Vagebond en ik, hebben we vooruitgang geboekt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Vagebond en ik, hebben we vooruitgang geboekt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 18:24

Doei!

Hóói! Lachen Na hem bijna een maandje geleasd te hebben, is het wel weer tijd voor een soort overzichtstopic. Nagelbijten / Gniffelen Het gaat voor mijn gevoel nu al gewoon veel en veel beter, mede dankzij een beetje hulp van Elise (edelweis1)! Haha!

Nja, aan jullie om te oordelen. Lachen

Vroeger was hij altijd érg goed in het vastzetten van zijn rug, waardoor je eigenlijk niets met hem kon.

Daarna heb ik eens een wedstrijd gereden (L1 onderling), waarna ik heel erg trots was, dat hij 'aan de teugel' liep. Maar als ik dit nu zie? Hoe bedoel je: Ik trek mijn paard in de krul? Verdrietig Echt triest eigenlijk. Dit kun je toch niet bepaald ontspannen noemen? Verdrietig

Afbeelding

Nee, dan vind ik dit er toch een stuk vriendelijker uitzien, jammer dan dat dat hoofdje niet naar beneden komt. Lachen

Afbeelding

Een weekje later liep hij op een onderlinge wedstrijd alweer zo, tijdens het losrijden. Lovers

Afbeelding

En zo tijdens een officiele wedstrijd. Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Ik ging goed trainen en elke keer opnieuw proberen om op een zachte manier hem te laten ontspannen. En met effect, want zo liep hij een tijdje later, ongeveer midden in de lease-tijd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens een lesje van Elise, leerde ik ook hoe ik 'm nog meer kon laten ontspannen, hij ging hierna ook veel makkelijker zakken. Lachen

Afbeelding

Afbeelding

En dan vandaag, hij liep minder lekker dan andere dagen, maar toch nog steeds het plaatsen waard! Lachen

Nog niet laag, maar wel een lekker achterbeentje! Lachen
Afbeelding

En daar gaat ie al!
Afbeelding

Je ziet hier hoe ontspannen die teugeltjes zijn, hij zakt nu dus écht uit zichzelf! Lovers
Afbeelding

Je wilt gewoon niet weten hoe blij en trots ik ben, dat we zo'n vooruitgang hebben geboekt! Een maandje geleden lag het nog aan hem, als hij een goede bui had, dán liep hij laag in draf, maar anders:

Oooh... Ga 't echt missen, na zo'n maandje intensief met hem rijden! Verdrietig

Lovers Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Commentaar mag altijd, daar leer ik van, als je het maar aardig probeert te brengen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Appelflapje op 28-06-07 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

AapjeAstrid

Re: Vagebond en ik, hebben we vooruitgang geboekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:25

Jammer dat de 1e foto zo wazig is.
Laatste zien er een stuk beter uit!
Mooi paardje ook Lachen
Suc6 er nog verder mee!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 18:27

Nu staan ze er wel allemaal op! Lachen

specialtimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:35

leuke pony,
bij ellen he?van manege castellum? Knipoog
groetjes

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:43

Nogmaals leuke foto's van een knap paardje! Vind het heel erg knap dat je een manegepony zo kan rijden. Niet dat alle manegepony's met hun hoofd naarboven lopen, maar de meeste die ík ken lopen niet zo hoor! Je maakt ook zeker vooruitgang met hem, jammer dat de leaseperiode er alweer bijna op zit.

En is het heel erg als ik zeg dat ik het gewoon écht ontzettend schattig vind hoe geconcentreerd jij tijdens het rijden kijkt? Haha!

En vraag me af, heb je echt een startkaart met alles gekocht, voor één maand leasen? Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:45

wat een leuk dier! ziet er lekker ontspannen uit, vind het super dat je op zo'n vreindelijke manier bezig bent! ga zo door!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 18:45

Nee, de manege biedt de mogelijkheid om gewoon landelijke wedstrijden te rijden met een van hun manegepony's. Daarom ben ik me eigenlijk in Vagebond gaan verdiepen, ik rijd dus al het hele jaar landelijke wedstrijden met hem. Daarom wilde ik hem wel leasen, om beter te worden. Haha! Dus die startkaart enzo, die waren er al en die waren eigenlijk de oorzaak van dit alles! Nagelbijten / Gniffelen

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:50

Maar waarom blijf je hem niet leasen als ik vragen mag?

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 18:52

Dit is omdat het de bedoeling is dat je dit één maandje doet, want hij mag dan ook niet in de lessen meelopen en anders hebben ze ook niets aan hem. Dit ligt dus gewoon aan de regels en het idee van leasen van de manege. Lachen Ik zou het wel willen natuurlijk!

Nouja, in September lease ik hem nog een hele maand! Lachen

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:05

ziet er goed uit Lachen hij lijkt erg op mijn new forest pony! Tong uitsteken

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:07

Ooh, oké, dus je hebt gewoon een startkaart voor het hele jaar, je mag met hem starten wanneer je wilt? Lachen
Klinkt wel als een ideale manege, één maandje leasen, één maandje in de lessen op hem rijden, en weer een maand leasen.

Denk dat je een veel betere band én rijstijl krijgt, dan wanneer je eens per week op steeds een andere pony moet rijden Lachen

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:11

Het gaat echt stukken beter Else Lachen
Echt jammer dat hij zometeen weer in de manegelessen mee moet lopen.. Het gaat echt gewoon super nu Haha!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:11

leuk paardje.. ziet er al een stuk beter uit.. alleen jammer dat je hem niet voor vast mag huren.... dan had je nog veel meer vooruitgang kunnen boeken.. ben je niet bang dat het weer achteruit gaat als al die lessers er weer op gaan rijden en dat dan alles voor niets is geweest..

heel veel succes samen

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 19:29

Lindy1982 schreef:
ben je niet bang dat het weer achteruit gaat als al die lessers er weer op gaan rijden en dat dan alles voor niets is geweest..

Ja, best wel eigenlijk. Maarja, wat kan ik eraan doen? Verdrietig Het is natuurlijk hún pony en niet die van mij. Ik denk wel dat de lessen niet eens zo slecht voor hem zijn hoor, laat hem maar een beetje rustig lopen, dan kan hij eens in de week even werken. Het is vooral zo dat ik zijn knopje heb gevonden en hem goed aanvoel. Dan moet het gaan lukken, zeker als ik in September weer een maandje lease. Lachen

In de vakantie zijn er ook maar weinig lessen trouwens.

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:53

Fijn dat je zo ontspannen met hem bezig bent Lachen . Vind het een heel vriendelijk beeld geven!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:13

Ziet er leuk uit!
Ik heb zelf ook altijd op een manegepony wedstrijden gereden.
Het is wel een nadeel dat ze veel in de lessen meelopen. Maar ze zijn in ieder geval wel in beweging en hebben een aardig conditie.
Is hem van de manege kopen niet een optie?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:17

ik vind het er fijn uitzien, en te zien aan je eigen commentaar weet je heel goed waar je mee bezig bent.. jullie komen er wel hoor Knipoog

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 20:46

Kimble schreef:

Ik weet het niet, want hij is toch misschien té onervaren en ongetalenteerd om echt verder in de sport mee te komen. Want geloof me, hij heeft zo zijn kuren hoor! Rolleyes

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:54

Hee Else,

Leuk dat je een overzicht gemaakt hebt! Ik denk dat zo'n maandje juist niet te kort is. Je kunt er altijd weer eens tussendoor op rijden en hij wordt iets te verwend en mist die aantal uurtjes die hij anders moet lopen. Ze komen er toch niet zo aan, dus ze zetten ook niets vast, dat is het voordeel!
Voor jou is het ook goed om weer eens op een ander te rijden, omdat je dan niet je zit blijft aanpassen aan je pony. Nu kun je lekker op de andere pony's oefenen op je handhouding en de rest van je zit.
Ik vind het erg leuk dat je leasen zo'n einde heeft. Vagebond is er echt veel losser en actiever van geworden. Ik heb het idee dat hij het werken, weer wat leuker vind en minder sjokt, aangezien hij in die lesjes natuurlijk niet zo aan het werk gezet wordt.
In de vakantie kom ik jullie uiteraard weer een keertje bewonderen. Bereid je erop maar alvast voor Duivel !

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:09

Appelflapje schreef:
Kimble schreef:

Ik weet het niet, want hij is toch misschien té onervaren en ongetalenteerd om echt verder in de sport mee te komen. Want geloof me, hij heeft zo zijn kuren hoor! Rolleyes

Hangt er vanaf wat jij er mee wil.
Als je er echt top mee wil gaan rijden dan waarschijnlijk niet. Als je gewoon leuk wedstrijden wil rijden en wil kijken hoe ver jullie kunnen komen, dan is het toch goed?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:24

Appelflapje schreef:
Dit is omdat het de bedoeling is dat je dit één maandje doet, want hij mag dan ook niet in de lessen meelopen en anders hebben ze ook niets aan hem. Dit ligt dus gewoon aan de regels en het idee van leasen van de manege. Lachen Ik zou het wel willen natuurlijk!

Nouja, in September lease ik hem nog een hele maand! Lachen

Klinkt als een zeer goeie manege, daar leer je echt veel van!
Meid, ik vind jou een zeer verstandige ruiter! Je denkt echt na over wat je wilt bereiken en vooral: hoe.
super dus!

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:26

Myukii schreef:
Nogmaals leuke foto's van een knap paardje! Vind het heel erg knap dat je een manegepony zo kan rijden. Niet dat alle manegepony's met hun hoofd naarboven lopen, maar de meeste die ík ken lopen niet zo hoor! Je maakt ook zeker vooruitgang met hem, jammer dat de leaseperiode er alweer bijna op zit.

En is het heel erg als ik zeg dat ik het gewoon écht ontzettend schattig vind hoe geconcentreerd jij tijdens het rijden kijkt? Haha!

En vraag me af, heb je echt een startkaart met alles gekocht, voor één maand leasen? Lachen

ja dat vroeg ik mij ook af....trouwens een leuke combinatie

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 05:58

En daar heb ik al antwoord op gegeven. Knipoog

Dankje Laverite, voor het compliment! Lachen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:38

Netjessss!! Haha! Goede vooruitgang Ja Netjes rij je Ja Leuke pony heb je ook Ja

Groetjes Evelien

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:51

hey Else
ik heb jullie al een poosje niet zien rijden
moet zegge het ziet er idd stukke beter uit, echt leuk Haha!
super dat je der zo serieus mee bezig bent, en weet hoe je het wilt
wanneer hebben jullie weer wedstrijd?
hagestein gingen jullie niet heen he?
kan ik jullie weer een keer in het echt gaan bewonderen Knipoog