Furia (Andalusier) voor het eerst weer sinds lange tijd @ Bo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Furia (Andalusier) voor het eerst weer sinds lange tijd @ Bo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 20:02

Zo, voor degene die weten wie Furia is, weten waarschijnlijk ook dat hij een castratie heeft gehad en een maand vakantie.
Nu zijn we sinds een maandje weer rustig aan het trainen.

Met mijn instructrice werk ik vooral aan zijn balans en controle, en de strekking in zijn hals.

Bedoeling is dat hij van dat "opgekropte" weg gaat, naar goed gebruik van de bovenhalsspier en zijn rug, en de achterbenen.

Zelf moet ik erg opletten dat ik niet te ver naar voren ga zitten, vandaar dat ik af en toe zelfs te ver naar achter zit. Ook heb ik op de foto's gezien dat mn binnenhand af en toe toch nog te streng is (dacht toch echt dat ik dat zo langzamerhand wel had afgeleerd Nagelbijten / Gniffelen ) , dat mijn voeten af en toe te ver in de beugel zitten/hielen uitdrukken, en ook dat mijn onderbenen af en toe wat naar achteren mogen. En dit en dat, haha, als ik alle verbeterpunten moet gaan opnoemen heb ik zo'n verhaal, dat boeit niemand meer Vork

Het is minder "spectaculair" dan eerst, maar Furia zijn gangen zijn veel verbeterd, en daar gaat het op het moment even om, even terug naar de basis Schijnheilig

Hier de foto's (staan niet op volgorde):

1.

Afbeelding

2. Halt is nog wat moeilijk af en toe Clown

Afbeelding

3.

Afbeelding

4. Zijn stap is zo verbeterd, daar ben ik wel een beetje trots op Knipoog

Afbeelding

5.

Afbeelding

6.

Afbeelding

7.

Afbeelding

8.

Afbeelding

9. Oke... Koe Even over de galop;
Die hadden we nog niet meegepakt in de training, totdat ik me besefte dat ik volgende week zondag al mn onderlinge wedstrijd heb Vork Met galop natuurlijk, dus dat werd onlangs even testen of die knop het nog deed in de bak (buitenrit wel gewoon galopjes).
Euhmm, niet echt dus Vork
De rechtergalop vind ie zooooo moeilijk, dat ie af en toe heel gek gaat doen op de rechterhand en compleet door mn binnenbeen heenvalt, gaat stilstaan of gewoon, heel raar iig Knipoog
Kortom, zo ziet de galop er nu uit Haha! :

Afbeelding

10. En linksom niet veel beter, maarja, dat komt wel weer (het knopje doet het al wat beter, nu 2x gereden en galop meegepakt).. We doen lekker rustig aan!

Afbeelding

11.

Afbeelding

12.

Afbeelding

13. En de fotografe ( JoJz hier op bokt, ging ook even uitstappen Haha!

Afbeelding

14. En nog even zijn hoofdje (hij had alleen geen zin om charmant te kijken haha)

Afbeelding

15. En nog een keer (ik=nog steeds happy met t nieuwe hoofdstel)..

Afbeelding

Nou, wat vonden jullie er weer van??
Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat, altijd gezellig Go jij! Go jij!

Groetjes,
Madelief en Furia Doei!

sunnymay

Re: Furia (Andalusier) voor het eerst weer sinds lange tijd @ Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:05

Erg mooi gekleurd dekje, staat hem erg goed!
Ik vind je houding in de galop veel mooier dan in de draf. In de galop zit je meer... Draf vind ik je onzeker zitten. Lijkt net op een paar draf foto's dat je beugels ongelijk zijn, maar misschien is dat een moment opname.
Heel veel succes met trainen! Zie dat jullie hard werken!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:08

Hij blijft mooi, gecastreerd of niet gecastreerd Haha! gaat het al weer goed met ''m en scheeld het nu veel? vind het zo'n onzin regel dat je hengsten ( waar de meeste van braaf zijn) moet castreren voor wedstrijd. zonde! voor de rest geen commentaar Haha! ga zoo door!
X

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:08

Leuk paard! Lachen Alleen je houd je voeten wel heel erg ver in de beugels als je dat doet ziet het er al veel beter uit Knipoog Verder ziet het er goed uit! Veel succes verder met hem Lachen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:09

Wat is het toch een prachtpaard Furia. Ja
Alleen ik mis eerlijk gezegd wel wat aanleuning en ontspanning, vergeleken met andere foto's die ik eerder van je heb gezien. Gelukkig weet je je eigen punten, en blijf er aan werken, dan komt het vast goed! Lachen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 20:13

Bedankt, Valerie, ja t scheelt wel veel, maar niet met rijden Knipoog
4_life: Ja idd, was ook wel erg aan t kletsen whaha met de fotografe Haha! Volgende keer weer wat serieuzer Haha!
PicassoX: Op het moment werk ik dus ook niet echt aan de aanleuning, ik wil eerst de balans en zijn gangen op orde hebben, hij mag natuurlijk niet met zn kop de lucht in lopen van mij, maar voor de loodlijn heb ik op t moment liever dan erachter Knipoog Daarom werk genoeg Haha! Bedankt Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:15

Onze knappe kanjer!
Ik krijg zin om te rijden als ik hem zo weer zie Lachen

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:16

om (zeker de galop) te verbeteren wil ik je aanraden om lang en laag te gaan oefenen.
Ik vind het er zo nog niet erg "vanzelf" uit zien Lips are sealed Ook niet verkeerd hoor Knipoog
probeer een soort van lange teugel te rijden incl contact met de mond en probeer 'm zó laag te houden bij het aanspringen en in de galop.(op de volte is het makkelijkst) Doordat je de lengte vraagt en houdt in de hals, zou het geen extra moeie moeten kosten voor z'n balans. Ook is dat een goede oefening voor de rug om die te gebruiken én als je het hoofd in elke positie kan brengen is ie ook nagevelijk. (nu is die dat niet volgens mij)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:18

Meid, echt super dat je hem helemaal terug naar de basis rijd! Super om te horen!! Dat is alleen maar goed!! Het komt allemaal goed he!!
Jullie komen er samen wel Lachen je houding ziet er niet verkeerd uit vind ik!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:21

Wat is "@ Bo"? Haha!

Hij ziet er lekker uit hoor.

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:23

Wat een knapperd Kwijl
De verbeterpunten heb je zelf al gegeven, verder vind ik het er heel netjes uit zien Ja
Succes met je wedstrijd Pling

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 20:30

Sneeuwpop: Das nou juist het moeilijke punt Knipoog Waar ik aan werk is juist het voorwaarts neerwaarts (niet laag en diep want hij loopt zo met zn kin op de borst)... Dit vind ie onwijze lastig, ik snap niet wat je met "vanzelf" bedoeld? Bedankt voor de tips trouwens, daar heb ik wat aan Lachen !
HouVanUtopia: Bedankt, ja de basis is t belangrijkst vandaar Knipoog
Maaike, ja @ Bokt whaha, maar Bokt kort het sinds kort gewoon automatisch in, terwijl het er wel stond bij typen van de titel... Achja, mensen snappen t toch wel Tong uitsteken en thnx Haha!
Floor__ : Bedankt!! Succes heb ik nodig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:34

Leuke foto's madelief! Ziet er goed uit.. ik zal me camera ook maar meenemen als ik langskom Cheese! Succes iig zondag!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:55

Lekker beest weer Haha! , succes met je wedstrijd zondag!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:57

madelief88 schreef:
Sneeuwpop: Das nou juist het moeilijke punt Knipoog Waar ik aan werk is juist het voorwaarts neerwaarts (niet laag en diep want hij loopt zo met zn kin op de borst)... Dit vind ie onwijze lastig, ik snap niet wat je met "vanzelf" bedoeld? Bedankt voor de tips trouwens, daar heb ik wat aan Lachen !

Om het opgekrobte eruit te krijgen is laag en diep (lengte in de hals en het neusje eruit) juist een hele goede oefening. (soort lange teugel idee) En dat is onwijs lastig, dat weet ik Schijnheilig
Idd goed aan het been rijden is daarbij ook erg belangrijk (en terug rijden op je zit)
Let ook op dat een paard goed voorwaarts kan zijn, zonder dat hij aan je been is. Dus mocht hij "hard" gaan, blijf wel drijven om 'm naar je hand te rijden.
Met het "er niet vanzelf uit zien" bedoel ik dat het eruit ziet alsof je er veel moeite voor doet. Knipoog

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:08

Leuke foto's hoor en wat een ontzettend leuk paard! Volgens mij kan het echt een boeffie zijn?!

Het lijkt er een beetje op dat hij alles om zich heen intressanter vind tijdens de galop dan wat er op hem zit Haha!
Ben het wel met sneeuwpop eens dat het een goede oefening is om laag en diep te rijden. Zeker met barokke typjes die van nature al opgeheven lopen. Heb het zelf ondervonden met mijn Lipizzaner, die liep als 4 jarige exact als Furia in de draf en galop. Heb hem toen tijdens het rijden maar ook met longeren veel laag en diep gereden en veel achtjes gedraaid en warempel, het hielp echt Ja Heb er zelfs in de L1 toendertijd voor halsstrekken een 9 voor gehad Haha!

Als hij de galop zo verschrikkelijk moeilijk vind is het ook misschien een idee om hem met wat stelling naar buiten te laten draven en dan aan te springen in de galop. Hierdoor krijgt hij wat meer ruimte om aan te springen..... Wellicht dat hij het dan wat minder moeilijk vind Knipoog

Heel veel succes a.s. zondag met die knappe je weet wel hengst van je Knipoog

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 21:18

sneeuwpop schreef:
madelief88 schreef:

Om het opgekrobte eruit te krijgen is laag en diep (lengte in de hals en het neusje eruit) juist een hele goede oefening. (soort lange teugel idee) En dat is onwijs lastig, dat weet ik Schijnheilig
Idd goed aan het been rijden is daarbij ook erg belangrijk (en terug rijden op je zit)
Let ook op dat een paard goed voorwaarts kan zijn, zonder dat hij aan je been is. Dus mocht hij "hard" gaan, blijf wel drijven om 'm naar je hand te rijden.
Met het "er niet vanzelf uit zien" bedoel ik dat het eruit ziet alsof je er veel moeite voor doet. Knipoog

Oke, das exact waar ik dus aan t werken ben Haha! Neusje is er overigens wel de hele tijd uit, heb liever dat ie er te veel uit is als dat ie achter de loodlijn loopt, maar bedankt voor je uitleg, ik snap wat je bedoeld! Probeer hem ook puur op mn zit terug te rijden, en idd, hij is goed voorwaarts maar niet goed aan mn been, en dat probeer ik dus te veranderen naar aan mn been Knipoog Kortom, precies wat je zegt Knipoog

Manon, Laura, Bedankt Haha!
En Napoleon, hij is dus inderdaad erg bezig met zijn omgeving, vandaar dat we niet al te lang trainen Ja Hij kan wel een boefje zijn, maar das bijna altijd omdat ie het gewoon erg moeilijk vind, maar af en toe kan ie me ook wel eens in de maling nemen Vork

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:53

heej daar is die kanjer weer,ach weet je,je bent weer lekker aan het rijden,en dan pakt ie het vanzelf allemaal wel weer op,gewoon rustig aan,lekker lessen,en genieten van die kanjer waar je op zit Ja

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:02

Ziet er goed uit hoor Madelief!! Hij loopt op een hoop foto's al keurig, mooi ruim voorbeen Haha! !!
Dat komt helemaal goed met jullie, wanneer ga je eigenlijk met hem starten?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 22:19

Heb dus zondag mn eerste onderlinge wedstrijd, wil hem in het najaar startklaar hebben, maar ik doe lekker rustig aan Haha!
Ja, ik zie dus nu (op de foto's) ook nog eens verbetering in zijn draf! Ben ik wel weer erg blij mee! Bedankt Haha!
Enne, Kmmie261: Geniet jij maar ook veel van je knapper maestro, die gaat ook weer toppie!!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:31

Spannend zondag dus! Ziet er toch goed uit! En het dekje staat goed!

Tomm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 02:41

Hoooooooiiiiiiiii Alkmaar hehe Knipoog

Heel knappe fotos, Fuurtje blijft een schat en de fotos worden altijd maar mooier en mooier!! Veel succes op de wedstrijd, komt zeker goed!

Grtz ikkie

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:00

Fuur ziet er lekker uit hoor!! Niet teveel aan prutsen hoor. Hij is nog maar 4. Gewoon zo lekker door rijden. Dan komt het helemaal goed.

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:08

Wat een knap paard Lachen . Rijden ziet er lekker ontspannen uit. Galop komt vast wel goed! Inderdaad mooi hoofdstel, dat is toch een rondgenaaide of heb ik dat mis?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 09:27

Ja rondgenaaid inderdaad Haha!
Bedankt voor de complimentjes, Tom jij ook Haha!
WinBinChes, inderdaad, we doen lekker rustig aan Ja