Noach en Jody in de ochtendzon @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Noach en Jody in de ochtendzon @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 01:36

Vandaag gereden, Noach en Jody.
Commentaar over mijn houding heb ik echt al heel veel gehad.. ik doe echt mijn best en wordt een beetje vervelend van steeds hetzelfde.. dus hoop dat jullie niet zo heel erg letten op dat ik naar het hoofd het paard kijk, het is een ingeslopen gewoonte Frusty

Eerst Jody Nagelbijten / Gniffelen
Foto's staan zwaar door elkaar Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Noach, mijn allerliefste maatje Lovers
Noach heeft ruim 2 weken stilgestaan ivm een hoefprobleem. Dit is niet over, hij loopt op zooltjes en we rijden heel voorzichtig. Pas in het najaar kan er wat aan gedaan worden, omdat de groei van de hoef dan minimaal is. (er zit een soort schimmel in zijn voet)
Noach loopt niet overal helemaal ontspannen naar beneden, maar is wel lekker actief in zijn beengebruik, dat vind ik zelf een belangrijk punt op het moment Ja

Mijn vriendje Lovers
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rijtechnisch commentaar graag, maar over mijn houding weet ik al genoeg Knipoog

brudoe

Re: Noach en Jody in de ochtendzon @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 01:38

Patries Haha! Noach is en blijft een superpaard!En je houding valt reuze mee je komt er wel OK dan!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 01:42

Ooh mégá lijp setje!!!

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 01:44

Rijtechnisch vind ik altijd moeilijk om iets over te zeggen aan de hand van foto's (momentopnames) dan zie ik liever een paardje lopen.
Ik vind je op Jody wat netter zitten (drukt je hakken beter uit) dan op je vriendje noach, maar wat is dat een leuke foto van jullie samen waar je zijn neusje vast houdt! Hopelijk groeien zijn voetjes snel! Lachen

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 01:47

JML schreef:
Rijtechnisch vind ik altijd moeilijk om iets over te zeggen aan de hand van foto's (momentopnames) dan zie ik liever een paardje lopen.
Ik vind je op Jody wat netter zitten (drukt je hakken beter uit) dan op je vriendje noach, maar wat is dat een leuke foto van jullie samen waar je zijn neusje vast houdt! Hopelijk groeien zijn voetjes snel! Lachen

Noach vind ik zelf ook niet makkelijk rijden Knipoog Hij is een tuiger, gooit hoog op. Jody daarintegen is vlak, makkelijker uit te zitten en accepteerd het bit makkelijker.
Noach ging wel beter, ik heb hem een tijdje niet gereden en nu is hij aan het opbouwen dus ook nu moeten we eerst rustig aan doen Ja

Komt wel goed Haha!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 01:53

Ik vind het heel vervelend, maar behalve dat je bij Jody je hakken mooi omlaag houdt, kan ik daar weinig positiefs zien.

Je houdt je handen soms goed, soms ook weer niet. Ik zie te weinig lichaamsbuiging in de bocht.
Verder draai jij meer in je zadel dan het paard rond gaat, je kantelt je heup niet een beetje, maar een beetje veel.

Noach zit vast, ik vermoed door je houding en het gebruik van een martingaal.

Ik weet dat je liever niets hoort over je houding, maar het probleem is dat dát juist het eerste is dat goed moet gaan. Als dat niet goed is, ligt je gewicht belastend op het paard en zal het niet goed kunnen lopen. Omdat je paarden nu niet lekker los kunnen lopen door de hindering van je houding, krijgen ze geen lichaamsbuiging. Ze zetten zich vast, en je kunt er met geen mogelijkheid een rond paard van krijgen.

Het is jammer, je houding weerhoudt je er juist van mooi te rijden.

Ik had ander rijtechnisch commentaar willen geven, maar jammer genoeg belemmert je houding je paard, jezelf en je rijden.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 02:02

khirshanta schreef:
Ik vind het heel vervelend, maar behalve dat je bij Jody je hakken mooi omlaag houdt, kan ik daar weinig positiefs zien.

Je houdt je handen soms goed, soms ook weer niet. Ik zie te weinig lichaamsbuiging in de bocht.
Verder draai jij meer in je zadel dan het paard rond gaat, je kantelt je heup niet een beetje, maar een beetje veel.

Ik had al eerder vermeld dat ik geen Anky heet... Jody is een paard wat nooit dressuurmatig wordt gereden. Jody valt naar binnen in de wendingen (lees ze gaat schuin) en dat gaat na 1x rijden dus echt niet perfect...

khirshanta schreef:

Noach heeft ruim 2 weken niets gedaan??? Je gaat me niet vertellen dat jij na 2 weken nietsdoen de marathon loopt... Zij zijn groot en ik is klein!

khirshanta schreef:
Ik weet dat je liever niets hoort over je houding, maar het probleem is dat dát juist het eerste is dat goed moet gaan. Als dat niet goed is, ligt je gewicht belastend op het paard en zal het niet goed kunnen lopen. Omdat je paarden nu niet lekker los kunnen lopen door de hindering van je houding, krijgen ze geen lichaamsbuiging. Ze zetten zich vast, en je kunt er met geen mogelijkheid een rond paard van krijgen.

Ik had ander rijtechnisch commentaar willen geven, maar jammer genoeg belemmert je houding je paard, jezelf en je rijden.

Dat ik omlaag kijk, wil niet zeggen dat de rest ook gelijk maar super niet goed is.. Beide paarden hebben genoeg ruimte van voren aangezien ik ze absoluut niet vasthoud.
En tja weet je, ik rijd deze paarden niet elke dag. Jody was zelfs de eerste keer in maanden dat ik er weer opzit. Verwacht dan geen rijtechnisch hoogtestandje Knipoog

Bedankt voor je commentaar Ja

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 02:07

Is toch ook logisch dat je naar hun hoofdjes kijkt Lovers?
Ziet er al beter uit dan de vorige keer Ja
Over je houding: mijn instructise zegt altijd tegen mensen die hun schouders en hoofd omlaag hebben: Ga arrogant zitten op et paard Vork

Dus hoofd omhoog schouders recht, jij kan de wereld aan! Vork
Succes! Knipoog

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 02:10

x_Marr schreef:
Is toch ook logisch dat je naar hun hoofdjes kijkt Lovers?
Ziet er al beter uit dan de vorige keer Ja
Over je houding: mijn instructise zegt altijd tegen mensen die hun schouders en hoofd omlaag hebben: Ga arrogant zitten op et paard Vork

Dus hoofd omhoog schouders recht, jij kan de wereld aan! Vork
Succes! Knipoog

Bedankt!! Haha!
Ik weet het, borst naar voren en kin omhoog Nagelbijten / Gniffelen maar ja, ik heb nogal een boezem, dat steek je niet zo even vooruit Vork

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 02:17

Nee, nee, natuurlijk verwacht ik geen rijtechnisch hoogstandje, als iemand nou zegt 'zz paard @ work' Lachen

Wat ik bedoel met vast, is dat ze in hun rugspieren vasthouden. Dan lopen ze niet lekker door de rug, omdat ze die spieren verkrampen. Als ik zo zie, heb ik het idee dat vooral Noah zich vast zet.

Als ik eerlijk mag zijn, ook al wil je geen commentaar over je houding: hij is niet een beetje slecht, maar toch wel redelijk behoorlijk slecht. Als je een lijn moet tekenen van schouder naar heup naar enkels, heeft het deze basis vorm >

Je zit ineengedoken, met het foute gewicht op de foute plaats. Daarom zullen dingen als voltes enz. waarschijnlijk bij allebei de paarden niet zo lekker lopen bij jou. Je kunt bij de schouders of de enkels beginnen, dan trekt de rest al wat beter. Schouders naar achteren, borst naar voren. Je mag best trots zijn, knappe meid op knappe paarden. Rug recht, niet hol maken nu. Heup naar voren kantelen, en rug recht houden, dan je benen wat naar achter.

Ik geloof best dat je het al vaker gehoord hebt, maar eerlijk gezegd vind ik dan dat je geen foto's moet plaatsen op @ work. De houding van de ruiter is juist dátgene waar het in de eerste instantie al goed moet gaan. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat je niet kunt rijden, maar juist om je houding denk ik dat je er niet uit krijgt wat je eruit kunt krijgen (volgens mij is dat veel meer)

Edit: ondertussen dat ik dit postte kwamen de vorige twee erbij Lachen
Je mag je boezem echt wel vooruit steken, das ook iets om trots op te zijn Haha!
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 14-07-07 02:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 02:20

khirshanta schreef:
Nee, nee, natuurlijk verwacht ik geen rijtechnisch hoogstandje, als iemand nou zegt 'zz paard @ work' Lachen

Wat ik bedoel met vast, is dat ze in hun rugspieren vasthouden. Dan lopen ze niet lekker door de rug, omdat ze die spieren verkrampen. Als ik zo zie, heb ik het idee dat vooral Noah zich vast zet.

Als ik eerlijk mag zijn, ook al wil je geen commentaar over je houding: hij is niet een beetje slecht, maar toch wel redelijk behoorlijk slecht. Als je een lijn moet tekenen van schouder naar heup naar enkels, heeft het deze basis vorm >

Je zit ineengedoken, met het foute gewicht op de foute plaats. Daarom zullen dingen als voltes enz. waarschijnlijk bij allebei de paarden niet zo lekker lopen bij jou. Je kunt bij de schouders of de enkels beginnen, dan trekt de rest al wat beter. Schouders naar achteren, borst naar voren. Je mag best trots zijn, knappe meid op knappe paarden. Rug recht, niet hol maken nu. Heup naar voren kantelen, en rug recht houden, dan je benen wat naar achter.

Ik geloof best dat je het al vaker gehoord hebt, maar eerlijk gezegd vind ik dan dat je geen foto's moet plaatsen op @ work. De houding van de ruiter is juist dátgene waar het in de eerste instantie al goed moet gaan. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat je niet kunt rijden, maar juist om je houding denk ik dat je er niet uit krijgt wat je eruit kunt krijgen (volgens mij is dat veel meer)

Gelukkig heb ik les Haha!
Ik wil je wel even meegeven dat Noach een tuigpaard is, tuigpaarden hebben een hoge halsinzet en ik weet niet of het bij alle tuigpaarden zo is, maar Noach heeft er moeite mee om ontspannen laag te lopen. Dit zie je dan ook idd niet op de foto. Wel zie je een ruim achterbeen, hij treed lekker onder. Daar ben ik zelf al heel trots op, mijn vriendje die ruim een jaar geleden nog nooit een bak had gezien Lovers

Enne.. dat foute gewicht, ik ben nog steeds aan het afvallen (al ruim 15 kg kwijt) misschien kan ik dan wat beter in balans blijven Schijnheilig

Enne.. nogwat Haha! Dat ik plaats op @ work is omdat ik trots ben op de paarden, niet omdat ik vind dat ik zo geweldig goed kan rijden Pling

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 06:39

Stelletje leuke paarden heb je Ja.
Je hangt nu naar voren omdat je naar beneden kijkt, waardoor je paard automatisch de neiging gaat krijgen op de voorhand te vallen. Als jij mooi trots recht op gaat zitten, is het een stuk makkelijker de achterhand eronder rijden.
Succes met Noach weer opbouwen.. En dat achterbeen is een stuwend achterbeen, geen dragend achterbeen, dat kan ook niet anders want hij laat helemaal nergens los, hij moet eerst gaan ontspannen.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:47

Waarom moeten jullie altijd zo zeiken? Bloos
Patries werkt harstikke hard aan haar houding en jullie weten niet dat Noach een moeilijk paard is.
Ik vind wel dat je bij Jody netter ziet en het ziet er netjes uit hoor Patries & bij Noach gaat het ook beter.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:57

Astor schreef:
Waarom moeten jullie altijd zo zeiken? Bloos
Patries werkt harstikke hard aan haar houding en jullie weten niet dat Noach een moeilijk paard is.
Ik vind wel dat je bij Jody netter ziet en het ziet er netjes uit hoor Patries & bij Noach gaat het ook beter.

Ik vind het commentaar eerlijk gezegd wel meevallen! Er is hier maar één bokker die ik een beetje hard over vind komen maar zelfs probeert ook nog een positieve draai ergens in haar bericht te plaatsen.

Patricia ik weet hoe moeilijk het is om goed op een paard te zitten en het is natuurlijk wel zo dat je erg gebogen zit (de eigenaar van de manege zou de toepasselijke term gebruiken 'je zit als een banaan') maar ik weet ook dat je heel erg je best doet om alles te verbeteren en je neemt niet voor niks les. Knipoog

Het belangrijkste vind ik dat jij (en het paard natuurlijk) plezier hebt in het rijden! En inderdaad je bent geen Anky.. maar er zijn zat mensen die stukken slechter rijden dan jou. Dus meid, neem het commentaar in je op, ga lekker aan het werk en laat ze over een tijdje eens zien dat het stukken beter gaat (want ik ben ervan overtuigd dat jullie over een half jaar of een jaar er stukken op vooruit zijn gegaan!).

En je hebt gelijk, tuigers zijn niet makkelijk om te rijden! en mijn lievelingstuigertje zet haar rug ook heerlijk vast Knipoog. Dus die van jou is niet de enige Tong uitsteken.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:01

cranberry schreef:
khirshanta schreef:

Gelukkig heb ik les Haha!
Ik wil je wel even meegeven dat Noach een tuigpaard is, tuigpaarden hebben een hoge halsinzet en ik weet niet of het bij alle tuigpaarden zo is, maar Noach heeft er moeite mee om ontspannen laag te lopen. Dit zie je dan ook idd niet op de foto. Wel zie je een ruim achterbeen, hij treed lekker onder. Daar ben ik zelf al heel trots op, mijn vriendje die ruim een jaar geleden nog nooit een bak had gezien Lovers

Enne.. dat foute gewicht, ik ben nog steeds aan het afvallen (al ruim 15 kg kwijt) misschien kan ik dan wat beter in balans blijven Schijnheilig

Enne.. nogwat Haha! Dat ik plaats op @ work is omdat ik trots ben op de paarden, niet omdat ik vind dat ik zo geweldig goed kan rijden Pling

Volgens mij doelde ze er niet op dat je te zwaar bent maar dat je gewicht op een foute manier verdeeld wordt over de rug van het paard: onjuist gebruik van de gewichtshulpen (of zoiets Knipoog). Want je bent zeker niet te dik hoor meid, gewoon een beetje stevig maar dat ben ik en heel veel andere meiden ook! (en ik vind het ook mooier dan te dunne meiden maar dat is weer een hele andere discussie Bloos )

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:00

Ik bedoel zeker niet dat je te dik bent. Ik heb zelfs gezegd (vind ik ook) dat je best trots op je paard mag zitten, je hebt mooie paarden, en je bent een knappe meid, die boezem mag écht naar voren!

Ik bedoel dit echt niet aanvallend, dat is nooit mijn insteek geweest, maar je vraagt om rijtechnisch commentaar. Je hebt les, dus je instructrice/instructeur kan je vast en zeker vertellen hoe en wat er verbeterd kan worden. Als je dan op bokt rijtechnisch commentaar vraagt, zul je denk ik vaak hetzelfde horen als wat je instructrice/instructeur zegt, want dat is nu eenmaal wat er nog moet gebeuren!

Ik probeer je dan aanwijzingen te geven: probeer dit met je houding, zorg dat je meer lichaamsbuiging krijgt, enz. en jammer genoeg vat je dus het commentaar/opbouwende kritiek als aanval op, terwijl je zelf om commentaar vraagt!

Vervolgens geef je op bijna alles wat ik zeg een reden waarom, terwijl de opmerkingen die gegeven zijn daar juist niets mee te maken hebben. Je geeft foto's, daarop geef ik commentaar. (maar daarover dadelijk meer)

Als je je paarden wilt laten zien en géén commentaar wilt krijgen (ik geef je enkel rijtechnisch commentaar), denk ik dat je misschien beter in ITP kunt posten.

cranberry schreef:
khirshanta schreef:

Ik had al eerder vermeld dat ik geen Anky heet... Jody is een paard wat nooit dressuurmatig wordt gereden. Jody valt naar binnen in de wendingen (lees ze gaat schuin) en dat gaat na 1x rijden dus echt niet perfect...

Ik zie dat ze naar binnen valt. De vraag is: wat ga je eraan doen? Je moet dus zorgen dat ze meer in haar lichaam buigt. Op de foto lijkt het er ook op dat je (door je houding) je gewicht verkeerd plaatst, en dit goed probeert temaken met het teveel kantelen van je heup, zonder genoeg binnenbeen te gebruiken. Dus valt ze met een recht lichaam naar binnen. Vaak komt dit ook omdat paarden vast zitten. Vast zitten betekent niet dat je ze vast houdt tussen de teugels, maar dat ze hun rugspieren haast krampachtig vast houden. Dit zorgt er weer voor dat een paard ook niet goed kán buigen.

Als je het beter kan rijden, met alle respect, zou je dan niet beter een foto kunnen plaatsen waarop je zelf ziet dat het goed gaat?

cranberry schreef:
khirshanta schreef:

Noach heeft ruim 2 weken niets gedaan??? Je gaat me niet vertellen dat jij na 2 weken nietsdoen de marathon loopt... Zij zijn groot en ik is klein!

Dat hij haast twee weken niets gedaan heeft zou er weinig mee temaken mogen hebben. (let op de weinig, dus geen niets). Nogmaals, hij loopt inderdaad niet ontspannen. Als je vantevoren had gezegd dat dit paard daar moeite mee had, had ik ook commentaar gegeven om dat op te lossen. Probeer bijvoorbeeld veel wendingen in stap te rijden, in zijn eigen tempo. De martingaal moet ervoor zorgen dat hij met zijn hoofd in de goede houding (ontspannen) loopt, maar nu wordt hij beperkt in zijn beweging, met als gevolg dat hij gespannen gaat lopen, en krampachtig blijft.

cranberry schreef:
khirshanta schreef:

Dat ik omlaag kijk, wil niet zeggen dat de rest ook gelijk maar super niet goed is.. Beide paarden hebben genoeg ruimte van voren aangezien ik ze absoluut niet vasthoud.
En tja weet je, ik rijd deze paarden niet elke dag. Jody was zelfs de eerste keer in maanden dat ik er weer opzit. Verwacht dan geen rijtechnisch hoogtestandje Knipoog

Bedankt voor je commentaar Ja

Zoals ik al eerder zei: ik verwacht dat absoluut niet, is ook helemaal niet nodig. Maar het punt is dat je nu eenmaal om rijtechnisch commentaar vraagt, en ik je dat wil geven. Verder geef je nu bijna overal een weerwoord op, maar was het niet veel gemakkelijker geweest dit soort dingen vantevoren te zeggen?
Bijv. Jody valt gemakkelijk naar binnen, hoe los ik dit op? Noah kan ik niet goed laten ontspannen, het is een tuiger, ik rijd deze paarden niet elke dag enz. Dan had je denk ik ook ander commentaar gekregen.

Vergeet ook niet dat ik juist heb gezegd dat je houding veel problemen al op kan lossen, en dat je zo te zien veel betere resultaten kunt halen, alleen al uit je rijkunsten zoals die nu zijn, door... jawel, de gevreesde houding.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:39

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd Vork

ze neemt les en kan niet alles in 1 les leren hoe je moet rijden als anky ,niet dan? ja toch!
Ik heb wel eens veel erger gezien! zite er best goed uit hoor meid! als jij en je paarden iig maar lol hebben en de rest komt vanzelf!

khirshanta: het is allemaal heel makkelijk praten...en theorie is makkelijker dan praktijk
zie bij jou ook geen rijfoto's in het profiel staan...rij jij wel als anky?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:50

Nou ja zeg, probeert er hier iemand eens werkelijk goed onderbouwd commentaar te leveren met meer niveau dan 'oh leuk paardje' , dan is het 'makkelijk praten' en moet ze niet zeiken?? Als meer mensen eens zo zou posten ipv alleen zeggen wat er goed/fout is, maar dus ook uitleggen waar dat aan ligt en hoe dat op te lossen (en ik mag wel zeggen op een heel diplomatieke wijze beschreven..) dan zou HAW heel wat meer diepgang krijgen.. Daarbij vind ik het eerlijk gezegd ook onzinnig om bij een @work topic erbij te zetten 'let niet op mijn houding', ehm, het gaat over het rijden, en 1 van de aller, allerbelangrijkste dingen met de meeste invloed is wel je houding. Lijkt me nogal wiedes dat je daar dan commentaar op krijgt.. en nee dat is niet altijd leuk, maar niemand rijdt perfect, en iemand ernaast ziet meer dan degene erop. Zie het dus niet als aanval maar als tip, zeker als een post zo netjes uitgewerkt is. Je hoeft geen Anky te zijn om te zien dat je houding je rijden en dus hoe je paarden lopen beinvloed Knipoog

HAW is voor rijtechnisch commentaar op de foto's die je plaatst. Wil je geen commentaar, dan niet posten Knipoog En dat heeft niks met zeuren/afzeiken/aanvallen van de ts te maken, maar zijn goedbedoelde tips. En ik vind echt dat khirshanta dat op een heel nette, constructieve manier doet. Ik ga met haar commentaar mee, en wens je heel veel succes verder met je paarden!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:04

naadje24 schreef:
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd Vork

ze neemt les en kan niet alles in 1 les leren hoe je moet rijden als anky ,niet dan? ja toch!
Ik heb wel eens veel erger gezien! zite er best goed uit hoor meid! als jij en je paarden iig maar lol hebben en de rest komt vanzelf!

khirshanta: het is allemaal heel makkelijk praten...en theorie is makkelijker dan praktijk
zie bij jou ook geen rijfoto's in het profiel staan...rij jij wel als anky?

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Zoals ik al heb gezegd, ik zie bepaalde dingen op de foto, en ik kan daar verder weinig rijtechnisch over zeggen dan dat de problemen opgelost kunnen worden door een betere houding, want zo te zien is dat het enige dat haar tegenwerkt, zo te zien rijdt ze anders toppie. Ik ging daar in de eerste instantie al niet verder op in, omdat ze daar dus al aan werkt.

Zoals ik ook al heb gezegd, ze lest, dus ze zal waarschijnlijk al te horen krijgen wat er verbeterd kan worden. Als ze dan de foto's op bokt plaatst omdat ze van bokkers wil horen wat ze denken, neem ik aan dat ze wil weten welke punten er op de foto's aan te kaarten zijn.

Dat veel mensen veel erger rijden is natuurlijk helemaal waar, maar heel overdreven gezegd is dat imo hetzelfde als met een renaultje 5 meedoen aan de formule 1, en als iemand dan zegt waarom je niet wint, komen met 'ja, maar er zijn ook auto's die het nog slechter doen'. Daarvoor zet ze de foto's toch niet op bokt? Ik haalde er juist uit dat ze simpel commentaar wilde op haar rijden.

Over Anky: nee, ik rijd verre van dat niveau, maar als ik foto's op bokt zet, zie ik liever nuttig commentaar dan 'oh, wat een mooi setje' (is wel een mooi setje hoor, maar daar gaat het niet om). Natuurlijk is het gemakkelijker gezegd dan gedaan, en vooral een houding veranderen is gewoon heel moeilijk, maar ze vraagt om theorie. Als ik haar de praktijk kon laten zien, zou ik dat zeker doen.

Bedankt trouwens kjoetie Lachen

Nogmaals, want dit is het punt waar iedereen over valt: Wat ik uit de foto's op kan maken is dat je zeker OK dan! zult rijden, maar (en dat is alles dat ik gezegd heb) dat je houding dat nu nog in de weg staat. Als de TS zegt dat ze alleen naar het hoofd van het paard kijkt, wil ik haar er wel op wijzen dat dat niet het enige is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:41

Je wil geen commentaar op je houding....Okay daar kan ik bij inkomen,
maar waarom plaats je zulke 'belabberde' foto's eigenlijk op bokt...
Sorrie dat ik even zo binnen kom vallen, maar je houding is echt slecht.
Ik ga mee met khirshanta, recht voor je uitkijken is toch niet zo heel erg moeilijk als je tóch al weet dat dit een probleempunt is?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 10:54

Chiqa schreef:
Je wil geen commentaar op je houding....Okay daar kan ik bij inkomen,
maar waarom plaats je zulke 'belabberde' foto's eigenlijk op bokt...
Sorrie dat ik even zo binnen kom vallen, maar je houding is echt slecht.
Ik ga mee met khirshanta, recht voor je uitkijken is toch niet zo heel erg moeilijk als je tóch al weet dat dit een probleempunt is?

Mijn houding op Jody is voor hoe het eerst was een stuk beter. Jody wordt eigenlijk nooit dressuurmatig gereden, ik vind dat dit paard ontzettend haar best heeft gedaan en dat het ook leuke plaatjes heeft opgeleverd. Mijn houding is bagger, ik heb ook nooit gezegt dat ik wel goed zit.. Ik weet ook dat ik daar nog heel hard mijn best voor moet doen en ik ben ook bereid dat te doen.

Ik rijd Noach 2x per week, met een gewoon watertrensje. De rest van de week loopt hij in de manegelessen op een correctiebit en met oogkleppen. Als ik heel eerlijk ben, krijg ik hem in die 2 dagen per week gewoon niet los, hoe graag ik dat ook zou willen... Ik doe mijn best met de paardjes

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 01:21

Dat is dan weer best een ander verhaal... Lachen geen wonder dat je hem niet los krijgt.

Misschien kun je eens proberen op een paard te rijden dat vaker 'goed' gereden word? Ik denk dat je het dan ook een stuk gemakkelijker hebt met je houding. Zo te zien geef je alle hulpen correct, maar als de paardjes niet los te krijgen zijn...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 01:29

khirshanta schreef:
Dat is dan weer best een ander verhaal... Lachen geen wonder dat je hem niet los krijgt.

Misschien kun je eens proberen op een paard te rijden dat vaker 'goed' gereden word? Ik denk dat je het dan ook een stuk gemakkelijker hebt met je houding. Zo te zien geef je alle hulpen correct, maar als de paardjes niet los te krijgen zijn...

No offence, maar net had ze nog een belabberde zit etc. etc. waardoor het paard uit balans raakte en niet kon ontspannen?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 01:40

Ik PB je even Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 01:20

x_Marr schreef:
khirshanta schreef:

No offence, maar net had ze nog een belabberde zit etc. etc. waardoor het paard uit balans raakte en niet kon ontspannen?

helemaal mee eens...flinke tegenspraak van zichzelf dan he?
zit hulp is toch ook een hulp? en er staat alle hulpen..........

ze mag geen "belabberde foto's " op bokt plaatsen en doet het niet correct maar dan moet je zelf ook wel correct commentaar geven he? Knipoog