zelf ook niet verwacht dat hij het zo goed zou doen. Was op het voorterrein al helemaal blij dat hij zo braaf bleef, was echt chaos daar Clown
En nu maar hopen dat hij volgende week ook zo braaf is als jullie komen kijken Haha!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:20

Super Gomir! Op naar volgende week.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:09

gomir schreef:
Prisca: had zelf ook niet verwacht dat hij het zo goed zou doen. Was op het voorterrein al helemaal blij dat hij zo braaf bleef, was echt chaos daar Clown
En nu maar hopen dat hij volgende week ook zo braaf is als jullie komen kijken Haha!

Ach dat is ook niet erg komt vast wel goed.
Mhh heb er zin in hotelletje is geboekt zaterdag nog ff een knuffelen komen geven (weet niet hoe laat je er nog bent?.

Video en foto camera zijn geladen hihih. Nu maar hopen dat mijn liefje op zijn zijn bed uit is die komt uit de nachtdienst (helaas).

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:12

Hey, ging goed he gisteren! Deze eerste ervaring is in ieder geval heel waardevol geweest voor 'm! Hij zich wel erg netjes gedragen hoor vond ik! Ik heb de filmpjes en de foto's voor je op de comp staan dus die zal ik je even mailen. Heb alleen jammer genoeg geen foto's van je parcours, ook alleen een filmpje. Ben trouwens walgelijk gaar... Verward
Was wel gezellig gisteren trouwens hoor, heb ook genoten van de pappie van nowie, heb daar wel een paar coole springfoto's van Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 00:51

Ik heb zaterdag wsl dienst in het ziekenhuis, is oproepdienst dus ik heb geen idee waar ik zit als jullie komen.
Als ik geen dienst heb kan ik geen vrij krijgen van mijn werk en zit ik van half drie tot elf aan de pomp...Clown
Leuk hotel gevonden in de buurt?

Hyppolyte: ik zou ook gaar zijn als ik jou was Clown
Bedankt voor de foto's en het filmpje van RH! Die waren iig erg gaaf!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:38

Urby pakt het lekker op zo te zien Lachen. Springt netjes Lachen.

Wat fijn dat hij zo braaf was op zo'n groot concours. Dat geeft hoop op goede ervaringen komende keren dat hij mee mag Lachen.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:44

Stoer!! Fijn dat het zo'n braaf dier is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:18

Super dat je hem al mee hebt genomen en ik kom snel een keer kijken met Prisca!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:52

Nou dat kan inderdaad wel een paar gaten hoger vindt hij! Fijn dat het lekker ging en de spits is afgebeten!
nu wij nog Clown

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:53

Oh, dus het filmpje is gelukt? dan ga ik de rest ook nog proberen door te sturen, maar dat filmpje van urby is 12 mb, weet dus niet of dat via mail gaat lukken...
Anders brand ik het wel op een cdtje voor je, samen met die sgw-dingen Haha!
Het was trouwens wel zo vet dat het die gaarheid meer dan waard is geweest hoor Haha!!
En volgend jaar mag je mij komen bewonderen bij het CH vind ik, nou nog zien of we dat gaan redden. Ik hoorde dat je voor onderlinge wedstrijdjes ook geen startkaart nodig hebt, dus dat gaan we misschien ook wel even testen. Whaha, en asl de B niet lukt dan gaan we wel eerst bixie starten, ROFL whaha!

Alvast succes voor volgende week trouwens, waar moest je dan ook alweer?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 23:25

Als ik het kan kan jij het ook Talida!
Gewoon gaan als jullie straks weer op pad mogen Ja Aerdenhout eind september samen rijden?

Filmpje is gelukt Ja Cd-tje is ook prima hoor, kom je ongetwijfeld weer tegen Ja
Zondag start ik bij Beukers in Oudkarspel, ook redelijk in de buurt dus.
En natuurlijk kom ik jullie aanmoedigen als het zover is Haha! Jij hebt mij ook gesteund zaterdag *LOL*

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:33

[quote="gomir"]Als ik het kan kan jij het ook Talida!
Gewoon gaan als jullie straks weer op pad mogen Ja Aerdenhout eind september samen rijden?

[quote]

deal, ik had hem wel als debuut genoteerd namelijk! Haha!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:50

DAAR WAS IK OOK:D:D Was weer gezellig dit jaar!!:D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:32

Oh ja, stom het was beukers, ik zat in de richting van egmond te denken (vanwege dat hotel), kon er al niet op komen, stom he! Misschien kom ik dan nog wel ff kijken, als het in het schema past tenminste, hoe laat moet je? Dit wordt natuurlijk een eitje voor je, vuurdoop is geweest, de 2e keer doet ie het vast foutloos Haha!!

Whaha, ik moet eerst maar eens kijken of ik James knap over een hindernis hoger dan die 60 cm van nu kan krijgen Haha!! Maar ik heb er wel al helemaal zin in gekregen in ieder geval! 25 augustus is er trouwens een sgw in wieringerwerkf, ga je daar ook heen?