Normaal gesproken train ik Engels, en dat ziet er ongeveer zo uit:

Wat begon in een geintje op stal, hebben we toch maar ten uitvoering gebracht. Dankzij Karen (myrack op bokt) die me een western-optoming leende, konden we geheel in stijl meedoen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BVMSUTTJ.jpg
wachten tot we konden losrijden...
Losrijden:
Gys vond het allemaal prachtig, alleen staan er in deze bak wat "engere" dingen dan in een normale dressuurring

Ja Gys, dát is een vlag

Hij vond het reuze spannend.
Trail:
Het begon allemaal met een mooi houten bruggetje, met leuningen waarover 2 mooie vlaggen wapperden. Ik dacht nog, dat doet Gysie noooooooooooit.... Tijdens het losrijden heb ik het bruggetje al even geprobeerd. Na enige aarzeling en wat bemoedigende woordjes, stapt Gys er zo overheen

Opperste concentratie. Bij mij dan, Gys steekt z'n tong uit

Over de brug!
Daarna volgde een stuk zijwaarts waarbij er een balk ligt tussen de voor- en achterbenen van het paard.
Aangezien Gys echt niet zo scherp zijwaarts kan, heb ik dat overgeslagen.
Vervolgens recht achteruit tussen 2 balken en een draai om de achterhand van 360 graden. Tsja, hier was de achteruit zoek, dus vooruit door de balken gegaan en een heel mooi rondje gemaakt hihi

Nee hoor ik ga echt NIET achteruit!

inzet draai om de achterhand
Vervolgens balken in een wybertje vorm. de bedoeling was in de eerste driehoek een draai van 360 graden naar rechts, en in de tweede driehoek een draai van 360 graden naar links. Gys is groot, driehoeken waren klein. Kon hem er dus niet binnenhouden

Gys in het wiebertje: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CHDXJG8Z.jpg

Hoooo dat beentje mocht er niet buiten!

Toen het touwhek, touw pakken over balkjes (cirkel van ongeveer 90 graden) halthouden, achteruit, touw ophangen.
Ook hier was mn achteruit zoek

Zo moet het dus niet

In "jog" naar het volgende onderdeel
Het volgende onderdeel waren een paar drafbalken:

Waar Gysie lekker midden in sprong
Als laatste was het de bedoeling dat je een vlag uit een ton pakte, stukje stapte en die vlag weer in die ton deed. Heb braaf het stukje gestapt.. zonder vlag

Uiteindelijk geeindigd als nr 15 (van de 15) maar dat mocht de pret niet drukken. Had nooit verwacht dat ie zich zo braaf zou gedragen

Commentaar mag, maar ik train nooit Western. Heb ook maar 2x "gereden" met dit zadel & hoofdstel. Dus eigenlijk zonder echte voorbereiding de trail in.