Thymen @ work in rode setje! ( Fries)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_anton_love_

Thymen @ work in rode setje! ( Fries)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:08

Gisteren weer even foto's gemaakt van onder het rijden.
Ik vind het zelf en me lesgever veel beter gaan dan eerst.
Het is soms wel beetje vechte met hem voor de ontspannig maar we zijn al heel veel.
Hij loopt soms wel n og te diep maar niet meer zo erg als eerst.
In galop heb ik hem ook aan de teugel gekregen maar daar heb ik geen foto's van omdat toen de batterijen op waren dus was ik nog niet in galop geweest!
Wel om het warm terijden natuurlijk!
Heb ook nog even met hem gesprongen.
Wat mij ook erg opvalt ik voel hem nu veel meer ondspannen en sins ik dat voel sweet hij bijna helemaal niet meer,
Hij maakt zicht helemaal niet meer druk gaat er niet meer vandoor.
naja soms wel maar wat wil je het is een paard toch.

Naja hier de foto's

De foto's staan niet op volgorde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar is welkom.

Ik vind zelf beter recht op zitten.

Groeten Nikita

GinnyBanshee

Re: Thymen @ work in rode setje! ( Fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:09

Leuke fries! , jullie zijn een leuke combinatie Tong uitsteken

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:14

Het lijkt erg of je hem in de krul trekt. Dus let daar een beetje op want je komt heel streng in met je handen.
Springt leuk zeg Lachen Alleen ik vind de hindernis een beetje onveilig. Aan de ene kant kan het balkje vallen maar de andere kant niet, en leg er een grondbalk onder.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:15

Jullie zijn erg leuk samen! *LOL*
Maar je moet je handen niet op het zadel vast zetten, zo ga je namenlijk ook naar voren vallen.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:19

Hey, leuk dat het al wat beter gaat.
Je bent er nog niet maar het beeld ziet er in elk geval al een stuk prettiger uit dan op de eerste foto's die je had geplaatst.
Let zelf goed op je houding, maar dat had je al gezegt. Dus rechtop zitten en je hakken goed uitdrukken. En probeer toch nog meer dat hoofd vrij te laten. Wanneer je friesje ontspannen gaat lopen komt het aan de teugel vanzelf. Je hebt toch nog wel de neiging om de teugels steeds korter te pakken wanneer je fries zijn hoofd meer naar de borst brengt. Probeer hem daar meer vrijheid in te geven en goed van achter naar voor te rijden.
Maar in elk geval helemaal top dat je nu het gevoel even hebt gehad.
Nu kan je daar naar toe blijven rijden.
Ook zie ik dat je je eierdopje op je hoofd bent vergeten. Knipoog
Veel succes samen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:22

ik vind hem idd ook een beetje opgekropt lopen. probeer je hakken meer uit te drukken ipv op te trekken.
Verder een leuk paardje, volgens mij issie niet zo groot. Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:23

Je trekt hem enorm in de krul. Lips are sealed Ontspan je handen. Als hij ontspannen is en de achterhand zit eronder komt hij vanzelf naar beneden. Lachen
Hij springt wel erg leuk. Ja

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:23

eigenwijs23 schreef:
Hey, leuk dat het al wat beter gaat.
Je bent er nog niet maar het beeld ziet er in elk geval al een stuk prettiger uit dan op de eerste foto's die je had geplaatst.
Let zelf goed op je houding, maar dat had je al gezegt. Dus rechtop zitten en je hakken goed uitdrukken. En probeer toch nog meer dat hoofd vrij te laten. Wanneer je friesje ontspannen gaat lopen komt het aan de teugel vanzelf. Je hebt toch nog wel de neiging om de teugels steeds korter te pakken wanneer je fries zijn hoofd meer naar de borst brengt. Probeer hem daar meer vrijheid in te geven en goed van achter naar voor te rijden.
Maar in elk geval helemaal top dat je nu het gevoel even hebt gehad.
Nu kan je daar naar toe blijven rijden.
Ook zie ik dat je je eierdopje op je hoofd bent vergeten. Knipoog
Veel succes samen.

Hee
Bedankt voor je reactie,
Soms komt inderdaat me handen wat streng over maar hij word ook met stang gereden voor de kar,en hij is bot in zijn mond met een normaale trens. Dus moet ik hem iets strenger vragen dan een normaal paard hij voelt het dus niet meer dan een normaal paard.
Maar ik weet wel dat ik zelf ook maar mag gaan ontspannen als hij omlaag komt soms hou ik hem inderdaat daar vast en dat is natuurlijk niet de bedoeling maar ik probeer er hart aan te werken.

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:24

KsVrPy schreef:
Je trekt hem enorm in de krul. Lips are sealed Ontspan je handen. Als hij ontspannen is en de achterhand zit eronder komt hij vanzelf naar beneden. Lachen

Ik trek niet ik doe het uit me vingers hoor ik gebruik me arme er niet bij,
Ik zal bij hem echt nietmogen trekken dan gaat ie rennen of steigeren.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:24

Vind hem wel verbeterd t.o.v. andere foto's, maar wil je wel even op het hart drukken dat dit geen ontspannen, aan de teugel lopend paard is, maar een paard die gewoon gigantisch opgekruld en getrokken loopt.
Jouw handen en armen zetten hem zó erg vast, dat hij geen kant op kan. Dit is niet wat de bedoeling is van dressuur: een happy athlete, een ontspannen, over de rug gereden paard, géén in de krul getrokken dier.

Je wéét dat Thymen heel erg de neiging heeft zichzelf op te kroppen, waarom trek je dan zelf extra mee? In al je andere topics wordt het al tegen je gezegd, en snap écht niet waarom je er niks mee doet..

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:26

Leuk paard. Je zou eens wat minder met de voorkant bezig moeten gaan en wat meer gaan rijden. Ik zie op de foto's dat je constant bezig bent om zijn hoofd in de krul te trekken, waardoor hij van achter niet meer loopt. Je moet eerst voorwaarts rijden en dan naar beneden gaan rijden. Hij loopt nu veel te strak in de krul en ik zie dat je er ook steeds naar kijkt of die wel goed aan de teugel loopt.
Ga lekker actief rijden en kijk lekker voor je, dan ga je vanzelf rechtop zitten en ga je je hakken ook vanzelf wel uitdrukken.
Als hij dan lekker loopt komt ie vanzelf wel naar beneden van voren.
Denk er bij het springen ook om dat je wat mee geeft boven de sprong.
Verder heel veel succes samen, jullie zijn een mooie combinatie Ja

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:27

IK trek hem helemaal niet hoor, ikmag dat ook niet doen bij hem!!
Ik vraag hem alleen met me vingers ik gebruik me arme niet!
als ik trek bij hem gaat ie echt niet aan de teugel hij gaat er dan vandoor of steigeren! !

Als thymen er vadoor gaat mag ik hem ook niet inhouden Hij moet uit zich zelf stoppen als je niks doet stopt ie als je hem in gaat houden blijft is harder door rennen,

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:28

_anton_love_ schreef:
KsVrPy schreef:

Ik zal bij hem echt nietmogen trekken dan gaat ie rennen of steigeren.

Nee, het lijkt alleen maar zo. Rolleyes
Luister is naar het commentaar! Snap je niet dat als je niks aan neemt je je paard verkloot?
Hij is gelukkig al verbetert in vergelijking met je andere topics. Lachen

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:29

Helma_Amber schreef:
Leuk paard. Je zou eens wat minder met de voorkant bezig moeten gaan en wat meer gaan rijden. Ik zie op de foto's dat je constant bezig bent om zijn hoofd in de krul te trekken, waardoor hij van achter niet meer loopt. Je moet eerst voorwaarts rijden en dan naar beneden gaan rijden. Hij loopt nu veel te strak in de krul en ik zie dat je er ook steeds naar kijkt of die wel goed aan de teugel loopt.
Ga lekker actief rijden en kijk lekker voor je, dan ga je vanzelf rechtop zitten en ga je je hakken ook vanzelf wel uitdrukken.
Als hij dan lekker loopt komt ie vanzelf wel naar beneden van voren.
Denk er bij het springen ook om dat je wat mee geeft boven de sprong.
Verder heel veel succes samen, jullie zijn een mooie combinatie Ja

Hee ja maar ik heb altijd al naar benee gekeken heb ik heel vaak last van ook op de manege ik kijk steeds naar beneden,
Nu keek ik iederdaat ook of hij netje wel liep voor de foto's .
Maar ook teidens de sprong kijk ik altijd naar benee haha
Bedankt voor je reactie ik zal er aan werken Lachen

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:31

KsVrPy schreef:

Ik zal bij hem echt nietmogen trekken dan gaat ie rennen of steigeren.[/quote]
Nee, het lijkt alleen maar zo. Rolleyes
Luister is naar het commentaar! Snap je niet dat als je niks aan neemt je je paard verkloot?
Hij is gelukkig al verbetert in vergelijking met je andere topics. Lachen[/quote]

Kijk ik weet dat zelf wel beter en me les gever ook.
Maar ik zeg zelf daar boven ook dat als ie naar benee komt ik meer zelf mag ontyspannen in me handen!
maar hij is heel sterk en bot in zin mond dus moet ik het iets strenger vragen dan een normaal paard die niet met stang gereden is,! voor mij werd er alleen met stang gereden.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:33

Ok dan moet je gewoon niet te veel met je vingers doen en lekker gaan rijden. Rechtop gaan zitten en niet aldoor naar zn hoofd kijken. Gewoon lekker voorwaarts rijden en lekker veel voltes links en rechts draaien, dan wordt ie lekker soepel en als jij dan niet te veel met je handen doet komt ie dan op een mooie manier naar beneden lopen.

Citaat:
In galop heb ik hem ook aan de teugel gekregen maar daar heb ik geen foto's van omdat toen de batterijen op waren dus was ik nog niet in galop geweest!

Deze quote heb ik uit je startpost, deze instelling is dus ook fout. Hij moet zelf aan de teugel gaan lopen als hij lekker ontspannen aan het lopen is, je moet hem niet zelf aan de teugel krijgen.

Succes nog...

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:35

Dank je wel voor je reactie,
Ik moet van de les gever onde rhet rijden met hem spelen met me handen! anders komt hijecht niet omlaag alleen in stap doet ie het uit zicht zelf maar in draf en galop niet .
bedankt voor je reacties

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:36

Dat hij voor de kar met stang gereden word is niet van toepassing. Ook met een gewone trens moet je hem dan nog lekker kunnen rijden. Blijf er gewoon constant aan denken dat je je teugels maar los moet laten. Het dier lijkt misschien voor jou hard in zijn mond maar ik denk eerder dat het in dit geval komt doordat hij te opgekropt loopt om goed je hand op te kunnen zoeken en een fijne aaleuning te kunnen krijgen. Hij zoekt jou hand niet op en je hebt nu dus eigenlijk ook geen contact met de mond om het zo maar even te zeggen. Wanneer jij je hand naar voor doet hoord je paard die hand te volgen. Door goed van achter naar voor te drijven en in jou geval hem van voor niet op te sluiten met je hand krijg je die reactie vanzelf. Wanneer je hem gaat leren op je zit terug te kunnen rijden en voorwaarts te rijden heb je dat bit eigenlijk niet meer nodig. Duas is je paardje dan ook niet meer hard in de mond omdat het reageert op zit en been.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:38

Ik vind het er al beter uitzien dan eerst, maar nog steeds wat geforceerd. Vanaf de foto's gezien, lijkt het alsof je je handen vastzet, en dat hij daarom zo gefoceerd met z'n hoofd gaat lopen. Als jij gewoon ontspannen met hem gaat rijden, wordt hij ook ontspannen, en komt hij vanzelf met zijn hoofd 'in de krul'.
Veel succes Knipoog

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:39

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:39

Zazoe schreef:
Ik vind het er al beter uitzien dan eerst, maar nog steeds wat geforceerd. Vanaf de foto's gezien, lijkt het alsof je je handen vastzet, en dat hij daarom zo gefoceerd met z'n hoofd gaat lopen. Als jij gewoon ontspannen met hem gaat rijden, wordt hij ook ontspannen, en komt hij vanzelf met zijn hoofd 'in de krul'.
Veel succes Knipoog

Ja bedankt voor je reactie Lachen

het valt wel mee hoe ik hem vast zet
maar ik ga der hart aan werken.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:40

au je filmpje heb hem net 2 sec gekeken maar je begint te ZAGEN!!!!
Laat dat koppie gewoon wat langer laat hem lekker met het neusje naar voren lopen.

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:43

Dat is echt niet zagen hoor!!

ik speel gewoon beetje met zijn bit!
Ik weet niet wat jij zaagen noemt .

Lachen

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:44

Het laatste stukje dat je terug ging in draf, Voordat je hem plots los gooide dat zag er heel even prettig uit. Dat moet je hebben. Het dier maakte gelijk zijn hals langer en liep ook direkt een heel stuk meer ontspannen.
Tijdens galop probeer hem daar meer rond om je binnenbeen te krijgen. Je trekt hem met je buitenteugel naar buiten om te zorgen dat hij niet naar binnenvalt. Daardoor ga je zo stijf als een plank door de bocht heen.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:45

het bit gaat links en rechts door de mond en je paard word veel te kort in de hals. Iets wat we je al heel de tijd duidelijk proberen te maken.
Jou paardje is helemaal niet hard in de mond als ik dat zo zie. Hi kan alleen niet nog verder aan de teugel wat jij waarschijnlijk ziet als hard in de mond.