Napoleon (Lipizzaner) in onderling parcour....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

napoleon

Napoleon (Lipizzaner) in onderling parcour....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 22:22

Vandaag werd de jaarlijkse onderlinge wedstrijd gehouden bij ons op stal en Nap en ik hebben weer lekker meegedaan.

Was alweer een jaar geleden dat ik met Nap een parcourtje had gesprongen en dus vandaag maar eerst laag ingezet door 60cm te springen Clown Dat was iets te laag ingeschat voor meneer want hij tilt vrijwel niet eens z'n hoeven op voor die hoogte Bloos! Toch ook dan maar de 80 cm gesprongen en dat was een stuk beter Haha! Hierbij een kleine impressie van mijn bommetje.......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

anniek_uc

Re: Napoleon (Lipizzaner) in onderling parcour....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:24

ziet er goed uit, probeer alleen je tenen niet naar buiten te zetten. Anders zit je er heel erg met je spoor in.
Ik vind het wel een ongelovelijk gaaf paard!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:25

tja.. het eerste wat mij opvalt is je voeten + sporen
je draait je tenen naar buiten waardoor je spoor recht op zn buik komt te staan..
tuurlijk kan ik dit fout zien .. maar al is het zo .. doe dan die sporen niet om!

verder vind ik het er erg netjes uit zien Knipoog leuk paard ook Knipoog

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:31

Wat heb je een verschrikkelijk leuk paard.
Wat heeft die een stoere uitstraling zeg.
Ik had eigenlijk een beetje hetzelfde commentaar als hier boven.
Probeer tijdens de sprong je tenen meer naar binnen te draaien.
Want nu heb je wel hele erge 'richtingaanwijzers' en zit je (bijna) met je spoor in zijn buik
Verder ziet het er egt onwijs leuk uit!
Laatst bijgewerkt door 0Whisper0 op 17-06-07 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 22:31

Mja jullie hebben helemaal gelijk hoor, ben ook hard aan het sparen voor een springzadel......... Zit hier hier op een wintec 500 met webber-beugels en moet zeggen dat ik echt alle mogelijke moeite moet doen om te blijven zitten als hij afgaat voor de sprong, vlieg anders letterlijk uit mijn zadel Clown

Ik rij zelf met gladde wieltjes en gelukkig glijden die over zijn buik als ik hem aanraak. Met vaste sporen zou ik hem waarschijnlijk letterlijk zijn buik kapot hebben geprikt Nors opkijken

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:46

Gelukkig zie je zelf de mindere punten. Vind het gaaf om te zien. En zoals ik in het Barokkentopic al aangaf: mijn paard doet het hem niet na. En al helemaal niet met mij erop Knipoog

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:06

Doe je goed man!! Altijd leuk een sprongetje maken!! Gaaf dat je 1e bent geworden! Je houding wordt vast wel beter naar mate je het weer vaker gaat doen, maar ja die voeten zijn wel weer makkelijk om de wedstrijdjasjes aan te hangen bij het vieren van je overwinning
Haha! Knipoog Haha!

mkvdiest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:22

Hej vet leuke foto's, heb hiero ook een lipi dus altijd leuk om ff een rascollega te zien Knipoog je voeten gaan met een goed zadel trouwens vanzelf wel in de goede richting staan;)

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 19:02

regine schreef:
..... maar ja die voeten zijn wel weer makkelijk om de wedstrijdjasjes aan te hangen bij het vieren van je overwinning
Haha! Knipoog Haha!

Haha!

Mijn voeten lijken nog groter dan Nap zijn oren Nagelbijten / Gniffelen

mkvdiest schreef:
Hej vet leuke foto's, heb hiero ook een lipi dus altijd leuk om ff een rascollega te zien Knipoog je voeten gaan met een goed zadel trouwens vanzelf wel in de goede richting staan;)

Dank je wel! Heb even in je profiel gespiekt en moet zeggen dat je een mooie Lipizzaner dame hebt Ja

Hoop idd dat het met een springzadel wat verbetert, dit is namelijk niet echt charming Clown

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:04

Ziet er goed uit, alleen je steekt je voeten te ver in de beugels en je tenen moet je niet proberen naar buiten te doen Knipoog

Mooi paard trouwens Knipoog

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 19:08

nobillity schreef:
Ziet er goed uit, alleen je steekt je voeten te ver in de beugels en je tenen moet je niet proberen naar buiten te doen Knipoog

Mooi paard trouwens Knipoog

Thanx Haha! (van dat mooie paard dan hè! Knipoog ) Maareh, weet idd dat mijn voeten uitsteken, heb ik ergens in het topic ook uitgelegd, komt waarschijnlijk door mijn zadel, wintec 500 met webber-beugels, dat zit echt niet, zeg maar Boos! Heb letterlijk geen enkele grip als mijn kanon voor de hindernis afzet........

Maar zoals eerder al gezegd, ben hard aan het sparen voor een springzadel Haha!

mkvdiest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:38

springzadel gaat je daarbij echt wel super goed helpen hoor, ik sprong eerst ook met zo'n kanonskogel aka hert op een dressuurzadel, echt een ramp! Toen ik springzadel had ging het gelijk veel beter! Dan kan je je veel meer concentreren op je houding omdat je niet steeds moet opletten dat je wel blijft zitten Knipoog
en thnx voor het compli! ben ook erg blij met dr!! Lachen

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:13

Vind het er ook heel goed uitzien. Je ziet 'm echt heel geconcentreerd kijken! Ik weet niet hoe oud hij is, maar wordt hij uiteindelijk helemaal wit?

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 19:30

Mistralle schreef:
Vind het er ook heel goed uitzien. Je ziet 'm echt heel geconcentreerd kijken! Ik weet niet hoe oud hij is, maar wordt hij uiteindelijk helemaal wit?

Nap word eind juni 10 jaar Go jij! Go jij! Ik hoop dat hij helemaal wit word maar denk dat dat ijdele hoop is..... Hij is op dit moment echt vliegenschimmel en volgens mij komen er met de dag meer bruine stippen bij Gestoord

Hij kijkt idd erg geconcentreerd, komt omdat hij het springen ook verschrikkelijk leuk vind Ja Hij hoeft maar een sprong te zien en hij komt helemaal tot leven. Hij spri ngt ook letterlijk alles, ookal komt ie niet uit voor de sprong, hij zal altijd zijn best doen er toch overheen te komen Lovers

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:42

Gaaf zeg!

Leuke foto's, jullie hebben het volgens mij wel naar je zin!